Ynt: Yardım Ve Bilgi, Cherokee Zj 4.0 Şanzıman Seçenkleri Hk.
1. 96 sonrası ve öncesi kasa farklılıkları var. Kadife ya da deri koltuklu versiyonları mevcut. Hepsinde 4x2 mevcut değil bildiğiniz gibi.
2. Tam rakam bilmiyorum ancak 400 liraya yakın bir miktar 6 aylık mtv.
3. Eskiden ZJ sahibiydim, satıp kare kasa aldım. Elbette konforda ve genişlikte farklar var. İkisi de müthiş araçlar, ancak v8 alınmayacaksa ZJ alınmasını önermem. Kasa XJ'ye göre 300-400 kilo daha ağır (1890 boş ağırlık Zj, 1500 küsür XJ), ve motorlar da tamamen aynı değil. Performans olarak çok fark var, yakıt olarak da 4.0 zjnin 5.2ye göre çok bir farkı yok.
4. O paralara alınacak arabanın kusursuz olması beklenemez. Pası olur, kliması çalışmaz, derisi yırtık olur, kmsi yüksek olur vs.. Sürülebilecek halde bulunur, ama kusursuz hale getirilmeye çalışılırsa yine piyasa ederini bulur.
5. 5.2 sıkışık şehir içi trafikte 23-26 litre arası lpg yakıyor. 4.0 ZJ ile 19-21 litreyi bulursunuz o trafikte. Yalnız benzin giderleri de azımsanamaz. XJ 4.0 ile ben 16 litre yapıyorum. Elbette düz vites olmasının da avantajları var.
6. Önceden dediğim gibi, ruhsat üzerindeki fark 350 kilo.
7. Ucuzluk göreceli bir kavram, ama kesinlikle güncel bineklere göre çok daha hesaplı. XJ'nin çoğu parçası çok daha ucuz. 200 lira disk fiyatı idi ZJ'de, 85 lira XJ'de. Fark büyük. Aynı zamanda şunu unutmayın, ZJ'ye kıyamazsınız, XJ'ye acımazsınız. Bu dediğimi çok söylerlerdi ama ikisini de sürünce çok iyi anlıyorum artık.
8. Otomatik 5.2 alınacaksa ve 250.000 kmyi geçmişse 2-3.000 lira köşede olsa iyi olur. 4.0'larda AW4 şanzuman kullanılıyor sanırım, ömürleri biraz daha uzun. 300k kmyi deviriyormuş genel olarak. Düz vites için XJ almanız lazım, AX-15 şanzumanında bir sorunla karşılaşabileceğinizi hiç sanmıyorum.
ZJ, özellikle v8 olarak mükemmel bir araç. Konforuyla, v8 homurtusuyla, heybetiyle, ev gibi hissettiren iç dizaynı ve döşemeleriyle hep ayrı bir yere sahip olacak. XJ'de dürüst olmak gerekirse ZJ'nin büyüklüğünü aradığım oluyor bazen. Ancak gel gelelim ki, yine hala dürüstsek 4.0 XJ manuel olduğundan mıdır bilmiyorum, 5.2 ZJ'den belirgin şekilde daha iyi hızlanıyor. Hatta neredeyse 5.9 ZJ ile denk diyebilirim. Ama bunu yaparken %60ı kadar yakıyor. Vergisi düşük, parçası ucuz. Ve açıkçası demir tamponun getirdiği rahatlık olsun, frenleri olsun, direksiyonunun daha rahat olması olsun, elektronik bir şeyin olmaması olsun, XJ sürerken gerçekten kafam rahat. Bu yüzden daha çok eğlenebiliyorum. Örneğin tamponları komple zımparaladım boyadım, bence XJ'ye yakıştı da. Bana da 1-2 lira zımpara, 14 lira boya, 10 lira astara patladı. ZJ'de böyle bir lüksünüz yok malesef, kıyamıyorsunuz. Farklı araçlar, farklı keyifler.
Öneri bol olur, ancak o fiyatlardan biraz daha yukarı çıkılmalı bence. Bir de son tavsiyem, eğer "ekonomi" amaçlı 4.0 düşünülüyorsa bence 5.2'ye yönelmeli bakabilecekse arkadaşınız. Hem bulması, hem satması daha kolay.