Willys CJ3A

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hsbasar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,304

hsbasar

Zirve
Mesajlar
3,073
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Merhaba

internetten bulduğum CJ3A fotoğraflarını ekliyorum. Bakalım kimlerin ne anıları var bu jeep lerle.









 

Etiketler
Ynt: Willys CJ3A

anılarım henüz yok ama 1951 model bir adet var elimde ve restore ediyorum....bitmek üzere.....
araç hakkında ciddi araştırmalar yaptım ve otomotiv sektöründen gelmenin de avantajıyla parça temini vs.konularında pek zorluk çekmediğimi söyleyebilirim.
aracımın tarlada terkedilmiş halinden bugüne kadarki aşamalarını yakında sitede paylaşacağım.
cj3a veya cj3b ler hakkında yardım gerekirse edebilirim.
 


Ynt: Willys CJ3A

Bu guzel bir haber. Neler yaptiginizi, yaklasik maliyetlerini, parca temininde yasadiklarinizi, adim adim bizimle paylasirsaniz cok seviniriz.
 




Ynt: Willys CJ3A

mk51 arkadaşım sorduğu için bilgi vereyim biraz.
45 yaşındayım 3,5 yıldır muğla dalaman da yaşıyorum.daha önceki ömrümün tamamını istanbulda geçirdim.1985 yıllarından beri motorsporlarıyla uğraştım.yaş ta kemale erince biraz yavaşladık ve sadece motosiklet ve arazi araçlarına yönelmek zorunda kaldık.
geçen yıl bir opel frontera 2,2 araç aldım ama bana göre olmadığına karar verip 6 ay sonra sattım.
dalaman sanayi sitesinin içinde tarla tabir edilebilecek bir yerde rastladım 1951 cj3a ya.2 yıldır sordum kimse ilgilenmedi ve en sonunda 3 ay kadar önce sahibini bularak aracı hurda fiyatına ondan satın aldım.
berbat durumdaydı,2,5 yıl kadar doğanın tün şartlarına maruz kalmış ki burada yağmur çok fenadır kışın.günlerce hiç kesilmeden yağar.
bunca yıllık otomobilcilik tecrübeme güvenip aracı restore etmeye koyuldum.
ilk olarak makinenin üzerinde olmayan silindir kapağını ve kapak contasını istedim sahibinden ve aldım.sonra sökülebilecek ıvır-zıvırı söküp aracın bordo olan rengini çok fazla da detaya girmeden (otosan-haki)kodlu askeri renge boyadık.tüm alt ve kabin içi kısımlara da boyacıların "pütür"dediği siyah malzemeyi uyguladık.
işin ilginci araç,o kadar dışarıda kalmasına rağmen pastan eser yoktu.tabii şoför mahallinde ayak basılan yer dışında.
oradaki paslı kısmı kaportacıya kaynakla kestirip,yeni sac kaynattırıp sorunu çözdük.
araçta ben aldığımda tofaş direksiyon sistemi bulunuyordu ve bu, arazi koşullarında büyük ihtimalle kırılacaktı.
bir arkadaşımla muğla merkez den dönerken bize 8-10 km.mesafedeki ortaca ilçesinde yol kenarındaki bir hurdacıda benim aracın bir model yenisi olan cj3b bir araç gördük.hemen durup pazarlığa başladık.o aracın üstündeki direksiyon kutusunu-milini-kollarını-simidini,aracın marş motorunu(benim hurdada yoktu),orijinal yağlı hava filtresini ve en önemlisi ön diferansiyelini makasları ve üzerindeki hub larla birlikte komik denebilecek bir paraya satın aldım.
çünkü benim hurdanın ön diferansiyelinin içinin boş olduğunu ve üzerinde ne aks ne de kovanın içinde ayna-mahruti olmadığını biliyordum.
tüm bu parçaları monte ettik,sıra geldi makineye;aracın üstünde orijinal "hurricane" denen fakat ülkemizde "taşkafa"tabir edilen alttan egsantrikli ve bloktan supaplı makine vardı.kontrollerimiz sonucunda silindirlerin honlanması ve o ölçüye göre segman takılması sonucuna vardık.krank, taşlama limitlerinin sonunda idi fakat yataklarda biyel kollarında ve krankın kendinde bir sorun yoktu.
fethiyede rektifiyeci coşkun ustada bu işlemleri yaptık ve motoru dalamana getirerek monte ettik.
tüm avans ve diğer ayarlar yapıldıktan sonra araç çalıştı,fakat o da ne....?makineden yağ kaçırıyordu hem de az değil,aracın altı göl oluyordu.
aracın tüm elektrik tesisatı sıfırdan yapıldı ve biz makineyi tekrar i söktük.egsantrik tapasından ve krank salmastrasından yağ kaçırdığı görüldü.(bu araçlar eski jenerasyon oldukları için bunlarda krank keçesi yerine salmastra kullanılıyor)
şu anda bu arızalar giderildi ve yarın araç tekrar çalıştırılacak.umuyoruz makinede bir sorun çıkmaz.
bu arada;bu willys lerin sürücü koltukları direksiyona çok yakın,ne mantıkla yapılmış bilinmez;ancak bunları sürmek için 12-13 yaşında bir çocuk olmak gerekiyor.bunun için,orijinalliği bir kenara attım ve şoför tarafının arka çamurluk davlunmazını koltuğun içine sığabileceği şekilde kestirdim ve sac uydurarak kaynattırdım.zira orijinal ama hiç kullanamayacağım bir aracım olmasını istemem.
ayrıca 4 kanatlı olan radyatör pervanesini de 8 kanatlı bir pervane uydurarak değiştirdim,çünkü bulunduğum bölge yazın anormal sıcak oluyor ve dağda hararetten yolda kalmak en son düşüneceğim hadisedir.
bir grubumuz var burada,grupta bir 1990 pajero(3 kapı) ve bir de 1988 range rover classic var.bu grupla birlikte bulunduğumuz bölgede dağa tepeye çıkabilecek bir araç yaratmaya çaılışıyoruz.çünkü en büyük hobimiz domuz avı.(burada yapılabilecek pek te fazla aktivite yok çünkü)
diğer gelişmeleri ve fotoğrafları 3-5 gün içinde eklerim.
(bu arada fotograf eklemekten bihaberim ve herhalde eklemem birkaç yılımı alır)
 

Ynt: Willys CJ3A

Teşekkürler leeroy arkadaşım... Devamını merakla bekliyeceğiz.

Tüm arkadaşların seni tanıyabilmeleri için, aşağıda linkini verdiğim
"Tanışma Köşesi (Off-Road)" bölümünde de kendini tanıtır mısın lütfen...
http://67.205.20.151/index.php?topic=9726.140

Fotoğraf ekleme konusunda aşağıdaki link yardımcı olacaktır sanırım.
Photobucket ile Mesajlarınıza Fotoğraf Ekleme:
http://67.205.20.151/index.php?topic=1020.0
 


Ynt: Willys CJ3A

leeroy' Alıntı:
Genel tanışma bölümünde kendimi tanıttım.....

Teşekkürler Ümit arkadaşım fakat off-road'cu ve 4x4 kullananların tümü oraya bakmayabilir.
Zahmet olmazsa "Tanışma Köşesi (Off-Road)" bölümünde de kendini tanıtır mısın lütfen...
Linki aşağıda.
http://67.205.20.151/index.php?topic=9726.140
 




Ynt: Willys CJ3A

öncelikle şunu söylemek lazım bu araçlar hakkında,
willys in cj-2,cj3 modelleri 1940 senelerinin teknolojisine sahip araçlardır ve amaçları seyahat etmek değil görevlerini yerine getirmektir.yani karayollarında değil off-road şartlarında ilerlemektir.
zaten oturma pozisyonu olarak uzun yolculuklarda son derece rahatsızlık verici araçlardır,hızları yoktur.ancak bozuk zeminli toprak yollarda,düşük hızlarda,çamurda,karda ve hatta buzda gidemeyecekleri yer yok gibidir.
firmanın ürettiği cj-5 kodlu araçlar ancak hem seyahat hem de off-road kullanımına daha uygundur.
eğer hem seyahat hem de arazi amaçlı kullanım isteniyorsa zaten birçok alternatif mevcut.
ben restorasyonunu bitirdiğim aracımı neredeyse hiç asfaltta kullanmıyorum.asfaltta kullanacağım otomobilim ve motosikletim var zaten.
yapmış olduğum birkaç ufak testte aracın ağır şartlarda son derece başarılı olduğunu gördüm.derin bir çamur geçişinde 4x4 e almam bile gerekmedi.çünkü araç zaten çok ağır devirle çalışıyor,motoru çok güçsüz olmasına rağmen (60bg) biyel kollarının uzun olması sebebiyle kendine göre yüksek torklu bir makine.yerden yükekliğini ve seçmiş olduğum lastiğin avantajlarını da kullanarak denemiş olduğum birkaç yerde normal yolda gider gibi ilerlemeyi sürdürdü.
araç hakkında ilgilenenlere daha detaylı bilgiler vereceğim.
57 yıllık bir aracı neredeyse hurda pozisyonundan alıp çalıştırıp yürütmek ve off-road şartlarına sokmak ülkemiz şartlarında aslında mucize sayılabilir.
 

Ynt: Willys CJ3A

ben zaten öyle demdimki ümit bey c3 ler guzel araclar dedim ama seyat yapmak için dedim guzel degil offroad için guzel bunlar hem kısa hem engeli gecmek için birebir yapılmış bunlar amerikanın jeep willys overland ford gw m38 willys rauol gibi araclar cogunlu saten hep amerikada mevcud benim saten willys var bende ümit bey yani ben saten bunlar uzerine calışıyorum you tube de var benim video izlersin 35 lik mudzilla arazi lastikleri modifiye olarak yani offroad uzerine tasarlanmış bir arac yaptık biz willys i bana mesaj gonderdigin için teşekkurler
 

Ynt: Willys CJ3A

Yaww arkadaşlar bu willys dediğiniz makina ne beter bişeymiş..geçen hafta bitane 46 modelini aldım aman yarabbi off-road cu dostlar başına valla keyife keyif kattı..birtek takla atmadı onuda yakında deniycez bakalım..

Bu arada araca hiç bişey yapma gereği duymadık zaten dediğim gibi beter bişey..makaslar iptal yay ve amotisörler mevcut 4.2 litre motoruylada tam bir arazi canavarı..
 


Ynt: Willys CJ3A

Bodrum'dan bir willys
DSC03440
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,243
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst