Zırhlı L200

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Rauler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,164

Rauler

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaslar, benim aklima takilan bir soru daha var, zaman ayiran arkadaslara simdiden tesekkurler.

Mitsubishi L200 4x4 LUX AT MAGNUM + klasik modifiyeleri (12000 lik vinc vs)

Yaklasik 550kg arac zirhini kaldirabilir mi?

Kaldirabilir ise;
Bunun yakit tuketimine, performansa, arazi kabiliyetine, (ozellikle uzun yolda) yol tutusuna, guvenligine ve aracin omrune ne gibi bir etkisi olur?
 

Etiketler
tabi ki kaldırabilir basit bi hesapla araca 5 yetişkinin bindiğini ve her birinin 80 kg olduğunu düşünürsek 400 kg yapar ve üzerine150 kg yük koyarak pratikte de görebilirsiniz :p

çok ince hesaplar yapmaya gerek yok deneyin görün ancak akla bi soru daha gelcektir. 550 kiloyu koyduk denedik ancak zırhtan sonrada bu araca 4-5 kişi binecek o zaman performansı ne kadar düşer L200 kullanıcılarına sormak lazım misal bu araçta 1000 kilo varken nasıl davranışlar sergiliyor ?

yakıt kesinlikle artacaktır ancak ne kadar bilemem ama sonuç güvenlikse ve bu bir ihtiyaç ise pek düşünmenin anlamı yok bence
 

kesinlikle haklisin dostum, sorumu boyle sorsam daha dogru olabilirdi sanirim:
__ C J 7 __' Alıntı:
...misal bu araçta 1000 kilo varken nasıl davranışlar sergiliyor ?
+kucuk bi ayrinti, agirlik neredeyse esit dagilimli gibi olacak sanirim :smiley: camlar, tum kaporta, motor izgaralari, aracin tum alti vs

ve
__ C J 7 __' Alıntı:
yakıt kesinlikle artacaktır ancak ne kadar bilemem ama sonuç güvenlikse ve bu bir ihtiyaç ise pek düşünmenin anlamı yok bence

ondada haklisin, sagolasin.

Cevap verebilecek deneyimli L200 sahiplerinden cevap bekliyorum.
1000kg lik bir yukun yakit tuketimine, performansa, arazi kabiliyetine, (ozellikle uzun yolda) yol tutusuna, guvenligine ve aracin omrune ne gibi bir etkisi olur?
 

evet dediğn gibi yük genel olarak eşit dağılıyo denilebilir ancak şöyle ki genelde zırhlamayı yolcu mahaline yapacagın için aracın arka lastiklerine daha az yük gelecek belki çekişte düşüş veya kalkışlarda patinaj durumu olabilir

ve bu dezavantajı araziye çıkıyor isen daha çok hissedeceksin çözümü arka kısma extra ağırlık :smiley: + ekstra yakıt :D
 

arka tarafi jip gibi kapatmak nasil olur? :p veya bu sitede gormustum, bagaj seklinde kapatmak?
yoksa bana "en iyisi bir wrangler rubicon al hem daha guclu + hem zirhlanacak yer daha az olabilir(yuku azaltabilir) + pick-up olmadigindan zirhin yuku esit dagilir+hemde arazide daha iyi" mi dersin?"

o zaman 1000kg lik bir yukun yakit tuketimine, performansa, arazi kabiliyetine, (ozellikle uzun yolda) yol tutusuna, guvenligine ve aracin omrune ne gibi bir etkisi olur sence?
ve l200 den daha iyi mi dayanir sizce?

ayni sorulari tekrarliyorum ama sonucta arastirma asamasindayim, zamani gelince "Gezen bilir!" diye gidip deneme asamasina gecicem insallah ama once biraz on bilgi almaya calisiyorum.
 



L200 ün arkasını kapatmak zevke göre olur düz veya bütün faketmez  içine demirden döküm şeklinde agırlık koymakla sorun hallolur

ancaaakk rubicon dersen işler değişir ;D ama L200 de bu işin üstesinden kalkabilir gibime geliyor ???

1000 kg ile
-yakıt tüketimi  yaklaşık %30- %40 artar
-performans kesinlikle azalacak ( ne kadar hafifsen o kadar seri olursun )
-arazi kabiliyeti azalacak (çıkacağın tepeden gireceğin çamurdan fazladan 1000kg ile geçmek haliyle daha zor olacaktır)
-yol tutuş ???
-araç ömrü haliyle azalacaktır ama ne kadar veya fark edilebilir ölçüde olur mu bilmem

ama L200 günümüzdeki sıfır pick up lar arasındaki en iyisi olduğunuda unutmamak gerek
 



Ynt: Zırhlı L200

ben ralliartlı L200 (167hp-402 tork)kullanıyorum araçta 200kg yakın ağırlık var bunun yanında fullbox takılı ve o da oldukça ağır.
fikir vermesi açısından söylüyorum. ben ağırlıkları yağışlarla birlikte takıyorum, yazın çıkarıyorum aradaki yakıt farkı çok çok farklı değil 100km de 0.5 lt oynuyor ama 1000kg olunca bayaa bir artacağını tuşünüyorum.
dün 1800km yoldan geldim ve araçta 4 yetişkin+ağırlıklar+4 bavul 80-90km hızla seyrettim ama bilen bilir boludan yedigöllere girip mengenden çıktım ve amasra ya gittim yağış vardı ve yaklaşık 100km 2-3.viteslerde rampa inip çıktım ve dün yolculuğun sonunda yol bilgisayarı 8lt yi gösteriyor. uzun yolda ekonomik kullanırım.
umarım fikir vermiştir.
 

Ynt: Zırhlı L200

mrb L 200 e okadar ağırlık ile kesinlikle çok ağır sağır bir araç olacaktır birde araca 3 yada 4 kişi biindiğinizde araç kalkşlarda hızlanmada çok zorlanacaktır ve okadar ağırlığı sürekli taşıyacak olmasıda cabası size daha sağlam daha kemikli ve motoru daha güçlü bir araç lazım 3500 cc v6 195 hp benzinli pajero yada 3200 cc 200 hp dizel yada toyota land curuiser vx 100 tavsiye ederim bu araçlar o ağırlığı herşekilde kaldırır tabiki normalinden yavaş olacaktır ama L 200 kadar olmıyacaktır ve dayanıklılığı daha fazladır o yük sırtında pajeroya hiçbirşey olmaz selamlar saygılar ekrem aydın
 



Ynt: Zırhlı L200

s a sonuçta kamyonet abi bu yükü dengeli ver araca hiç bir şey olmaz(dik yokuş inerken ya da cıkarken önüne arkasına yük fazla gelmesin die) hemde arazide daha ii gider daha sağlam tutunur boş arabayla dolu araba bir olur mu hiç,dik rampalarda zorlanır biraz o da normal saygılar.
 

Ynt: Zırhlı L200

bu araç zaten 1.5 ton taşısın diye yapılmış makaslı bir kamyonet, 550 kg. ve 4 yolcu ile banamısın demez biraz yakıtı artar çamura batarsan biraz zorlanırsın ama asfalta yol tutuşun daha iyi olur araba yola daha iyi oturur.
l 200 ü benim kadar iyi tanıyan olduğun düşünemem, dere yatağında yarı sulu, yarı 50-60cm kayaların olduğu bir derede içerisinde 500 metre tam gaz kullandım aracı kırabilmek için elimden geleni yaptım mar otodan gelen arkadaş aracı kırabilirsem benim olacağını söyledi ;D şaka yollu bende yetkilisinden icazet aldığım için bastım gaza 70-80cm.lik tümseklerden uçtum kayalara çarpa çarpa, çamura batağa gire gire tam gaz 500-600 metre boyunca kullandım araç banamısın demedi.o günden sonra bu araca aşık oldum . navaralar -ranger ler falan, fasa fiso
 


Ynt: Zırhlı L200

bayayhana katılıyorum kesinlikle l200 budur bir çok arazi aracı kullandım sınıfının abartmıyorum iyilerinden biri kesin benim aracım 2009-- l200 magnum full ve modifiye yapılmış ralliart vinç alt komple çeik saçlarla kapandı kısacası jantlar amartüsörler lastikler kısacası ben zor arazi şartlarında offroad yapıyorum ama bu araç doğa için çok harika
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst