camouflage
One life, Live it.
Haftasonu ile birleşen 23 Nisan bayramı nedeni ile yola Safranbolu'ya doğru yola çıkmamla başladı herşey.
Gerede'nin rampalarına gelmiştimki araç devirleniyor ama aynı oranda hızlanmıyordu. Tırsarak yavaşladım ve mümkün olan en yakın yerden Bolu'ya doğru U dönüşü yaptım. Tabii yol boyu forumdan bir sürü arkadaşın başını ağrıttım.
Tespitimiz debriyaj balatasının bittiği yönünde idi ve başladık araştırmaya. Servislerde set yok, baskı balata ve bilya tek tek satılıyor.
Toplamda 1200-1000-800-700-650 Tl gibi muhtelif fiyatlar mevcut. İşcilik ise 400-200 TL arası değişiyor.
Her zamanki ustama gittim işçilik için 400 TL dedi. Açık söyleyeyim bana fazla geldi. Hemen Çağlar'ı aradım O'da fiyatın normalin üzerinde söylendiğini ifade etti. Bir yandan parça araştırıyorum. Sitemizin üyelerinden Hasan ÇAKIR kendisinde parça olduğunu istersem gönderebileceğini söyledi. İşçilik fiyatını ona da söylediğimde O'da çok buldu. İstersem 250 TL+50 TL yol parası ile parça ile birlikte İstanbul'dan usta gönderebileceği teklifini yaptı ki, beni şaşırtan da bu oldu. İstanbul'daki esnafların kıymetini bilin.
Neyse bulduk bir Japoncu.
3 aşağı 5 yukarı 275'e anlaştık Bundan iyisi Şam'da kayısı
Akşam aracı bıraktım aynı zamanda parça siparişini kendisinin vereceğini söyledi. Akşam sökmüşler sabah parça gelmiş takarken usta "hocam şanjıman keçesi kaçırıyor onuda değiştirelim mi ?" dedi. Parçanın zahmetli vs. bişey olduğunu araştırması gerektiğinden uzun uzun bahsetti. Ben yine her zamanki gibi Çağlar'ı aradım. Sağolsun çokda çetrefilli bir malzeme olmadığını arandığında bulunabileceğini belirti. Benim içime kurt düştü zaten ustamın dün akşamdan Daıkın marka set olması gerekliliği ısrarından huylanmıştım Atladım gittim Tamirciye.
Garibim havada asılı duruyor
Parçamız gelmiş hemde Valeo. Oysaki akşam Daıkın markasında ısrar eden arkadaş ortada yok
Montaj yapılıyor.
Bana göre yeni, ustaya göre eskimiş baskı balata
Bu konu hakkında fikirlerinizi ayrıca alayım.
Sanki yeni ama şanzıman keçesinden sızan yağ nedeni ile kaçırma yapmış gibi görünüyor.
Sonuçta parayı ödeyip aracı teslim alıyorum. Birde ne göreyim 4x4 kolu bir garip duruyor.
Döşemelerdeki yağa dikkat buna ayrıca üzüldüm. İnsan bir naylon örter !
Neyse geri dönüp ustaya bunda bir yanlışlık olduğunu izah etmeye çalışıyorum ama usta normalinin bu şekilde olduğunda ısrarlı. Neyse ben aldım tornavidayı başladım sökmeye o sırada geldi baktı hakikaten körük ters takmış morgulus normal haline getirip montajı bitirdik.
Araçla tecrube gezisine çıktım arada bir tak tak sesi huzurumu kaçırdı. Döndüm yine dükkana. "Abi unuttum sana söylemeyi şanzımanı indirmek için egzozu ortadan kırmıştık onu sesi" demez mi ??? Oysaki hesaplaşırken ilave ücretler çıkmış, yine hesap 400 ü bulmuş ve bunun arasında egzozcu parasıda vardı.
Neyse yakın bir egzozcu buluyorum ve kaynatma işlemi. 20 TL
Kıssadan hisse.
1- Üç kuruş fazla olsa bile, tanıdığınızdan şaşmayın.
2- Eski parçayı söküp görmeden yenisini sipariş etmeyin.
3- HDI vitaraların debriyaj seti Valeo dur
Yapımda ve yayında emeği geçen, her arayışıma sıkılmadan cevap vermeye çabalayan telefon danışmanım 4L nickli Çağlar KÖKER'e, aradığımda yolda olmasına rağmen telefonunu açıp parça arayışına benimle birlikte giren Cenk COŞKUN'a ve siz muhterem okuyucularıma teşekkürü borç bilirim
Gerede'nin rampalarına gelmiştimki araç devirleniyor ama aynı oranda hızlanmıyordu. Tırsarak yavaşladım ve mümkün olan en yakın yerden Bolu'ya doğru U dönüşü yaptım. Tabii yol boyu forumdan bir sürü arkadaşın başını ağrıttım.
Tespitimiz debriyaj balatasının bittiği yönünde idi ve başladık araştırmaya. Servislerde set yok, baskı balata ve bilya tek tek satılıyor.
Toplamda 1200-1000-800-700-650 Tl gibi muhtelif fiyatlar mevcut. İşcilik ise 400-200 TL arası değişiyor.
Her zamanki ustama gittim işçilik için 400 TL dedi. Açık söyleyeyim bana fazla geldi. Hemen Çağlar'ı aradım O'da fiyatın normalin üzerinde söylendiğini ifade etti. Bir yandan parça araştırıyorum. Sitemizin üyelerinden Hasan ÇAKIR kendisinde parça olduğunu istersem gönderebileceğini söyledi. İşçilik fiyatını ona da söylediğimde O'da çok buldu. İstersem 250 TL+50 TL yol parası ile parça ile birlikte İstanbul'dan usta gönderebileceği teklifini yaptı ki, beni şaşırtan da bu oldu. İstanbul'daki esnafların kıymetini bilin.
Neyse bulduk bir Japoncu.
3 aşağı 5 yukarı 275'e anlaştık Bundan iyisi Şam'da kayısı
Akşam aracı bıraktım aynı zamanda parça siparişini kendisinin vereceğini söyledi. Akşam sökmüşler sabah parça gelmiş takarken usta "hocam şanjıman keçesi kaçırıyor onuda değiştirelim mi ?" dedi. Parçanın zahmetli vs. bişey olduğunu araştırması gerektiğinden uzun uzun bahsetti. Ben yine her zamanki gibi Çağlar'ı aradım. Sağolsun çokda çetrefilli bir malzeme olmadığını arandığında bulunabileceğini belirti. Benim içime kurt düştü zaten ustamın dün akşamdan Daıkın marka set olması gerekliliği ısrarından huylanmıştım Atladım gittim Tamirciye.
Garibim havada asılı duruyor
Parçamız gelmiş hemde Valeo. Oysaki akşam Daıkın markasında ısrar eden arkadaş ortada yok
Montaj yapılıyor.
Bana göre yeni, ustaya göre eskimiş baskı balata
Bu konu hakkında fikirlerinizi ayrıca alayım.
Sanki yeni ama şanzıman keçesinden sızan yağ nedeni ile kaçırma yapmış gibi görünüyor.
Sonuçta parayı ödeyip aracı teslim alıyorum. Birde ne göreyim 4x4 kolu bir garip duruyor.
Döşemelerdeki yağa dikkat buna ayrıca üzüldüm. İnsan bir naylon örter !
Neyse geri dönüp ustaya bunda bir yanlışlık olduğunu izah etmeye çalışıyorum ama usta normalinin bu şekilde olduğunda ısrarlı. Neyse ben aldım tornavidayı başladım sökmeye o sırada geldi baktı hakikaten körük ters takmış morgulus normal haline getirip montajı bitirdik.
Araçla tecrube gezisine çıktım arada bir tak tak sesi huzurumu kaçırdı. Döndüm yine dükkana. "Abi unuttum sana söylemeyi şanzımanı indirmek için egzozu ortadan kırmıştık onu sesi" demez mi ??? Oysaki hesaplaşırken ilave ücretler çıkmış, yine hesap 400 ü bulmuş ve bunun arasında egzozcu parasıda vardı.
Neyse yakın bir egzozcu buluyorum ve kaynatma işlemi. 20 TL
Kıssadan hisse.
1- Üç kuruş fazla olsa bile, tanıdığınızdan şaşmayın.
2- Eski parçayı söküp görmeden yenisini sipariş etmeyin.
3- HDI vitaraların debriyaj seti Valeo dur
Yapımda ve yayında emeği geçen, her arayışıma sıkılmadan cevap vermeye çabalayan telefon danışmanım 4L nickli Çağlar KÖKER'e, aradığımda yolda olmasına rağmen telefonunu açıp parça arayışına benimle birlikte giren Cenk COŞKUN'a ve siz muhterem okuyucularıma teşekkürü borç bilirim