ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 27istanbul27 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,088
Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

Serdar bey ilginize teşekkürler.ben lpg bilgisayarına 2 kez bağlattım ayar tamam dediler ve ben mesleği yıllar evvel bırakmış amerikancıyım.Fakat zj, elektronik,ecu deyerleri ve beyin işinden ne yazıkki anlamıyorum.Yetkili servis bu dediğiniz oksijen sensör arızasını varsa dğer arızaları tespit edebilirmi,kolay kolay servise gitmek istemiyorum.
 

Etiketler
Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

lambda sensörü olarak da geçer cihaza bağlanırsa ve bozuksa mutlaka tespit edilir yeni nesil araçların baş belası bir arızadır
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

arkadaşlar iyi akşamlar. 93 model 4.0 zj kullanıyorum.çok yeni sayılır. bu kategoride gazlı araç kullanan arkadaşlar vardır diye düşünüyorum.herkese ve her yere göre değişebilir ama kabul edilir bir yakış ortalaması ne olmalıdır. tecrübeli arkadaşlardan bu konuda bilgi rica ediyorum.saygılar
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

Arkadaşlar yine tepki çekeceğim biliyorum ama yazmadan edemedim.8 SİLİNDİR 5200 CC bir araçtan bahsediyoruz.Ben şehir içinde 50 kuruş yakarsam şükrediyorum.1600 CC Otomatik vites olan arkadaşımın aracı şehir içi 40 kuruş yakıyor.İnsaf tam 8 silindir olan bir araca sahibiz.Ben ce 50-70 kuruş yakması bile mükemmel bir durum.
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

Aracımı ilk aldığımda Bursa - Antalya arası benzin sarfiyatını ölçtüğümde km de 465 krş yaktığını gördüm. Aracımda katalitik konvektör yoktu. Katalitik konvektör ve oksijen sensörünü değiştirdim çünkü uzun yolda 400 krş yakmasını istiyordum. Şehir içi tüketimde tahmini olarak 600 yada max 700 olduğunu umuyorum. Katalitik konvektör ve oksijen sensörünün görevini nette araştırısak benzin sarfiyatını azaltıp azaltmayacağına daha kolay karar veririz..
 



Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

o konu muğlak biraz
kimileri düşürdüğünü söylüyor kimileri tam tersini
alt devirleri kaybettiğini söyleyen de var üst devirlerin çok iyileştiğini
yalnız konvertör söküldüğü zaman sensör işlevini yerine getiremediği için aracın yakıtı ayarlayamadıgını okudum sarfiyat yükseliyormuş
benim araçta iki sensör var konvertörü söktürdüğün zaman bunları aldatmak için bir aparat takılıyormuş çünkü girişteki sensörl çıkıstaki sensörün aynı değerleri okumaması gerekiyormuş

ama hepsi "muş" :smiley:
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

95 model GC 5.2 aracımla (herşeyi standart , klima da açık)) otobandan İskenderun -Adana git gel yaptım (azami hız 90-95 km arası).40 lt. oto aygaz ile toplam 245 km. yol yaptım . Sonuç olarak 100 km.de 16.32 lt gaz yakmış.Şu ana kadar ki rekorum bu olsa gerek.Kesinlikle oto aygazı tavsiye ederim.
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

hocam şehir dışı yakıtın çok iyi şehir içi yakıtı ölçtünmü merak ettim.
saygılar
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

ali çelik' Alıntı:
95 model GC 5.2 aracımla (herşeyi standart , klima da açık)) otobandan İskenderun -Adana git gel yaptım (azami hız 90-95 km arası).40 lt. oto aygaz ile toplam 245 km. yol yaptım . Sonuç olarak 100 km.de 16.32 lt gaz yakmış.Şu ana kadar ki rekorum bu olsa gerek.Kesinlikle oto aygazı tavsiye ederim.

ali kardeş valla yazdıklarını okuyunca imrendim benim sıpa (95 zj) ne yaptıyasam km de 470 tl den düşüremedim. Geçen gün avcılardaki atiker servisine gittim bilgisayara bağladı yalandan bir şeyler yaptı 20 tl mizide aldı dediği abi aracında tek filitre var sen aracı bana 2 veya 3 saat bırak ben bir bakımını yapayım birde 2 tane filitre takayım 120 tl ni alırım ama yakıtın 450 tl den düşmez dedi bende düşündüm araç zaten benzinle 500 tl yakıyor lanet gelsin dedim lpg den valla bir aydır benzinli kullanıyorum hiç olmazsa 8 silindirin sesini dinliyorum. benzinliyken araçta bir başka gidiyor. valla ben ibrede 195 i gördüm. daha gaz pedalında yarısı boştu korktum fazla asılmadım ;D ;D ;D
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

slm arkadaslar.ben 2 senedir 94 5.2 grand cherokee kullanıyorum.geçen ay buji kabloları ve bujileri değiştirdim.önceden 18lt. ila 20 lt(100kmde) yakıyordum.tabi değiştikten sonra şehirler arası 14.5lt şehir içi 16 lt yakıyor.ancak kullanırken devir yukselmeye başlayınca ayagımı gazdan çekip üst vitese attırıyorum bu şekilde ekonomi yapıyorum.bide tavsiye sehirler arası 120 i geçmeyin mutlu sonuçtan olacaksınız.
 



Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

Arkadaşlar sizlerin sorunlarınızın aynısını ben 93 g.c de yaşadım aracımı ilk aldığımda üzerinde düz sistem lpg vardı ve bu yüzden benzinde kullanıyordum ama anormal derecede fazla yakıyodu şenir içi 1 tl şehir dışı 50 kr falan yakıyodu Ankarada Şaşmaz sanayinde bir amerikan ustasıyla tanıştım derdimi anlatım bana Ankaraya geldiğinde uğramamı söyledi uzun lafın kısasası Ankaraya gittiğimde yanına gittim ve aracı kendisine teslim ettim kısa bir test sürüşünden sonra aracı makinaya bağladı ve bütün sensörlerin çalışmadığını artı aracın katalitik konvektörünün olmadını artı buji ve buji kablolarının değişmesi gerektiğini de söylemeyi ilhmal etmedi bende kendisine sökütürdüm ve bütün arızalı parçaları deşğiştirmesini istedim aracın yakıtı bir nebzede olsa düştü memlekete geri döndüğümde de hemen aracın üzerinde olan düz sistem lpg yi söktürüp yerine zavoli marka sıralı sistem lpg taktırdım sonuçta aracın yakıtı uçuk rakamlardan istediğim rakamlara düşürmeyi başardım
şehir dışı kullanımda:280- 310 kr(gaza basmanıza göre değişiyo)
şehir içi kullanımda 300-350 kr yakıyo

zaten bu rakamların altına düşürmeniz imkansız üzerinde 8 silindir motor olan bi aracın bu rakamların altında yakmasını beklemek bence hayal kurmak gibi bişey dir saygılar
 

Ynt: ZJ de Katalizör İptal Etmede Yakıt Farkı

ilkakdeniz' Alıntı:
o konu muğlak biraz
kimileri düşürdüğünü söylüyor kimileri tam tersini
alt devirleri kaybettiğini söyleyen de var üst devirlerin çok iyileştiğini
yalnız konvertör söküldüğü zaman sensör işlevini yerine getiremediği için aracın yakıtı ayarlayamadıgını okudum sarfiyat yükseliyormuş
benim araçta iki sensör var konvertörü söktürdüğün zaman bunları aldatmak için bir aparat takılıyormuş çünkü girişteki sensörl çıkıstaki sensörün aynı değerleri okumaması gerekiyormuş

ama hepsi "muş" :smiley:

tork bandına göre sonuç değişir. en çok tork değerini orta ve üst devirlerde veren araçta alt devirlerdeki tork kaybı bariz hissediliyor. eski arabamda yaşadığım bir durumdu. ancakdevir artıp eminen hava dolayısı ile dışarı atılan egzos gazı miktarı artınca direnç azaldığı için devirlenme kolaylaşıyor. ancak... devir bandı aşağıda olan bir araçta ğst devrlerdeki devirlenme hızı fark edilmeyecek kadar az da olabilir.

pratikte düşük sıkıştırmalı tork bandı geni büyük motorlarda alt devirde kayıpları hissetmek kolay olmaz.ancak yokuş yukarı belki.

konvertörün çalışma şekline gelince, öncelikle konvertörün önceden belirlenmiş emisyon değerlerini tutturmak için uygulandığını akılda tutmak lazım. temel görevi fazla karbonmonoksit molküllerini oksitleyerek karbon dioksit yapmaktır ve normaldeki gaz akışı sırasında olamayacak kadr çabuk olanreaksiyonu katalizleyen platinyum gibi metaller içerir.tıkanıncada zaten gaz çıkışını sınırlar.

katalitik konvertörden önceki ilk sensör bağlı olduğu motor kontrol ünitesinin aracın önceden programlı hava yakıt karışım oranına göre yakıt karşımı yapabilmesini sağlar. emme manifolt basınç sensörü ve emme manifoltundaki hava hacim sensörü yada akış etre sayesinde giren oksijen moleküllerini çıkan moleküllerin kabaca sayııyla kıyaslayabilmesini sağlar.

ikinci sensör ise sadece ve sadece katalitik konvertörn doğru çalışıp çalışmadığını dolayısı ile emisyon değerlerinindüşük kaldığını garantilemek için konmuştur. ikinci senör iptal olursa yada konvertör gerçekten devre dışı kalırsa, yani bir nedenden ötürü ilk sensör ile son sensör aynı veriyi ölçerse, bir başka değişle spesifikasyonlarda belirtilmiş frekanslarıın dışında birbirine yakın yada aynı frekanslarda voltaj değişikliği ölçerlerse hata kodu ürettirirler.

şimdi ikinci sensörün olmaması yada doğru çalışmaması yada konvertörün olmaması nedeniyle ilk sensörlerin aynı veriyi okuması ile araçlarda emisyon kontrol sistemi arızası veriri ve ışık yanar. ancak aracın çalışmasıı ve tüketimi hiç etkilenmez. ikinci senaryoda ise yakıt trimlerini değiştren emisyon kontrol algoritması konvertörü ısıtıp eritmemek için yakıt karışımını oması gerekenden zengin hale getirir ve yanmayan yakıtın fazla ısıyı uzaklaştırmasını umar.(internal coolants) tabiki tüketim artar ve performans düşebilir.

ilk sensörün olmaması ise tamamen başka bir durumdur ve sanki motor soğukmuş gibi fazla yaktın yanmasına, zengin karışıma, berbat orta devir performansına ve düzensiz rölanti ve stop problemlerine neden olur. yeni arabalarda bu sornun arızaları ayrı bir ışıkla gösteriliyor. mesela üzerinde anahtar olan bir motor işareti gibi. emisyon arızalarında ise check engine ışığı yanıyor. japon arabalarında ise sadece bir motor kontrol ışığı var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,245
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst