Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bipolar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,444

bipolar

Zirve
Mesajlar
1,743
Tepkime Puanı
4
Yer
İstanbul
Yeni geçilen tüv muaeyne sis. göre araçlarda olması istenen teknik özellikler ve yeterliliklerden, bir çok japon aracında olduğu gibi Suzuki kullanıcılarıda rahatça geçeceklerdir.
Standart ve Modifikasyonlu Suzukiler için Gerekli Evraklar

Muayneye Gitmeden Önce Yapılacaklar;

• Ruhsat*: Trafik Tescil Belgesidir.
• Fenni Muayene İzin Belgesi;
Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. (Araç satışı ve devri için alınan “İlişik Kesme Belgesi” ile işlem yaptıramadığınızı belirtmek isteriz.)
• Trafik Sigortası:
Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

* Bu belgelerin eksikliğinin araç muayenesine başlamanız için engel teşkil ettiğini önemle hatırlatmak isteriz.

LPG veya CNG takılı araçlar için:
• Gaz Sızdırmazlık Raporu
: LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.
Tadilat sonrası muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;

Modifikasyonlu Araçlar İçin;
Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları
(Bunlar, araç üzerindeki demir tamponlar,çeki demirleri,sporlar,harici sis farları,Vinç ve varsa orjinal harici diğer eklentiler.)
 

Etiketler
Ynt: Tüv Muaynesi ve Suzuki Araçlar

Muayneye Sırasında Bakılacaklar;

Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik hükümlerince araçlarda aşağıdaki aksam, sistem veya parçalaların zorunlu olarak kontrolü yapılır:

1. Fren sistemi
2. Direksiyon ve Direksiyon Simidi
3. Görüş Özellikleri
4. Lambalar,Yansıtıcılar ve Elektrik Teçhizatı
5. Dingiller, tekerlekler, lastikler, süspansiyon
6. Şasi ve şasi bağlantıları
7. Zorunlu Ekipmanlar
8. Gürültü Kirliliği ve seviyesinin kontrolü
9. Yolcu taşıyan araçlar için ilave kontroller
Araç tanıtım numaralarının, şasi ve motor numarası ile tescil plakasının, aracın Trafik ve Tescil Belgelerinde belirtilenler ile aynı olması gerekmektedir.
 

Ynt: Tüv Muaynesi ve Suzuki Araçlar

Araçlarda Bulunacak Zorunlu Ekipmanlar Listesi

·İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 1 adet.
·Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
·Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
·Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:

·Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
·Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
·Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
·Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
·Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
·Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
·Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
·Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
·Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine ;

Araç Muayene Sonrası Değerlendirmesi ;

Araç muayenesi raporuna göre, aracınız; "Kusursuz", "Hafif Kusurlu", "Ağır Kusurlu" veya "Emniyetsiz" olarak değerlendirilir.
Araç Muayenesi Değerlendirme Sonuçları

Kusursuz:
Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.
·Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
·Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
·Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
·Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
·Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

Hafif Kusur:
Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.
·Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
·Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
·Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
·Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
·Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

Ağır Kusur:
Aracın muayenesi sonucunda tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir.
·Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
·Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
·Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
·Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
·Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

Emniyetsiz:
Aracın can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
·Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
·Aracın "Emniyetsiz" olduğuna dair rapor verilir.
·Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
·Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
·Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
·Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

Daha detaylı bilgi isteyenler için web sayfası.
http://tuvturk.com/
 




Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Tadilat Sonrası Muayene

Tadilat nedir:
Üzerinde fabrika çıkışından sonra veya hizmet süresinde, aracı kullanan veya kullanacak olan tarafından yapılan, aracın niteliğini değiştirebilecek üst yapı ve benzeri işlemler, tadilat olarak tanımlanır.

Tadilat Onayı Belgesi:
Araç üzerinde yapılan değişiklikler ile projenin birbirine uyumlu olduğunun onaylandığı belgedir. Tadilatın onayı, ilgili onay kuruluşlarından alınmalıdır.

Tadilatın ruhsata (Tescil ve Trafik Belgesi) işletilmesi;
Araçlarda yapılan tadilatların ruhsata (Tescil ve Trafik Belgesi) kaydının yapılabilmesi için aracın tadilat (tespit) sonrası muayene yapılması zorunludur.


Araçlarda tadilat kapsamına giren değişiklikler ve tadilat işlemleri ile ilgili detaylı bilgi "Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik" hükümlerinde yer almaktadır.

Tadilat Sonrası Muayene ücretleri araç sınıfına göre belirlenir ve "Periyodik Araç Muayenesi" için belirtilen ücret ile aynıdır.
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Tüv'e projesij demir tamponlar,Spotlar ve Vinç bu şekilde satın alınmış ve yıllardır muayneden geçmekte ne yapmalı prosedür nedir diye sordum, gelen cevap burada paylaşıcam. Örnek benim araç, bakalım cevapları be olacak. ?
Olmadı sökücez veya 1500-2000YTL bayılıp işleticez ruhsata, bende bilgi bekliyorum.
 


Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Arkadaşlar yeni sistemde işleri daha sıkı tutuyorlar. En son muayneye şirket aracımız gitti, sağ far ayarı biraz bozuk diye hafif kusur ile muayneyi geçti, diğer muayneye kadar bu evrak saklanmak zorundaymış ve polis çevirince muayne sonuç raporunu sorabiliyormuş, evrakları arabada saklamak gerekliymiş.

Eksoz emisyon işlemleride kısa süre sonra muayne istasyonlarında yapılacakmış, Eksoz pulu olmayanlar veya tarihi yaklaşanlar gidip son kez rahat rahat yaptırın derim ;) ilerleyen zamanlarda işleri iyice kasacaklar.

Far ayarları konusunda elektrikçilerden değil servislerden ve yeni rot balansçılarda makinaları var, buralardan yararlanın, far ayarı bozuk olan bir araç muayneden geçmemiş, adam sanayiye gidip elektrikçiye ayarlatıp öğlen vakti tekrar gelmiş ve muayenden tekrar uygunsuz ağır kusur olarak çıkınca araç sahibi ile görevli tartışmışlar. Adam tekrar bukez servise gitmiş. Şöför arkadaşın verdiği bilgiler.

Muayne öncesinde titiz bir çalışma ile eksikleri listedeki gibi düzeltin far yarlarını kontrol ettirin. Eksiksiz ve sabah erken giderseniz öğlen gibi işiniz bitmiş derin bir ohh çekerek muayneyi geçmiş olursunuz. ;)
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Geçen ay aracımı muayene için götürdüm. Uzun far ayarsız çıktı ağır kusur sayılıyormuş geçmedi. Ayrıca bi kaç tanede hafif kusur çıktı (Motor yağ kaçakları, camlarda film, LPG uyarısı camlarda takılı değil) Muayeneye gitmeden önce aracın motorunu güzelce yıkatmanızı tavsiye ederim çünkü gelenlerin çoğuna motor yağ kaçağı yazıyorlar.
 



Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Benim aracında muayenesi gectigimiz nisan ayindaydi hic gitmedim bile, ruhsati yolladim amcamın trafik takip bürosu vardı o halletti sagolsun bu yıl nasıl yapacaz bilmiyorum. anlamadigim konu su: bu vitaralarin ceki demiri fabrika cikisi üzerinde olan orjinal aksesuari oldugu halde neden ruhsata isletmek icin bir sürü ugrasip biyerlere para bayilmamiz gerekiyor? sanirim ön koruma demirini bile sökmemiz gerekiyor. sanırım ben yine illegal yollara basvurmak zorunda kalacam cunku gercekten canımı sıkan bir konu bu...
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Atilla01' Alıntı:
Benim aracında muayenesi gectigimiz nisan ayindaydi hic gitmedim bile, ruhsati yolladim amcamın trafik takip bürosu vardı o halletti sagolsun bu yıl nasıl yapacaz bilmiyorum. anlamadigim konu su: bu vitaralarin ceki demiri fabrika cikisi üzerinde olan orjinal aksesuari oldugu halde neden ruhsata isletmek icin bir sürü ugrasip biyerlere para bayilmamiz gerekiyor? sanirim ön koruma demirini bile sökmemiz gerekiyor. sanırım ben yine illegal yollara basvurmak zorunda kalacam cunku gercekten canımı sıkan bir konu bu...

Selamlar,
Elinizi çabuk tutun zira 31 ocaktan sonra illegal işlem yapabilecek bir muayene istasyonu bulamayabilirisiniz!
Eğer vinciniz fabrika çıkışlı (suzuki) ise A.İ.T.M. uygunluk belgesinde yer alır ve sökmezsiniz ancak değilse maalesef projelendirmeniz ve Tescile kaydettirmeniz gerekecek, Ön ve yan koruma demirleri ise eğer standarda uygun ise sökmenize gerek yok arka koruma demiri varsa sökün, çeki kancası içinde vinç ile aynı prosedür gereklidir!

Hakan hocam sizin sorularınıza zaman kısıtlaması nedeni ile cevap veremiyorum ancak "orsa" aracılığı ile bana ulaşabilirseniz size daha aydınlatıcı bilgiler verebilirim.
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Merhaba Hakan Bey, benim araç ile sizinki aşağı yukarı aynı gözüküyor, başka ince detay farkları varsa bilemem. Şimdi çelik tampo, vinç, üst lambalar, çeki demiri arka demir koruma, body kid vs. hepsi söökülecekmi ? Bunları kayıt ettirebiliyormuyuz ve bu Tadilat onay Projesini kime yaptırabileceğiz. Selamlar Hakan
 

Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

bugun gittim ve gectim fakat 4 -5 hafif kusurla .. 0 kusur oradan emin olun 0 araba zor gecer.sizlere başımdan gecenleri anlatayım sizlerede katkısı olabilir istenen herşeyi yaptım + olarak sisleri söktüm lpg sitiker yapıştırdım ,makinada far ayarı yaptırdım ,motor sanzıman defransiyelleri ilac ve tiner vs sicak su ile alt yıkama (kaldırıpta) yaptırdım hic yag kalıntısı sızıntısı kalmadı biraz yag gördülermi oranın kecesi bozuk deniyor, aracta yükseltme kiti var + def.kilit var bunlar orjinalde yok vs muhabbetleri olmadı 28 inc atr lastık sorun olmadı (1inc büyük),aracı iceri alıyorlar siz dışarıda kalıyorsunuz ,aklıma geldı düşündüm bunlar bunun kaputunu bile acamaz yardımcı olıyım dedim ve şöyle bir not yazdım büyük harflerle dikkat kaput acma kolu torpido gözü sag üsttedir ,sasi no tekerler tam sol yapılacak sag teker arkasındadır motor no klıma komprosorü üstündedir ... ( bir laf vardır bakmak ...görmek ...anlamak ) aslında 3 ü de aynı seydir fazla kıl olmanın da bi anlamı yok çünkü neticede her sey olacagına varıyor görevliye vitara ögretmek gibi bir amacımda yok derdim işim görülsün .görevli 2-3 kez nota baktı saga gıttı sola gitti alt üst yattı kalktı son durak bana geldi abi bunun kaputunu acsana yasak bölgeye girdik kaputu actık basımıza ne gelse iyi kusurun bir tanesi motor no okunmuyor.. sag kısa far ayarsız..sol uzun far ayarsız..ön cam haric tüm camlarda filim var..far yükseklık ayarı calışmıyor..1 adette agır kusur fren lambaları yanmıyor.hemen fırlayıp sanayıde fren ampullerini degiştirdim geri geldim tekrar girdim arac gecti .makina ile ayarlanmış farlar muayenede gecmiyor adamın bıri kafaya takmış 2 kere daha ayarlatıp faturasını da ibraz etsede fardan gecemedi yeni arabayla..farları motorsuz almıştım icerideki dügme öylesine duruyordu sizdede bu tıp bı sorun varsa dügmeyi sökün.....motor noyu beni iceri sokmuyor kendi bulamıyor netice kusur oluyor bu kusur aracın degil görevlinin ama kusur bana yazıldı..benim cam filimleri en acık olanlardan cok koyu olanlar söktürülüyormuş..bır şık daha var bu önemlidir dikkate alın hani şu 200-300 bin dolarlık land vede range rover ler varya onlardan bi kactane geldi onları awd (sürekli 4 ceker) onları fren testine almadılar yan tarafta yolda sürme + durma yaptılar .vitara arkada kılıt var ikisi bir döner söyle olur böyle olur olmaz ne dedimse derdimi anlatamadım karsınızdaki görevliyi sizi anlayan bir uzman yada usta filan sanıp bosuna bişiler anlatmayın yandakı duvardan farkı pek yok anlıyayacak bılgı bırıkımı meslek sevgısı vs ise hic yok beton duvar mısali..aldılar teste arazi sanzımanı icindeki zinciri bayagı bi hoplatılar bam güm yaptırdılar koparmayı başaramadılar sizlere tavsiyem arkada kilit varsa ya amirinle müdürünle konuşup durumu güzellikle anlatın yada caz yapın arka tekerleri teste sokmayın benim kadar sanslı olmayabilirsiniz testleri yapan cocuk lar tahsilli ordan burdan toplama insanlar yani bir usta ,uzman ,degiller. son olarakta ıstanbul ıcın sizlere 2 önerim olucak tenha olan yerler şile ve silivri imiş ben silivriye gittim bu iki istasyonun bi ortak özelligi hemen yanlarında oto sanayi olması ufak sorunları hemen orada çözebilirsiniz..ben gitigimde yaklaşık 35 arac vardı bana sıra 3 saat sonra geldi 6 kanallı muayene istasyonunda genelde ortalama 3-4 kanalı calışıyor yarım saat te sizin aracın işi sürüyor agır kusuru cıkarsa 1 ay icinde ücretsiz yapıyorlar ücrette günü gecmemiş standart olan 123 tl günü gecmiş ise + fark alınıyor nakıt harici gecmiyor sigortanın faksı fotokopısi gecmiyor illede aslı olucak tavsiyem sabah 7,30 kapıda olun aksama kalınca pek hayırlı olmuyor. bilgilerinize sunulur..
 




Ynt: Tüv Muaynesine Girecek Suzukicilerin Dikkatine

Oguz bey geçmiş olsun, çok yararlı bilgiler, Tüv'e gidecek arkadaşlara ışık tuttunuz. teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,715
Mesajlar
1,522,556
Kayıtlı Üye Sayımız
166,550
Kaydolan Son Üyemiz
Vehbikoc

SON KONULAR



Geri
Üst