Td5 Motor Bilgisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan besabes Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,512

besabes

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
hayırlı aksamlar arkadaslar uzun zamandır siteye girememiştim
landçı arkadaşlarımızın bilgisine ihtiyacım var

disco 2 td5 motoru kaç kılometrede rektifiye ister

land hastasıyım ve almayı dusunuyorum ladamı sattım ve ınanın garip gibi kaldım yaklasık 3 senedir çamurbanyosu yapamıyorum ve artık yeter deim ve bi caresine bakıp almayı dusunuyorum.
bunun icin bilginize ihtiyacım var.yardımcı olursanız cok sevınırım

araç bilgisi:http:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-2001-td5-hse-paket-ful-plusful-ve-ofroad-donanimlidir-143722085/detay
 

Etiketler
Ynt: Td5 Motor Bilgisi

Motor omru kullanima baglidir, ortalama 300.000 km yapar diye dusunuyorum, zira benim arac rektifiyesiz 220.000 de.
 

Ynt: Td5 Motor Bilgisi

MERHABALAR..
BURADA BERKAY BEYE HAK VERMEMEK İMKANSIZ DEDİĞİGİBİ BİR ARACIN MOTOR ÖMRÜNÜN HER NEKADAR PARÇA ÖMRÜNE DAYALI OLMASI GEREKSEDE KULLANIMLADA BU SÜREYİ UZATMAK YADA KISALTMAK MÜMKÜNDÜR.
ARACINIZI SERVİSLERE GÖTÜRDÜĞÜNÜZDE PERİYODİK BAKIM YAPILMASINI İSTİYORSUNUZ VE İŞİNİZ BİTİNCE ARACIMA BAKIM YAPTIRDIM RAHATLIĞIYLA KULLANMAYA DEVAM EDİYORSUNUZ.
FAKAT BİLMİYORSUNUZ BAKIM DENİLİNCE NE YAPILMASI GEREKİYOR...
ÇOĞUMUZUN BİLDİĞİ BAKIMDA HAVA FİLTRESİ,YAKIT FİLTRESİ,POLEN FİLTRESİ,MOTOR YAĞI DEĞİŞİR.
VE BUNUN ADINA BAKIM DERİZ.
FAKAT BU ÇOK YANLIŞ BİR BİLGİDİR.
BAKIMDA TABİKİ BU ANA PARÇALAR VE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPILIR. ANCAK ADINDANDA ANLAŞILDIĞI GİBİ BİRDE BU ARACA DETAYLI OLARAK BAKMAK GEREKİR. ACABA BAŞKA BİR SORUNU VARMI YOLDA BIRAKACAK BİR TEHLİKE ARZ EDİYORMU ÖN DÜZEN , ARKA DÜZEN, ŞANZIMAN, DİFRANSİYEL, NE KONUMDA BAKIMA İHTİYAÇLARI VARMI? ENJEKTÖR KONTROLÜ,TURBO VE RADYATÖRLERİN KONTROLÜ, KAYIŞ VE BİLYALARI,ARACIN AKÜSÜ VE ŞARZ DİNAMOSU, ARACIN LASTİKLERİ, SU HORTUMLARI VE YAĞ HORTUMLARI DURUMU, FRENLER, BALATALAR VE DİSKLERİN KONTROLÜ, SİLECEKLER, TÜM LAMBALARIN KONTROLÜ... VS.
İŞTE BAKIM DENİLİNCE USTALARIN KISACA YAPMASI GEREKENLER BUNLAR ASIL BAKIM BÖYLE OLMALIDIR.
FAKAT BAKIMDA YAPILANLAR FİLTRE VE YAĞ DEĞİŞİMİNDEN İBARET OLUNCA ARAÇTA İSTER İSTEMEZ KM FARKETMEKSİZİN ANSIZIN ARIZALANA BİLİYOR. SİZ KULANICILARA HİÇ GÜNAHINIZ YOKKEN BİRSÜRÜ MASRAF DOĞUYOR.
GERÇEKTEN GÜVENDİĞİNİZ USTALARA ARACINIZI TESLİM EDİN.
VE USTALARINIZIN TAVSİYELERİNE KULAK VERİN.
DEĞİŞİM GEREKTİREN TÜM PARÇALARI ZAMANINDA DEĞİŞTİRİN
VE ARACINIZIN ÖMRÜ SİZİN ELİNİZDE OLSUN.

SAYGILARIMLA: ADEM KARNUÇU

GSM: 0536-287-75-56
 

Ynt: Td5 Motor Bilgisi

arkadaşlar çok tesekkur ederım bılgılerınız için yardımcı oldunuz cok sagolun

bırde digelım kı 300,000 km de motor yaptık arabaya yakıt artar ve arctakı performans dusermi?
 

Ynt: Td5 Motor Bilgisi

AKSİNE PERFORMANS DAHA İYİ OLUR
MOTOR İLK YAPILDIĞINDA YAKIT BİRAZCIK ARTAR ANCAK BU MOTORUN AÇILMA SÜRESİ KADARDIR YANİ 2000KM KADAR SONRA YAKIT SARFİYATI DÜŞMEYE BAŞLAR.
 



Ynt: Td5 Motor Bilgisi

Sayın Adem Bey,

landrover konusunda verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, iki konu hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum. İlki, daha öncede çok tartışılan bazı arkadaşlarımızın td5 motorun rektefiye edilemeyeceğini belirtmesi (aşağı yukarı bir fiyat bilgiside yol gösterici olacaktır), ikincisi ise td5 i ford dizel motorla değiştirebilirmiyiz? ( bu konuda açılmış başlık da var, değiştirebilirsek, motor ecu vs, nin durumu ne olur?

teşekkürler
 

Ynt: Td5 Motor Bilgisi

Td5 lere motor revizyonu yapiyoruz cokta saglikli oluyor.fiyat konusunda icindeki tahribata kullanilan parcaya gore degisiyor
fakat ford motoru konusunda bi bilgim yok ben daha once yapmadim
orjinalden sasmamak en dogrusu diye dusunuyorum. Saygilar.
 

Ynt: Td5 Motor Bilgisi

Başka bir motor uygulamasıyla uğraşacağınıza var olan motorunuzu rektifiye yapın, eğer biraz daha güçlü olmasını istiyorsanız da ECU remap uygulayabilirsiniz. Yalnız bu uygulamayı yaparken mutlaka daha büyük kapasiteli bir intercooler kullanmanız gerekiyor.
Rektifiyeden önce şunları da yapabilirsiniz, belki kaybolan gücünüz geri gelir. Intercooler sökün temizletin, aracınızdaki bütün hortumları ve bağlantıları kontrol edin yumuşayan, kaçıran varsa değiştirin. Turbo bakımı, egzoz contası kontrolü, motor kapak kontrolü. Bütün sıvıların değişimi (yağlar, soğutucu) ve filtre değişimi. MAP/MAF temizliği. Bütün bunlar takribi bir gün sürer.
Bazen bu basit kontroller sayesinde aracınız tekrar eski haline kavuşabiliyor, rektifiye en son çözüm olarak bakın. Rektifiye olacağı zaman da kapak taşlaması yerine yeni silindir kapağı almanızı tavsiye ederim.