TCS Anti patinaj sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ibrahimir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,029

ibrahimir

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar

Hyundai santa fe 2.7 aracım var.Merak ettiğim bir konu var,bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa yazarsa sevinirim.

Santa fe ler sürekli 4 çeker.Karda veya çamurda tekerlerden bir tanesi kayarsa tcs devreye giriyor,sarı ışık yanıyor ve şanzımandan cırlama sesi geliyor.Bu sistemin nasıl çalıştığını yetkili servise de sordum ama dünyadan haberleri yok.Ön tekerler ile arka saft arasında tahminimce dengeleme yapıyor bu sistem.Ama gücü tamamen arkaya mı veriyor,ön tekerler kaydığında çekiş devam ediyor mu çözemedim.Bu ses geldiğinde gazdan ayağımı çekiyorum ,gaza basmaya devam edersem bir zararı olur mu .Normal arabalarda abs kayan tekeri tutuyor diğer tekere gücü veriyor ama 4 çekerlerde bu sistem kullanılmıyor galiba.

Cevap yazanlara şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

Sürekli 4 çekerse orta diferansiyel vardır, tcs'nin yapabileceği en faydalı şey de orta diferansiyeli kilitlemek olur. Bu sırada direksiyonu düz tutmakta fayda var.
Tabi şanzımandan gelen sesleri anlayamadım, o ayrı konu. Başka şeyler de oluyor olabilir.
 

Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

Arabada orta difransiyel yok.Sadece arka difransiyel var.Şanzımandan önler akslarla direk arkalara da shaft ile bağlı .Yeni hafif arazi araçları hep böyle sanırım.
 

Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

Arabada orta difransiyel yok.Sadece arka difransiyel var.

Sanırsam ya sürekli 4x4 değil, ya da aynı hesaba gelen başka bir tasarım vardır. Yoksa sürekli 4x4 = orta diferansiyel var demek. Ya fiziksel olarak var, ya da başka birşeyin içine entegre, biryerlerde olmak zorunda. Yoksa sürekli 4x4 değildir.

Konu hakkında aşağıdaki bilgi ilginizi çekebilir.


http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive adresinden alıntıdır.
 

Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

arkadaşım senin araç hundai amerikan versiyonu fabrika harhangi bir olumsuz durumda tazminata mahkum olmamak için fazladan birşeyler

takıştırmıştır deneme yanılma yöntemiyle sorunu kendin çözmeye çalış araba otomatik vites bir şey olmaz sese aldırma kafasına göre

takılıyordur sen o yolu bizimle geçtin ya bundan sonra bir şey olmaz selamlar İbrahim bey
 



Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

Merhaba Sedat Abi

Bu araba doğa gezilerinde,karda kışta,asfaltta çok iyi.Otomotik vitesin oranlarını uzun tutmuşlar ,ilave arazi vitesi de olmadığı için ağır şartlarda zayıf kalıyor.Torku tekerleklere tam veremiyor. Reyhanlıda o rampayı 2 kere denedim ama çıkmadı hızlı girmeme rağmen.Ne yapalım denemiş olduk.Arazi vitesli başka bir araba almaya karar verdim bende.Görüştüğümüzde konuşuruz.

Selamlar
 

Ynt: TCS Anti patinaj sistemi

iyi akşamlar İbrahim bey denemen güzelde ben yokken denemen yanlış olmuş bir gün önce o rampada başka asılı kalanlarda oldu onlardan sonra ben denedim her iki taraftan zorlanmadan rahat geçtim adamın tekide kameraya aldı ama linke yüklememiş ikinci gün 40-50 cm aşındı denedim yine geçtim araba işini acele etme tartışalım görüşelim sonra araştır