Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdartimur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 150
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,480

serdartimur

Kamp I
Mesajlar
114
Tepkime Puanı
0
Yer
Antalya
Sahip oldugum 1993 model jeep grand cherokee için modifikasyon planları yaparken anladım ki adam akıllı bir offroad aracı hazırlamak için baya bir masraf gerekecek ve aracım yine de istediğim kadar offroad uyumlu olamayacak. Sonra birden neden bir Unimog olmasın dedim. Zaten ezelinden beri hayran olduğum bu araçaları araştırmaya başladım. Gezenbilir.com bu konuda bana gerçekten çok zengin bir kaynak oluşturdu. Özellikle de Nadir Beyin yazıları çok aydınlatıcı oldu. Açıkcası Unimoglarda bu kadar çok çeşit model ve varyasyon olduğunu bilmiyordum. Büyük bir tutkuyla nerdeyse tüm modellerin özelliklerini, motor tiplerini (Seri numaralarına kadar), boyutlarını, tarihçelerini, kullanım alanlarını..vs araştırdım ve öğrendim. Sonuç olarak kısa şase diesel bir unimog almaya karar verdim. Bu grubta ya bir 406 yada bir 421 alacaktım. Antalya'da bir şantiyede 1970 model bir 421 buldum, açıkcası fiyatı da çok uygundu (3000TL). Ustamı aldım gidip aracı inceledik, yaklaşık 2 yıldır hiç kullanılmamıştı. Biraz uğraştıktan sonra aracı çalıştırmayı başardık. Üzerinde 4 silindirli diesel motor olduğu söylendi, genel olarak çok kötü durumda değildi, hidrolik sistem bile vardı üzerinde. Ankara'da bulunan sahipleri ile görüşüp anlaştık. Kaporalarını gönderdim onlar da ruhsat fotokopisini gönderdiler, son bir önlem amaçlı gidip ruhsattaki motor ve şasi nuamrasını araçla kontrol ettim şasi numarası tutuyordu ancak motor numarası farklıydı, orjinal motoru, 2 litrelik om621 diesel motor ile değiştirlmiş ve ruhsata işlenmemişti. Sonuç olarak kaporamı geri verdiler ve unimog 421'i almadım. Benden sonra 1 hafta içinde Ankara'dan Erdem Usta aldı 421'i. Unimog araştırmalarım devam ederken gezenbilirden Engin Candoğan ile tanıştım, kendisinin sahip olduğu Unimog 406'yı (Diğer adıyla Rusty...:smiley: ) konuşarak anlaşarak ve baya da bir üğraşarak satın aldım (Engin Bey Unimog'undan ayrılmak istemediğinden beni biraz uğraştırdı....:smiley: Eee haklı tabi..). 1976 model Unimog 406 (U900) om 352 diesel motorlu (85 hp, 5,7Lt, 6 silindir), kapalı kasa, iyi sayılır bir durumdaydı. Açıkcası ilk aldığımda aracın üzerinde çok uğraşmadan mevcut haliyle kullanmayı planlıyordum ama öyle olmadı. 12000 TL'ye aldığım araca bir 12000 TL daha harcadım neyazık ki. Ama sonuçta hayallerimin aracına ulaştım. İşte size aşama aşama aracın yenilenme süreci[attachment=4]

Rusty.jpg


Rusty1.jpg


Rusty2.jpg


Rusty3.jpg


Rusty4.jpg
 

Etiketler
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Üstteki fotolar Engin Beyin sahibinden.com a verdiği fotolar. Unimog 406 trafikten çekme belgeliydi, bu nedenle Dalaman'da bulunan aracı kullanarak getiremedim. Fethiyeye sebze meyve taşıyan bir kamyon ayarladım ve aracı Antalya Sanayisine taşıttırdım.

100_4809.jpg


100_4810.jpg
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Rusty adını hakedecek şekilde paslı olan Unimogun motorunda çalışırken tekleme vardı. İlk iş motor ve pompa ayarları yapıldı. Debriyaj'a basıldığında hidrolik kaçıırıyordu, tamir conta takımları ile düzeltildi. Motorda subaplar kaçırıyor dediler, üst kapak sökülüp subaplar ayarlandı, pompa bakımı ve ayarları yapıldı.

100_4811.jpg


100_4812.jpg


100_4814.jpg


100_4816.jpg


100_4819.jpg
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Motordaki tekleme problemi subap ve üst kapak tamirine, kompresyon kaybının düzeltilmesine rağmen devam edince sorununpompadan olduğu anlaşıldı, biraz uğraştıktan sonra sorun çözüldü ve motor düzenli bir şekilde çalışmaya başladı. Bu arada Ankara Erdem Ustadan Werner F64 markalı mekanik vinç, yavru şanzıman, şaft ve ara transfer siparişi verdim, hepsi 2000 Tl tuttu. Vinç ve parçaları bana ulaştığında açıkcası hayal kırıklığına uğradım, vinç yağ ve pislik içindeydi, hiç bakım yapılmamış şekilde gönderilmişti, tamburun fren kolu kırılmış ve yerinde yoktu, vinç montaj ayakları eksikti ve gönderilmemişti, şaft ile vinç arasındaki ara transfer araca uyumsuzdu, bağlanamıyordu. Neyse Erdem Ustaya şikayetlerimi bildirdim ve kendisi tüm eksikleri gidereceğine söz verdi (Sağolsun gerçekten de ne eksikse hepsini gönderdi, uyumsuzları uygunları ile değiştirdi, ancak bu tam 4 ay sürdü vinç montaj ayakları Aralıkta gönderildi, bu nedenle vinci daha yeni monte edebildik.)

Vincin ilk halleri:

100_4823.jpg


100_4824.jpg


100_4825.jpg


100_4827.jpg
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Ardından yürüyen aksam, fren sistemleri elden geçirildi, fren balataları yenileri ile değiştirldi, plastik olan fern hortumları yenilendi, fren merkezleri contaları değiştirlip bakımları yapıldı, aracın yağ filtreleri, motor yağları, şanzıman yağı, diferansiyel yağları değiştirldi, ufak tefek kaporta işleri yapıldı, ufak eğrilikler düzeltildi.

100_4828.jpg


100_4829.jpg
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Ardından tüm kaporta, kasa, şase, jantlar, vinç ve parçaları kumlamaya verildi. (Bu arada yağ değişimi öncesinde yavru şanzıman monte edilip denendi).

100_4830.jpg


100_4832.jpg


100_4833.jpg


100_4834.jpg


100_4835.jpg
 


Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Kolay gelsin çok güzel bir araç almışsınız, Eski sahibi Engin Candoğan da arkadaşımdır , yabancıya gitmemesi iyi olmuş, biraz daha devam edin sonra bu başlığı garaja taşıyalım , herkesin aklının köşesinde bir unimog sahibi olmak vardır, bu konu çoğu kişiye rehber olur.

Selamlar
 






Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Son halini nasıl olacak merak içerisindeyim. Allah iyi günlerde kazasız belasız kullanmayı nasip etsin şimdiden... Kolaylıklar...
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Bu arada arka kasa tabanı ahşaptı ve yer yer çürümüştü, bu nedenle komple söktürüp saç yaptırdım.

100_4848.jpg


100_4849.jpg


100_4850.jpg


100_4851.jpg


100_4852.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst