Vitara ise Böyle Olacak ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atasoy61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,592

atasoy61

Ana Kamp
Mesajlar
28
Tepkime Puanı
0
Yer
trabzon
Selam arkadaşlar uzun araştırmalardan sonra birde siz değerli dostlara danışmak istedim.vitara konusunda aşamadığım işin açıkçası kafadan dalıp sonrasında pişman olmak istemediğim bi sorunum var.
Eğer vitara bineceksen bu özellikteki bi araba vitaraların içinde en ideali cümlesini değerli bilgilerinize danışarak öğrenmek istiyorum.benim aklımı karıştıran sorular

1-1600 mü 2000motormubu ikisi arasında arazi performansı nasıl olur
2-bu araçlarda pek dizel olan yok herhalde.Tutulup tutulmadığı ve benzin LPG den farkı varmı
3-otomatik vitesle manuel arasında arazi performans farkı varmıdır hangisi daha kullanışlı ve sorunsuzdur

PEK FAZLA BİLGİM OLMADIĞI İÇİN belki yanliş cümleler kurmuş olabilirim kusuruma bakmayın şimdiden teşekkür edrim
 

Etiketler
Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

Merhaba, kısaca bildiğim kadarıyla yanıtlamak isterim;
1600 cc kullandım güç zafiyeti yaşamadım, oldukça yeterli. Arazide zaten low rang de kullanırken hiç güç sorunu yaşamazsınız. Daha az yakıt ve vergi avantajı ve bol yedek parça bulabilme olanağı vardır.
Dieselleri nedense tutulmadı, sorunlu olduğu söyleniyor ayrıca sayı olarak da az girmiştir
Benim kullandığım otomatikti, ciddi bir sıkıntım olmadı ama bulabilsem manueli tercih ederdim, kontrolun bende olması hoşuma gider :smiley:
 



Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

merhabalar.
ağır bir şekilde arazi performansı istemiyorsan 1.6 yeterince tatmin edicidir.vergi avantajı ve yakıt tüketimi artılarının yanısıra kolay parça bulunuşu ve bakımkolaylığı sebebiyle tercihinizde birinci olmalıdır.asfaltta kolayca 160 km hızları görebilir,arazidede yarış haricinde tüm isteklerinize yeterince cevap verir.rahatlıkla kullanırsınız.6.7 lt 100 km de karma tüketim değerlerini ben yakaladım.dizellerde hararet problemi yapıyor diye duymuştum.birde türkiye de fazla olmayışından dolayı parça sıkıntısı çekebilirsin.
 



Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

hudev ageniş kapsamlı açıklamana teşekkür edrim yararlanabileceğim bi açıklama teşekkürler .peki otomatik ve manuel arasındaki artı ve eksiler nedir
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

"Yarış dışında" bence yanlış bir ifade olmuş,sınıfında en çok birincilik alan araçtır,Vitara'ya haksızlık yapmış olmayalım ;)
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

İyi günler,
Vitara JLX (1600cc, manuel, 3 kapı) kullanıyorum, araçtan oldukça memnunum. 2000 cc, otomatik vitesli ve dizelini kullanmadım, bu nedenle kıyaslama yapamıyorum. 1600 cc. olanların parçalarının daha kolay bulunabildiğini, dizel olanların bir firma tarafından özel sipariş olarak ithal edildiğini, bir süre firmada kullanıldıktan sonra piyasada satıldığını, dizellerde Peugeot Partner motoru bulunduğunu bu forumda daha önce okumuştum. Selamlar.
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

merhabalar.
yarış derken benzetme gibi kullanmak istedim.tabiiki sizin dediğiniz gibi bir çok yarışlar kazanmıştır. kimisi arazide yüksek performans ister.gerçi o yüksek performans bana hiç lazım etmedi.
ben kontrolün her zaman bende olmasını isterim arazi şartlarında.onun için benim tercihim yakıt tüketimi ve kontrol açısından benim tercihim düz vitesli modelidir. ama otomatik kullananlarda oldukça memnunlar.konu başlıklarını iyice bir oku aradığın bilgilerin fazlasını bulacaksın.
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

arazi aracı kullanma konusunda pek bilgim olmadığı için sormak ihtiyacı duyyuyorum bu 1600 5 kapılarda arazi vitesi olayı devamlı 4 çekerdemi yoksa istenildiğinde devreye sokulup çıkartılabiliyormu bu araçlar hakkında baya yoğunlaştım kusuruma bakmayın alırken birkez olsun şimdiden teşekkür ederim değerli yorumlarınıza
 



Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

1,6 ve 2.0 v6 kullandım ikiside yerine göre iyi ikisininde parçası var V6 biraz pahalı ama yok diye birşey yok ararsan bulursun heleki İstanbul için hiç sorun yok.Ayna mahruti yardımıyla 1,6 V6 ayarına geliyor neredeyse çamurda çok ağır off-road da 1.6 düz ve otomatik full yapılı araçların ardından bfg a/t lastikler ile hiç sorunsuz etabı tamamladım defalarca en ağırı tampona kadar balçık içinde 4,5 km sadece vinçle yürüyebildik ama kesinlikle düz vites derim kontrolun bende olmasından dolayı V6 vitaramı ayna mahruti uymadığı sorunlu olduğu için sattım sadece kumda sahilde ağırlığı yüzünden az sorun yaşadım ama bizim gibi otoparktan aracına binip lastiklerini denize sokmadan araçtan inmiyorsanız kesinlikle V6 alın derim ayrıca uzun yolda standart aracla V6 için konuşuyorum ilk aldığımda denemek için gazladım 190 km sürate çok rahatlıkla ulasıyor bayramda yapılı bir 1,6 jlx ilede 180 km yi gördük gayette güzel gitti sorunsuz yakıt konusuna gelince V6 ile 1.6 arasında dağlar yok kaliteli bir lpg sistemi ile 25-30 kuruş arası yakar 1.6 otomatik ile aynı neredeyse fakat her ilave modifikasyon yakıtı arttırır yapılı halde ben 35 40 kuruş arası yakıyordum standarta çevirip satarken 240 kuruşa kadar düştüm lpg de.1 sene boyunca gerçekten tepe tepe kullandım V6 mı ve satarken servis kefil oldu aracıma şayet bakımlarını düzgün yapıp kaliteli parça kullanırsanız hiçbir suzuki yolda bırakmaz.Dizel konusuna gelince kesinlikle uzak durulması gereken bir araç aklınızda olsun derim..Ayrıca araçlar devamlı 4 çeker değildir siz istediğinizde 4çeker olur ayrıca ağır devir seçeneğide vardır.Aslında kilit olmadan 4x4 tam olarak diyemeyiz ama işte ağız alışkanlığı o tamamen farklı bir konu...
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

cenkcc' Alıntı:
Dizel konusuna gelince kesinlikle uzak durulması gereken bir araç aklınızda olsun derim..

Bunun nedenini açıklamanız mümkün mü?
Bir de 5k JLX kasa HDi ile XL-7 kasa HDİ aynı motoru mu kullanıyor.? XL-7 HDİ kullananlar çok memnun da, o bakımdan sordum.
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

Ceyhun bey ikiside tamamen farklı motorlar yukarıda yazıldığı gibi hararet yapan ayrıca bazı teknik sorunları olan motorlarmış ve o yüzdende pek üretim yapılmamış az sayıda üretimden sonra 1.6 jlx hdi üretim bandından kaldırılmış.
 

Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

cenkcc' Alıntı:
Ceyhun bey ikiside tamamen farklı motorlar yukarıda yazıldığı gibi hararet yapan ayrıca bazı teknik sorunları olan motorlarmış ve o yüzdende pek üretim yapılmamış az sayıda üretimden sonra 1.6 jlx hdi üretim bandından kaldırılmış.

Teşekkür ederim. XL-7 düşündüğüm bir araç, hata yapmak istemiyorum.
 




Ynt: Vitara ise Böyle Olacak ?

merhabalar.
size kıyaslama yapabileceğiniz bir not düşeyim.lada niva ile vitara nın arazideki çekiş özellikleri bire bir aynıdır.her ikiside ön aks ta bir arka aks ta bir tekerlek çekiş sağlar.ön %50-arka %50tork.aslında her iki araçta 4x2 dir.vitara normalde yanlız arka aksta çekiş sağlar(bir tekerlek.)yani normal binek otomobiller gibi.4h konumuna getirildiği zaman yukarıda bahsettiğim gibi ön ve arkalar devreye girer.araç 4x4 olmuştur(aslında 4x2 ir).4l konumuna getirildiği zaman ,bu özeliklere ilaveten aracımızın hızı düşer fakat torku yükselir.böyle olduğu için hiç bir yerde güçl ile ilgili sorun yaşanmaz.ki tavsiye edilen maksimum hız 40 km civarlarıdır.vitaralarda orta defriyansel kilidi yoktur.zaten gerekte yoktur.lada nivalar ,sürekli dört çekerdir.aynı sistem nivalardada geçerlidir fakat sürekli dört çeker olduğu için orta defriyansel kilidine ihtiyaç duyarlar.(sürekli dört çekerlerde geneldede böyledir).kilit olmasa araç kasılmalara yol açacaktır.kilit bir gerekliliktir.konuyu fazla açmadan özetledim.kafanız karışmasın diye.çoğu kişi hatta niva kullananlar bile araçlarında orta defriyansel kilidini ön ve arkalarda defriyansel kilidi olduğunu zanneder.aslında öyle birşey yoktur.dört tekerin dördüde çekmez sadece iki teker çeker.çapraz askıda kaldığınızda her iki araçta hareketsiz kalabilirler.tabii sonradan ön ve arka defriyansele kilit takılabilir.inşallah yardımcı olabilmişimdir.anlattıklarımda eksiklikler olabilir kafanıza takılan bir şey olursa konular ayrıntılarıyla yine cevaplandırılır.saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst