Yaşam Aküsü Tercihi Ve Temini

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan S.Cengiz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 56
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,628
.

Galiba bağlantıyı mesela marin işlerini yapan bir ustaya yaptırmanız daha yerinde olacak. Gerekli değerdeki ekipmanları hatta sigortayı falan nereye koyacaklarını onlar daha iyi bilmeliler.. Buradaki çoğu teorik bilgileri hemen pratiğe aktarmanız sıkıntılı olabilir.

Belki Antalya veya civarından bir üye, böyle bir işyeri biliyordur ?

.
 
Son düzenleme:

Etiketler
için

Teşekkür ederim
 


Bir yerde minimumda olsa kayıp varsa,buharlaşma yapması için tahliyeninde olması gerekmiyormu ?
Varta teknik dökümanında sağlığa zararlı olup olmadığı hakkında bir bilgi yok.
Kapalı alanda kullanıma uygundur diye de bir ifade de bulunmuyor.
İlginç olanı;Alman firmasının insan sağlığı için uyarı etiketlemesinin bulunmaması.
Alman firmaları arasında ;insan sağlığı ikinci plana atılmaya mı başlıyor?
Umarım bu yaygınlaşmaz.
 

.

@makara60 , önce içiniz rahat olsun.
EFB akülerinin sözü geçen araçlarda rölantideki yakıt sarfiyatını dolayısıyla emisyonu da azaltan stop-start sistemi için geliştirildiğini öğrendim.
Yani bu aküler; ani yüksek akım olan marş ile devamlı araç içi diğer yüksek akım gereksinimi yanında, kalın ve özel kimyasal yapılı elektrotları ve emdirilmiş elektrolit düzeniyle, ayni zamanda normal sulu akülere göre iki misli daha çok çevirim kabiliyetine sahiplermiş. Çünkü bu yeni nesil araçlar her durduklarında motor stop etmekte ve her gaza bakışta da yeniden marş ateşlenmesine ihtiyaç göstermekteler.

Yani diğer bir değişle “Abi ne iş versen yaparız” diyorlar.
Tabi sırf çok çevirim için üretilmediklerinden özel AGM veya jel hemcinslerine göre beklentinizi belki biraz daha frenlemeniz yerinde olmalı ? Gerçi optimal değil ama pişman olmanıza da bence gerek yok. Üstelik AGM akülerin daha pahalı olduğunu unutmayın.
Sonuçta artı ve eksilerini toplayınca o kadar büyük fark kalmıyor galiba..
Fakat en büyük avantajınız (bağlantı sorunu bir yana) marş motorunuz iflas edince başka araç aramanıza gerek kalmayacak demektir.

.
Bu arada Orhan beyin sorusunu da öğrendiklerimin ışığında cevaplayayım.
Bu akülerin oluşan gazları AGM akülerde olduğu gibi yüksek rekombine kabiliyeti varmış. Galiba elektrolit içine tekrardan eritebiliyorlar. Bu yüzden araç içersinde konumlandırılmaları da sorunsuz.

Etiket ile neyi kast ettiğinizi ise çıkaramadım Orhan bey. Belki bir örneğini koyabilirsiniz ?
Fakat biliyorsunuz, elektrikli ekipmanlarda CE damgası, kullanımının güvenli olduğunu gösteren yeterli bir işaret.

.
 
Son düzenleme:





Varta nın akü ile ilgili teknik kılavuzunda aynen şu cümleyi sarf etmişler:
"En son orjinal ekipman (OE) teknolojisi ve toplam sahip olma maliyetlerinde büyük tasarruf sağlamak için en düşük su tüketimi"

Düşükte olsa bir şekilde su tüketimden bahsediyor.
Bir kavram kargaşası var belkide.Yada varta nın kendi sitesindeki kılavuzunda tercüme hatası da olabilir.

....... ...Fakat biliyorsunuz, elektrikli ekipmanlarda CE damgası, kullanımının güvenli olduğunu gösteren yeterli bir işaret.

.

CE belgesi, ürünün amacına uygun bir şekilde kullanılması halinde güvenli olduğunu gösteren genel bir işarettir. Dolayısı ile akü nün kapalı alanda kullanılıp kullanılmayacağı teknik kılavuzunda ayrıca belirtilmiş olması gerekir.
 

.

Aslında buharlaşma yok. Su sadece oksijen ve hidrojen moleküllerine ayrılıyor bildiğiniz gibi.
Tekrar suya çevrilen ya da onda eritilen bu elementler olmalı. Aküde bozuk hücre ya da dolum aleti gibi uygunsuz durumlarda ısı yükselse de aslında oluşan kabarcıklar yüzünden kaynama olarak kast edilen bu diye hatırlıyorum.

Avrupalılar kısa dalga fırınlara “Kurutmak için kedi konulmaz” ya da portakal suyuna “No Collestrol” yazan Amerikalılardan farklı. Bu akülerin araç şirketleri tarafından zaten aracın içinde kullanıldığı bilindiğinden, ekstra “Araç içi kullanılmaya müsaittir “diye yazmaya gerek görmemişlerdir.
Zaten bu cins akülerin özellikleri malumun ilamı olmalı ? Sulu akülerin de dezavantajlarından arındırılmış türleri var. Her sulu akü ayni değil artık..
Panelvanlarda kullanılan sulu marş aküleri çoktandır kabine alındı zaten.


Siz iyi ki Almanya’da memur falan değilsiniz. Yanmıştık yoksa..
.
 
Son düzenleme:

Desenize,almanya'da çalışan Amerika hayranı devlet görevlisi olsaymışım Hitler bile amerikaya sığınırdı
 

şarj cihazını kullandınızmı,memnunmusunuz sormak istedim
 




.

Dikkat !
Başlıkta sözü geçen iki şebeke dolum aletinden sadece CTEK MXS 7.0 (ve 10) akü yaşamını uzatıcı etkisi olan IUoU karakterli ve 8 kademeli dolum yapabilmekte..

Gerekli bilgiler kullanma kılavuzundan alınabilir.
 
Son düzenleme:


Tüm arkadaşlara merhaba diyorum öncelikle,

Başka bir konu başlığı altında da yazmış olduğum sorumu buraya da yazayım. Bu konu başlığını daha geç gördüm ve açıkçası daha uygun göründü. İki ayrı konuyu da işgal ettiğim için site yönetiminden özür diliyorum ayrıca...

Aşağıda resimlerini ve özelliklerini paylaştığım şu akü türüne bir göz atmanızı rica ediyorum. (+) ve (-) yönleriyle bu aküyü değerlendirebilir misiniz? Fiyat açısından fena değil gibi göründü, ne dersiniz?

Selamlar,



 





Hocam merhaba! Bende karavanim için varta promotive efb almak istiyorum. Solar şarj ve alternatör şarjı için. Siz kullanmaya başlayalı bayağı olmuş. Nasıl memnun musunuz?