Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.
bekirgümüş' Alıntı:
oğuz bey merhaba dün bujileri deyiştirdim sizin tavsiye ettiyiniz bujileri taktırdım aracım 2000v6 96 mod daha öncede yazışmıştık sorum şu ,aracım benzinde hafif siyah duman,gaza geçince normale dönüyor, gazbasınca terar siyah duman atıyor,dumanda yağkokusu yok hafif benzin kokuyor bu arada buharla beraber kurum atıyor yani siyah su,sorun ne olabilir şimdiden çok teşekkür ediyorum.
süt beyazı eksoz dumanı..> su karışıyor demek antifirizi arrtırın burnunuza güveniyorsanız..kesin yakalarsanız..
conta cırtlamış demek..!
bosch marka olursa iyi olur..eksoza sokulup içindeki karbona vs bakan makinanın ucunu..>radyatör kapagını kendinizi haşlanmadan açıp o uca koklatacaksınız radyatör suyunu..niye..? içine eksoz dumanı karışmışmı..?
-----------------------------
grimtrak beyaz eksoz dumanı..> yag kokusuda geliyor ise pistonu segmanı..v.s..komple bitmiş..uzatmalarda..! demek..
--------------------------------
kara duman ..>> ciğ atıyor yakamıyor demek..yakıt kokusuda varsa teşhis kesin..
--------------------------
sebeb 1 degil 1000 olabilir..? hangi birini yazayım ..? sayfa yetermi..?
;D ;D
hava,benzin,ateşleme bu üçü birbirine dengeli olcak..3 gözlü tahteravalli hesabı..
+sensör vs elektronik arızalı olmayacak..
en basitinden tıkalı yada hava gecirmeyen dandik kagıt elementli hava filitresinden bile olabilir..!
carman marka (orjinali olucak cakması degil) el aleti ile obd soketinden baglanacaksınız arıza arama +canlı deger okuması yapılacak..kullanan kişi cocuk degil..çift kaşar usta olması gerekli..
orjinal degere göre avans artırılması lazım 4-6 derece der 10 derece ila 16 arası gaz tepkimesine veya avans tabancasıyla ayar olucak..
calırşır halde iken her buji tek tek geri cekilip calışmasında ki aptalığa bakılacak yukarı cekilen buji'ye ragmen aptallık olmayan silindir tespit edilip buji bobini piposu içindeki yaylar minik gargaburunla yakalanıp dışarı alınacak ve her biri 3-5 mm boyları uzatılacak yayların bastığı noktalarda pas varsa temizlenecek..
coğu usta ugraşmaz gider yenisini alırsınız..
o da bir cözüm tabii...
6 bujide tek tek sökülüp uclarına cıkardıgı renge bakılacak yaglayan yakmayan beelli eder..grı cıkarsa iyi karacıkanda dert vardır demek..
takarken ucunu düşürüp kapatılma durumu olabiliyor..20 cm . den masaya düşse tırnak aralıgında azalma oluyor..filer cakı ile 70 -75 mikron civarı olması gerek..tüp lü kullanım için aralık arttırılırsa iyi olur 10<>15 mikron +..
bu arada debimeteye zarar vermeden bogazı temizletin kelebek normalmi..acıklık vs durumu nedir..bir bilen..?
carbon clenar degil..6 enjektör sökülecek üstünden ultrasonic enjektör emizleme +test makinsı bulacaksınız..? tercihan lukas yada bosch olucak..dayel ..yerli de olabilir..
>ilk iş 6 enjektör birden teste alınacak hepsi püskürtüyormu ona bakılacak ..eşit miktar atıyormu ona bakılacak ..belkide bazsı bozuk cıkacak hiç temizlemeden bir veya fazlasını yeni alp hep beraber temizleteceksiniz..sonrası eşit püskürtmeyi tuturuyormu gözlemliyeceksiniz..
son test altına kacırıyormu basınc altında ,elektirik yokken altına işiyor sa bu enjektör pistonun erimesine sebeb olablir..burası önemli..ustasına denk gelmeniz lazım..
ustanında calışma anında hep ensesinde olup yapılanları gözlemlemeniz..lazım..
sizin aracta bu sorun var sanırım..bunu ölçüp bicecek söyliyeck alet yok..
lukas cihazda teste girin herşey ortaya cıkar..
gogıldan buldum bu gibi>>
http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=tr&biw=1280&bih=815&tbm=isch&tbnid=koH6DzT4QQgcfM:&imgrefurl=http://www.otoerol.com/index.php%3FACTION_NAME%3Dcontent%26id%3D46&docid=9Jw3tv_LiCS1xM&imgurl=http://www.otoerol.com/yukleme/Image/PIC_0033.jpg&w=640&h=554&ei=XlKUUMqmGMnKsgbQrYHYBA&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=136&dur=6628&hovh=209&hovw=241&tx=121&ty=90&sig=102105101177890549615&page=1&tbnh=127&tbnw=143&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:1,s:0,i:66
adres uzun olmuş..? ;D ;D o da bana benzedi..
v6 jlx gibi şıp diye conta yakmaz..sakin ol derim..panik yok..
4 silindir'de 1 buji teklese motor hoplar kör bilem görür..6 silindirde aynı şey olunca calışma düzeni cok az bozuluyor..hatayı bulmak biraz zorlaşıyor..aşırı dikkat + tecrübe şart oluyor..
bogazı filan söktürdüğünde egr valfini ekzoz manifoltu ..ve emme manifoltu arkasınaki her iki girişine teneke conta koyup iptal et..hararet derdin..nispeten az olur..bu zımbırtının lakabı motor katilidir..
bu zımbırtı ne iş yapar arac giderken cıkan eksoz gazının yaklaşık %25 'ini tekrar emme manifoltundan içeri verir ..yanmamış ciğ gazın yanmasını ve katalizatörün tam randımanla calışıp doğayı kirletmeyen..tam yakılmış eksoz gazı cıkarmasını saglar..
iptalinde doğayı azcık kirletmiş oluruz..
ama o ateş sıcaklığındaki eksoz gazını motordan uzak tutmuş oluruz..
lpg kullandığımızdan doğaya saygımız da az da olsa devam eder..
bu tip soruları v6 ile ilğili bölümlerde cevaplasam ileride lazım olana yardmcı olur..sen sordun..ben > cevapladım 2 mizde doğru yapmadık ..derim..hoşçakal..