Merhabalar, sorumluluk hissedecek bir durum yok ama yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler
Biz hep tartı istasyonu olarak görmekteyiz ama adı üzerinde buraların adı Yol Kenarı DENETIM İstasyonu
Eğer konuyu okuduysanız biraz, adamların Araçların ağırlığından tutunda muayene durumlarına kadar pek çok şeye bakmaya hakları var. Dolayısı ile gelebilecek olan cevaplar prosedürlere uygun doğru bir cevap olacak.
Alkovenli karavanlar ile ilgili olan soruma beklediğim cevap, işin açıkçası (karavan olarak ayırt edilecek en net araçlar olduğu için) ticari olmadığı (yük/mal taşımadığı ) için geçip gitsede arkadan herhangi bir ceza gelmemesidir.
4x4 üzeri pikap karavanlar ile ilgili sorunun aslında iki ayağı var. Bir ayağı Emniyet Müdürlüğüne bağlı Trafik ekipleri, diğer ayağı ise Ulaştırma Bakanlığına bağlı Yol Kenarı denetim istasyonlar. Emniyet ayağı ile ilgili herhangi bir bilgim yok. Denetim istasyonları ile ilgili olan kısmı ise, her nekadar hususi bir araçta olsa kasasında yaşam alanı adı altında araç boyutlarından dışarıya taşan yük taşıyorsunuz. (Hususi kamyonet ile dışarıdan ticari düşünülebilecek bir yük taşıyorsunuz.) Yaşam alanını taşımak için gerekli olan belgeler neler olabilir vs.
4x4 kamyonet üstü karavanlar 2010-2011 li yıllara kadar kullanılıyordu. Sonrasında bu araçlardan trafikte bağlananlar oldu. Bağlanmaya ve yazılan trafik cezalarına karşı açılan davalar oldu ama kaybedildi. (Forumda sanırım Cengo isimli kullanıcı vardı bu duruma düşen) Pikap üstü karavan uzun bir süre üretilmedi. Şimdi artık Pino karavan üretiyormuş. Geçtiğimiz günlerde pikap üstü karavan ile gezen bir facebook kullanıcısına rastladım. Adam trafik ve yol kenarı istasyonlarının durumunu bilmeden almış ve kullanmaya başlamış. Yasal anlamda Yol Kenarı Denetim istasyonuna karşı getirilmesi gereken sorumluluk ve yanımızda bulunması gereken belgeler neler bunu öğrenmeye çalışıyorum.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın.