T4 Elektrik Kaçağı Sorunu

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Merhaba değerli Gezenbilir ailesi,
20 gün önce kendi campervan aracımı yapmak için 2001 model bir T4 sahibi oldum ve başladım arabanın bakım ve eksiklerini tamamlamaya derken malesef elektrik kaçağı sorunu çıktı.Sizlerden ricam volkswagen t4 elektrik tesisatından anlayan bu kaçak sorununu çözebilecek İstanbul içi usta tavsiyesi elim kolum bağlandı bizofol ABBA malzemesi aldım yalıtıma bile can sıkıntısından başlayamadım şimdiden yorumlarınız için teşekkürler.
 

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
2001 model bir T 4‘ te elektrik kaҫağını bulmak zor olmasa gerek. Ampermetre kullanmasını bilen birisi de size yardımcı olabilir.

Așağıdaki video size bu konuda bir fikir verebilir.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=A8QbeS_pAwk
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim mesleğim elektrik bina elektriği kaçak olup olmadığı tespitini kendim yaptım ve sorunu bugün çözdüm bu konuyu buraya yazmamdaki sebep kablo takibini sigorta penelini bağlantılarini bilen bir T4 oto elektrik ustası arayışı içindeydim sorun çözüldüğü için gerek kalmadı teşekkürler.
 

Akdeniz45

Otelde misafir karavanda evimizdeyiz
Mesajlar
2,431
Tepkime puanı
3,226
Konum
Almanya
Sorunun ne olduğunu yazarsanız diğer T 4 sürücülerine faydalı bir bilgi olabilir.
 

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Tabiki zevkle
1-arka stoplarda bulunan bağlantılar elle kablolar soyularak yapılmış ve bant nedense kullanılmadığından şase yapıyordu.
2-sinyal ve silecek kolunun bı usta kontrolünde arızalı olduğu yenisini almam gerektiği söylendi arızam sinyali kullandığında uzun farlar gösterge ışıkları, arka cam rezistansi ve teyipin ışıkları yanıyordu hafta sonu kendim airbag ve direksiyonu soktum değiştirmek için ve gordumki vidaları gevşek vidaları sıktım ve sorun devre tamamlandığı için düzeldi.

Her oto kullanıcısına naçizane tavsiyem araçlarınızı bilmediğiniz ustaların eline bırakmayın bu şekilde montajları bağlantıları görünce emeğin ne kadar basite indirgendigini gördüm saygı ve sevgilerimle kusurum olduysa af ola hayırlı günler.
 

Gökhan-Deniz

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime puanı
10
Merhaba,
Ben de bir T4 kullanıcısıyım ve benzer sorunlarla ben de boğuşuyorum. Aracı ilk aldığımda hiç sorunu yoktu ta ki noter satışı yapılana kadar, o andan itibaren sürprizler yapmaya başladı. Ankara' dan yola çıkacağım gün kısa farlar söndü aracı tekrar çalıştırınca düzeldi ben anlık röle sıkıntısı olabilir dedim elektrikçi ile konuştuğumda sorun anında bakmaları gerektiğini yoksa tespit yapamayacaklarını söyledi. Mecbur kabul ettim ve far yanmadığında koşarak elektrikçi yanına nasıl gideceğimi düşünerek Ankara'dan yola çıktım ve Bolu'ya yaklaştığımda farları açtım ve yanmadı mecburen sis farları ile yol almaya devam ettim. Bu esnada yağmur başlayınca silecekleri çalıştırdım ama bir daha kapatamadım :smiley:
Aracı stop edip çalıştırana kadar ön arka silecekler çalışmaya devam ediyordu. Benim sinir olmuş halim en çok eşimi eğlendirdi, evlat edindik bize şımarıyor diyordu.
Bu şekilde yola devam ettik akşam saati İstanbul' a ulaşıp site girişindeki kasisten geçince farlar yandı, arabada herkeste sevinç ortamı hakim oldu, far ampulleri sağlammış.
Bu iki sorunu Ümraniye Sanayi sitesinde Erbaşlar VW servisi Rıdvan usta halletti. Başarılı bir elektrikçileri var, far tesisatı, röleler değişti, silecek rölesi değişti yaklaşık 300 tl lik bir masraf oldu.
Arıza kısmının böyle bittiğini düşünmek gafletine düştüğümüzü bilmiyorduk. Araç bir hafta kadar yattı sonra çalıştırmak istediğimde tek marş çalışan araç hiç oralı olmadı, marşa bastığımda 2-3 sn çalışıp stop ediyordu immo hatası olabileceğini söylediler, yedek anahtar ile yapılan denemeler sonuç verdi ve çalıştı. Haftalık olağan çalıştırmalarda bir daha sorun vermedi demeyi çok isterdim ama tavrını değiştirmeden ilk marşta çalışmamaya başladı. İnternet araştırmalarında kızdırma ve yakıt pompa rölesinin geç çalışma yapabileceği yazıyordu ve 2-3 kızdırma yapılırsa rahat çalışacağı söyleniyordu, bu şekilde denemeler sonuç verdi ama son noktayı Rıdvan usta koydu telefonda getirin onun mazot filtresinin orada bir subap var o geri kaçırıyordur değiştirelim dedi ve dediği gibi çıktı.
Bizim T4, Rıdvan ustanın şefkatli ellerinden çok memnun sanırım geçen hafta İstanbul çevresinde kısa bir tur yapalım dedik ama o hayır ben çekici ile servise gideceğim dedi. Aracı çalıştırınca yaklaşık 5 sn sonra yağ basınç lambası ve sesli ikaz devreye girdi. Aracımızı çekici ile gönderdik ve soruna beyin, akünün orada bulunan sigorta paneli ve alternatör arkasından çıkarak bu saydıklarıma gelen 2 kablonun sebep olabileceği tespit edildi. İstanbul' da T4 beyni aramayın gerçekten çok pahalı, eski Ankara'lı olarak tanıdıklar vasıtasıyla beyni bulduk. Kısmetse bu hafta sonu Ankara'da bu işleri halledeceğiz.
Uzun bir yazı oldu kusura bakmayın, benzer sorunları olanlar varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Şu aralar oldukça antrenmanlıyım :smiley:
 

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Çok geçmiş olsun valla bizimkinde sorun düzeldiğinden beri bişi çıkmadı tabi kullanılmıyor yatıyor şuan kaporta boya için hazırlıyorum umarım araçtan soğumazsınız çok keyifli araçlar çünki 👍😊
 

Gökhan-Deniz

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime puanı
10
15 gün sonra merhaba,
Şımarık T4 sahibi olarak kapris çekmeye devam ediyoruz, adım adım her şey halledilecek. Geçen hafta sonu Ankara'ya gidip sorunlarımızı halledelim dedik eşimle beraber ve yola çıktık Ankara gişeleri bile geçtik ama eşimin tabiri ile Tosbik gişeden geçti ve durdu. İnatçı keçi gibi çalışmaya direndi. Yaptığım ilk incelemede araçta mazot olmadığını yarım depo gösteren göstergede hata olduğunu düşündüm ama eşim marşa basarken pompa girişinde olan şeffaf hortuma baktığımda mazotun gözükmediğini, marş süresini uzun tutunca kabarcıklı olduğunu gördüm. Pompa hava yapmıştı. Aracı oradan çekiciye yükledikten sonra Başkent sanayi sitesinde bulunan M. Cengiz VW servisine götürdük. Yıllardır Ankara sanayisi ile iç içe olsam da bu ekiple tanışmamıştım, hata etmişim. Mehmet usta, usta başı İbrahim ustanın profesyonel yaklaşımları inanın çok başarılıydı. Mehmet ustada da benim camperın aynısından olması güven tazelememe sebep oldu. Aracı ilk incelediklerinde onlar da mazot olmadığı düşüncesine kapıldılar ama Mehmet ustanın uzaktan seslenerek "araçta webasto var, yakıt hortumunu kontrol edin " demesi ile sorun çözüldü. Hortum depo birleşim noktasına konmuş olan bir T bağlantısından kırılmış ve mazotun hava yapmasına sebep olmuş. Size önerim aracınızda bu şekilde bağlantınız varsa hortum vs ek parçaları mutlaka senede bir kontrol ettirin, 20 TL lik hortum can sıkmasın.
Aracı çalıştırdıktan sonra ilk soruna odaklanma zamanı gelmişti. Yağ lambasının yanıp sönmesi ve devir saatinin çalışmaması sorunu için hiç zaman kaybetmeden beni elektrikçiye yönlendirdiler ve kendimi İvedik sanayi sitesinde Yeni Vas elektrik servisinde buldum. Rıza ustaya buradan çok teşekkürler aracın beynini baştan yarattı. 1,5 gün uğraştı beyinle ve en son ana kartını değiştirerek sorunu çözdü. Beyine yapılan bu müdahale ile T4' ün gidişi, çekişi inanılmaz değişti. Sebebini sorduğumda kullandıkları servis programının piyasada çalışan ustaların kullandığından farklı olduğunu, o yazılımların belli başlı alanlara eriştiğini söyledi ve farkları gösterdi. Hiç arıza göstermeyen arabada beyinden kaynaklı turbo zamanlamasının bile hatalı olduğu gördüm.
Çok zamanınızı aldığım için kusura bakmayın, Ankara'da ihtiyacınız olursa M.Cengiz, Yeni Vas ve çekici sahibi Hasan'ı tavsiye ederim.

Sağlıkla kalın.
 

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Bu tarz deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim vakit almak ne kelime merakla okudum şahsen ben aracımı alalı 1 ay oldu İstanbul da oturuyorum 1 kere Edirne ye gidip geldim ve gayet sorunsuz geçti şuan aracıma kaporta boya yapılıyor ondan sonra hızlı bir şekilde izolasyon ve ahşap işçiliği bekliyor bizleri maalesef henüz İstanbul'da T4 den çok iyi anlayıp bu araçlara fısıldayan bir usta henüz bulamadım çok şükür lazimda olmadı ama sizin bu kadar sık sorun yaşıyor olmanız çok şaşırtıcı acaba eski araç sahiplerinin bakımsız kullanmasından mi kaynaklı bu arada aracinizin model ve motor gücü nedir sormak istediğim bir şey var sizlere?
Saygı ve sevgilerimle
 

Gökhan-Deniz

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime puanı
10
Araçlarımıza müdahale ve bakım yapacak kişileri seçme ve doğru kişiyi bulma maalesef ortak problemimiz. Benim bu sorunları yaşama sebebim şans ile direkt bağlantılı. Önceki sahibi de arkadaşım ve o sorunsuz dönemler geçirdi. Onda olduğu süre içerisinde yapılan bakımların doğru ve yerinde olmaması eskime bağlantılı sorunların bende oluşmasına sebep oldu sanırım. Aracım 1999 model 2.5, hayatına motokaravan olarak başlayan bir araç. Benim çok titizlenmem sanırım onu da biraz şımarttı, hadi bunumu da yapalım, bak buramı da bozdum diye sürprizler yapıyor.
Sözün özü ben İstanbul'da şunu gördüm 3 teşhis ile gittiğim ustalar en kritik görünenini yapıp gönderiyorlar ve bizler yapılmayan işlerin ve onların sebep olduğu bağlantılı sıkıntıları yaşamaya devam ediyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 35 tane aracım oldu ve bunların % 90 ı hep 10 yaş üstü araçlardı. Ankara sanayide geniş çevrem vardır, üniversite yıllarında oralarda çalışmışlığım bile vardır. Sorunu ve sebebini tespit ederek servise giderim ki bu yüzden çok sevmezler. İstanbul ise ayrı bir dünya, burada müşteri bir kere gelse bana yeter diyen çok servis var. Düzgün, dürüst çalışanları tenzih ederim ama henüz onlara denk gelemedim.
Ben de aracımda kaporta boya işlemi yaptıracağım ama maalesef İstanbul'da güvenebileceğim yer bulamıyorum. Mecbur Ankara'da halledeceğiz o işi ama takip, izleme ve müdahale yapamamak zor olacak.
Araçlarımız tadilat yapılmış araçlar olduğu için her yere emanet edemiyoruz ve maalesef eskiyen yıpranan motokaravanlarımızı boya kaporta yenilemesi için emanet edebileceğimiz bir yere ben denk gelemedim. Sanırım yok bu tarz çalışanlar.
Saygılar.
 

SemihVural

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Afacan arabamız bu
Maşallah aracınız çok güzel duruyor bende aracın resimlerini çekip en kısa zamanda paylasicagim. Benim aracım 2001 model 2.4 motora sahip 586 bin km'de 500 binde motor revizyon yapılmış ben çok yeniyim bir T4 sahibi olarak dediğiniz gibi bakalım benim araçla alakalı ne sıkıntılarım çıkacak sürpriz artık gerisi ama aracı ilk aldığım gün bundan önce hep otomobil sahibi olmama rağmen ayrı bir mutluluk kattı umarım bir gün yolumuz kesişir bir yerlerde tanışma fırsatımız olur ayrıca arabanın yapım aşamalarını ayrı bir konu başlığı altında paylaşmaya çalışacağım nasıl bişi çıkacak ortaya çok merak ediyorum açıkçası ☺
 

Gökhan-Deniz

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime puanı
10
Bizim T4 340.000 de, yapılacak tek mekanik işi kaldı ki ona da zaman bulamadım. Vites kolu çok gevşek sebebi belli 3 tane lastik burç var onlar değişecek. Sizin boya kaporta işini merak ediyorum, umarım istediğinizi gibi çıkar. T4 sacı galvanizli olduğu için zor çürüyor ama aynı sebepten de asetilen kaynak işlemini çok sevmiyor. Kaynak değen yerleri sonrasında içten ve dıştan güzel izole etmek lazım
Umarım görüşürüz, kısmetse bayramda Çandarlı'ya inip anne baba elini uzaktan öpüp tekrar İstanbul' a doğru kıyıdan çıkacağız. Kamp yeri araştırmaları sürüyor :smiley:
 


Forum istatistikleri

Konular
100,025
Mesajlar
1,476,874
Kullanıcılar
167,880
Son üye
schmark

SON KONULAR

Üst