Sayın Prof11, tabiki haklısınız..eşit sürat ve çarpışma koşullarında 6 airbag, aktif emniyet kemerleri gibi ek önlemler sürücüye ek güven verecektir. Bu donanımlar her arabada artık var. Ancak kaporta, şasi gibi önlemlere baktığınızda artık dünyada artık tüm araçlar aynı kalitede gibi görünüyor. Amerikalılar tofaşı Amerikaya sokmamışlar ama Amerikada Hyundai accent peynir ekmek gibi satılıyor. Accent de tofaş gibi kağıt gibi kaporta konusunda hemen hemen aynı araçlar..
Artık 57 chevrolet Belair gibi sedan olup da, 2 mm saçlı, putrel demirli şaseli ve orta dikmeli 2 tonluk tank gibi araçlar imal edilmiyor. Öylesine araca bir de airbag ve aktif kemer takılsa, en ağır kazada sağasağlam çıkarsınız araçtan.
Ben yine de 6 airbag, abs, aktif kemerler de olsa hiçbir günümüzdeki arabaya fazla güvenemiyorum. Aşırı sürat yapınca, yağışta, siste risk artınca, volvo da, mersedes de, şahin de benim gözümde aynı. Herkese az sürat, kurallara , riske girmemeyi herzaman tavsiye ediyorum. Bir istatistik okumuştum, milletin gözünden hep kaçırılır. Türkiye nüfusa oranla trafik kazası sayısında dünya ikincisi idi. Eğitim ortalaması 4 yıl olan bir ülkede, DP den günümüze 60 yıldır, toplu taşımacılık devletciliktir deyip, her vatandaşı araba sahibi yaptılar. Hem şehir içinde hem uzun yolda kural tanımayan ve agresif cahil sürücü bolluğunu gördükçe, her seferinde bu ülkede araç kullanılmaz diyorum..
Ezcümle, ben checy captivada, qasqai de, LRda vs. dusterden daha eminim demesinler, hepsinde aynı risk altında sürücüler..