Toplamaya Başlıyoruz 96 Zj 5.2 Öneri Ve Tecrübe Alınır

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ÖmerGökhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,274
Vee bu gün olan oldu motor biryerden komple yağ boşalttı hem motorda yağ yok hem şanzıman da böyle bişey mümkünmüdür? Bu konuyu başa sabitleyin Zj alacaklara ders niyetine okutulsun lütfen Galerici den araba almayınız, aldırmayın. Benden alabilirsiniz ama bende motor şanzıman, klima, difler, şaftla bunları yenildikten sonra sıfır oluyor zaten vermem Gelelim konumuza resimlerini çektim acaba akıtan yer neresi oluk oluk yağ geldi ikisinin de delinebileceği ortak bir nokta varmıdır?





 

Merhaba bu gün şecaattin ustayla WhatsApp üzerinden yolda kalınca tanışma fırsatım oldu sağolsun ilgilendi ve bilgi verdi motorun yağını ve şanzımanın yağını kontrol etmemi istedi ne yazık ki ikisindede yağ yoktu (şanzıman yağı çalıştırarak kontrol ediliyor imiş dip not aracım çalışıyor ancak çalıştıkça yağ boşaltıyor) bilgi alıp 1-2bin TL lik bişey ise getireyim dedim ancak emin olamadık kaldım öyle Araftayım...
 

Geçmiş olsun öncelikle.Fotoğraflardan yağın nereden geldiği anlaşılmıyor ama hem motor hem de şanzıman yağı aynı yerden gelmez.Mutlaka iki ayrı yerden gelir ki bu da iki ayrı probleminiz var demek.Çekiciyle servise götürün bence.
 

baba o lastikler ne öyle? fotoda bir oynama yoksa eğer o kadar ince lastik olmaz zj'ye.

bir de konuya hakim değilim (tüm mesajları okumadım) ama galeri kelimesi geçen son mesajı ve bir öcneki sayfadaki döşeme resmine binaen konuşuyorum; bu araç kesinlikle bitik. km de en az 500-600k. umarım 25'ten fazla vermemişindir.
 

öncelikle geçmiş olsun..
1-2 bin demeyin aracı bir seco usta ya götürün, bir baksın, en azından siz de ne olduğunu bilin. ona göre toplamaya başlar ya da satarsınız..
fotolardan ben de anlayamadım nereden yağ geldiğini, yorum yapamıyorum.
 



Merhaba,

Hem şanzıman hen motor yagının aynı anda boşalması çok mümkün değil, büyük tesadüf ister. Acaba şanzımanda zaten yağ eksik miydi? Vites geçişlerinde problem var mıydı? Ya da aracı calıştırıp, vitesi R konumuna alıp biri frene basarken şanzıman yağına baktınız mı?

Bu saaten sonra satarsanız da zarar edeceksiniz herhalükarda, yeniden alacağınız ZJ'de de bunların çıkmayacağı kesin değil. Galeriden araba almak konusunda hep uyarırlar, size acı bir tecrube olmuş ama iyi bir serviste aracı toplatarak en azından yeniden çıkacak sürprizleri azaltmış olursunuz. Bu Zj' nin en temizini de alsanız, ertesi gün bir sürpriz çıkartabiliyor yaşlarından dolayı.
 
Son düzenleme:

Evet kısa bir aradan sonra kaldığımız yerden devam, önce çekiciydi yükledim 275 TL kartaldan Ataşehire,sonrasında açtık Bi güzel Karter conta takımını komple değiştirdik tabi hazır değişirken de motorun içini Bi güzel temizledik bu arada komple conta takımı 680 TL resmini aşağıda görebilirsiniz, takım değişmiş motor temizlenmişken (ne temizliği diyen arkadaşlar için zaman geçtikçe keçeler yağ sızdırmış benden önceki sahipleri de vermiş silikonu, vermiş silikonu) önce Bi üstten tiner döküldü, sonra alttan balata spreyi ile çok güzel bir temizlik yapıldı, ardından 2 tür yağ 15 er dakika çalıştırılıp boşaltildı ve son yağını ve Amerikan menşei yağ filtremiz takıldı. Hop son çalıştırma sonrası tam teste çıkacak barajdan çıktık yeniden yağ oluk oluk ben iptal tabi hem maddi hem manevi neyse yağ basınç müşürüm cortlamış bu sefer 230 TL kadar onuda aldım geldim taktik motor oldu çiçekişçilik artı malzemeler ve yağ olayı beni maddi anlamda baya üzdü bunu belirtmeliyim. yanlız şimdi arabamın vites sorununu çözmek gerek 1. Viteste 2 ye geçerken Bi tekliyor ve gaz geçip sonra tekrar atıyor ikiye, yarın yağ değişimi ve vites bakımı için gideceğim şecattin ustaya gelişmeleri yazacağım saygılar











 


Evet uzunca bir aradan sonra neler yaptım anlatayım arkadaşlar;
Aracımda motor düzensizliği başlamıştı,ve teşhis ne olabilirdi:buarada geçen zamanda iyi Bi araştırma ve bol bol forum okuma yaptıktan sonra Bi nebze artık aracım hakkında bilgi sahibiydim. Sırasıyla bobin, distribütör kapağı, tevzi makarası, buji kabloları ve bujileri değiştirmeye karar verdim.
Tabi öncesinde bir Zj sahibi anahtar ve lokma sahibi olmalıymış, takımı dizdim ve parçaları bostancı Atılgan dan temin ettim. Sonrada giriştimAncak atladığım Bi nokta vardı bu araç tamamen sensörler den ibaretti ve benim sensörlerim in durumu nasıldı? Kocaoğlanın altında oksijen sensörlerini kontrol ettiğimde kablolarının kopuk olduğunu farkettim. Ve sensör siparişlerini verdim sensörlerim geldi takmak için altına girdiğimde diğer bağlantı noktasındaki ara kablonun kopuk olduğunu farkettim. Ve artık bir elektrikçi ihtiyacım vardı sensörleri takabilmek için sonrasında farkettim ki şanzımanı yağ kaçırıyor kırmızı kırmızı bu hafta profesyonel bir yardım almanın vakti geldi, yarın şanzıman için fiyat alacağımtatlı eziyet devam ediyor anlıyacağınız. Selamlar.
 

farkettim ki şanzımanı yağ kaçırıyor kırmızı kırmızı bu hafta profesyonel bir yardım almanın vakti geldi, yarın şanzıman için fiyat alacağım
kolay gelsin, bu gibi işlemler için bostancı sanayi de Secaattin usta yı tavsiye ederim, kesinlikle ordan da fiyat alın.
anladığım kadarı ile keçe değişimi gerekecek.
önemli nokta ne marka yağ koyulması gerek iyi araştırın, orijinal değerler dışına mümkün oldukça çıkmayın, gerekiyorsa yağı kendiniz alın.
 



Maalesef Bi tekleme de mevcut daha önce belirtmiştim sadece keçe ile giderilirmi bilmiyorum, forumda baktığım kadarıyla selenoid değişimi VS deniyor ama nasıl olacak bakıcaz yarın, şecaattin ustaya ve davut ustaya uğrayacağım.
 


şecaattin ustaya ve davut ustaya uğrayacağım.
başka alternatifler mevcut ama yeniler hakkında bilgi sahibi değilim, eskilerden biri başkan jeep, diğeri ise aşırı pahalı olan ismini vermeyeceğim bir servis.
teklemeden kasıt vites geçişi sırasında vuruntu ise durum daha ağır olabilir ve evet selenoid gerekebilir, belki de daha fazlası, öncelikle yağ seviyesi ölçtürün, çok eksikse bundan da yapabilir, ya da yağ doğru marka değildir, katkısı yoktur vs.
 


Dejavu oldu resmen, ben de bu arabadan 5-6 sene önce aldığımda LPG ciye gittim ''bu ayar tutmaz ateşlemeyi göster ustaya'' dedi, Secahatin Usta'ya gittim ve buji, buji kabloları, tevzi makarası, dist kapağı değişmişti. Sonra LPG ci ayar yapmıştı ve de rahat 32-33 litre olan şehir içi tüketim 25 e düşmüştü ve motor harika çalışmaya başlamıştı. dodik mi diyorsunuz ne diyorsunuz bilmiyorum (her arabamı orjinal kullanırım ben asla değiştirmem o yüzden de bilmem) onları yaptırmaya para var millette ama onu yaptıran adam gidip bunları değiştirmemiştir. Bu bilinçsizlik pek çok insanda var.
Aynı zamanda benim arabamda da ön şaft sorunu vardı. Değiştirin onu acilen büyük bela açar. Arazi şanzımanına kadar her yere zarar verebilir o. Şanzıman yağınız kırmızı ise yeni değişmiş zaten ve buna rağmen kaçırıyor ??? acaba conta problemi mi oldu değişimden sonra karter kapatılırken? Neyse en azından siyah ve kokulu değil bu da iyi bir şey. Yağmur yağmadı ise ihtiyacınız olmamış olabilir arka cam sileceğini bir deneyin bence. Maalesef arka cam silecekleri de kronik sorunludur. Fark etmemiş olabilirsiniz.
Virüs bu Cherokee cidden covid-19 görse kaçar korkar bundan. Satalı kaç sene oldu şimdi Outback H6 3.0 var ve çok memnunum arada şeytan dürtüyor bi WJ ya da XJ 2. araba olarak nasıl olur ya diye ilanlara bakıyorum.