T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,433

barb_alone

SQ_for all
Mesajlar
1,203
Tepkime Puanı
93
Yaş
47
Yer
EdİrNe
VW bölümünde baktığım konular içinde soruma cevap bulamayınca ki hatta internette bile bu konu çok az tartışılmış

T3 ve T4 kullanıcı arkadaşlarımın değerli bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak amacıyla sorumuz

T3 syncro ile T4 syncro modellerini karşılaştırmanızı rica edeceğim off-road kabiliyetleri, kullanım maliyetleri, kullanım konforu ve sizin eklemek istediğiniz sorularıda okumak isterim o değeli parmaklarınızdan....

internette bulabildiğim kadar off-road kabiliyeti ve kimliği olarak T3 daha öne çıkmakta T4 modeline göre bunun nedeni T4 modelinin kabiliyet olarak daha zayıf olması olası mıdır....

sorumuz tartışma çıkarmazsa :D

teşekkür ederim barbaros
 

Etiketler
Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

t3 ve t4 farkı öncelikle "gönül işi" anladığım kadarıyla.t3 çok daha sert ve köşeli bir yapıya sahip dolayısıyla mekanik seven insanları (benim gibi) daha çok cezbediyor, t4 ise daha yumuşak,fazla göze batmayan,parçası daha kolay bulunan ve daha güncel araçlar.t3 ün zamanında ithalat olmaması,sadece şahıslar tarafından ithal edilmiş olmaları da yedek parça konusunda t4 severleri haklı çıkarıyor.
arazi kabiliyetleri konusuna gelirsek t3'ün yaklaşma ve uzaklaşma açıları,yerden yüksekliği,alt korumaya yönelik mekanik yerleşimi t4'e göre arazide avantaj sağlıyor.haftasonu arazide piknik amaçlı aile gezilerinde t4 daha öne çıkıyor,sert arazi koşullarında ise t3 kendi kategorisinde tek.
bunlar benim naçizane fikirlerim tabii ki,muhakkak çok daha farklı açılardan bakarak farklı düşünenler vardır.
 

Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

Bu araçların ülkemizde kullanımı çok az olduğundan bilinirliğide (kullanıcı ve tamiri) diplerde.

T3 versiyonu Alman forumlarında ağır off-road gezileride yayınlandığından algıda hepsi aynıdır şeklinde yorumlanabiliyor
oysa bu araçlarda alman klasiğinde olduğu gibi tüm aksesuarlar opsiyonel satılır ve çok farklı syncrolara raslanıyor.
T3 ilk satışa sunulduğunda 4 WD özelliği tamamen PUCH teknolojisi ile piyasaya çıkmış önve arka kilitleriyle, G vitesiyle çok
özel araçlar olarak satılsada özellikle T3 ün son versiyonlarında tek kilitle satılanlarıda olmuş.

T4 üretildiğinde syncro modelinde PUCH değil kendi üretimleri 4WD teknolojisi kullanılmış ve kilit dahil tüm aksesuar araca
opsiyonel ilave olmuş.

Bu tesbitle T3 lerin neredeyse tamamı gümrüğe terk yada bağış yoluyla ülkemize giriş yapmış ve tam donanımlı nadir
bulunabilecek mükemmel araçlar,oysa T4 doğuş gurubunun getirttiği panelvan olarak piyasaya çıkmış aksesuarsız araçlar
nadirende olsa gümrük çıkışlı yada ithal edilmiş kilitli modelde mevcut.

T4 lerin dezavantaj olan yönleri uzun şasi oluşu ve 2.5 turbo 88 hp motor ile ithal edilmiş olmalarıdır, kilitsiz ve uzun oluşu
motor hacimlerinin arazide beklentileri olumsuz etkilemektedir.
Oysa T3 ler dingil mesafesinin kısalığı ile kiltleri ve G vitesi ile arazide çok daha başarılılar. Benzinli motorları 1.9 TDİ motor
ile değiltirildiklerinde çok başarılı araçlar haline gelebilmekte. Alman Seikel firmasının T3 ler üzerinde yaptığı modifiyeler
ile inanılmaz araçlar ortaya çıkabilmekte.
T4 lerde modifiye kısıtlı olmakla birlikte arkalarda akısların izin verdiği ölçüde get uygulaması ve önlerde alt salıncaktan
ayarlanarak yapılacak yükseltme uygun AT yada tercihe göre MT lastikler ile arazide başarı kabiliyeti artırılabilir.

Son tahlilde kullanmakta olduğum T4 syncro ile arka kilitli diff,kısa şasi modifiyesiz ve yükseltmesiz haliyle syncrotürk
ekibi arkadaşlarımla arazide maceralı gezilerimizi başarıyla tamamladım. Yükseltme,MT lastik ve önde uygun bir vinçle
çok daha zorlu etapları başarıyla gezebileceğim kanaati ile bulunması imkansız olan T3 lerin yerine uygun donanımla
T4 ilede beklentilerin karşılanacağı düşüncesindeyim.

Selamlar
 

Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma


güngör' Alıntı:
Bu araçların ülkemizde kullanımı çok az olduğundan bilinirliğide (kullanıcı ve tamiri) diplerde.

T3 versiyonu Alman forumlarında ağır off-road gezileride yayınlandığından algıda hepsi aynıdır şeklinde yorumlanabiliyor
oysa bu araçlarda alman klasiğinde olduğu gibi tüm aksesuarlar opsiyonel satılır ve çok farklı syncrolara raslanıyor.
T3 ilk satışa sunulduğunda 4 WD özelliği tamamen PUCH teknolojisi ile piyasaya çıkmış önve arka kilitleriyle, G vitesiyle çok
özel araçlar olarak satılsada özellikle T3 ün son versiyonlarında tek kilitle satılanlarıda olmuş.

T4 üretildiğinde syncro modelinde PUCH değil kendi üretimleri 4WD teknolojisi kullanılmış ve kilit dahil tüm aksesuar araca
opsiyonel ilave olmuş.

Bu tesbitle T3 lerin neredeyse tamamı gümrüğe terk yada bağış yoluyla ülkemize giriş yapmış ve tam donanımlı nadir
bulunabilecek mükemmel araçlar,oysa T4 doğuş gurubunun getirttiği panelvan olarak piyasaya çıkmış aksesuarsız araçlar
nadirende olsa gümrük çıkışlı yada ithal edilmiş kilitli modelde mevcut.

T4 lerin dezavantaj olan yönleri uzun şasi oluşu ve 2.5 turbo 88 hp motor ile ithal edilmiş olmalarıdır, kilitsiz ve uzun oluşu
motor hacimlerinin arazide beklentileri olumsuz etkilemektedir.
Oysa T3 ler dingil mesafesinin kısalığı ile kiltleri ve G vitesi ile arazide çok daha başarılılar. Benzinli motorları 1.9 TDİ motor
ile değiltirildiklerinde çok başarılı araçlar haline gelebilmekte. Alman Seikel firmasının T3 ler üzerinde yaptığı modifiyeler
ile inanılmaz araçlar ortaya çıkabilmekte.
T4 lerde modifiye kısıtlı olmakla birlikte arkalarda akısların izin verdiği ölçüde get uygulaması ve önlerde alt salıncaktan
ayarlanarak yapılacak yükseltme uygun AT yada tercihe göre MT lastikler ile arazide başarı kabiliyeti artırılabilir.

Son tahlilde kullanmakta olduğum T4 syncro ile arka kilitli diff,kısa şasi modifiyesiz ve yükseltmesiz haliyle syncrotürk
ekibi arkadaşlarımla arazide maceralı gezilerimizi başarıyla tamamladım. Yükseltme,MT lastik ve önde uygun bir vinçle
çok daha zorlu etapları başarıyla gezebileceğim kanaati ile bulunması imkansız olan T3 lerin yerine uygun donanımla
T4 ilede beklentilerin karşılanacağı düşüncesindeyim.

Selamlar

Bir facebook sayfaniz yada youtube kanaliniz varmi? Nasil daha yakindan inceleyebiliriz?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

cahidim' Alıntı:
Bir facebook sayfaniz yada youtube kanaliniz varmi? Nasil daha yakindan inceleyebiliriz?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Yakından inceleme derken benim aracımı kastettiniz? sorunuz buysa TRT Yol Açık program 15. bölümde syncrotürk ekibi
ile olan bölümü izleyebilirsiniz. T3 ler için olumlu olsada T4 aracım için yönetmenin kurguladığı mizansen nedeniyle aracım
2 defa vinçlenmesi gerekti zira kilidimi kullanmam mümkün olmadı.
 



Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

Levent bey ilginize teşekkür ederim özel mesajlarla kafanızı şişirdiğim yeter dedim konu açarak diğer arkadaşlarında fikirlerini almak istedim buraya da engin tecrübe bilginizi paylaştığınıza sevindim....

anladığım kadarıyla T4 modelinde orta kilit ve ön kilit uygulaması malesef yok sadece önde sınırlı kaydırmalı bir kilit sistemi var ve yeterli oluyor

T3 4wd sistemi mercedes G serisinin sisteminden uyarlandığı Puch firması tarafından bilgisi ne kadar doğru acaba bir kaç forumda bu tarz yorumlar okudum
 

Ynt: T3 Syncro Ve T4 Syncro Karşılaştırma

barb_alone' Alıntı:
anladığım kadarıyla T4 modelinde orta kilit ve ön kilit uygulaması malesef yok sadece önde sınırlı kaydırmalı bir kilit sistemi var ve yeterli oluyor

T3 4wd sistemi mercedes G serisinin sisteminden uyarlandığı Puch firması tarafından bilgisi ne kadar doğru acaba bir kaç forumda bu tarz yorumlar okudum

Bendeki T4 syncro'nun arka diff. kilidi % 100 sistem mevcut önde abs ile uygulanan EDL sistem var. T3 4WD sistemi PUCH
firması imalatı,T4 benzerlikleri nedeniylede PUCH olabilir.

Geçen gün tesadüf bulduğum T4 vizkoz kaplin bakımı videosu.

https://www.youtube.com/watch?v=OS-M3fQH3zc
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,434
Mesajlar
1,517,908
Kayıtlı Üye Sayımız
172,080
Kaydolan Son Üyemiz
yusuf75

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst