TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GezenGen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,898

GezenGen

Zirve
Mesajlar
1,363
Tepkime Puanı
5
Merhabalar,

TD5'imde chip bulunuyor, bir süredir (mazot pompasını değiştirdiğimden beri yaklaşık olarak) ara hızlanamalar için dip gaz (roketleme) yaptığımda araç gazı kesiyor ve sonra tekrar geliyor birkaç defa, devir saati de bir çıkıyor bir iniyor. Sonra toparlıyor araç. Bunun nedeni hakkında bilgi verebilecek var mı acaba?

Vitesleri elimle değiştirdiğim de, 2-3-D şeklinde yüksek devirlere çıkıyor roketleme yapmadan. Herhangi bir kesinti veya ters bir durum yaşamıyor o zamanlarda.

Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Üstadım merhaba.İlk sorum sorununuz chipten önce varmıydı?
Burada en zor olanı orjinal olmayan bir motor işletim sisteminde arıza aramaktır.motor ve şanzıman ecu ları (elektronik kontrol üniteleri) beraberinde uyum içerisinde çalışırki sizin chip uygulaması motor ecuya müdahale ettiğinden dolayısı ile şanzıman da bu durumdan olumsuz etkilenmiş olabilir.
Unutmayalım ki üretici tüm testleri orjinal araçlar üzerinde yapar ve bütün sınırlamalar motorun daha uzun süre sağlıklı bir şekilde hizmet verebilmesi için yapılmıştır.Chip uygulamalarında genelde motor ecu ve beraberinde turbo ünitesine(modülatör yardımı ile) müdahale edilir,motor ecu sinyallari chip tuning de istenilen değerlerle değiştirilir.Sonuçta belki daha yüksek devir,daha fazla basınç vb..vb.(şimdi söylemiş olduğunuz sorunun aynısı izmir yetkili servis 7/24 acil servis aracını kullandığım (2001 td5 )yıllarda bizde de vardı.Fakat ecu chipli idi ve biz bu arızayı chipin yaptığını tespit ettik.)nihayetinde yeni ecu takıp programladığımızda sorun gitti.
yani tavsiyem ilk önce chip iptali.Tabiş kesin ondandır demiyorum ama iptal edip sistemi düze çıkarmadan arıza aramak mantıksız olacaktır.zira usul usul kullanıldığında 140 hp fena bir güç değil...

Tabi bu bir tecrübe ve sizinle paylaştım belkide sizin sorununuz farklıdır...İyi yıllar dilerim...


Bir de resmi görünce aklıma geldi;Td5 lerin genel hastalığı motor üst kapağı içerisinde bulunan yakıt enjektör tesisat soketlerinden giren motor yağı motor kablo tesisatı vasıtası ile Akü plastik kabının içinde bulunan motor kontrol ünitesinin içerisine giriyor ve sinyalleri şaşırtıyor böyle birşey de olabilir.Bakabilirseniz Akü - eksi kutup başını sökün yıldız tornavida ile motor ecu nun saç cıvatasını sökün ve ecuyu dışarıya çıkartın siyah ve kırmızı soketleri çıkarın kırmızı soketi çektiğinizde içerisinde siyah kirli motor yağı görüyor iseniz arıza ile ilgili bir ihtimaliniz daha oldu demektir.
Bu olayda da motor enjektör tesisatı
ve motor kablo tesisatı,açılmışken üst kapak contası 13 adet grommet de değişir maliyet de yaklaşık 1000 -1500 tl civarı olacaktır...
Daha çok şey aktarabilirim fakat işlerim yoğun fırsat bulamıyorum bazen.
 

Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

DİSCOVERY TD5 ECU (Motor control ünitesi)

6447217375_f68e13ec801.jpg
 

Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Sayın landscape,

değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Aracım 6000 km'dir chipli kullanıyorum ve yaklaşık 500 km önceye kadar böyle bir sorun yoktu. Hız için chip yaptırmadım aşırı hızlı da kullanmıyorum zaten, ama sollamalarda araç doluyken çok sıkıntı yaşıyordum. O nedenle chip yaptırmıştım. Şuanda Maraş'tayım işim gereği ve chip'i İstanbul'da yaptırmıştım. Araca direk yazılım yüklememişlerdi, fiziksel olarak chipini değiştirmişlerdi.

Mazot pompasının ayarsız olması gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Güç gerektiğinde yakıt gitmemesinden kaynaklanabilir mi?
 

Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Eğer taktırmış olduğunuz yakıt pompası uydurma değilde orjinal ise sorun olacağını zannetmiyorum,keza mazot pompasının belli bir basıncı var.eğer uydurma ve basıncı uygun olmayan pompa takılmışsa yapabilir.

Fuel-Pump-TD5-LANDROVER.jpg
 



Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Yok uydurma değil, orjinal ısmarlamıştım ve onu taktırdım.
 


Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Berkay bey teşekkürler yorumunuz için.

İşin kötü yanı burada aracı tanıyan pek kişi olmaması. Yakın zamanda da uzak bir yere gidemeyeceğim. Umarım sorunu burada çözdürebilirim.
 


Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Sayın landscape,

bu araçlarda ne tür motor yağı önerirsiniz? Bir de Forester'ım vardı, onun her 40bin km'de tüm yağları değişiyordu, TD5'ler için sorduğumda İstanbul'dayken sadece motor yağı önemli, diğerlerinde problem olunca değişim yeterli gibi birşeyler demişlerdi, bu doğru mudur?
 



Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Discovery Td5 için yağ 10w 40 castrol 7,2 litre konulur (yağ değişimi için) Bir de her yağ değişiminde santfrüj rotoru da değişir (bir nevi yağ filitresi gibi
 

Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Yağ değişim periyodu 10 bin km de dir.
Her 40 bin ve katlarında tüm otm şanzıman ara şanzıman(transfer kutus) ön ve arka difransiyel yağları değişir.
otm şanzıman yağı değiştirilirken filitresi o-ringleri ve karter contası da değişir.Zaten bu işi yapan kişi bunların değişim km sini ve nasıl değişeceğini bilmelidir ki senin aracına zarar vermesin...
herkes bu araca bakım yapabilir fakat bu araca land rover gözü ile bakmak önemlidir.Konusunda uzman kişi bu araca bakım yaparken aracı inceleyip size kritik konuları gösterebilir.yoksa bu araca bakım yapmak ne olacak,?
 


Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Turbo hortumu da olabilir fakat hortumlardan birisi delindiğinde zengin karışım olacağından tam gaz verildiğinde arkadan aşırı şekilde siyah duman atacaktır..Böyle bir durum var ise turbo hortumlarını kontrol etmekte fayda var ...
 

Ynt: TD5 otomatik vites dip gaz sorunu

Hepinize ilginiz ve cevaplarınız teşekkür ederim.

Hiçbir renk duman çıkmıyor egzostan onu kontrol etmiştim. İnşallah tüm filtre ve yağları değiştirdiğimde sorun çözülür, mazot pompası değişirken filtre orjinal bulamamışlardı, bir o aklıma takıldı, sorun ondan olabilir belki sayın landscape'in belirttiği üzere.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,076
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

SON KONULAR



Geri
Üst