Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 4 L Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,791

4 L

Kamp III
Mesajlar
908
Tepkime Puanı
3
Web
www.burcakoto.com
Bazı arkadaşlar bilirler, şu anda son on yıl içindeki 8. JLX kasa vitaramı kullanıyorum. Daha önceden elimden 97 model V6 2,0 , 98 model 1,6 3 kapı düz, otomatik, beş kapı üç kapı o bu derken 2010 sonunda hep merak ettiğim ve JLX içerisinde denemediğim tek seri olan Peugeot nun 2,0 litre HDİ makinesi ile donanmış Vitara JLX , HDİ 2,0 ı almaya karar verdim. 2 yıl önce aracı alırken yerli forumlarda hiç bir şey bulamadım desem yalan olmaz. Yabancı forumlarıda dilimiz döndüğünce anlamaya çalıştık. İşte bu sebeple istedim ki HDİ diesel vitara alacak arkadaşlar için de bir kaynak olsun.

Çünkü satın alma aşamasında hep "mış, muş, imiş" gibi cümlelerle hiç kimsenin bilgi sahibi olmadan fikir yürüttüğünden, araçla ilgili olumsuz ön yargılarla karşılaşmıştım.

Aracı 2010 kasım ayında Samsundan 118 bin KM de iken aldım. 2003 model.

Genel olarak bakınca arabayı benzinli versiyonundan ayıran içte ve dışta çok büyük direkt göze çarpan bir fark yok. Yanlızca santana 1,6 JLX de mevcut jantlara göre çok az daha fazla offsetli ve daha hoş görünümlü jantları ile bagaj kapağında yazan 2,0 litre HDİ yazısından başka benziliden hiç bir görsel farkı yok.

İçte ise dashboardda yer alan dijital saatin yanına küçük bir çakmak-sigara gözü ilave etmişler. Gösterge panelini ise benzinliden ayıran tek fark 6000 devir gösteren devir saati. Gerisi aynı.

Yaşının daha yüksek olması sebebi ile trim, döşeme gibi unsurlardaki gençlik, akranlarına göre nispeten hissediliyor.

Gelelim aracın kalbine ; Orjinal Peugeot grubunun motoru olan 2,0 litre hacmindeki HDİ teknolojisine sahip 4 silindirli diesel motor 8 valf ile donatılmış. Aynı motor peugeot'da 506, 406, 306 (TR de yok) , 206 (TR de yok) modellerinde, Citroen C5 , Xsara, Mazda 5 de de kullanılmış. Bunu bir çok parçasını satın alırken görebilirsiniz. Yaygın bilinenin aksine bu motor berlingo ve partnerde hiç kullanılmadı.

Motor, turbo intercooler desteği ile 4000 d/dk da 87 HP güç üretiyor ve bu gücü maximum 170 nm tork ile 1700 d/dk da tekerlere iletiyor. 17,6 / 1 gibi iyi bir sıkıştırma oranına sahip. Azami hızı 160 km / saat. 4,30 / 1 diferansiyel oranına sahip araç 100 kilometrede ; şehir içinde 7,7 Litre , uzun yolda 5,6 , ortalamada ise 6,6 litrelik yakıt tüketim verilerine sahip.
Buraya kadar anlattıklarım katalog veriler.

P1160574.png


Aracı standart hali ile aldıktan sonra Türkiyedeki ilk modifiye edilmiş HDİ vitara JLX i yapmak üzere işe koyuldum. 3" süspansiyon yükseltme sistemi , 45 mm kupa yükseltme , 8000 lb vinç , 30*9,50*15 MT lastik , 5083 serisi 40 mm alüminyumdan karter koruma ve sepet ilave aydınlatmalar ile ana hatlarını tamamladım.
Ardından 4,30/1 olan ayna mahrutisini, otomatik 1,6 larda standart olan 5,12/1 oranlı ayna mahruti ile değiştirerek %17 lik bir tork artışı ile 30" lastikten kaynaklı güç kaybını fazlası ile yerine koydum.

P1160571.png


P1160569.png


Temel işlemleri bitirdikten sonra bakım aşamasına girdim. Motora ait hava filtresi hariç tüm parçalar peugeot. Üstelik çok kolay bulunabiliyor hatta suzukiden bulmaktan daha kolay ve oldukça ucuz. Bakımı , triger seti, enjektör bakımı vs ile işlemleri tamalayıp , can alıcı ikinci önemli noktayı uygulamak üzere harekete geçtim.

Bu adımda atosferik Turbo diesel motorlarda kolaylıkla uygulanabilen chip tuning işlemiydi. Araştırmalarım chip box'ın uygun olmadığı doğrudan beyin üzerinden performans tuning yapılması gerektiği yönünde sonuçlandı.

Bu aşamada çözmem gereken başka bir konu daha vardı; Tüm HDİ vitaralar elektronik bir şifre sistemi ile donatılmıştır. Yani aracı çalıştırmadan önce direksiyon kolonunun altındaki küçük bir kapağı açarak tıpkı cep telefonunu açarken girilen PİN kodu gibi size özel bir şifreyi buradaki klavyeye girerek marşa basabiliyorsunuz. Size özel şifrenizi girmeden araç çalışmıyor.

CAE02M51CANS9SF7CAMATRQ0CAJSHTTHCA7KJT4DCAQDO6BSCA.png


Yabancı forumların neredeyse tamamında aracın elektronik sistem kaynaklı sorunlarının temelinde bu şifreli çalıştırma sisteminin kaynaklandığını okuyunca, Almanyadan istediğimiz chip tuning yazılımında (124 excel sayfalık bir yazılım) elektronik şifreli çalıştırma sistemini beyinden iptal ettim. Şu an araç anahtar ile kontağı çevirince çalışır halde.

Tuning uygulaması ile %19 güç artışı ile 105 HP güç ve 1760 d/dk da 184 Nm tork elde ettiğimizi gördük. İyi rakamlar.

Daha sonra incik boncuk işlerine giriştim , tavandaki yetersiz aydınlatmayıiptal edip içine 5 sıra led döşeyerek mükemmel bir gece aydınlatması elde ettim.

30112010007.png


30112010008.png


Benzer şekilde arkada sağ ve sol koltuk minderlerinin görünmeyen tavana bakan kısmına, önde sağda ve solda tabana bakan görünmeyen kısımlara 30 cm lik led şeritler çekip bunları da kapı switchlerine bağladım. Böylelikle kapılar açıldığında tavanda ve zeminde kaynağı görünmeyen endirekt aydınlatmalar yapmış oldum.

H4 far ampullerini 55 w osram cool blue H4 5000 k ampul ile değiştirerek aydınlatmayı daha güçlü hale getirdiim.

Yükseltme uygulamaları sırasındaki bazı görseller;

24112010038.png


23112010005.png


24112010032.png


vinç montajımızı yaptık

17122010035.png


17122010037.png


ortaya orjinale çok yakın bir kolçak monte ettim ıvır zıvırımı toplasın diye.

02122010014.png


LPG gibi ikinci bir sistemin olması avantajı daha geniş bagaj hacmi anlamına geliyor. Sürekli arabamda taşıdığım masa, sandalye, çadır, şişme yatak, uyku tulumu, avadanlık, yağmurluk gibi malzemelerimi göz önünden kaybetmek ve daha derli toplu olması günlük bagaj alanı olması için; arka çamurlukların üzerine menteşeli bir platform yapıp halı ile kapladım. Tüm kamp malzemelirini platformun altına attım.

Foto208.png


ve daha küçük ıvır zıvırları toplasın diye, bagaj kapısına bir organizer monte ettim, şu an içinde 3ü bir arada kahveden, poşet çaya, cırt kelepçeden, koli bantına pek çok malzemeyi bulunduruyor

Foto212.png


Kaşındıkça orjinal standartlarında neler yapabilirim diye düşündüm ve ön tampona gömme sis farı monte etmeye karar verdim, tamamen sıcak işlem uygulayarak kesmeden mevcut tamponu eğerek sis farı yeri açtım

bumpervitara11.png


bumpervitara16.png


Bu arada son resimde de görülmekte öndeki mevcut çeki yerinin çok kuvvetli olmaması, arazide güven vermemesinden dolayı ön tamponu keserek şaseden destek alan iki adet lama uzatarak mapa kullanımına hazır hale getirdim.

P1220369.png


P1220608.png


P1220609.png
 

Etiketler
Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

iki yıllık uzun dönem kullanım yorumlarına gelelim; Maalesef araç ile ilgili çok az ve elle tutulur somut bilgi var ki bunlarıda elimden geldiğince iki yıldır suzuki platformlarında paylaşıyorum. Araç hakkında bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar çok fazla ve çoğu kişi "miş muş" ile fikir sahibi olup hüküm veriyor. Ben iki yıllık zaman zarfında yıllık periyodik bakımlarıi triger seti değişimi disk, balata gibi rutin parçaların dişında hiç bir soruna bağlı parça değişimi gerekmedi. Elektronik şifreli çalıştırma sisteminin aracı alır almaz ECU'den iptal işlemi ile devre dışı bıraktığımdan iki yıllık zaman zarfında hiç bir elektronik yada elektrik tesisatından kaynaklı bir sıkıntı da yaşamadım. Beraber haberleştiğim HDİ Vitara kullanıcı arkadaşlarımdan da benzer yorumları alıyorum.

Yolda sessiz olduğu söylenemez, biraz motor gürültüsü var ama asla bir dizel sesi için uç noktalarda değil. Yol tutuşu ve genel karakteristik özellikleri JLX ile hemen hemen aynı ancak toplam ağırlık ve ön arka oransal ağırlık dağılımından kaynaklı olarak yol tutuşunun 1,6 Benzinli kardeşine göre biraz daha iyi olduğunu düşünüyorum . İlk kullanımda turbo desteğini 2000 devirden itibaren görebiliyorsunuz. Düşük devirde tork veren makine yolda 30" lastiklere rağmen gitmem demiyor, her gaz tepkisine cevap verebiliyor rampa dahi olsa hızlanma çabası gösteriyor. Bu karakteri daha önceki 1,6 benzinli kullandığım modellerde görememiştim. Çok bariz performans farkı var, rampa gibi güç gerektiren hallerde hele hele yüklü ise bu farkı çok daha net hissediyorsunuz

Arazide ise 4,30 ayna mahruti oranından 5,12 orana geçiş acımasız bir fark yaratıyor. Hatta bu değişimden ötürü arazide kalkar kalkmaz 2 hatta 3. vitese çıkmayı gerektiriyor, zira birinci vites çamurda çoğunlukla patinaja düşmeye ve güç kaybına sonuçta da batmaya neden oluyor.

Ön diferansiyelin kovanı 2.0 HDİ lerde döküm ve döküm olması büyük avantaj, 1.6 lardaki alüminyum kovanlarda daha önce yaşadığım kasılma yada darbe sonucu kırılmalarn önlenmesinde faydalı bir mamul.

Bagajda LPG tankı olmaması sebebi ile ziyan olayan bir bagaj alanı var. İklimin uygun olduğu kamplarda ön ve arka koltukları yatırıp bir mat sererek arabanın içinde rahatlıkla boydan boya uyuyabirsiniz. Denedim.

Yakıt konusuna gelince standart hali ile aracı Samsundan iki yıl önce getirirken üzerindeki 195/80/15 lastikler ile depoyu doldurup (52 litre almıştı) , Samsundan İstanbula (732 km) gelmiş ve 810 km de iken tekrar depoyu doldurmuştum. Bu da 100 km de 6 litre mazot tüketimi eder ki katalog verisi olan uzunyol 5,6 litreye yakın kabul edilebilir bir değer . Daha sonra 30" MT lastikler ve tavan sepetnin rüzgar tutucu etkisi ile aynı güzergahı (İstanbul-Samsun) bir depo (51 litre) ile 700 km yaparak katettim. Sepet yükseltme ve MT lastik ile uzun yol tüketimi tam 1 litre farkediyor ve 7.1 litre de seyrediyor. Şehir içinde ise hava ve trafik şartlarına bağlı olarak 7 ile 8 litre arasında değişmektedir.
Ancak her şart altında ister şehir içi ister uzun yol MT lastikler ile , ortalama kullanımda 6-8 litre arasında yakıt tüketimi söz konusu. Bu hali ile ekonomik oluşundan da rahalıkla sözedebilirim.

Hepsi bir yana araçta tek yakıt sistemi mevcut. Yani LPG ci motordan, motorcu LPG den kaynaklanıyor diyemiyor. Motorun makul teknolojiye sahip, turbolu, çok elektronikleşmemiş ve PSA grubunda kendini ıspatlamış bir makine olması motor ile ilgili problemlerinde önüne geçiyor. Her hangi bir işine hakim peugeot ustası motorun kolaylıkla altından kalkabiliyor. Parça orjinal Peugeot ve yan sanayi olarak bol ve bir çok motor parçası, suzukiye göre daha ucuz. Hatta kimi parçaların orjinal peugeot olanı , suzukinin yan sanayisinden dahi ucuz. Krank devir sensörü 30 lira orjinal peugeot, 80 lira yan sanayi suzuki. Kararı siz verin.

Özetle ekonomik, torklu, düşük devirde tork verebilen güçlü, makul performanslı, sorun çıkartmayacak bir tasarım ve teknolojiye sahip bilindik bir motor olması avantajı. Gürültülü, ilk akselerasyonu zayıf, motor hacmi ve model yılının daha yüksek olması sebebi ile benzinli kardeşinin 3 katı MTV si ise aracın
dezavantajı

Araç ile ilgili merak edilen her şeyi cevaplamaya hazırım,
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

uzun zamandır yoktunuz, tekrar hoşgeldiniz
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Tabiki kişinin kendinin servisinin olmasının artılarını saymak lazım çağlarcım ;D ;D
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Len olummmm seyyar köfte arabasını amma anlatmışsın beeeeee Bildiğin köfte arabası işte bol dumanlısından hemde:smiley:
 



Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Sen kurban ol o seyyar köfte arabasına ;D
Yaklaşık 2 yıl bende Çağlar'dan kopya çekerek sahiplik yaptığım HDI de, (beyine bahçe hortumu tutmak sureti ile su kaçırmak, sağlam debriyaj setini değiştirmek, -40 antifiriz konulunca kalorifer radyatör peteğinin su koyvermesi vs.) kişisel hatalarım hariç bir maliyetle karşılaşmadım.
Hatalara ve çözüm yollarına gelince forumda bulabilirsiniz.
Bana göre tek eksiği Suzuki'nin dizel araçlarının otomatik şanzımanlısının olmamasıdır. Ah birde otomatiği olsa dadundan yinmez ;D Bu mesaj köfte arabası diyen Cenk insanına ::smiley: :eek: ;D
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Sadece suzukiye gönül veren arkadaşlar için gerçek bilgiler , somut veriler sunabilmek istiyorum. 2 yıl önce arabayı alırken bu platform da dahil fikirler , bilgiler istemiştim. Özellikle bir cümle kurmuştum o zaman , demiştim ki "deprem zamanı dolaşan şehir efsaneleri gibi - bizim komşunun oğlunun rasathanenin karşısında büfesi var, rasathanenin şöförü su almak için büfeye geldiğinde hocası akşam deprem olacak demiş" gibi 3. 4. ağızdan şeyler yazmayın söylemeyin, bu şekilde miş , muş ile bilgi verecekseniz vermeyin demiştim. O zaman benim ihtiyaç duyduğum bu kadar somut oluşmuş bilgiler yoktu. "Acaba?" diye aldığım aracı aldıktan sonra , endişelerimin yersiz ve gereksiz olduğunu anladım, benim ile beraber yakın dönemlerde yakından tanıdığım memnuniyetlerini bildiğim bir çok arkadaş da mevcut. Onlarda mutlaka burada yeri geldiğinde ilavelerini yapacaklardır.

Bu arada Adana'dan Hamdi abinin de konu ile ilgili öncülük yardım ve desteklerini de unutmamak gerekir.
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

camouflage' Alıntı:
Sen kurban ol o seyyar köfte arabasına ;D
Yaklaşık 2 yıl bende Çağlar'dan kopya çekerek sahiplik yaptığım HDI de, (beyine bahçe hortumu tutmak sureti ile su kaçırmak, sağlam debriyaj setini değiştirmek, -40 antifiriz konulunca kalorifer radyatör peteğinin su koyvermesi vs.) kişisel hatalarım hariç bir maliyetle karşılaşmadım.
Hatalara ve çözüm yollarına gelince forumda bulabilirsiniz.
Bana göre tek eksiği Suzuki'nin dizel araçlarının otomatik şanzımanlısının olmamasıdır. Ah birde otomatiği olsa dadundan yinmez ;D Bu mesaj köfte arabası diyen Cenk insanına ::smiley: :eek: ;D

Beyini bahçe hortumuyla yıkadın ya tertemiz olmuştur . Beyin temiz duygu ve düşüncelerle yüklenmiştir ;D
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Selamlar ve paylaşım için teşekürler.
 

Ynt: Vitara HDİ 2.0 JLX ' in uzun dönem izlenimleri

Tabiiiii siz kendi araçlarınızın arkasından gitmediğiniz için Seyyar köfte arabası ne demek bilmezsiniz:smiley:

Şaka bir yana Çağlarım çok uğraştın bizzat şahidim aracını hazırlamak için.Girdiğimiz yerlerde belli heleki o Sırapınar cehenneminden çıktıya o araç gerisi ne desek boş..

Güle güle kullan kardeşim
 




Ynt: Vitara Hdi 2.0 Jlx ' İn Uzun Dönem İzlenimleri

Merhaba Çağlar,
Şu sıralar bir Vitara alma arefesindeyim. Aslında sizin yazıyı okuduktan sonra 2,0 HDİ çok mantıklı gelmeye başladı. Derken offroad yapan diğer arkadaşlarla konuştuğumda ve sonrasında da biraz araştırdığımda bana şunu söylediler : Araba turboyu açana kadar iyi gitmiyor, bunun sebebi de motor-şanzıman verimsizliği. Arazide de sürekli yavaşla - hızlan yapıldığını düşünürsek bu sanki bir dezavantaj gibi geldi. Zaten siz de ayna mahruti oranı yükselterek bu sorunu çözmek istemişsiniz sanırım. Böylece düşük devirlerde de yüksek tork almışsınız.

Bunu söyleyenler 1,6 jlx benzin-tüp öneriyorlar. Offroad için daha çok tutulduğunu söylüyorlar. Ben ise kısa menzil, bagaj küçülmesi, tork kaybı gibi nedenlerden ötürü pek istemiyorum 1,6yı.

Sorum şu, görünen o ki sizin yaptığınız değişimlerle bu arabanın arazi performansı 1,6larınkinden aşağıda kalmıyor. Burada önemli nokta bu yapılanların ne kadar ek maliyete yol açtığı (ayna mahruti, chip tuning, kovan vs)

Eğer karşılanabilir mantıklı bir maliyetse 2,0 daha cazip duruyor çünkü. (tabiki şahsi değişiklikler olacaktır modifikasyonlarda ama ben referans olması açısından sizinkileri öğrenmek istedim)
 

Ynt: Vitara Hdi 2.0 Jlx ' İn Uzun Dönem İzlenimleri

vitaranın tüm serilerini kullanmış birisi olarak şunu söylüyorum; keşke ilk baştan HDİ ile girişseydim bu işe. Dediğiniz doğru ! tüm dizeller gibi turbo besleme devreye girene kadar ağır kalıyor. Ama turbonunda chip tuning sonrası 1800 devir civarında devreye girmesi bu açığı kapatıyor. 2000 devirin altı, modifiyeli bir araçta yeterince kısa bir zaman diyebilirim. Ancak burada şu var ! arazi sartlarında bu asla bir handikap değil. Söz konusu olan güçsüzlük değil, 1800 devire kadar ivme grafiğindeki sakin yükseliş. Bunu desteklemek için şunu söyleyeyim zor balçık çamur gibi arazi şartlarında 4low ile ilerlerken seri bir şekilde vites büyüterek 2 ve hatta motor sindirebiliyorsa 3. vitesi kullanıyorum . Çünkü birinci viteste 2000 devirden sonra turbo ile çevrilen yüksek devir patinaja sebep oluyor.
Ben ilk işlem olarak ayna mahruti değişimine gerek kalmadan lastik büyütmesi ile ortaya çikan güç kaybını telafi etmek için chip tuning işlemi yapmıştım. Önemli oranda bu uygulama ile hedefime de ulaştım. Ancak daha sonra biraz fantezi yapalım diyerek 4.30 olan ayna mahruti oranını 5.12 ile değiştim (otomatik vitesli 1.6 JLX den çıkan ayna mahruti : ki bol miktarda eşte dostta bulabilirsiniz) . Bu değişim ile 30" extrem lastikler takılı olduğu halde dik ve uzun asfalt rampalarda hiç bir kayıp olmadan yol alabiliyorum. mesela Şileye giderken yada dönerken olan rampaların tamamını 5. vites 90-100 km hız ile yavaşlamadan güçten düşmeden vites küçültmeden, yüksek devirler çevirmeden çok rahat ilerleyebiliyorum. Hatta biraz yüklensem 30" extreme lastik ile daha da hızlanabilirim. BU chip tuning ve ayna mahruti değişimi sonrası ortaya çıktı. Bununla beraber aracı standart hali ile samsundan getirirkende, rampalardaki hızdaki stabilitesi ve torkunu ilk anda 1.6 benzinliden ayrıt etmiştim.
Ben de ikinci paragrafınızdaki sebeplerden menzil, bagaj hacmi, 1.6 nın ayna mahrutili hali ile dahi uzun rampalarda "nefesinin kesilmesi" ve 1.6 nın yakıt ekonomisinin olduğunu düşünsek dahii verdiği performansına göre çok verimli olmadığı, dıeselin düşük devirlerde yüksek tork verebilmesi gibi sebeplerle diesele yönelmiştim.
Üçüncü paragraftaki "anlaşılan performansı, 1.6 lardan aşağı kalmıyor" cümlenize , "fazlası var" diyerek kısa bir cevap vereyim.
Bu işlemler için ne harcadım ?
şifreli immobilizer klavye sisteminin beyin üzerinden iptal edilmesi ve chip tunin uygulaması için 400 dolar karşılığı para vermiştim. 5.12 oranlı ayna mahrutiyi, 1.6 otomatik JLX aracını modifiye edip 5.80 ayna mahruti takan bir arkadaşımdan ücretsiz almıştım. 250 TL de ayna mahruti değişimi için işçilik ödemiştim.
Yani üç otuz paraya, uzun rampalarda bayılmayan, 30 lastiği çok rahat çeviren, asfalt yollarda 2000-3000 devir arası istekli dolu bir motor, arazide 1.6 ya kıyasla daha rahat ilerleyen bir araç elde ettim. Tabii kamp yaparken yada ansızın konaklamak gerektiği bir durumda arka koltukları yatırıp arabanın içinde boylu boyunca yatabilmek parayla ölçülmez.
 

Ynt: Vitara Hdi 2.0 Jlx ' İn Uzun Dönem İzlenimleri

4 L' Alıntı:
vitaranın tüm serilerini kullanmış birisi olarak şunu söylüyorum; keşke ilk baştan HDİ ile girişseydim bu işe. Dediğiniz doğru ! tüm dizeller gibi turbo besleme devreye girene kadar ağır kalıyor. Ama turbonunda chip tuning sonrası 1800 devir civarında devreye girmesi bu açığı kapatıyor. 2000 devirin altı, modifiyeli bir araçta yeterince kısa bir zaman diyebilirim. Ancak burada şu var ! arazi sartlarında bu asla bir handikap değil. Söz konusu olan güçsüzlük değil, 1800 devire kadar ivme grafiğindeki sakin yükseliş. Bunu desteklemek için şunu söyleyeyim zor balçık çamur gibi arazi şartlarında 4low ile ilerlerken seri bir şekilde vites büyüterek 2 ve hatta motor sindirebiliyorsa 3. vitesi kullanıyorum . Çünkü birinci viteste 2000 devirden sonra turbo ile çevrilen yüksek devir patinaja sebep oluyor.
Ben ilk işlem olarak ayna mahruti değişimine gerek kalmadan lastik büyütmesi ile ortaya çikan güç kaybını telafi etmek için chip tuning işlemi yapmıştım. Önemli oranda bu uygulama ile hedefime de ulaştım. Ancak daha sonra biraz fantezi yapalım diyerek 4.30 olan ayna mahruti oranını 5.12 ile değiştim (otomatik vitesli 1.6 JLX den çıkan ayna mahruti : ki bol miktarda eşte dostta bulabilirsiniz) . Bu değişim ile 30" extrem lastikler takılı olduğu halde dik ve uzun asfalt rampalarda hiç bir kayıp olmadan yol alabiliyorum. mesela Şileye giderken yada dönerken olan rampaların tamamını 5. vites 90-100 km hız ile yavaşlamadan güçten düşmeden vites küçültmeden, yüksek devirler çevirmeden çok rahat ilerleyebiliyorum. Hatta biraz yüklensem 30" extreme lastik ile daha da hızlanabilirim. BU chip tuning ve ayna mahruti değişimi sonrası ortaya çıktı. Bununla beraber aracı standart hali ile samsundan getirirkende, rampalardaki hızdaki stabilitesi ve torkunu ilk anda 1.6 benzinliden ayrıt etmiştim.
Ben de ikinci paragrafınızdaki sebeplerden menzil, bagaj hacmi, 1.6 nın ayna mahrutili hali ile dahi uzun rampalarda "nefesinin kesilmesi" ve 1.6 nın yakıt ekonomisinin olduğunu düşünsek dahii verdiği performansına göre çok verimli olmadığı, dıeselin düşük devirlerde yüksek tork verebilmesi gibi sebeplerle diesele yönelmiştim.
Üçüncü paragraftaki "anlaşılan performansı, 1.6 lardan aşağı kalmıyor" cümlenize , "fazlası var" diyerek kısa bir cevap vereyim.
Bu işlemler için ne harcadım ?
şifreli immobilizer klavye sisteminin beyin üzerinden iptal edilmesi ve chip tunin uygulaması için 400 dolar karşılığı para vermiştim. 5.12 oranlı ayna mahrutiyi, 1.6 otomatik JLX aracını modifiye edip 5.80 ayna mahruti takan bir arkadaşımdan ücretsiz almıştım. 250 TL de ayna mahruti değişimi için işçilik ödemiştim.
Yani üç otuz paraya, uzun rampalarda bayılmayan, 30 lastiği çok rahat çeviren, asfalt yollarda 2000-3000 devir arası istekli dolu bir motor, arazide 1.6 ya kıyasla daha rahat ilerleyen bir araç elde ettim. Tabii kamp yaparken yada ansızın konaklamak gerektiği bir durumda arka koltukları yatırıp arabanın içinde boylu boyunca yatabilmek parayla ölçülmez.
Vay Çağlar Hocam nerelerdesin, nasılsın? Eski dostları görmek ne güzel.
 

Ynt: Vitara Hdi 2.0 Jlx ' İn Uzun Dönem İzlenimleri

Bilgiler için teşekkürler. Şuan arıyorum ama henüz istediğim aracı bulduğumu söyleyemem. Piyasada az var sanırım bu araçlardan.
Bir de bazı dizeller için şunu derler "130-150 bin arası turbo/enjektör gibi sorunlar yaşar. Düzeltirsin devam eder." Bu sebeple de düşük KM li bir araç bakıyorum aslında ama bu her araçta değişiklik gösteriyor. Bu aracı kullanan birisi olarak sizin bu aracın motoruyla ilgili arıza yaşatma / yüksek kilometre gibi yorumlarınız var mıdır?
 



Ynt: Vitara Hdi 2.0 Jlx ' İn Uzun Dönem İzlenimleri

@ Abdullah bey; teşekkür ederim, biz de özlüyoruz eski dostlarımızı. Bu konuya bir fidan dikmişiz gelip arada su veriyoruz. Neredeyiz? az çok bilginiz vardır, kopma sonrası, yeni yapılanma , yeni kulüp derken şu an Tosfed'e bağlı organizasyonlar, yarışlar , destek şeklinde kendimizi oyalıyoruz.

Gelelim sorunun cevabına;
Bu araçlardan az sayıda olduğu doğrudur. Belki toplamda 300 civarındadır. Ancak bu sayının az oluşu sizi ürkütmesin. Zira motor olarak özellikle peugeot ve citroen servislerinin çok yakından bildiği ve sevdiği bir motor. Parça konusunda rahat olun peugeot parçacılarında motorun bulamayacağınız parçası yok. Üstelik orjinal parçaları suzukiden daha ucuz. Suzukinin yan sanayisinin fiyatına peugeot olarak orjinalini alabiliyorsunuz. Bu bütün motor aksamı parçalarında bu şekilde. Çünkü Peugeot olarak bu parçaları ithal eden firmalar çok fazla. Yapısal olarak HDİ kendini ortaya koymuş bir motordur. Her nekadar HDİ nin ilk örneklerinden olsa da. Aynı diesel sistemini revize ederek Ford da TDCİ adı ile üretmiştir.
Sadece bu örnekte değil tüm dieseller için geçerlidir söylediğiniz turbo enjektör konusu. Renault un dCİ, GM in CDTİ (multijet), motorlarını göz önüne getirin. aynı şey orada da var. Burada yanlızca uzakdoğulu CDRİ ler biraz daha avantajlı. Ama içiniz rahat olsun 120-130 bin km kerde araç bulamayacağınız için :smiley: böyle bir sorun yaşamazsınız. Ben şu anda 170 bin civarındayım, çok şükür turboda yada enjektörde bir sıkıntım yok . 150 bin km civarında bir sıkıntım olmamasına rağmen enjektörlerin hepsini söktürüp bakım yaptırtmıştım. Bu işlem ile belki ileride doğabilecek büyük enjektör sıkıntılarının önüne geçmiş oldum. Yeri gelmişken belirteyim sıfıır orjinal üzerinde peugeot armalı enjektör 300 TL . Biraz kurcalarsanız siemenste daha uygun bulabilirsiniz. Turbo dediğiniz şey ise bir mil bir pervane bakımıdır.
Motor konvansiyonel alelade bir motor olduğu için dediğiniz gibi en kötü şartlar altında "turbo, enjektör" düzeltirsin devam eder. Ancak bu konunun tüm dizel sahipleri için olası hallerden biri olduğunu unutmayın.
Tabiiki bulabiliyorsanız az kmli bir aracı tercih edin ama daha önemlisi bakımlı bir aracı tercih edin.
Bu aracı aldığınızda şans kader kısmet, motor mekaniği ile ilgili olarak her araçta başınıza gelebilecek şeylerden fazlası olmaz. Dayanıklı bir motordur, akmaz kokmaz, buluttan nem kapmaz, duygusal değildir, zırt pırt küsüp gitmez. Önceki sayfalarda da belirttiğim gibi ve yurt dışındaki sitelerde de belirtildiği gibi motor elektroniği yani ECU ile ilgili zaman zaman sorunlar yaşanmış. Ancak kanaatimce şifreli immobilizer klavyesi hassas bir ünite ve bilinçli tecrübeli biri tarafından iptal edilmesi gereken bir sistem. BUnunda bir tek yolu var; beyindeki program üzerinde bunu yazılım ile iptal ettirmek. Şifrenin iptal edildiği bir kaç değişik örnek vitara da gördüm. Anfi sigortaları ile bağlanıp iptal edilmiş, ucuna silikon sürüp anlam veremediğim tesisatlar ile şaselenmiş bir sürü Türk usulü çözüm. Ancak gördüklerimin tamamı ECU arızası yaşayan araçlar oldu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst