Konuya cevap ver

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

Ynt: Yaşam Aküsü 2


Ferhat Bey,

Şimdi yaptığım test sonuçları :

1. test :

Araç çalışıyor. Hem start aküsünden, hem de jel aküden herhangi bir yük çekilmiyor.

Start aküsü : 14.5 Volt

Jel akü bağlı değil : 12.8 Volt . ( 100 % dolu )

Jel akü bağlandıktan 10 -15 saniye sonra : 14.25 Volt.

Jel akü yaklaşık 4- 5 amper ile şarj olmaya devam ediyor.

Jel aküden yük çekmezsem marş aküsü ve jel aküsü arasında 0.25 Volt var. Kablolarım kalın , 16 lık idi.

2.test :

Start aküsünden yük çekilmiyor, ama jel aküdeden yük çekmeye başladım. Buzdolabını, ısıtıcı ve lambaları açtım.

Start aküsü : 14.45 Volt

Jel akü : 14.0 Volt

Start aküsünden jel aküye doğru yaklaşık 15 amperlik şarj  akımı


Alternatör dediğiniz gibi çok akıllı sistem değil. Sabit bir voltaj vermesi için de ayarlanmamış. Üzerinde bulunan voltaj regülatörü alternatör çıkışını 13.5 Volt ile 14.5 Volt arası ayarlıyor. Bu voltaj regülatörlerin de ısınınca ayarı bozulanları var. Neyse konumuza dönersek ilk test durumunda  marş aküsü ve jel akü 14.5 Voltaja gelince akülere amper gönderemiyor ve kendi voltajı da 14.5 Volta yükseldiği için voltaj regülatörü şarj akımını kesiyor.

2.testte ise  marş aküsü 14.45 Volt, amper kabul etmiyor , ama jel akünün ihtiyacı var. Çünkü onun devresinde yük var. Bu nedenle amper göndermeye devam ediyor , belki de alternatörün voltajı 14.5 Voltun altında ve voltaj regülatörü şarjı kesmiyor.

Dün Mutlu Jel akü taktım araca.Onunla denedim.   Bir de boş iken deneyeceğim.

Eski jel aküm boş iken ve araçtan şarj ettiğim zamanlarda 13 Volt ile başlar , 1-2 saat içerisinde 14.4 Volta kadar yükselirdi.




GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,903
Mesajlar
1,525,310
Kayıtlı Üye Sayımız
166,701
Kaydolan Son Üyemiz
GanemL

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst