Ynt: ZJ Diferansiyel Sesi ve Ön Takım ?..
beatrix' Alıntı:
İzmir'deki diff. ustalarını bilemem, ama verdiğiniz bilgiler doğrultusunda zaten bir teşhis koymak zor. Difransiyelin açılması lazım, tüm dişliler dışarı çılacak, tüm bilyalar kontrol edilecek ki ne olduğu kesin saptansın. KIaldıki kovan ne durumda? Arkadaki uğultuda aynı şekilde. Hem önden gelen her sesi difransiyele yorumlamamalı. Aks poryalarıda bozuk olabilir, ayna mahruti olabilir, hatta ön şaft mafsallarıda bir ihtimal.
Bir sıraya koyup sonuca gitmeli.
Not: Difransiyel sesi ustasını ilk defa duyuyorum...
Difransiyelcidir bu. Bide çok çirkin isimleri var bunların... G...çü derler...
( utandım valla, yüzyüze suratına bile söylüyorum adamlarında, gülüyoruz kararınca burada olur mu bilmem ) Neyse duyan olursa ustalardan affetsinler...
Arkadaşlar, defransiyelin içindeki ıstavroz kutusunun içindeki biyel dişlileri vs' lerde, ayna ve mahruti dişlilerinde, aks dişlilerinde nokta kadar bile kum gibi pas olsa dif öter, resmen ağlar. Çünki bu dişliler çok hızlı dönüyor ve birbirlerin çok hassas ÖpÜyOr..... Bu öpüşmede en küçük bi kayma bile tölere edilemez dif içinde, hemen ses felan verir. Biz aslında çok şanslıyız. Monoblok şaseli olmasına rağmen binek arabalar gibi, genede, kupadan ayrılamasada CJ gibi, önde ve arkada uzun çeyrek şasilerimiz var. Dolayısı ile şaseye bi şekilde bağlanan dif, sesi içeri vermeden önce dağıtıyor şaseye. Yani sesin iletilmesinde moleküler hareket dağılıyor. Birde araçlarımız yüksek, difle kupa arsonda mesafe var. Alttan gelen ses kayboluyor. Bizim arabadaki sessiz sayılan difi, yerdegider, izalasyonu çok iyi bi Mersoya, BmW' ye bağlayın. İçerdeyken arka koltukta adam kesiyolar sanırsınız....
Şimdi dif hashas dedim ya, Bu diflerin hepsinin ayrı ayar aparatları var. Merso' cuda jeep aparatı yoktur, Fiatçıda da Alfa. Ama difçi tabir ettiğimiz adamlarda çoğu markanın aparatı var. Eğer biyel milinde piminden dolayı boşluk, ayna ve mahrutide diş bozukluğu, biyel dişlilerinde diş bozukluğu, akslarda balans bozukluğu, merkezlenememe ( Beatrix yüzük taktırıp çözmüş aks merkezlenmesini. İşinin ehli yapar, işinin ehli Beatrix' e ay yürüyüşü için elbise bile yapar
) , aks dişlilerinde felan pas, kırılma, çatlak, diş eksikliği gibi fiziksel bi sorun yoksa, sadece hassas bi ayar gerekiyordur dife...
Şimdi, dif kovanının içinde bi ıstavroz kutusu var ya. Bu ıstavroz kutusunun sağ ve sol akslara doğru boşluksuz merkezlenmesi çok önemli. İşte ayar denilen şey bu. Bu ayar içinde civata pulu gibi , puldan daha büyük tabi, bilezik gibi, yassı halkalar var. Aparat denilen şeylerde bunlar. İşinin ehli usta alacak bunlardan bisürü eline, ama sevecek işini, sabırlı olacak, birazda çatlak olmasında fayda var
Sağlam kafa işi değildir bu. Zehir gibi olmak lazım
Bide yepyeni, iyisinden bi kumpas, ölçe biçe elindeki aparatları ıstavroz kutusunun sağına soluna bunlardan gerekli kallınlıklarda takacak. Ve ıstavroz kutusunu merkezleyecek.
Ben limitli kilit mekaniğinin nasıl çalıştığını ( difin içini diyorum, dışarıda ne olduğunu anladım tabiki ) hala oturtamadım kafamda.. %100 kilitte içini anladım, o basit... Beatrix limitli kaydıran dif işini iyi biliyor.....
Markanın difinden anlayan usta bulmak lazım. İyi usta ancak referansla bulunur. Ati' ye felan sorun, difçi kim var diye, ne biliyim işte.. Anladınız...
Beatrix, Aviator310' a arka difler sorunsuz gibi yazmışsınız. Ama sizin arabada dana35 var, demir döküm, Aviator310' da dana 44 aliminyum. Dana 44' ler daha verimli ve daha az kırılgan diye biliyorum ama özellikle aliminyum olduğu için daha hassas. Sıcak Soğuk çok etkiliyor.....
Belki fayda sağlarım.....
Sağlıcakla....