Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nermins Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,744

nermins

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
Yer
izmir
İzmir Ekonomi Üniversitesi Endüstriyel Tasarım son sınıf öğrencisiyim ve bu dönem kişisel proje olarak pasarella tasarlamam gerekiyor. Öncelikle teknecilerden bu konuyla ilgili şikayetleri ve önerileri hakkında yorumları toparlamalıyım. Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ey Gezenbilir'ciler öğrenciye destek zamanı

PS: Projeye katkıda bulunan hiç kimsenin ismi final sunumunda es geçilmeyecektir
 

Etiketler
Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

Bu bölüme konu açsanız yardım eden olur herhalde


http://www.gezenbilir.com/index.php?board=374.0
 

Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

Merhaba,

Öncelikle Gezenbilir Foruma hoşgeldiniz.

Konu başlığınızı düzenledim.
Tekne ve Yelkenli Bölümüne taşıyorum.
 

Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

öncelikle tekne boyuna ve teknenin sınıfına göre tasarlanır nasıl bir tekneye pasarella yapılacak 9 m lik teknenin pasarellasıya--12 m nin 20 m nin paserallası biribirinden çok farklı olur..
örneğin ticari bir 12 m likteknenin paserellassı yolcuların çok rahat inip binmesi ve yanaşırken çok seri açılmasını sağlarken ,aynı yapıda balıkcılık için olan bir teknenin paserallası beklentileri karşılamayacak..çünkü av alanını konfosuzlaştıracak...siz nasıl bir tekneye tasarlayacağınızı bulursanız...teknenin sınıfına göre artılarını eksilerini ve hangi modeller olabileceğini belirtebilirim..
 

Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

ilginize çok teşekkür ederim haftasonumu foça ve çeşmede tekneleri gözlemleyerek geçirdim. yarın hocalarımla konuşup tekne boyu ile ilgili bir karara varıp tekrar buraya yazacağım.


PS: Bir kaç kişiyle görüşme şansım oldu genel olarak ağırlık, teknede yerleştirme başlıca sorunlar gibi görünüyor.
 



Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri


varmı bır gelısme ? benımde bıkac önerım olacaktı? alumınyum olmalı ( kevlarlarını fuarda gördum ultra gereksız pahalı ) katlanır olmalı hatta dışbükey olmalı bazı yanaşılan iskeleler teknenın kıçından yuksekte kalabılıyor bazı modellerde motoryat tıplerınde hıdrolık modellerı var yurtdısında bır buyuk bır teknede transformers tarzı bıresy vardı teknenın kıcında ıkı tane yapmıslardı hıdrolık yardımıyla matafora gorevı de goruyordu ( matafora = teknenın karaya ırtıbatını saglayan zodıyak tarzı botların makara ve ıpler yardımıyla teknenın arkasına asılmak suretıyle denızden havaya kaldırmaya yarayan sıstem ) kenarları ufak led ışıklandırma olabılır pasarella uzerıne ufak bır gunes enerjısı panelı ıle çözulebılır, pasarellanın başlangıc noktası alt kısmı kalın kauçuk olmalı iskeleye konulacak kısmı ufak yıne kaucuk kaplamalı tekerleklı olmalı tekne gıdıp geldıkce pasarella iskele uzerınde rahat hareket etmelı ılk basta aklıma gelenler..
kolay gelsın
 


Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çzüm Önerileri

Katlanir karbon fiber pasarella kalibim var istersen yardimci olurum
 






Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

başlığı yeni gördüm, yeterince bilgi bulamadıysanız ben yardımcı olabilirim.
 


Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

Beyler bakmayın siz ankara da deniz olmadığına şaşmaz sanayi sitesinde galvanizli borudan çok güzel pasarella yapıyorlar isteyene adres verelim
 




Ynt: Teknelerde Pasarella Sorunları ve Çözüm Önerileri

Eklediğiniz resimdeki pasarella,karbon fiber twill kumaş kulanılarak epoxy reçine ile yapılmış,arasında takviye olarak ta airex dediğimiz poliüretan köpük kullanılarak imal edilmiş bir ürün.Bu şekildeki imalat sağlamlık ve hafiflik özelliklerini kazandırıyor ürüne.Ortaya monte edilmiş paslanmaz menteşeler ile ikiye katlanıp teknede müsait bir yere kaldırılabiliyor.
İmalat yöntemi ve kullanılan karbon fiber kumaşın,reçine ve jelcoat ın pahalı olması fiyatı etkiliyor.Şu anda piyasada 1000-1500 euro fiyat istenen ürünler var.Ürünü alırken karbon fiber elyafın Çin den gelen boyalı,karbon olmayan cam elyafı roving olmamasına ve polyester döküm olmamasına dikkat etmek lazım ki bunu da anlamak,satın alan kişi için neredeyse imkansız.
Karbon fiber twill kumaşın,işlenip kalıptan çıkartılmasından sonra kenarlarındaki fazlalıkların kesilmesi ve tesviye edilmesi ise son derece riskli bir iş,zira devirli taşlama motoru ile kesilebilen ürünün,kesme sırasındaki çıkan tozlarının solunması kansere direkt davetiye.Her iki parçanın ayrı ayrı kalıplanması ve epox reçinenin polyestere göre daha geç kürlenmesi de imalat süresini uzatmakta. Bu şartlar ürün fiyatını etkiliyor.
Yeni başlayan yerli karbon fiber kumaş üretimi fiyatları bir hayli geriye çekti.Şu andaki fiyatlarla resimdeki ürün 1300 TL gibi bir fiyatla üretilebilir.