Ynt: Yakıt sarfiyatı konusunda acil yardım.
Yapılan ve yapılacak olan hertürlü değişiklik size poblem ve para olarak geri dönecek,dahası zevkle bineceğiniz bir aracı elinizden bir an önce çıkartabilmek için çırpınan biri olacaksınız.Buraya iki adet fıotoğraf eklemek istiyorum.Bunlar zamanında Toledo,Ohio daki jeep fabrikasında çekilmiş fotoğraflar.Orada gördüğünüz insanların ise hepsi mühendis ve konusunda uzman bukadar kişi kafa kafaya vermiş onca çizim,onca matematiksel hesaplar yapıp günler,haftalarca kafa patlatıp işte doldururken hava yapmıyacak tarzda sizin benzin deponuzun ortaya çıkmasını sağlamaya çalışıyor.Ve o motoru en verimli şekilde çalıştıracak Carter YF,yada SD karbüratör ile sonuçlara ulaşıyor.
Sizin elinizin tersi ile kenara itmeye çalıştığınız bu realite kaçınılmaz olarak önünüze yaşadıklarınızı koyacaktır.
Benim size naçizane tavsiyem;
1.Jeep yedek parça satıcılarından birtane yeni olarak kendi orijinal benzin deposunu alın ve olması gereken yere takın.
2.Kendi orijinal karbüratörünü bir şekilde bulun ve onu takın.
Şu an üzerindeki o Anadol karbüratörü yada skoda karbüratörü daha az deyil daha çok benzin yaktırır ve size yukarıda dediğim gibi problem ve para olarak döner.
Anadol motoru 1.8 litre fakat sizin motorunuz 2.5 litre.
1.8 litreyi tatmin edebilecek bir karbüratör ile 2.5 litrenin karnını doyuracağınızı düşünüyorsanız kendinizi kandırıyorsunuz.
2. vites rahatça sıyıracağınız bir rampayı 1. vites zor çıkacak belki çıkamayıp takviye kullanmak zorunda kalacaksınız.
Bakın o karbüratörü motor üzerine monte edebilmek için altına ilave olarak yapılmak zorunda kalınan flanş var.( ikinci bir karbüratör alt boğazı)Size onun getireceği ikinci bir problemi daha söyliyeyim;Şöyle kar yağışlı bir kış günü biraz yolculuk yapıp sonra bir kenara çekin ve motor kaputunu açıp o alt boğaza bir bakın.Tıpkı buz dolabının buzluğu gibi karlanmış ve öyle bir kar/buz tabakasıyla kaplanmış olduğunu görürsünüz.İşte venturi içerisinde parçalanarak bulut haline getirilmiş ve manifolda böylesine homojen şekilde gönderilmesi gereken benzin-hava karışımını siz yeniden böylesine soğutulmuş bir bölüme yönlendirip onu tekrar yoğunlaştırıp bundan da verim veya ekonomi beklentisine girmeniz bir hayaldir.
Motorunuzun vakum ve kompresyon değerlerini ölçtürün.Tolere edilebilenden düşük değerler çıkıyorsa kaçağın silindirler,eksoz,emme manifoldundan yada silindir kapağı çevresinde conta sorunundan olup olmadığını araştırın.Avans ve platin ayarınızın doğru olup olmadığını çek edin/ettirin.Doğru buji kullanıp kullanmadığınızı ve buji tırnak aralığının doğru olup olmadığına bakın/baktırın.Gerekiyorsa bir adet karbüratör tamir takımı alıp o karbüratörün( kendi karbüratörü) sadece iç aksamını tamir takımından çıkan parçalarla tamahkarlık etmeden tamamını bir defada değiştirin.
Ve lastik havalarını kontrol ettikten sonra fren ayarlarınızın gerekenden daha sıkı olup olmadığını ayrıca el freninin sıkılığını kontrol edin.
Sizin sorununuz bunlar.
Aksine atacağınız adımlar yine tekrar ediyorum size hep yeni bir problem ve ekstra harcamalar olarak dönecek ve bıktıracaktır.