Ynt: Willys
Ben ikincisi derken verdiğiniz linkteki bordo renkli ve üzeri tenteli olanı kasdetmiştim,uzatılmış olan o.
Yeşil olan uzatılmamış fakat ön siper modifiye edilmiş.Başkada neler olduğunu anlamak için her ikisine de yakından bakmak gerekir.
Alçak kaput ,yüksek kaput farkına gelince bu motor kaput yüksekliğini ifade eder.
MB,CJ 2A,CJ3A,M38 modellerde motor kaput yüksekliği daha azdır ve bunlar alçak kaput diye bilinir.CJ3B lerde ise( buradaki her iki jeep)motor kaput yüksekliği biraz daha fazladır.
Kaput yükseklik farkı kullanılmış olan motor yüksekliğinden kaynaklanır.İlk üretim dönemlerinde Go Devil adıyla anılan( Türkiye'de Dodge tipi veya düz kapak yada üstten bujili gibi tanımlanan) 60 BG motor kullanılmıştır ve bu motor yüksekliği daha az olduğundan kullanıldığı modellerin motor kaput yüksekliği az tutulmuştur.Daha sonra önce 73BG ardından 75BG Hurricane( Harikan) motor geliştirildi ve bu motor daha yüksek bir motor.Bunu sığdırabilmek için de kaput yüksekliği artırıldı,sonuçta CJ3B ler ile askeri M38A1 ler başladı.Birsüre sonra(1955) Türkiye de Tuzla diye bilinen erken dönem CJ5 üretimi geldi.Sizin ön kaput yuvarlak diye tanımladığınız model bu erken dönem CJ5 modelidir.
En çok tutulan derken bu kişilerin bu araçlara hangi bakış açısıyla yaklaştığına bağlı.
Bence kendinizi iyi tartıp tam olarak hangi amaçla bir jeep almak istediğinize net bir karar vermeniz gerekir.Alçak-yüksek kaput veya erken dönem CJ5 ler ağır aksak ancak ağır koşullarda arazi performansları çok iyi araçlardır.( Ne durumda olduklarına bağlı)
Daha atak ve hızlı yanı sıra daha gösterişli ve aynı zamanda şehirli olsun istiyorsanız AMC dönemi CJ5 öne çıkar.
Hem Willys ve hemde CJ 5 bölümlerini biraz uzunca inceleyip yol haritanızı ona göre belirleyin derim.Willys,Willys-Kaiser dönemi mi yoksa AMC dönemi mi?Ancak bu netleştikten sonra sıra içlerinden hangisi? olacağına karar vermeye gelecektir.