Şase ayakları üzerine çevrldi. Tekerler ise poryalara takıldı. Makasların bağlanmasına buradan bir bakalım. Dikkat edin bağlama kelepçeleri çok sıkıldığı halde bir daha gevşemesin diye ben somunları küçük kaynaklar halinde demire kaynakladım.
Gerek olursa spiral ile buralar hafifçe taşlanıp somunlar kolaylıkla dönderilir ve çıkarılır.
Oto römorklarında buna gerek yok, fakat yük amaçlı römorklarda gerek olabiliyor. (Somunlar kesinlikle kendi vidasına kaynak yapılmaz.)
Tekerlerin ana şaseye mesafesi 5-7 cm. olmalı demiştik. Ben genelde 5 cm. esas alırım burada kontrol edince ara mesafenin 5 cm. olduğu görülüyor. Sizler eğer yaparken tekeri taktığınızda şaseye çok yakın olduğunu görürseniz, TEKER AÇMA APARATI kullanın bu aparat yuvarlak ve dört delikli ucuz bir parçadır. Böylece teker dışarı alınmış olur.
Makasın bir tarafı sabit milin üstünde diğer tarafı ise oynar kollar üzerinde olacak demiştik. Römork düz durunca daha iyi anlaşılacaktır. Bu kolların boyutları daha önce yazıldı.
Bu oynar kollar takılıp işlem bitince küçük bir enli demir ile ikisini birbirine kaynak yaparsanız sağa-sola gidip gelmez. Sadece esneme oldukça birkaç santim ileri geri hareket eder.
Yandan römork şasesine bakınca tekerin üst noktasının şaseden biraz aşağıda olduğu görülüyor. Bu arazi ve küçük yük römorkları için gereklidir. Oto için olan römorklar daha alçak imal edilir. Dingil burada makasların altında duruyor. (Bakınız ilk sayfada makasların montaj resimleri.)
Bu resimde ise ana ok demirine dikkat edin. (Ortada bulunan uzun çekme demiri.) Bu demir boru ve boydan boya...
Bizim yaptığımız römork 1 ton için tasarlandığından böyle çeki okuna ihtiyacımız oluyor. Oto römorklarında ise sadece ön tarafa kaynak yapılmış profil demirden ibaret oluyor. Bir karavanın çeki okunun kırıldığını gördüm.
Karavan yapmayı düşünen arkadaşlar mutlaka böyle yapsınlar. Kimsenin sözüne bakmayın. Bu boyutlarda 6-7 cm. çaplı 5-7 mm. et kalınlığı olan ve uzunluğu 4-5 metre olan bir boru ortalama 40 TL. (Arazide kırıldığı zaman çok masraflı olur ve elinizle çekemezsiniz.) 40-50 TL. için malzemeden çalmaya değmez.
Ve nihayet taban sacını da ölçülü bir şekilde koyarak tabana kaynak yaptık. Bu saç 2 mm. kalınlığında. Artık ana hatları ile eser ortaya çıkmaya başladı.
Bundan sonra yan kapaklar hazırlanacak. Bu kapakları 2 mm. saçtan kenarlarını 20 X 40 mm. şeklinde büktürerek yaptırmayı düşünüyorum. Kapaklardan sonra ise çamurluklar kalıyor.
Elinize sağlık Talha kardeşim. O susta saplamalarının somunlarını kaynatmana gerek varmıydı,teflonlu somun veya Loctite yapıştırıcı kullansaydın daha estetik olurdu.Tabi bize dışardan tarif vermek kolay
Çok faydalı bir bilgilendirme ,teşekkür ederiz ,elinize saglık . Ana ok demiriyle ilgili bilgileriniz dogrudur kesinlikle demir boru boydan boya olmalıdır geçen senelerde , Römork takılı aracımla giderken,bu kopma olayını yaşadım, allahtan tarlaya uçtuda ucuz atlattık.
Çok faydalı bir bilgilendirme ,teşekkür ederiz ,elinize saglık . Ana ok demiriyle ilgili bilgileriniz dogrudur kesinlikle demir boru boydan boya olmalıdır geçen senelerde , Römork takılı aracımla giderken,bu kopma olayını yaşadım, allahtan tarlaya uçtuda ucuz atlattık.
Tüm tespitlerinize katılıyorum özellikle ok demiri ile ilgili şaseyi ilk gördüğümde fotoğraftan en güzel şekli budur dedim hatta yapılabilirmi çok fayda verirmi uctan düz devam edip gövde başlangıcıyla kesiştiği noktada 2 yana acılıp V yaparak arkaya uzanan orta destekli değilde yanlarada destek veren ( bir nevi 2 boru ) bir ok yapılsa idi ne olurdu diye düşündüm 1 makaslar 2 üstüne kaplanan saçla mukavemetinin arttığı kanaatine vardım. güçlü bir romork olmuş Talha abi eline sağlık umarım tez zamanda peşine takar uzun güzel bir yol yaparsın.
"el emeği göz nuru" dedikleri böyle bir şey olsa gerek. kimine işkence bizim gibilere de bir keyif. öğretmenim ama gözüm hala böyle kendi kendime yapabileceğim işlerde. inşallah ben de uğraşacam bu tarz işlerle.