Yatan Karavanlar Da Lastik Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,825

buralpdi

yokluk ve çaresizlik adamı mucit yapar
Mesajlar
6,100
Tepkime Puanı
490
Yer
maltepe gurubu
Uzun süre hareketsiz kalan karavanlarımızın lastikleri, ne kadar zaman da bozulma yapar?


İçinden tel atar veya devamlı yere temas eden bölgede deforme olup balans tutmaz denilir.

Bu sözlerin gerçeklik payı ne kadar?
Lastik ne kadar sürede bu hale gelir?
Yoksa bir şehir efsanesi mi?

Bilgisi olan var mı?
 
Son düzenleme:

Gezilerimize başlamadan önce bir dönem iki aracımız olmuştu ve yurtdışı kaynaklı birkaç sitede bu bilgiyi araştırdım. Tavsiye edilen haftada bir 10/15 dakika sürüş yapılması . Biz araçlarımızda hareket etmese de 15 günde bir lastik basıncını kontrol ediyoruz. Bu kontrolu yaptıktan sonra gerekiyorsa lastik basıncını ayarlarız. Uzun süre hareketsiz kalma durumunda da haftada bir 15 dakika kadar bir sürüş mutlaka yaparız.
Karavan için henüz bahçedeki garajımızı oluşturmadığımız ve yolda durduğu için mecburen kuru bir ortam sağlıyamıyoruz. Yaz başında benzer uzun süreli hareketsiz kalma durumunda kapalı bir alan olacak. Teker altlarına dengeleme takozu ve fiziki koruma amaçlı, koruma kılıflarımızı takacağız.

🖐🖐🖐
 
Son düzenleme:


Karavanım uzun süreler yatar ama şu ana dek orjinal trailer lastikleriyle bir sorun yaşamadık. Sanırım doğru lastik kullanımı önemlidir bu konuda.
 


Dinçer bey, verdiğiniz bilgi çok kıymetli, bilmiyordum, teşekkürler.
İzninizle yazdıklarınızın tekrarı olsa da tercüme bir bilgiyi aşağıda veriyorum.

CP lastikleri
CP lastikleri, C lastikleri grubuna aittir, ancak kamp araçları için ayrı olarak tasarlanmıştır. Güçlendirilmiş bir lastik tabanına sahip olmaları ile karakterize edilirler. Bu, özellikle yüksek bir yük kapasitesi anlamına gelir. Özellikle kamp araçlarına çoğu zaman fazla yük taşımaktadırlar. Kamp için aksesuarlarla donatıldıklarından ağırlıkları artmıştır. Bu nedenle CP lastiklerinin yüksek yük kapasitesine sahip olması önemlidir. Bu durum ayni zamanda yüksek hava basıncı ile desteklenir. Aynı zamanda hava basıncı, lastiklerin mekanik hasarlara karşı etkin bir şekilde korunmasını sağlamaktadır.

Mobil evler veya kamp araçları söz konusu olduğunda, genellikle daha uzun süre hareketsiz kalma sorunları vardır. Bunlar çoğunlukla mevsimlik araçlar olduğundan, lastiğin patlaması riski oluşmaktadır. Özellikle uzun hizmet ömürleri ve hava şartlarının kauçuk üzerindeki etkisi önemli rol oynamaktadır. CP lastikleri, özellikle sağlam ve dayanıklı oldukları için düz noktaları önler. Her fabrika CP lastiklerini üretmez. Tanınmış markalar Continental ve Michelin'dir. Bununla birlikte, satın almadan önce sürücüler, gerekli yük kapasitesine ulaşılması ve güvenli bir yolculuğun önünde hiçbir şeyin durması için mobil ev için hangi lastiklerin onaylandığını görmek için araç belgelerini kontrol etmelidir.


Karavanım mevsimlik ruhsatı gereği senede beş ay boyunca yatmakta. Onu her dört haftada bir, iki gün boyunca şebekeye bağlarken, tekerlekleri de çeyrek boy kadar oynatmaktayım.
Köftehoru park ettiğim yer başta yola 1,5 teker uzaklığındaydı. Bu gün tekrar yerinden oynattım. Artık yola yarım teker uzaklığı kaldığından olsa gerek, gözlerindeki parıltıyı görmeliydiniz..
 
Son düzenleme:



Kendi karavanım 3500kg sınırında gidip gelen bir ağırlığı mevcut,
fabrikası istiap haddi olarak 3500kg belirlemiş,
bu ağırlığa göre de lastik özelliği belirlemiş,
yani biz bu maksimum ağırlığı devamlı taşıyoruz.

Ben kendi adıma eğer hareket ettirme şansım olmaz ise, onbeş günde, en geç ayda bir lastiklerin yerini değiştiriyorum, yani çeyrek-yarım tur ileri veya geri alarak. Bu yaptığımızın doğru olduğunu düşünüyorum. aksi bir bilgi gelmediği müddetçe.

CP lastikler konusunu bilmiyordum, bilgi için ayrıca teşekkürler.
Özel üretim oldukları için fiyatları standart lastiklere göre çok daha fazladır. Bu yüzden bir çok karavancı tercih etmeyecektir diye düşünüyorum.
 

Benim boşken 730 yüklüyken yaklaşık 1000 kiloyu bulan çekme karavanım CP sınıfı daha önceden duymadığım marka bir lastikle geldi. Aklıma gelmişken Güney karavan kurucusu rahmetli Ender abi'yi bir kez daha anmak isterim. Bu işlerden iyi anlayan bir karavancıydı ancak mütevaziliğinden reklamını bir türlü yapmazdı.

Demem o ki hiç araştırmadım ancak o kadar da uçuk rakamlar olacağını sanmıyorum. Araştırırken lastik değerlerinizi şu şekilde google'a girerseniz muadil yurt dışı ve varsa yurt içi fiyatlarını görebilirsiniz. 215/75R16CP
 

Uzun süre lastik derken akülere dikkat.

Ankara'da -15 °C 'ye kadar inen sıcaklıkta aracın aküsü yeter gayri derken yakaladım, 3 marştan sonra azcık kalan üç beş amperde gitti. Haftada bir 20-25 dk çalıştırıyorum bell ki yeterli değil. Akü şarj aletini bağladım 10 saat durdu ama hâlâ dolmamıştı.

Lastikler için arada tur atmak iyidir kanısındayım.
 

Lastiklerin yatması kadar güneşe maruz kalması da bir o kadar zararlı,kamplarda ve uzun süreli park edildiğinde lastikleri bir örtüyle kapatarak güneşin etkisini azaltabiliriz.
 

Gerçekten akü uzun süre kullanılmadığından dolayı kendiliğinden bitiyor benimde dün başıma geldi aküyü arım saat çalıştırdım fakat bu sabah yine çalışmadı bende söktüm akücü tanıdığa götürüp şarja bağlattım inşallah tam dolarsa kullanacağız üstelik fazla soğuk olmayan yerde manisada ikamet ediyorum . buradan daha soğuk olan yerde yaşayan dostlara Allah kolaylık versin işiniz çok zor. Burada bazı ticari araç kullananlar soğukta aküleri sıcak tutmak için battaniye ile sardıklarını söylediler ama ne kadar etkili olabilir bilinmiyor.
Ben karavanım yapılıp bittiğnde 4 tekerin hepsini 215x75x16C tipi 116x114 lastiklerle değiştirdim. lastiklerin bir tanesi 1250 kg. çeker şeklinde olduğu için alıp taktım bugüne kadar problem olmadı ve uzun süredirde karavan yatıyor. Bu lastikler ticari araç sınıfında olduğundan ağır yüke maruz kalması dirençli ve sağlam olmasından dolayı tercihimdi.
 



SON KONULAR - FORUM