Willys

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan maziwillys Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,168

maziwillys

Ana Kamp
Mesajlar
81
Tepkime Puanı
0
değerli willys hastaları, bir problemimi paylaşmak istiyorum: klasik bir wilys almak istiyorum, ancak alacağım willys'in hangi model olduğunu, yani cj2mi, cj3a mı yoka cj5 mi oluğunu bilmiyorum. trafik tescilde bunlar yazmıyor. hata kiminin model yıllarının bile yanlış olduğunu düşünüyorum. aşağıya iki tanesinin linkini atıyorm. bunların modellerini söylerseniz sevinirim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-arazi-araclari-1953-model-jeep-willys-tam-bir-klasik-141656821/detay

DSCN6412.JPG
 

Etiketler

Ynt: Willys

yukardaki iki foto aynı jeep'e ait. bir de sayfanın başındaki mesajımın hemen altına bir link attım
 

Ynt: Willys

Bu jeep lerin her ikiside CJ 3B,ya da Türkiye de kimi yörede yüksek kaput,kimi yörede uzun kaput diye bilinir.İkinci fotodaki jeep sonradan boyu uzatılmış olanlardan birtanesi.Diğerinin de ön siper gibi biraz modifiye edilmiş yanları var sanırım.
 

Ynt: Willys

çok teşekkür ediyorum seyyit ustam. ben ikincisini kısa şasi diye biliyordum. oda mı uzatılmış. birde yüksek kaput ile alçak kaputun farkı ne acaba. hangi modeller alçak hangileri yüksek kaput. örneğin buda mı yüksek kaput:http://www.araba.com/237996836/Jeep-Willy-18
cj5 gibi ön kaput yuvarlak olanlara yüksek kaput deniyor diye biliyordum. bu aralar araştırıyorum. almışken aynı zamanda en çok tutulanından almak istiyorum. o nedenle öğrenmek istiyorum seyyit ustam
 



Ynt: Willys

Ben ikincisi derken verdiğiniz linkteki bordo renkli ve üzeri tenteli olanı kasdetmiştim,uzatılmış olan o.
Yeşil olan uzatılmamış fakat ön siper modifiye edilmiş.Başkada neler olduğunu anlamak için her ikisine de yakından bakmak gerekir.
Alçak kaput ,yüksek kaput farkına gelince bu motor kaput yüksekliğini ifade eder.
MB,CJ 2A,CJ3A,M38 modellerde motor kaput yüksekliği daha azdır ve bunlar alçak kaput diye bilinir.CJ3B lerde ise( buradaki her iki jeep)motor kaput yüksekliği biraz daha fazladır.
Kaput yükseklik farkı kullanılmış olan motor yüksekliğinden kaynaklanır.İlk üretim dönemlerinde Go Devil adıyla anılan( Türkiye'de Dodge tipi veya düz kapak yada üstten bujili gibi tanımlanan) 60 BG motor kullanılmıştır ve bu motor yüksekliği daha az olduğundan kullanıldığı modellerin motor kaput yüksekliği az tutulmuştur.Daha sonra önce 73BG ardından 75BG Hurricane( Harikan) motor geliştirildi ve bu motor daha yüksek bir motor.Bunu sığdırabilmek için de kaput yüksekliği artırıldı,sonuçta CJ3B ler ile askeri M38A1 ler başladı.Birsüre sonra(1955) Türkiye de Tuzla diye bilinen erken dönem CJ5 üretimi geldi.Sizin ön kaput yuvarlak diye tanımladığınız model bu erken dönem CJ5 modelidir.
En çok tutulan derken bu kişilerin bu araçlara hangi bakış açısıyla yaklaştığına bağlı.
Bence kendinizi iyi tartıp tam olarak hangi amaçla bir jeep almak istediğinize net bir karar vermeniz gerekir.Alçak-yüksek kaput veya erken dönem CJ5 ler ağır aksak ancak ağır koşullarda arazi performansları çok iyi araçlardır.( Ne durumda olduklarına bağlı)
Daha atak ve hızlı yanı sıra daha gösterişli ve aynı zamanda şehirli olsun istiyorsanız AMC dönemi CJ5 öne çıkar.
Hem Willys ve hemde CJ 5 bölümlerini biraz uzunca inceleyip yol haritanızı ona göre belirleyin derim.Willys,Willys-Kaiser dönemi mi yoksa AMC dönemi mi?Ancak bu netleştikten sonra sıra içlerinden hangisi? olacağına karar vermeye gelecektir.
 

Ynt: Willys

teşekkür ederim seyyit ustam. ben biraz daha inceleyeyim.benim amacım, hem merakımı gidermek hem de aldığım jeepi uzun süreli kullanmak. arazide kullanacağım, ama off road tarzı kullanmak için değil, tuz gölü civarında gezinti yapabilmek amaçlı istiyorum. uzun süreli kullanmak istediğim için aynı zamanda değer kaybetmeyecek bir willys istiyorum. yani biraz klasik olsun. etraftan sorduğum kadarıyla alçak kaputlar az bulunduğu için daha değerli oluyormuş ya da zamanla değerleniyormuş.aşağıdaki 1948 sanırım cj2a. bu benim yakın bir tanıdığımda. bunu almaya karar vermiştim ama birkaç gün daha inceleyeyim size de danışayım istedim. yukardakilerin fiyatı daha uygun olduğu için onları da kıyaslayabilmek için danışmak istedim. bunları gösterme imkanım olsaydı keşke size. yine de fotoğraflardan da olsa tavsiyenizi çok önemsiyorum.tekrar çok teşekkür ediyorum.

willys1948.jpg
 

Ynt: Willys

Buradaki bir tek fotoğraftan çok fazla sonuç çıkarabilmek pek mümkün değil,ancak şunları söyleyebilirim;1948 CJ2A üretiminin son yılı ve CJ3A üretiminin başladığı yıl.Fotoğraftaki jeepin ön siperi ise CJ3A olduğunu söylüyor.Değiştirilmişmi dir? bunu bilemem.
Daha öncede söylediğim gibi kullanım amacı ve belki birazda tutku aracın hangi sınıf olacağında en etkili faktör olacaktır.Asıl Willys olanlar ve beraberinde klasik olanlar alçak kaput diye tanımladıklarımızdır.Ardından Kaiser dönemi geliyor ve o döneme ait CJ 3B
( yüksek kaput ) ve erken dönem CJ5 ( Tuzla) jeepler ikinci derecede klasik grubu oluşturuyor.Ancak bunlardan hangi sınıf olursa olsun aracın değeri o araçla oynanıp oynanmadığına bağlı.Pek çoğunda sadece ön panjur ve motor kaputu dışında jeepten geriye birşey bulmak mümkün değil.Bunların ise hiçbir değeri yoktur.Sadece kullanan kişiyi belki tatmin ediyordur o kadar.Veya dış görünüş itibariyle bir başkası için ayrıca çekici gelmiş olabilir ve sırf o kişi için o nedenle ekonomik bir değer ifade edebilir.
Kişisel görüşüm; bu fotodaki jeepe ben o tampon,o jant ve lastikler ,o koltuklar ve yan tarafındaki o Willys yazısı ile binip dolaşamazdım.Şu haliyle o jeepi klasik diye algılayabilmem asla mümkün değil.Ancak bu detaylar düzeltilebilecek cinsten.Başka neler var? Yakından bakmak gerek.Şayet geri dönülemeyecek birşeyler yapılmışsa bu sadece belki kullananı tatmin edecek ve biraz da yoldışı koşullarda hizmet verebilecek sıradan bir araç olacaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,005
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst