Vitara Wheel Hub Tamiri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yerbezi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,666

yerbezi

Kamp II
Mesajlar
233
Tepkime Puanı
3
Yer
Balıkesir
Arkadaşlar bu akşam mesai çıkışı porya kilidini söktüm, benzinle bir güzel yıkadım, sekmanlarını söküp parçaladım, söküp inceledikten sonra kendimce problemli olan parçayı tespit ettim, resimlerini aşağıya koyuyorum, resimleri telefonla çektiğim için çok net değiller ama dişi aşınmış olan parça bariz belli oluyor resimlerde.. yarın dijital fotograf makine ile çekilmiş olan resimleri de ekleyeceğim. sizlerinde yorumlarınızı, önerilerinizi bekliyorum.

Image007.jpg
Image008.jpg
Image009.jpg


Göbekteki dişlinin üstten görünüşü
Image010.jpg


Sağ ve sol taraftaki poryaya kilitlenen parçalar, sağdaki dişin aşınmış olduğu görünmektedir.
Image011.jpg


Parçalar üst üste konduğunda...
Image014.jpg


Bu parça tornacıda kolaylıkla yapılabilecek bir parça gibi görünüyor, yarın görüşüp sizlere de sonucu bildireceğim.
Image013.jpg
 

Etiketler
Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Hub'ın önden fotoğrafını da koyabilir misin?
Yani ilk fotoğraftaki gövdeye soldan bakış.
 


Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Bu da Vitara'larda gördüğüm 3.tip free wheel hub oldu.
Dediğin gibi parçayı tornacıda yaptırabilirsin ama önce istersen iyi bir kaynakçı bulup uygun bir yöntemle eksilen parça yerine kaynak dolgu yapıp sonra torna ve frezede işletebilirsin.
 

Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Hocam gerçekten aklınla bin yaşa hiç düşünmemiştim o şekilde, gerçekten de çok daha kolay olur.. peki sağlamlığı konusunda ne dersin, baya zorlanan birşeye benziyor çünkü...
bu arada 3ncü tip gördüm demişsin, benim vitara 93 model 5k, hani üstündeki belki orjinal ise eski bir tip olabilir, ama içinde o parça dışında (kolay kolay) arıza yapacak bir parça yok gibi
 



Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Merhabalar;

Aynı tipte bir hub daha önce kendi aracımdan sökmüştüm. Sonradan değiştirilip japon olanlardan takmış sanırım eski sahibi.Bir taraf ispanyol yani içinde plastik aksam olan (çok geçmiş olabilir ama Şenol bey bu tip hublar ile ilgili bir konu açmıştı) bir taraf japon idi. Hatta bu parçalar aks rulmanı sabitleme manşonu diye tabir edilen parçaların japon ve ispanyol modellerde farklı olmasından dolayı birbirine uymadılar.Bende daha sonra aracımın orjinal rulman sabitleme manşonunu (aliminyum dişlerin içine geçmesini sağlayan yuvaları olan) zor bela bir çıkmacıdan 60 tl karşılığı bulabilmiştim ve somuna çok benzeyen küçük bir parçaya o kadar fiyat fazlada olsa işim görülmüştü ve orjinal plastik aksamlı hubını (japon modellerdekilere göre daha ucuz olduğu ve bir tanıdıktan kolay bulabildiğim için) tedarik ederek monte edebilmiştim.
Benim aracımdakinde ''göbekteki dişlinin üstten görünüşü'' şeklinde tanımladığınız parçanın içinde, sökerseniz (segmanlar olması lazım) görebileceğiniz başka bir dişli ve sert bir yay var. Bu dişlinin köşeleri sıyırmıştı ve bu yüzden ara ara küt diye ses çıkararak ve sert yayın baskısını yenerek bırakma yapıyordu.Belkide yay özelliğini yitirmişti ama dişlerde de problem gözüküyordu.Aşınma yapan parçanız benim söktüğümde yanlış hatırlamıyorsam sağlam durumdaydı(hubun en üst parçasıydı sanırım). Eğer tek sorun bu parçanız ise ve bendeki parçada bu problem yok ise (haftasonu kontrol ediceğim) ortaya bir tane sağlam hub çıkarabiliriz. Kolay gelsin.
 

Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Onur Bey ilginize teşekkürler, hub'ı tamir ettik, artık çalışıyor, sadece 4 çekere aldığımda bir tanesinden tak tak diye ses geliyor ama kilitliyor, dişli atlama sesi değil, onu da en kısa sürede çözeceğiz umarım...
Bu tip porya kilidi olan arkadaşlara da yardım ederim, elimizde hiç sağlam bir örneği olmadan sadece çalışma mekanizmasını anlamaya çalışarak çözdük olayı bir kaç yeri kaynakla doldurduk, dijital fotoğraf makinem olmadığı için bu tamir aşamalarını sizinle paylaşamıyorum.
Dediğim gibi "bu tip" (Şenol Bey -schweps- 3 tip hub görmüş dış görünüşü aynı olan) arızalı porya kilidi olan arkadaşlar irtibata geçebilirler
 


Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Arazide işinizi şansa bırakmamak açısından bir çift sabit kafayı bagajda taşımakta fayda var.Ankara hurdacılar fiyatı tanesi 60 ytl idi en son.Otomatik olsun Manuel olsun hubların arazide arıza yapması durumunda bir alyan anahtarla değişimi kolayca yapıp tekrar 4 çeker olmak 20 dakikamızı alır.
 

Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

erenatac' Alıntı:
Arazide işinizi şansa bırakmamak açısından bir çift sabit kafayı bagajda taşımakta fayda var.Ankara hurdacılar fiyatı tanesi 60 ytl idi en son.Otomatik olsun Manuel olsun hubların arazide arıza yapması durumunda bir alyan anahtarla değişimi kolayca yapıp tekrar 4 çeker olmak 20 dakikamızı alır.

Haklısın Eren Bey, alacam zaten bir çift manuel, yedekte dursun...
 



Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Sertan bey bahsettiğim şey manuel hub değil aslında.Ön aksları devreye almanın 3 yolu var diyebiliriz,birincisi şu an sizinde kullandığınız otomatik hublar,ikincisi warn,arb gibi markaların sattığı elle kilitlenip açılan manuel hublar,üçüncüsü ise kullanıcıya mudahale inkanı tanımayan düz ve kapalı bir görünüme sahip sabit aks kafaları.Söküp takma işlemi hepsi için aynı.Bu son sözünü ettiğim secenek diğerlerine nazaran çok çok ucuz ve zor anda insanı kurtaracak türden.Sürekli kullanmak olmaz belki (çunki devamlı kilitli kalıyor) ama arazide hub arızası yaşandığında tamirciye kadar sizi 2 çeker kalmaktan kurtarır.
 



Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Şenol beyin gördüm dediği 3. tip auto hub yanlış takmamızdan dolayı tırnakları kırıldı kaynak yapıp işledikten sonra yerine taktım fazla zorlamadıktan sonra birşey olmaz yenisini bulana kadar idare edicez.
 

Ynt: Vitara Wheel Hub Tamiri

Merhaba. Öncelikle bildiklerinizi ve öğrendiklerinizi diğer insanlarla paylaştığınız için size teşekkür ediyorum.

Bende 1997 model 3 kapı Suzuki Vitara var. 2 Senedir o kadar uğraşıma rağmen bozamadım aracı. Bi kaç ay önce
4 çekere aldığımda araç da ani kalkışlarda küt diye bi ses gelmeye başladı.

Özellikle 4 L de sanki iki demir birbirine hızla çarpıyormuş gibi bi ses geliyor. Servisdeki ustam 1 tane otomatiğin

bozulduğunu söyledi. 2 tane dual matik almayı önerdi fiatını da 450 TL olarak verdi. sizlerin bahsettiği rakamlarla

çok farklı yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,104
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst