ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,097
Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

ssbman' Alıntı:
Hocam sen çevredilerin söylediklerine bakma çok güvenmiyorsan ustalar dahil . Tabi iyi ustaları tenzih ediyorum .

Jeep kısmını komle oku zaman buldukça çok iyi bir bilgi kaynağı bu forum .

Bu araçların arka difransiyellerinde kilit olabiliyor . Kilitin varlığını yokluğunu anlamak için arka tekerler hava kaldırılır ve bir taraftan çevirilir . Diğer teker aksi istimaete dönüyorsa kilit yok yada bozuktur . Eğer aynı yönde dönüyorsa kilit vardır . Eğer kilit varsa mutlaka MOPAR ın kilitli difransiyel katkısı kullanılmalı , ufak plastik bir şişede olur .

Difransiyele koyduğunuz yağ nedir ?
Koyduğunuz katkı nedir?

Fakat dikkat: arabanın arkasını kaldırıpta lastiği çevirdiğin zaman hemen kilit devreye girmeyebilir, en az 30 tur kadar çevrilmesi gerekir.
 

Etiketler
Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Ayrıca;
Arka difransiyelin içinde sağlı sollu halka şeklinde pullar bulunur, Bu pulların üzerinde birbirlerini kavramas için şeritler vardır. Haif rampa yukarı tam sağ veya tam sol yapıp kalkış yaptığında arka "çat..!, çat...!" diye sesler gelir. Servise gösterdiğin zaman hemen pulları değiştirmek isteyecektir eğer paran bolsa değiştir, yoksa yaptıracağın tek şey difransiyeli açtır, pulları güzelce temizlet ve birde diffransiyel yağını değiştirt ve kapat sorun yok olacaktır. Tecrübe ile sabittir, geçmişte (Servis ismi vermek istemiyorum) bana 3-4 saatlik iş olduğunu ve 300,- Dolarlık yeni pulların takılması gerektiğini söylemişlerdi, bende arabayı yapmaları için bıraktım. Akşam teslim almaya gittiğimde gerçekten sorun bitmişti. Ama 1,5 sene sonra tekrar başladı. Bu arada orada çalışan ustalardan biri ayrılıp kendi yerini açtı. Bu sefer ona götürdüm ve bana itiraf etti, aslında yeni parça takılmadığını sadece yukarıda anlattığım işlemin yapıldığını orada çalışan biri olarakta emir kulu olduğunu....Temizledi, yağı değiştirdi ve kapattı. Anlayacağın her 1-2 senede bir bu işlemi yaptırman yeterli...
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Doğrudur abi es geçmişim özür . LSD olduğundan geç devreye girebiliyor . Gerçi Benim denemelerimde hemen tepki verdi ama bolca tur attırmadan karar vermemek gerekli .

Ayrıca difransiyel kapağının vidalarında takılı lsd ile ilgili bir belirtici plakette bulunmalı ama bu bilinçsiz ustalar yüzünden sökülüp takılırken atlanabiliyor .

Abi ben yazarken yazmışsın , okudum ... Çok değerli bilgiler bunlar , cebimizi ve sinir sağlaığımızı korumuş oluyorsun abi teşekkürler ... Herkes bu bilgileri vermez , bir çıkarı olmasa bile banane der geçer ... Ergun abi ZJ nin püf noktaları diye yada ZJ için cüzdan koruyucu diye bir cep kitapçığı hazırlasan baya satışı olur , gerçekten şaka değil yani ... ;D

Saygılarımla...
Barış
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

    Şimdi arabayı kaldırıp bakacağım. Denildiği gibi bir kaç kez denedim ama hep aksi istikamete dönüş yapıyor. Ama bu en az 30 tur olayını bilmiyordum. Bir kere de böyle deneyeceğim. Peki kilitte sorun varsa devreye girmeyebilir mi?
Ve kilit yoksa katkı koymanın bir yararı var mı?

Koyduğum katkı mopar'ın orijinal yağ katkısı:smiley:
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Kilit yoksa katkı koymaya gerek yok diye düşünüyorum . Kilit sorunluysa devreye girmeyebilir .... Araçlarımızın yağları konusunda güzel konular var forumda baya tartışmaları yapılmıştı ...
 



Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

aviator310' Alıntı:
Şimdi arabayı kaldırıp bakacağım. Denildiği gibi bir kaç kez denedim ama hep aksi istikamete dönüş yapıyor. Ama bu en az 30 tur olayını bilmiyordum. Bir kere de böyle deneyeceğim. Peki kilitte sorun varsa devreye girmeyebilir mi?
Ve kilit yoksa katkı koymanın bir yararı var mı?

Koyduğum katkı mopar'ın orijinal yağ katkısı:smiley:

Abdullah,

Güzel bir tesadüf tamda konunun üstüne karşılaşmamız....:smiley: zamanım çok kısıtlıydı, havaalanından karşılamam gereken misafirlerim vardı rahat rahat sohpet edemedik..:(

İnan bana şu katkılar konusunda en ufak bir tecrübem yok, bugüne kadar hiç biryerinde kullanmadım.
En azından denemek istiyorsan gerçekten kanıtlanmış markalara yönelmelisin.
Anladığım kadarı ile sen Florya taraflarındasın ve bende Avcılarda'yım istersen yarın bir ara buluşalım , senin arabayı ben bir test edeyim, belki kesin emin olduğum bir tanıya varabiliriz.
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Gerçekten güzel oldu.

Çok memnun oldum.

Yarın uçuştayım ama akşam üzeri eve dönerken uğrayabilirim ben de beylikdüzünde oturuyorum.
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Arkadaşlar 97 gc limited 5.2 sahibiyim. İzmirde diferansiyel sesi konusunda bir sanatkar usta bulmak istiyorum.Yardımlarınız için teşekkürler.Araç gazlarken ses yapmıyor, ayağımı gazdan çekince ön ötüyor. Ayrıca arkada uğultu geliyor. Arka diferansiyel rulmanını değiştirmem söylendi, değiştirsem acaba ayağımı gazdan çrkince o gıcık edici ses oluşur mu.
Teşekkür ederim
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

İzmir'deki diff. ustalarını bilemem, ama verdiğiniz bilgiler doğrultusunda zaten bir teşhis koymak zor. Difransiyelin açılması lazım, tüm dişliler dışarı çılacak, tüm bilyalar kontrol edilecek ki ne olduğu kesin saptansın. KIaldıki kovan ne durumda? Arkadakiş uğultuda aynı şekilde. Hem önden gelen her sesi difransiyele yorumlamamalı. Aks poryalarıda bozuk olabilir, ayna mahruti olabilir, hatta ön şaft mafsallarıda bir ihtimal.
Bir sıraya koyup sonuca gitmeli.
Not: Difransiyel sesi ustasını ilk defa duyuyorum...:smiley::smiley::smiley:
 




Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Alfonse' Alıntı:
Abdullah bey, büyük harfle yazmayın lütfen,
Bağırmak manasına geliyormuş sanalda.....



yaw bu alıntı işini de çözemedim:smiley:
Büyük harf kötü bir alışkanlık, amacım kimseye bağırmak veya sesimi duyurmak değildi:smiley:
Biliyoruz, anlıyoruz biz hiç merak etmeyinde, burası adı üstünde sanal. ArIzALı bİrİ üYe oLuR, ters bi laf eder, farkedilip dışlanana kadar saatler geçebilir... Kaç kişinin canı sıkılır. O yüzden ben hemen uyarırım iyi niyetle... Sizde öyle yapın... Hemen uyarın bence görürseniz.... Kimse bu işi anasının karnında öğrenmiyoki.... Anamızıda alıp biyere de gitmeyeceğimize göre ???
Alıntı için: Alıntı tuşuna basınca gelen alıntı yazının sonunda " [/quote] " diye bişey olur. Bu bişeyden sonra yazarsanız yazıları mis gibi olur :smiley: Ok!
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

beatrix' Alıntı:
İzmir'deki diff. ustalarını bilemem, ama verdiğiniz bilgiler doğrultusunda zaten bir teşhis koymak zor. Difransiyelin açılması lazım, tüm dişliler dışarı çılacak, tüm bilyalar kontrol edilecek ki ne olduğu kesin saptansın. KIaldıki kovan ne durumda? Arkadaki uğultuda aynı şekilde. Hem önden gelen her sesi difransiyele yorumlamamalı. Aks poryalarıda bozuk olabilir, ayna mahruti olabilir, hatta ön şaft mafsallarıda bir ihtimal.
Bir sıraya koyup sonuca gitmeli.
Not: Difransiyel sesi ustasını ilk defa duyuyorum...:smiley::smiley::smiley:
Difransiyelcidir bu. Bide çok çirkin isimleri var bunların... G...çü derler...:smiley: ( utandım valla, yüzyüze suratına bile söylüyorum adamlarında, gülüyoruz kararınca burada olur mu bilmem ) Neyse duyan olursa ustalardan affetsinler...
Arkadaşlar, defransiyelin içindeki ıstavroz kutusunun içindeki biyel dişlileri vs' lerde, ayna ve mahruti dişlilerinde, aks dişlilerinde nokta kadar bile kum gibi pas olsa dif öter, resmen ağlar. Çünki bu dişliler çok hızlı dönüyor ve birbirlerin çok hassas ÖpÜyOr..... Bu öpüşmede en küçük bi kayma bile tölere edilemez dif içinde, hemen ses felan verir. Biz aslında çok şanslıyız. Monoblok şaseli olmasına rağmen binek arabalar gibi, genede, kupadan ayrılamasada CJ gibi, önde ve arkada uzun çeyrek şasilerimiz var. Dolayısı ile şaseye bi şekilde bağlanan dif, sesi içeri vermeden önce dağıtıyor şaseye. Yani sesin iletilmesinde moleküler hareket dağılıyor. Birde araçlarımız yüksek, difle kupa arsonda mesafe var. Alttan gelen ses kayboluyor. Bizim arabadaki sessiz sayılan difi, yerdegider, izalasyonu çok iyi bi Mersoya, BmW' ye bağlayın. İçerdeyken arka koltukta adam kesiyolar sanırsınız....
Şimdi dif hashas dedim ya, Bu diflerin hepsinin ayrı ayar aparatları var. Merso' cuda jeep aparatı yoktur, Fiatçıda da Alfa. Ama difçi tabir ettiğimiz adamlarda çoğu markanın aparatı var. Eğer biyel milinde piminden dolayı boşluk, ayna ve mahrutide diş bozukluğu, biyel dişlilerinde diş bozukluğu, akslarda balans bozukluğu, merkezlenememe ( Beatrix yüzük taktırıp çözmüş aks merkezlenmesini. İşinin ehli yapar, işinin ehli Beatrix' e ay yürüyüşü için elbise bile yapar :smiley: ) , aks dişlilerinde felan pas, kırılma, çatlak, diş eksikliği gibi fiziksel bi sorun yoksa, sadece hassas bi ayar gerekiyordur dife...
Şimdi, dif kovanının içinde bi ıstavroz kutusu var ya. Bu ıstavroz kutusunun sağ ve sol akslara doğru boşluksuz merkezlenmesi çok önemli. İşte ayar denilen şey bu. Bu ayar içinde civata pulu gibi , puldan daha büyük tabi, bilezik gibi, yassı halkalar var. Aparat denilen şeylerde bunlar. İşinin ehli usta alacak bunlardan bisürü eline, ama sevecek işini, sabırlı olacak, birazda çatlak olmasında fayda var :smiley: Sağlam kafa işi değildir bu. Zehir gibi olmak lazım :smiley: Bide yepyeni, iyisinden bi kumpas, ölçe biçe elindeki aparatları ıstavroz kutusunun sağına soluna bunlardan gerekli kallınlıklarda takacak. Ve ıstavroz kutusunu merkezleyecek.
Ben limitli kilit mekaniğinin nasıl çalıştığını ( difin içini diyorum, dışarıda ne olduğunu anladım tabiki ) hala oturtamadım kafamda.. %100 kilitte içini anladım, o basit... Beatrix limitli kaydıran dif işini iyi biliyor.....
Markanın difinden anlayan usta bulmak lazım. İyi usta ancak referansla bulunur. Ati' ye felan sorun, difçi kim var diye, ne biliyim işte.. Anladınız...
Beatrix, Aviator310' a arka difler sorunsuz gibi yazmışsınız. Ama sizin arabada dana35 var, demir döküm, Aviator310' da dana 44 aliminyum. Dana 44' ler daha verimli ve daha az kırılgan diye biliyorum ama özellikle aliminyum olduğu için daha hassas. Sıcak Soğuk çok etkiliyor.....
Belki fayda sağlarım.....
Sağlıcakla....
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Kilit var mı, yok mu anlamak için arka tekerlekleri kaldırıp çevirdim. Soldan çevirdiğimde sağdaki tekerlek dönmedi, aksi istikamete de dönmedi yani sabit kaldı. sağ tarafa geçip ordan çevirdim, 1-2 tur atıp hafif bir çatırtı geldi ve diğer tekerlek aynı yöne dönmeye başladı :smiley:

Tam olarak anlayamadım, herhalde kilit var ama soldan çevirince devreye girmiyor.

Anlamanın daha belirgin bir yolu yokmudur? Üzerinde görünür bir parça falan :smiley:
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Sizde kilit var, ama niye tek taraftan tepki verdi anlamadım/bilmiyorum.
Bir daha deneyin. Sağdakini çevirip kilidi devreye soktuktan sonra sola geçin. Sollada çalışıyorsa, sorun yok, geç devreye girmiştir, o arada siz sağa geçmişsinizdir.....
Difin kapaklarının saplamalarında parmak kadar bi plaket varsa kilit vardır. Tabi kilitsiz difede kilit var sansınlar diye takılabilir bu plaket ama ihtimal vermiyorum.
Bide, bilirbilmez ustalar atıyor bunu, geri takmıyor. Yani bu plaketten olmayıpta kilitli çok gördüm.... Bu plaketin bi fonksiyonu yok. Sadece uzaktan kilidin varlığını bildiriyor ve üzerindeki yazıyla ustayı uyarıyor, ama usta yazıyo felan bakmıyor, işi öğrendiği ustasından bildiğini yapıyor gene..
Dif kapağını açarsanız, ıstavroz kutusunu çevirdikçe, kutunun aralıklarından sağda ve solda kilit balatalarını görürsünüz, bu balataların çatlak ve kırık olmadığınıda görürsünüz bu şekilde, ama üstlerindeki kanallar erimişmi, temizlenmesimi lazım, ıstavroz kutusunu dağıtmadan anlayamaszınız....

Bu plaketten bende fazla bitane var, hurdalıkta yerde bulmuştum, anahtarlık yaptım :smiley:
 

Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

Bu diferansiyel olayını çözdüm:smiley: Ergun abinin de çok yardımı oldu. Kısaca anlatayım.
Bu arkayı kalpdırıp çevirme olayını denedim ve benimki devreye bir türlü girmedi. Ben de huylandım ve ertesi gündü heralde kaldırdım arabayı ve yağını boşalttım. Kapağı açtım. İçerisi gayet güzel yağda hiç bir çapak vesaire yok. Sonra dişlileri söktik ve baktık ki bu kilitlerin üzerinde çelik bir pul var ve benim bu pullardan biri kırılmış. Arakadan gelen ses ve kasıntı yapanda buymuş. Araştırdık sıfır ayarında çıkma da var sıfırı da var ama takım olarak satılıyor. Merak eden varsa fiyatkarı özelden atabilirim. Herneyse hurdacıya gittik ve bulamadık sonra da bir diferansiyelciye gittik o sağolsun başka bir takımdan çıkardı ve bir tane pul verdi bize.(daha önce yani ben aracı almadan önce benim diferansiyel bu amcaya uğramış ben de yeni öğrenmiş oldum). Bu arada diferansiyelim içindeki küçük dişlilerin arkasında birer tane daha pul var. Ama garptir ki biz açınca benimkinden sadece bir pul çıktı. Bu amca bu puluda verdi bize ve dükkana geri döndük.
Dağıtması çok kolay oldu am toplamak o kadar da kolay değilmiş, bunu da öğrendik. Sonunda epey bir uğraştıktan sonra toparladık. Herşeyi yerli yerine oturttuk ve çalıştırdık. Şu anda denildiği gibi tekerlerden birini çevirdiğim zaman diğeri de aynı yöne dönüyor. Ve gelen çatırtı ve kasılmalar da kesildi. Ergun abinin dediği gibi herhangi bir katkıda koymadım. Maşallah çok güzel çalışıyor.
 



Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..

bir güncelleme de benden. soru şu: NP242 ZJ 97 model Laredo araç. sıralı 6 motor var. 4.0 yani. 2 çeker de de 4 çekerdede araç düzgün çalışıyor.

arabayı yavaştan toparladım. zaten pek eksiği yoktu. sıra arka akstan gelen sese geldi.

araç hızlandıkça belirginleşen fakat frekansı değişmeyen, incelmeyen yada kalınlaşmayan bir gürültü, sürtünme sesi, bitmiş balatanın frenlerken disk üzerine sürtünüp çıkarttığı gibi bir ses duyuyorum hafiften. sabit hızda giderkenki gürültü lastik gürültüsünden biraz fazla ancak car car gür gür tor tor :smiley: öten birşey yok. titreşim yok. yarattığı his aynı araba vapurlarının uskurlarından gelen ses gibi. sakin ama kararlı. ön bilye bozulunca çıkan epey yüksek gürültü gibi de değil bu arkada duyduğum. 4 çekere alıncada arkadaki ses değişmiyor.

arka koltukta oturup birisine aracı kullandırırken duuduğum kadarı ile,bagaj zemininden geliyor ses. gaza basarken, yükvarken şaft üzerinde, sabit şekilde ses hep aynı kararlılıkta geliyor. ancak gazı bırakıp arabayı yavaşlatınca yani teker gürültüsü azalınca, ses dalgalanıyor, fışşşşfırrrşşşşşşşhıışşşş gibi tuhaf bir sürtünme sesi yapıyor.

aksın tıpasını çıkartıp yağ miktarına baktım seviye doğru ancak çok berbat kokuyor. fakat koku yanık yağ kokusu gibi değil. partiküğl vs de görmedim peçeteye aldığım örnekte.

aracı krikoyla kaldırdım arkası havadayken bir tekeri çevirdim diğer teker yerinde saydı geriye dönmedi öne de dönmedi. geçen gün ıslak bir zeminde koyuş yukarı bir sokağa girerken sert bir kalkış yapmak zorunda kaldım, araba resmen yerinde saydı ve patinaja düştü. eski arabamda kilitli defransiyel vardı ve aracın o kadar gaz ile sağa kıçını atması gerekirdi.

arabayı alırken gösterdiğim eski amerikancı usta araba güzel ancak defransiyel bilyelerini değiştirmemiz gerekir ancak kritik değil demişti. ben bunu teşhisi koyabilirsem, yetkili serviste yaptıracağım zaten aldığım fiyat özel servisle aynı. merak ettiğim şu acaba aks bilyeleride benzer bir ses yaratırmı arkada. yaratırsa bunu nasıl anlarım?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst