Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan temizaga Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,364

temizaga

Ana Kamp
Mesajlar
34
Tepkime Puanı
0
Yer
kayseri
halen 96 v6 otomatik kullanıyorum ancak işten anlayan usta bulamam ve sık arıza yapmasından dolayı aracımı satıp(aslında istemeyerek) 1.6 almayı düşünüyorum. forumda çoğu yerde karşılaştırmalarıda okudum ancak kafama takılan birkaç ayrıntı var:1-aracımla bağın içinde arkada 1ton yüklüyken römork u rampa yukarı çekebiliyorum aynı işi 1.6 da yapabilirmi. bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa memnun olurum.
 

Etiketler
Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

Ben de sizin gibi düşünüyordum. Ancak 1.6 ya geçtikten sonra pişman olmaktan korktugum için bir türlü yapamadım.1.6 jlx si olan arkadaşlarım da büyük lastik taktıklarında arabalarının gitmediğini söylüyorlar: Oysaki ben böyle bir sorun hiç yaşamadım.Satarsam başka marka alırım.Pişmanlık yaşamamak için.
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

arkadaşlar pişman olacağınıza emin olabilirsiniz.
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

bence pişmanlık beklentilerle ilgili bir konu, beklentiniz performans mı, yakıt tüketimi mi, arıza sıklığı mı vs. bunları belirleyerek seçim yapmanız pişmanlık duymayacağınıza işarettir. 1.6 jlx kullanıyorum, küçük lastikle 5 nci vitesle çıktığım rampayı şimdi büyük lastikle bir düşük vitesle çıkıyorum, bu bana çok zor gelmiyor. bence beklentilerinizi gözden geçirin derim. saygılar...
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

yerbezi' Alıntı:
bence pişmanlık beklentilerle ilgili bir konu, beklentiniz performans mı, yakıt tüketimi mi, arıza sıklığı mı vs. bunları belirleyerek seçim yapmanız pişmanlık duymayacağınıza işarettir. 1.6 jlx kullanıyorum, küçük lastikle 5 nci vitesle çıktığım rampayı şimdi büyük lastikle bir düşük vitesle çıkıyorum, bu bana çok zor gelmiyor. bence beklentilerinizi gözden geçirin derim. saygılar...

Bizim grupta Nedim Bey 1.6 99 5 kapı aracıyla yüklü olarak tarladan gelip gidiyor %65'e yakın eğimden de yüklü olarak çıkıyıor. 4L ye alıp 1. vitese attıktan sonra çekeceğini düşünüyorum. Ama tabi ki V6 makina ve daha büyük motor daha iyi ve rahat çekiş demek "V6'nın gücü V6 2000 cc'nin çekim gücü :D "
 



Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

bence pişman olursunuz basit bir misal vereyim eveli zamanında 150 BG gücünde bir arac kulanırken şartlar nedeniyle 65 BG lik bir araca terfi ettim ve cektigim ızdırabı tarif edemem lakin şimdi yine güce döndüm huzurluyum güc insanda bagımlılık yapıyor
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

bence ne kadar 4l şanzımanın gücüyle arabayı götürsede tork çok önemli o yüzden v6 yı arasınız derim
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

sonucta 1.6 da suzuki v6 da suzuki arıza konusunda ikiside yaparsa yapar v6 yapar 1.6 yapmaz diyemeyiz güçse v6 süratse v6 torksa v6 beygirse v6 motor sesi ise v6.......hatta v6 suzukilerin hepsi japon daha iyi bence.Kullanan birisi olarak kesinlikle bu kasada v6 derim....
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

Bu kadar v6 hastası offroadcu olduğunu bilmiyordum.Memnun oldum,artık bunun üzerine satmam artık vitara v6 aracımı.En fazlada aslında gaza bastığımda,özelliklede vites boşta iken; makinanın sesi hoşuma gidiyor.Teşekkürler.
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

yaşar ve dursun abilerim bende off-roata gönül vermiş bir kadeşinizim oncelikle hemen hemen yeni katıldım aranıza bu sıcak ortamdan dolayı ayrı yeten teşekkür ederim benim size sormak istediğim bir kaç soru olacak yardımcı olursanız sevinirim.ben daha çok sert off-roat yerine off-roat geziler düşünüyorum ama suda ve çamurdada beni birakmasın
istiyorum ve yoğun bir şekilde aksesuar yapalıleceğim bir araç olmalı bunun için bana suzukiden başka bir öneriniz olursa dinlemeye hazırım teşekkür ederim saygılar
not:yakıt önemli değil

benim sorularım şu şekilde olacak
1.alırken hangi modeller uygun olur (90-2000) arası yanı butcem 10 bin ile 15 bin arası
2.3 kapımı yoksa 5 kapımı alayım
3.kullanım malıyetleri bakım ve yakit 1.6 cc 2..0 cc
4.kronık arızaları nelerdır
5.düzmü yoksa otomatik vitesmi
sanırım bunları sormak yeterlı olacaktır
çünkü ben suzuki ye güveniyorum sağlam arabalar
 



Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

Yaşar abi bana cevap yazmıssın teşekkürler ben sitenin daha acemisiyim abi idare et bana vermiş olduğun bilgiler için sağol umarım doğru seçımı yaparım kolay gelsin
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

foremost' Alıntı:
yaşar ve dursun abilerim bende off-roata gönül vermiş bir kadeşinizim oncelikle hemen hemen yeni katıldım aranıza bu sıcak ortamdan dolayı ayrı yeten teşekkür ederim benim size sormak istediğim bir kaç soru olacak yardımcı olursanız sevinirim.ben daha çok sert off-roat yerine off-roat geziler düşünüyorum ama suda ve çamurdada beni birakmasın
istiyorum ve yoğun bir şekilde aksesuar yapalıleceğim bir araç olmalı bunun için bana suzukiden başka bir öneriniz olursa dinlemeye hazırım teşekkür ederim saygılar
not:yakıt önemli değil

benim sorularım şu şekilde olacak
1.alırken hangi modeller uygun olur (90-2000) arası yanı butcem 10 bin ile 15 bin arası
2.3 kapımı yoksa 5 kapımı alayım
3.kullanım malıyetleri bakım ve yakit 1.6 cc 2..0 cc
4.kronık arızaları nelerdır
5.düzmü yoksa otomatik vitesmi
sanırım bunları sormak yeterlı olacaktır
çünkü ben suzuki ye güveniyorum sağlam arabalar

Ankaradayım ve yanımda bilgisayar var ama genelde şehirde olduğumdan cep telefonundan cevaplar kısa olabiliyor.

Sorularınızın cevaplarına gelince
1. 1996 ve daha üstü bir model ama mümkün olduğunca yeni ve az km yapmış bakımlı mutlaka ekspertiz yapılmış
2. Tabi ki 5 kapı icabında bagajında mangal yapabilirsiniz :D (ve tabi ki 5 kapılar en pahalı olanı sonra 3 kapılar veya X90 var bendekinden 2 kapı 2 koltuk :D )
3. kullanım maliyetlerini söylemişler ama ben 1600 cc de kışın şehiriçinde benzinle 10 lt ye kadar yakıyorum yazın 8.5 lt civarı oluyor. 2000 cc daha az bulunur motor arızasında daha az olduğundan sorun yaşanacağı söyleniyor ama sanırım henüz motoru giden bir 2000 cc araç da olmadı (varsa da ben kaçırdım forumda denk gelmedim)
4. bildiğim bir kronik arızası yoktur
5. bana kalsa düz vites ama tercih size kalmış otomatik kullananlar %10 daha fazla yaktığını söylüyorlar
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

Yaşar abi teşekkür ederim bilgiler için ancak bir konuda şaşırdım oda belli bir seneden sonraki araçların japan üretim olmaması araçta farklılık yaratırmı kalite bakımından yani kalıtesi düşermi birde otomatık alırsam off-roatı olumsuz etkiler mi 2000 cc alırsam aracın gücünde belirgin bir farklılık hissedermiyim yoksa 1.6 ile zaten o işide görürmü yani sana göre 2000 cc füzülimi olur yakıt sorunum yok zaten hafta sonları binebilirim sadece teşekkürler saygılar abi
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

Bende hiç araştırmadan ve baktırmadan bir arkadaş vasıtasıyla 1991 model j vitara almıştım. Araca çok km yaptırıldığı ve yıpratıldığı için sürekli sorun çıkardı ve en sonunda satmak zorunda kaldım. Araç alınırken kesinlikle baktırılmasını öneririm. 1.6 jlx kullanan arkadaşlarım ise gayet memnunlar.
 

Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

yaşar abi acil yardıma ihtiyacım var 1996 model bir dıscovery 1 düştü 3,9 motor 220000 km de düz vites fiyatı 14 bin diyorlar sen ne dersin araç muhayyer diyorlar senden fikrini bekliyorum aracın resimleri mevcut
saygılar
 



Ynt: Vitara V6'dan 1.6 JLX'e Geçmek Ne Derece Mantıklı?

foremost' Alıntı:
Yaşar abi teşekkür ederim bilgiler için ancak bir konuda şaşırdım oda belli bir seneden sonraki araçların japan üretim olmaması araçta farklılık yaratırmı kalite bakımından yani kalıtesi düşermi birde otomatık alırsam off-roatı olumsuz etkiler mi 2000 cc alırsam aracın gücünde belirgin bir farklılık hissedermiyim yoksa 1.6 ile zaten o işide görürmü yani sana göre 2000 cc füzülimi olur yakıt sorunum yok zaten hafta sonları binebilirim sadece teşekkürler saygılar abi

Japon ve ispanyol araçlar arasında şimdiye kadar ön hub'lar dışında bir sorun konuşulduğunu duymadım dolayısıyla seçim açısından farkedecek bir şey değil ama ispanyol araçlar 8 beygir daha kuvvetli o nedenle tercih edilebilir. Otomatik kullananlardan şimdiye kadar offroad performansı ile ilgili şikayet duymadık ya da ben duymadım hatta büyük motorlu araçların önemli bir kısmı otomatik vitesli. 1.6 ile 2000 motor arası yakıt hariç tutulduğunda tek sorun oluşacak bir motor arızasında motor parçalarının 1.6 lara göre daha az bulunur olmasındandır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst