KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
herkese selamlar
nasip olursa 96 mpi aracımdan 2001-2002 td5 e terfi etmek istiyorum.bazı konularda üstadların yine yardımına ihtiyacım var.
biz mpi ile 7 kişi + römörk olarak kullanıyorduk.land rover sitesindeki aracın kullanım kılavuzunda sanki otomatik vıtes olursa romork ile daha yavaş gidilmesi konusunda bir uyarı var gibi anladım.acaba düz vitese göre otomatık vıtes romork kullanımında bır dezavatajmıdır.ben ısı zorlaştırıp mutlaka bır duz vıtes td5 mı aramalıyım(duz vıtes olursa alternatıfler epeği azalıyorda)
ayrıca yıne kıtapçıkta okudugum ıkı ozelliği sormak istiyorum.
1-active cornering enhancement(bunun ne oldugunu hıc anlamadım. ??? ???
2-self leveling suspansıon.(iniş kontrolun altındaki düğme)
aracın arkasını yukseltıyor gıbı anlaşıyor ama bu aracı kullanların ne işe yaradığı ve arazide avantaj dezavantajları hakkında bilgisi vardır dıye dusunuyorum.soyledıgım gıbı ava gıderken 7 kısı +full yuklu romork ıle gıttıgımızde bu levelıng işi bize pahalıya patlamasın yani
şimdiden teşekkürler son olarak önerebileceginiz araç varsa yardımlarınızı bekliyorum.
selamlar
sait nuhoğlu
kastamonu
-self leveling suspansıon.(iniş kontrolun altındaki düğme ) td5 de arka tarafta 2 adet körük bulunur bunlar bir kompresör vasıtası ile şişirilir ve indirilir aracınıza römork bağlantısı yaparken düğmeye basarsanız iner topuzu taktıktan sonra tekrar normal yüksekliğine geri gelir ,engebeli arazi şartlarında hızınız saate 40 km geçmeyecek şekilde aracın arkasını yerden 70 mm kadar yükseltebilirsiniz ( ölçüde hata yapmış olabilirm tam hatırlamıyorum ) yani aracın araka tarafında çalışan bir körük sistemi ama eğer devamlı römork ile kullanayım derseniz devamlı arıza verir çünki buy sistem normal şartlarda zaten çok sağlıksız çalışan bir sistem üzerine devamlı yük bindirecek olursanız problem yaşayacağınız kaçınılmaz olur bence td5 diyorsanız arka sistemi yaklaşık 1000 tl gibi bir maliyetle helezon sistemine dönmeniz tavsiye ederim zaten çoğu arkadaşımız bu şekilde kullanıyor
cihan bey sizin td5 ile ilgili önceki yorumlarınızı okumuştum.bu modeli ne kadar çok sevdiğinizi biliyorum
bu sıkıntılara ragmen baska alternatıf olmadığ için dısco2 dusunuyorum.zaten dısco 1 sahıbıyım ama agır arazıye gırmedıgım için ve daha buyuk hacımlı bır arac oldugu ıcın dusunuyorum.lc Vx100 kullanıyorsunuz bıldıgım kadar ama butce meselesi,cok guzel bır aracınız var,resımlerını gormustum BJK plakalı yanılmıyorsam.ilginize tesekkurler
ilanlarda gordugum bazı araclarda bu dugme yok.acaba sıstem sahıbı tarafından helezona donusturuldugu içinmi dugme yok,yada bazı modellerde standart olarak sistem olmadan mı uretilmişti.(self leveling suspansıon) sistemınden bahsedıyorum
cihan bey sizin td5 ile ilgili önceki yorumlarınızı okumuştum.bu modeli ne kadar çok sevdiğinizi biliyorum
bu sıkıntılara ragmen baska alternatıf olmadığ için dısco2 dusunuyorum.zaten dısco 1 sahıbıyım ama agır arazıye gırmedıgım için ve daha buyuk hacımlı bır arac oldugu ıcın dusunuyorum.lc Vx100 kullanıyorsunuz bıldıgım kadar ama butce meselesi,cok guzel bır aracınız var,resımlerını gormustum BJK plakalı yanılmıyorsam.ilginize tesekkurler
aynen dedğiniz gibi bu modeli çok severim bakın alternetif olarak pajerolara bakabilirsiniz ,bu arada toyotanın pradosu var lpg sistemi taktırsanız td5 kadar yakıt yakar vergileride hemen hemen aynı gibidir 3-5 fark vardır ama bana inanın alacağınız 200 -300 bin km de veya 2000 model td5 başınıza bela olacaktır aksini ispat eden varsa her türlü konuşurum , yalnız 2000 model 2001 model 50,000 60,000 km temiz bir araç bulursanız belki bu masraflar düşer ama hiç bir zaman başedemessiniz ,herkes sizin gibi düşünüyor inanın vergisi ucuz olsun az yaksın ama bu araç sıkıştırmadan gitmez sıkıştırısanızda 12 litrenin altını göremessiniz ülkmemizde malum mazot fiyatlarından dolayı lpg li bir araçla nerdeyse aynı yakıtı yakarsınız bakım maliyetlerine hiç gelmeyeyim zaten arkadaşlar sitemizde yeteri kadar yazdılar tabi karar sizin ama 30,000 tl ye bitik bir araba alacağınıza en azından suzuki alın kafanız ağrımasın saygılar
Uzun zamandır istediğim 2001 model TD5 alabildim. Arka körükleri iptal ettirip yay taktırdım Hüseyin Usta'da. Şuan için memnunum. İlk sorduğunuz sistem ise 90 km hıza kadar aracın virajlarda yatmasını engelliyor. Bazı araçlarda düğmenin olmaması düşük donanımdan kaynaklanıyor olabilir, benim baktığım tüm araçlarda bu düğme vardı.
cok ozel degılse aracınızı ne kadara aldınız ve kac bın km oldugunu paylasabilirmiisiniz .fikir edinme acısından.ıstersenız ozelden mesaj atabılırsınız.
Merhabalar. A C E
active cornering enhancement
aktif viraj desteği Discovery 2 araçlar yerden yüksekliği fazla olduğundan Üretici arca virajlarda gövdenin merkezkaç kuvvetinden minimum etkilenmesi için yani kasanın yatmaması için böyle bir sisteme gerek duymuşlardır.Bu araçlarda çok sık arıza yapmayan bir sistemdir. Diğer sistem
S L A B S
self levelling anti bloke system
seviye kontrollü A B S sistemi Araçta SLABS denilen ABS VE SLS yi kontrol eden tek bir ünite kontrol ünitesi bulunur.Aracın arka süspansiyonunda esneme (yaylanma) görevini otobüslerdeki gibi içi hava dolu olan körükler üstlenmiştir.Elektrilke çalışan bir hava kompresörü bu iki körüğe hava temin eder.SLS butonuna basıldığında körüklere hava tahliyesi yapılır aracın arkası yukarıya kalkar bu esnada gösterge panelinde araç resmi ve arkasında yukarıya doğru bi ok olan ikaz yanar ve üç sefer dong dong dong sesi gelir.Tekrar basıldığında ses yine gelir ve araç standart yüksekliğine geri döner .Bu sistem süspansiyon sistemine konfor katmakla kalmayıp Aracın arkasına römork bağlarken kolaylık sağlar.Ayrıca römorku bağlarken topuzu ayarlamak zor olacağından Üretici bu işlemi kullanıcının tek başına yapabilmesi için bir adet uzaktan kumanda da temin etmektedir (opsiyonel) Land rover larda havalı süspansiyon kullanılmasının asıl sebebi helezon yaylara istinaden aşırı konfor sunmasıdır.Lakin bu sistemin bakım masrafları helezonlu sisiteme kıyasla daha pahalıdır...Umarım anlatabilmişimdir....