serdartimur
Kamp I
Sahip oldugum 1993 model jeep grand cherokee için modifikasyon planları yaparken anladım ki adam akıllı bir offroad aracı hazırlamak için baya bir masraf gerekecek ve aracım yine de istediğim kadar offroad uyumlu olamayacak. Sonra birden neden bir Unimog olmasın dedim. Zaten ezelinden beri hayran olduğum bu araçaları araştırmaya başladım. Gezenbilir.com bu konuda bana gerçekten çok zengin bir kaynak oluşturdu. Özellikle de Nadir Beyin yazıları çok aydınlatıcı oldu. Açıkcası Unimoglarda bu kadar çok çeşit model ve varyasyon olduğunu bilmiyordum. Büyük bir tutkuyla nerdeyse tüm modellerin özelliklerini, motor tiplerini (Seri numaralarına kadar), boyutlarını, tarihçelerini, kullanım alanlarını..vs araştırdım ve öğrendim. Sonuç olarak kısa şase diesel bir unimog almaya karar verdim. Bu grubta ya bir 406 yada bir 421 alacaktım. Antalya'da bir şantiyede 1970 model bir 421 buldum, açıkcası fiyatı da çok uygundu (3000TL). Ustamı aldım gidip aracı inceledik, yaklaşık 2 yıldır hiç kullanılmamıştı. Biraz uğraştıktan sonra aracı çalıştırmayı başardık. Üzerinde 4 silindirli diesel motor olduğu söylendi, genel olarak çok kötü durumda değildi, hidrolik sistem bile vardı üzerinde. Ankara'da bulunan sahipleri ile görüşüp anlaştık. Kaporalarını gönderdim onlar da ruhsat fotokopisini gönderdiler, son bir önlem amaçlı gidip ruhsattaki motor ve şasi nuamrasını araçla kontrol ettim şasi numarası tutuyordu ancak motor numarası farklıydı, orjinal motoru, 2 litrelik om621 diesel motor ile değiştirlmiş ve ruhsata işlenmemişti. Sonuç olarak kaporamı geri verdiler ve unimog 421'i almadım. Benden sonra 1 hafta içinde Ankara'dan Erdem Usta aldı 421'i. Unimog araştırmalarım devam ederken gezenbilirden Engin Candoğan ile tanıştım, kendisinin sahip olduğu Unimog 406'yı (Diğer adıyla Rusty... ) konuşarak anlaşarak ve baya da bir üğraşarak satın aldım (Engin Bey Unimog'undan ayrılmak istemediğinden beni biraz uğraştırdı.... Eee haklı tabi..). 1976 model Unimog 406 (U900) om 352 diesel motorlu (85 hp, 5,7Lt, 6 silindir), kapalı kasa, iyi sayılır bir durumdaydı. Açıkcası ilk aldığımda aracın üzerinde çok uğraşmadan mevcut haliyle kullanmayı planlıyordum ama öyle olmadı. 12000 TL'ye aldığım araca bir 12000 TL daha harcadım neyazık ki. Ama sonuçta hayallerimin aracına ulaştım. İşte size aşama aşama aracın yenilenme süreci[attachment=4]