Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ruhi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,039

ruhi

Ana Kamp
Mesajlar
26
Tepkime Puanı
3
Yer
Çanakkale
Merhaba Arkadaşlar
1969 uzun kasa 4 silindir orijinal hurricane motor normal yolda 100 km.de kaç litre benzin yakar,
yakıt sarfiyatını minimize etmek için ne gibi önlemler almak gerekir. karar aşamasındayım ne kadar çok bilgi gelirse o kadar doğru karar vermemde etkin olacağını düşünüorum.
Selam ve saygılarımla.

DSCN5922.JPG
 

Etiketler
Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

[değerli jip dostu bu araçlar motoru randımansız olursa aşırı bi benzin yakar...orijinal karbüratör ise değişmenizi öneririm ayrıca motor sübaplarının alıştırtılması sarfiyatı ve çekişi çok etkiler...normalde bu araba bu motor ve bu seri deferansiyellerle uzun yolda 1 lt benzinle 10 km gider ..şehir içide 5 km olur daha az yakan varsa yalan söyler ben bunlarla uğraşarak bu kanıya vardım..karbüratör skoda arabasının jikov serisi olacak platin ayarlı olacak anca o zaman randıman lı olur..parça konusunda yardımcı olabilirim...çok yakıyor diye kesinlikle motoru değişmeye kalkmayın..o arabayı o motordan başka kaldıran motor bulamadım bu güne kadar.............jipci ismail usta........0543 6225145

gdfsre.jpg
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

ismail55' Alıntı:
[değerli jip dostu bu araçlar motoru randımansız olursa aşırı bi benzin yakar...orijinal karbüratör ise değişmenizi öneririm ayrıca motor sübaplarının alıştırtılması sarfiyatı ve çekişi çok etkiler...normalde bu araba bu motor ve bu seri deferansiyellerle uzun yolda 1 lt benzinle 10 km gider ..şehir içide 5 km olur daha az yakan varsa yalan söyler ben bunlarla uğraşarak bu kanıya vardım..karbüratör skoda arabasının jikov serisi olacak platin ayarlı olacak anca o zaman randıman lı olur..parça konusunda yardımcı olabilirim...çok yakıyor diye kesinlikle motoru değişmeye kalkmayın..o arabayı o motordan başka kaldıran motor bulamadım bu güne kadar.............jipci ismail usta........0543 6225145

d4507-20.jpg
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

İlgine teşekkür ederim. İsmail Usta
Bu aracı Çanakkale'nin uzak bir sahil köyünde kullanmak için almıştım. Fakat ilk denememde 30 lt. benzinle köy yolunda
takviyesiz 30 veya 40 km. gittikten sonra benzin bitti ve yolda kaldık. şaşkınlık içerisindeyim. tabii oralarda usta bulmak ta
mümkün değil. Anladığım kadarıyla bu araçların 100 km. de benzin sarfiyatı 10 ile 20 lt. arasında değişiyor. Fakat bizimki abartı benzin sarfıyatı yapıyor.
Ustam sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir. Bahsettiğiniz karbüratörü kendim takabilirmiyim. Fiyatı ne mertebelerde ben İstanbul'da yaşıyorum. sanırım burada temin etme imkanım olur. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Eğer Benzin sarfiyatını makul seviyelere çekemez isem aracı satmak zorunda kalacağım.
Selam ve saygılarımla.
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

İsmail Ustacığım bir şey daha öğrenmek istiyorum. 69 model Tuzla yapımı 4 silindirli bu hurricane motorlar hacim olarak
kaç cc.dir. Ayrıca bizim arabada 2 vites kolu var. Bu farklı bir özellikmidir.
Selam ve saygılarımla.

DSCN4863.JPG
 



Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

[SAYIN RUHİ.....bu araçların silindir hacmi 2125 cc dir...yani torklu bi motordur..bu ne demektir..devir sayısı az ama çok güçlü bir motordur.amacı rampada ve ağır yüklerde bayılmadan kalksın diye...dizayn edilmiş ve 3 vites bi şanzıman ile atik ve seri hareket kabiliyetine sahiptir.isteseler bu araca 4 vites bi şanzıman takabilirdi. fabrika ama amerikan arazi araçları o zamanlarda savaş için hareket ve hız kabiliyeti üstün olması için tasarlanmış....laf aramızda maliyede bu araçlara 1800 cc den harç alıyorlar :D :D :D :D :D
gelellim arabanızın özelliklerine arabanız türkiyede tuzlada üretilen en son model üniversal jip serisinin en tutulan modelidir...arabanız model ve tip olarak en kıymetli olan modeldir..diğer modellerde yani 1966 yılına kadar arazi kolları çift olarak üretilmiş...sizin jipiniz aynı şanzıman ama arazi vitesleri değişik bi mekanizma ile tek kol olarak dizayn edilmiştirki model değişikliğidir bu...

m38a1c_RR_jeep_USMC_Helicopter.jpg
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

[istanbulda skoda parçası satan bi parçacıdan skoda ların80 li yıllarında üretilen kamyonetlerinde bulunan jikov serisi karbüratör bulabilirseniz altına bir çift taraflı boğaz tornacı yapacak takar rahat edersiniz...biz çok taktık..bulamazsanız bende var veya foto çeker yollarım .......

fgfg.jpg
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

ismail abi merhaba benim bir sorum olacakdı sana sen bu işin piri olmuşsun :smiley:
abi benim araç hafif bir rampa gördümü hararet tavan yapıyor yedek fan taktım ön tarafa ama pek fayda etmiyor hararet yaptığı gibi çekişdende düşüyor sence nasıl bir uygulama yapılabilir
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

[neden hararet yapsınki radyatör tıkalımı kayış gevşekmi veya conta haşlandı ise hemen hararet yapar daha evelki zamanlarda nasıl idi ne zaman ortaya çıktı siz ayrıntılı yazar motor dairesini fotolarsanız iyi olur hayırlı gezmeler
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

Sevgili İsmail Usta iyi akşamlar
Nihayet Çanakkale'ye bir günlüğüne de olsa gitme fırsatı bulabildim. Ve sizinle görüştüğümüz gibi karbüratörün anlayabildiğim
kadarı ile resmin çektim ve ekte gönderiyorum. Bu karbüratör 10 yıl gibi önce takılmış bir Ford karbüratörü imiş (Sanırım Anadol). Görüşlerini almak isterim, değerli yardımların için şimdiden teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.

DSCN6252.JPG


DSCN6253.JPG


DSCN6255.JPG


DSCN6256.JPG


DSCN6259.JPG
 



Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

[bu karburatör de güzel jipe uyumlu bi anadol ustasına elden geçittirebilirseniz.içindeki memelere baksın 30 km de 30 litre mümkün değil anlamakta zorlanıyorum...
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

Sağolasın İsmail Ustacığım,
Yakın zamanda daha uzun süreli gideceğim. Orada bir usta bulup göstereceğim. Gelişmelerden mutlaka bilgi veririm.
İlgine teşekkür ederim.
İyi günler.

DSCN6265.JPG


DSCN6248.JPG
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

Sevgili İsmail Ustam
Geçtiğimiz hafta Çanakkale'ye gittiğim zaman aracı yakın bir beldede bulunan ustaya götürdüm. Ve yakıt sorununu anlattığımda,
İncelediğinde karbüratörün iyi olduğunu söyledi, hortumlarda da problem yoktu. Fakat kaçağın depo kaynak yerlerinden olabileceğini
söylemesi üzerine depoyu söktük ve görüldü ki, depo saçlarının birleşim noktasında daha önce sızıntı olmuş ve buda lehimle
kaynatılarak tamir edilmeye çalışılmış. Depoyu ehil bir kaynakçıya götürdük ve lehimi eriterek temizleyip oksijen kaynağı ile tamiratı
yaptırdık.
Bu noktada önemli bir sorunla karşılaştık. Orijinal depo koltuk altında iken buradan arkaya taşınmış. Fakat bu aşamada deponun
üstten dolum yeri kapatılarak. sözde yükseltiden kazanmak için yandan yapılmış. ve depo kapağında daha uzun bir hortumla
bağlanmış.
Daha önce araca benzin alırken depoya benzin zor gidiyor ve aracı sallayarak benzin dolduruyorduk. 10-15 lt benzin koyunca
depo doluyor aracı uzun süre sallayarak 1-2 lt. benzin koyabiliyorduk ve depo dolu diye yola çıktığımızda 15-20 km. sonra benzin bitti diyorduk. (sanırım benzin sarfiyatının aşırı çok olduğunu düşünmemizin nedeni kaçağın yanında depoyu tam dolduramayışımızın da nedeni olabilir.
Depo söküldüğünde diğer bir önemli tespitimizde deponun içinin tam tespit edemedik ama biri büyük biri küçük iki bölümden oluşu ve bölümden bölüme geçişin küçük bir delikle sağlanmış olması idi. Ve daha önce deponun orijinal benzin dolum ağzının büyük
bölüme bağlı olmasına rağmen. Yeni giriş noktası açan ustanın bunu farketmeden depo dolum ağzını küçük bölüme yapmış olması idi, sanırım biz bu nedenle depoyu aracı sallamamıza rağmen tam dolduramıyoruz. Bu konuda da şimdilik ne yapacağımı bilemiyorum. Bu sorunlardan ötürü, bu tamirattan sonra yakıt sarfiyatını şimdilik yeniden tespit imkanımız olmadı,
Depo giriş noktası konusunda tereddütlerim devam ediyor. Bu konuda da görüşlerinizi almak isterim.
Selam ve saygılarımla sevgili ustam.
Ayhan NAMLI
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

Yapılan ve yapılacak olan hertürlü değişiklik size poblem ve para olarak geri dönecek,dahası zevkle bineceğiniz bir aracı elinizden bir an önce çıkartabilmek için çırpınan biri olacaksınız.Buraya iki adet fıotoğraf eklemek istiyorum.Bunlar zamanında Toledo,Ohio daki jeep fabrikasında çekilmiş fotoğraflar.Orada gördüğünüz insanların ise hepsi mühendis ve konusunda uzman bukadar kişi kafa kafaya vermiş onca çizim,onca matematiksel hesaplar yapıp günler,haftalarca kafa patlatıp işte doldururken hava yapmıyacak tarzda sizin benzin deponuzun ortaya çıkmasını sağlamaya çalışıyor.Ve o motoru en verimli şekilde çalıştıracak Carter YF,yada SD karbüratör ile sonuçlara ulaşıyor.
Sizin elinizin tersi ile kenara itmeye çalıştığınız bu realite kaçınılmaz olarak önünüze yaşadıklarınızı koyacaktır.
Benim size naçizane tavsiyem;
1.Jeep yedek parça satıcılarından birtane yeni olarak kendi orijinal benzin deposunu alın ve olması gereken yere takın.
2.Kendi orijinal karbüratörünü bir şekilde bulun ve onu takın.
Şu an üzerindeki o Anadol karbüratörü yada skoda karbüratörü daha az deyil daha çok benzin yaktırır ve size yukarıda dediğim gibi problem ve para olarak döner.
Anadol motoru 1.8 litre fakat sizin motorunuz 2.5 litre.
1.8 litreyi tatmin edebilecek bir karbüratör ile 2.5 litrenin karnını doyuracağınızı düşünüyorsanız kendinizi kandırıyorsunuz.
2. vites rahatça sıyıracağınız bir rampayı 1. vites zor çıkacak belki çıkamayıp takviye kullanmak zorunda kalacaksınız.
Bakın o karbüratörü motor üzerine monte edebilmek için altına ilave olarak yapılmak zorunda kalınan flanş var.( ikinci bir karbüratör alt boğazı)Size onun getireceği ikinci bir problemi daha söyliyeyim;Şöyle kar yağışlı bir kış günü biraz yolculuk yapıp sonra bir kenara çekin ve motor kaputunu açıp o alt boğaza bir bakın.Tıpkı buz dolabının buzluğu gibi karlanmış ve öyle bir kar/buz tabakasıyla kaplanmış olduğunu görürsünüz.İşte venturi içerisinde parçalanarak bulut haline getirilmiş ve manifolda böylesine homojen şekilde gönderilmesi gereken benzin-hava karışımını siz yeniden böylesine soğutulmuş bir bölüme yönlendirip onu tekrar yoğunlaştırıp bundan da verim veya ekonomi beklentisine girmeniz bir hayaldir.
Motorunuzun vakum ve kompresyon değerlerini ölçtürün.Tolere edilebilenden düşük değerler çıkıyorsa kaçağın silindirler,eksoz,emme manifoldundan yada silindir kapağı çevresinde conta sorunundan olup olmadığını araştırın.Avans ve platin ayarınızın doğru olup olmadığını çek edin/ettirin.Doğru buji kullanıp kullanmadığınızı ve buji tırnak aralığının doğru olup olmadığına bakın/baktırın.Gerekiyorsa bir adet karbüratör tamir takımı alıp o karbüratörün( kendi karbüratörü) sadece iç aksamını tamir takımından çıkan parçalarla tamahkarlık etmeden tamamını bir defada değiştirin.
Ve lastik havalarını kontrol ettikten sonra fren ayarlarınızın gerekenden daha sıkı olup olmadığını ayrıca el freninin sıkılığını kontrol edin.
Sizin sorununuz bunlar.
Aksine atacağınız adımlar yine tekrar ediyorum size hep yeni bir problem ve ekstra harcamalar olarak dönecek ve bıktıracaktır.
 

Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.

seyit abime bu konuda katılmamak çok bilmişliğe delalet olur.bütün kalbimle katılıyorum..söyledikleri dorudur...ama elimizdeki yeni teknoloji ve imkanları en az para harcayarak ve fazla aracı bozmadan güncelleme ihtiyacı hasılda oluyor desek hata etmemiş oluruz sanırım..deponuzu yenilemenizi ve minderin altına almanızı tavsiye ederek söze başlamak istiyorum.kendi depo sunu çılgın paralara satıyorlar biz bafrada bütün jiplere dizel anadol kamyonet veya fort pikap deposu taktık minderin altına cuk oturuyo sadece boğazı ayarlıyoruz ve üstten benzin borusu çıkartarak kaçaklara en asgari imkan sağlayarak rahat ediyoruz.depo yeni olacak ...boğazada tornada tofaş depo kapağı diş çekerek takıyoruz ki kaçak ve koku sıfır...100 lira gibi bi paraya depo halloluyor aşağı yukarı.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,876
Kayıtlı Üye Sayımız
166,610
Kaydolan Son Üyemiz
Condishnali

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst