Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,590
Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Bahsettiğim cihazı, Acartech nickli Mehmet Bey üretiyor, kendisine mesaj atarak temin edebilirsiniz, cihazın yakıt tüketimini de gösteren yol bilgisayarı versiyonu bir de devir -hararet gösteren daha basit bir versiyonu var, güncel fiyatını bilmiyorum.
Aracın hararetini ölçmek için boruya T koyulmuyor, aracın orjinal ısı sensörüne elektrik kablosu bağlanıyor.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Oğuz bey hazır sizi yakalamışken soralım, madem ben bu işi çözdüm diyorsunuz.

Aynı problemin 2008 model 1.6 motorlu vitara'da daha 40bin km'de iken yaşandığını biliyoruz (kaynak ingiltere'de bir site), problemin yaşanma tarihi 2013, yani araç 5 yaşında iken silindir kafası çatlatmış (sanırım bizim memlekette "conta" diyorlar bunun adına, ingilizceden direk tercüme edince "silindir kafası" gibi bir terim oluyor. Problemin hararetten kaynaklandığı belli, hararetin sebebini de aynı site su/yağlama kanallarındaki kirlenmeye bağlıyor ve motor yağının 5bin km'de bir değiştirilmesini tavsiye ediyor (tabi bu eski kasa vitara için), yenisi için yeterli bilgi birikimi yok, 2008 model aracın bunu neden yaptığını da henüz tam anlamış olduklarını zannetmiyorum, sadece eski vitaradaki problem bunda da çıktı diyor. )

Merak ettiğim şu: 2008 model vitara hala daha aynı soğutma sistemini mi kullanıyor da aynı problem olmuş, yoksa problemin aslında başka sebepleri mi var?
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

2008 model 1.6 motorlu vitara'nın kaput içini görmedim..bilmiyorum ama sistem %90 eski ile aynı..

2.0 olanları sibob ayarı fincanlı ,zinçirli,vti degişken sibob zamanlaması ,buji bobini var distiribitör buji kablososu yok vs biraz modern..

antifiriz aldıgınızda üstündeki minik yazıları hiç okuyan oldumu..?

içine safsu.. akü suyu koyun der...

ben bakkaldan şaşal alıçam 1,5 lira verecem motora koyacam dediğinizde tamirçiler başlar sizle dalgaya..

ben de dahil bizim memlekette saf su koyan kimseyi görmedim bilmedim..

demekkine ingilizinde okuması yok yazması var sadece,, kireçli suya devam..

market ve bakkaldaki sular bol mineralli ve kireclidir..o bile konmaz işin aslı..
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Ben de buradaki üstatların yazdıklarını dikkate alarak bu sitede Mehmet beyden harici dijital hararet göstergesi alıp taktırdım. İyi ki de öyle yapmışım. Şimdi her saniye hararetin derecesini görebiliyorum. Ancak bir sorun var aracın farları açıkken gösterge yüksek gösteriyor. Bu sorunu göstergeyi yapan Mehmet beyi aradım. O da akü yeni değilse bu alabilir dedi. Yeni akü alıp deneyemedim ama en kısa zamanda deneyeceğim.

Araç su eksiltmeye başlayınca başladım bende kaygılanmaya. Sanayide ustaya gösterdim, bujileri söktü ve dedi ki üçüncü pistonda karama var motor contasından kaçırıyor motor contası değişecek. Ben şok oldum tabi ki. Sonra motoru açtırmayıp aracı yetkili servise götürdüm. Servis baktı ve kaçağın lpg nin t tabir edilen yerlerinden ve regülatöre giden hortumlardan kaynaklandığını saptadılar, bu arada aracı kaldırınca görüldü ki kartel contası yağ kaçırıyor ve kaçan yağ kayışlara doğru gidiyor. Mecburen kartel contası değişti, yağ değişi yeniden. Sonuçta servise gitmek iyi geldi, bütün aksam gözden geçti, araç daha düzgün bir hale geldi. İstanbul'da olsam asiyon otodan Murat ustaya giderdim ama Ankara'da böyle iyi bir usta yok. Az daha durduk yerde aracın orijinal hali bozulacak ve gereksiz bir masraf oluşacaktı. Altı aylık bir suzikici olarak benim deneyimlerim bunlar.
Buradaki üstatların deneyimleri benim hata yapmamı engelledi, bu vesile herkese teşekkürler ederim.
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Harici hararet göstergesini üreten arkadaşın telefonu 05372793056, ben aldığımda ise fiyatı 85tl. Kargoyla gönderiyor.
 



Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler


Bana bu yazdıklarınız mantıklı göründü, ama gel gelelim çeşme suyu yüzünden hararet yapan toyota, honda vs görmedim. Biryerlerde bir fark var. Yeni vitara da eskisi gibiyse belki problem dediğiniz gibi civalı fandandır. Bilemiyorum. Zaten o da değilse geriye kalıyor bu araçları yaparken kalitesiz metal kullanıyorlar, paslanıyor demek. Bu ikinci doğru ise elimi sürmem almam, değilse daha makul bir problem varsa düzgün bakım yapıldığı sürece sorun çıkartmayacaksa bu aralar düşünüyorum almayı, sıfır gibi 1.6 vitaralar var ikinci el ilanlarında, vatandaş arabayı almış daha 10bin km yapmış, satıyor. Nedir dertleri anlamadım.
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

yeni kasa 2006>+ sonrası 3 kapı 1.6 motor olanlar..

arazi şanzımanı + 4L secenegi yok..şaseli hiç degil..

herzaman 4 ceker istenildiğinde 2 ceker olamıyor....yani ingilizcesi AWD all whell drive.. 4WD degil..

fazla yakar..seri degil..aşırı zorlama egim cıkma arazi kabiliyeti yok kadar az...modifiye etmek için parcası mevcut degil..

arazi aracı <> hantal bir asvalt aracın karışımı gibim diye adlandırabiliriz..

arazi aracına alışık adama yeterli gelmez..

otomobile alışık adama yeterli gelmez..

bagajı dar lpg tüpü gelinçe oda bitiyor..

tüketim fazla konfor ise iyi bir otomobilden 1-2 tık aşagı vs..olunça cok sevilmiyor sanırım..

''bu araçları yaparken kalitesiz metal kullanıyorlar, paslanıyor '' pas degil..! kireclenip tıkanıyor..

2006 model kendi aracımdan cıkan radyatör görüntüleri.. 2013 2. ay tarih olarakda..sanırım..








http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/DSCF2100_zps6ceab4e7.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/DSCF2102_zpsab336819.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/DSCF2103_zpseb7ed302.jpg

resimlerde inandırıçı olmadıysa yemin filan edelim.. bu iş böyle..göründüğü gibi..

6 yaşındaki ülkemizdeki radyatörün görüntüsü bu..

resim yükleyemedim bişiler degiştimi biz bilmiyeli.. ???
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Oğuz bey çok teşekkür ederim, resimler çok faydalı oldu açıkçası. Ben arazi şanzımanı olayına çok takılmıyorum, hafta sonu uzun yolda araç kullanıp kafa dinliyorum sadece, dağ-bayır geziyorum, şöyle altı yerden yüksek olsun, yanlışlıka çamurlu bir yere girersem aracı itmeden çıksın yeter. Yani arazi olsa fena mı olur güzel olurdu tabi, ama sırf onun için yüksek vergi diliminden araç almak istemiyorum.

Fazla yakma, seri olmama durumu, evet biraz dert. Sırf bu yüzden işe gitmek için bir araç daha lazım, ama o problemi de çözmeye kalkarsak geriye dacia dusterdan başka araba kalmaz, e aslında o da binek araçlara kıyasla biraz fazla yakıyor, ve kalitesi de güven vermiyor.

Kireç konusu kafa kurcalıyor. Benim 16 yaşındaki rav4'ün neden radyatörü kireçten hala tıkanmadı da bu aracınki tıkanıyor daha 5 yaşındayken silindir kafası çatlatmış? İşte bunu anlayamadım. Yani bu arabayı alacaksam bu soruya güzel bir cevap lazım.
Tıkanan şey sadece radyatörse onu çözeriz, ama aynı su yolları motorun içinden de geçiyor orası da tıkanacaksa motoru indirmek lazım problemi çözmek için. Tıkanabilecek kadar ince midir o yollar, bu su kanalları motorun neresinden nasıl geçer, hiç bildiğim şeyler değil bunlar.

Bu arada 2.0 motorlu araçlara okkalı vergi koyup bizi bunlarla uğraştıran devlet babamıza da burdan sitem edeyim, bunları okuyorlarsa görsünler verdikleri kararların sonuçlarını..
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Oğuz bey bir kaç yerde yazdım tekrar olacak ama kullanıcı olarak yazmamak araca haksızlık olur.

1.6 motor 3 kapı aracı 19 ay oldu kullanıyorum. Bu araçtan evvel 6 ay niva kullandım. Daha evveliyatım ise yaklaşık 35 sene hep binek otomobil.

Aracım benzinli. Kalabalık değiliz bagaj artıyor neredeyse. Her hafta sonu 10 km.lik dağ tırmanışım var bu tırmanışın beşte birinde vites ikincide olur gerisi hep 3 ... 116 beygirlik xsara2 arabamı aratmıyor çekişte. Canavar gibi desem yeridir. 106 beygir az güç değil bu büyüklükteki araca.

Çok yakmıyor inanın. Son ölçümler 206 km. de 104 TL.lık benzin tüketmiş. Bu yolun 20 km. si arazide birinci vitesle yapıldı. Zor koşula sokmuyorum aracı ama bana fazla bile geliyor dağda, isteyipde gidemediğim yer yok. Otomobile alışıktım Nİvaya zor 6 ay bindim ama bu arabaya ömrüm olursa daha on yıl binerim öylede keyfli ve konforlu bir araç...

Geçende şanzıman yağını yılda bir kontrol etmek gerekir diye bu sahifelerde okuyunca, yav ben daha bir kere motor yağına bakmadım bu aracın dedim ve inanın ilk defa pazar sabahı kaputu açtım. Olurmu deyeceksiniz öyle şey ama inanın oldu. İlk almak için Ankarada servise teste gittiğimizde görmüştüm motoru birde dün gördüm. Çokta yakışıklı bir motor bölümü varmış arabanın dedim kendi kendime. İzmirde geçen yıl mayıs gibi 30.000 km bakımında yetkili servise gitti araç onun dışında bir kere lastikçi gördü değişim için, birde benzincide pompacıları görüyoruz...

Yani araç ekmek su istemiyor. Bu aracın yenisini alırsanız motorun görüntüsünü bile unutuyorsunuz.
Garip bir araba Suzukiler...Kullanıpta sevmemek mümkün değil.
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

bu gün de bu konuya hem hareket hemde bereket geldi.. ;D

benim aracım 4wd ön teker ortasında hub yoktur...4 cekere gecmesi için hub kullanmıyorda denilebilir..ama ben manuel hub taktım ne iş yapıyor şehir içinde cok dik bir yerde yarım debriyajla zorlıyacagım zaman 4l vitese takınca önleri iptal edip agır devirle 2L olarak düz duvara tırmandırabiliyorum..

freelander ,rav 4 pek sevmem ama sevenide var kendine göre ..

1850 kg ile suzinin tarihinde yaptıgı en agır ve en koçaman arac bende üstelik motoruda 110 beygir..
bagajım da tüp yok mazotluyum çünki..normal grand x 3 misli bagajım var bana yetmiyor desem kızacaklar şimdik..
motorum turbolu 1750 devirde gıdıklanıp 2500 devirde istediğim torku veriyor..benzinli gibim 4-5 bin devirlere cıkıp bagırttırmam gerekmiyor..
300 dizel mersedes yayınla yükseltme yaptım bu yay 5 kapı grandı ucurur aşırıda sert olur..bende ise aracım altında resmen ciklet gibi çignedi attı taşımadı ..
göçtü.. ??? mersedes 1600 kg miş.. azcıkda fark var yemedi..250 kg..

boluda gecen sene kar üstünde gezeyim dedim ön cok agır olduguna kafayı kara sapladı devekuşu gibi..arkadaşlar cekti cıkardı.. korkudan vinç taktım mecbur.. ;D

benim aracımda tam şase + arazi şanzımanı var..bu şekilde üretilmiş son arac olma özelliği taşıyor..2006 dan sonra şase yok..şanzıman olsa bile..

ben off road yapmıyorum bana 1 metre sudan aracı geçirmek yarım metre camurda yürütmek falan etabı gecmek filan cok zevk vermiyor ben dere ,tepe şelale ,yaylada orda burda gezip piknik yapmayı seviyorum ..arada önüme camur su filanda cıkarsa geri vites yapmayıp dalıp da cıkacagım arac var benim işimi görüyor..offroadcıya benim arac uymaz o da ayrı mevzu..
sayı olarak az ve tutulmıyan model diye gecen bu suziyede ben hastayım..

zevkler renkler kişiye özel degişebiliyor..

2006 sonrası 5 kapı alıpda satıp eski kasaya dönenlerde var..

suziyle yetinmeyip cherokiye gecenlerin cogu 1.6 motor suzi kullananlar oldugunu gözlemledim..

2.0 suzi si kesmeyende L200 kamyonete ,eski hilux 'a ,vx 80 geciyorlar..genelde..

en yenisi 98 model olan vx 80 nin rakamları 60-80 bin arası geziyor.. : rakamları 20-30 larda gezsse hiç affetmem alırım bir tane yakıtıydı vergisiydi hiç de dert etmem..

ekonomik olsun her yönden dediğinizde tüm yollar suziye cıkıyor..
 



Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler


bende aynen öyle yapıyorum, tek fark ortada fazla derin bir kar yığını varsa ısrar etmiyorum. arazi şanzımanı olsa bu sefer de aracın altı oturacak, e yükseltmek lazım, e onu yapsak asfaltta sürat yapamayacağız, sürat yapamazsak bu sefer de hafta sonu sabahın köründe evden çıkıp yavaş yavaş gitmek lazım, çocuklu aile hali, zor iş her zaman mümkün olmuyor.
yani herkesin kendine göre sebepleri var. offroad işini ise hiç sevmem, zevk renk için araba parçalamak bana göre değil.


ekonomik olsun her yönden dediğinizde tüm yollar suziye cıkıyor..

ama bir de motor %50 ustası ediyor adamı hatta o da yetmiyor yine de aradığımız cevapları bulamıyoruz.
herneyse...
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Konuyu güncelliyeyim, olayı anlamaya doğru biraz daha ilerleme kaydedelim.

Burada (http://autos.yahoo.com/maintain/repairqa/fluids_heat_air_conditioning/ques014_1.html ) yazdığına göre arkadan itişli araçların soğutma sistemi genelde Oğuz beyin bahsettiği gibi olurmuş (kayışlı motor çalıştıkça dönen sistem), önden çekişli olanlarda da elektrikle çalışan fan olurmuş (tabi istisnası vardır elbet).

Bu kayışlı "motor çalıştıkça dönen sistem"'de, fan yüksek devirde motor gücünden fazla yemesin diye bir miktar kaymaya izin veren silikon bazlı yarı akışkan bir yağ içeren bir madde ile bağlı olurmuş, bu madde de zamanla özelliğini yitirebilirmiş (sonuç: yeterli hızda dönmeyen fan, not etmek lazım, belki bir gün lazım olur...)

Bunlar doğru ise aynı soğutma sisteminin yeni 1.6 motorlu vitarada da olması beklenir, her ne kadar sürekli 4x4 olsa da geleneği göreneği bozmayıp arkadan itişli aracı bir iki parça ilave edip sürekli 4x4'e çevirmişlerdir (buradaki muhabbetten öyle yapmış olmaları gerektiği anlaşılıyor: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/suzuki/grand-vitara-swb-2005/?section=road-test diyor ki 'yeni kısa kasa vitaranın yol tutuşu eski vitaradan çok daha iyi, ama yine de eski kısa kasa rav4 kadar iyi değil çünkü arkadan itişli bir platform üzerine kurulmuş'. Bunu yazan adamın ne dediğini bildiğini varsayarsak, bütün bunlardan yeni 1.6 vitara soğutma sisteminde elektrik motoru fan olmadığı sonucu çıkıyor gibi geldi bana - dolayısı ile eski kasa vitaranın soğutma sistemi problemlerini yenisinde de bekleyebiliriz.)

Bu arada bu işten anlayan biri şu aracın motor kaputunu açıp baksa iyi olacak, konuyu böyle çözmesi zor oluyor
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Bu arada aracın sürücü göstergelerindeki hararet göstergesine bağlı termometre motor bloğu üzerinde biryerde olurmuş. Yukarıda biryerlerde yazdığım gibi radyatör suyu ile alakası yok ( oda burda biryerlerde yazıyor http://westislandgarage.com/en/auto-repairs/53-circuit-de-refroidissement-du-moteur )

Bir diğer ilginç konu da aracın içini ısıtan klimanın da motor soğutma sistemine bağlı olması. Yani onu sıcağa ayarlayıp sona kadar açarsanız arabaya ikinci bir radyatör bağlanmış gibi oluyor.
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

ben suzuki kullanıyorum sadece bildiğim tecrübelerimi paylaşıyorum..!

siz toyota kullanıp ingilizin makalesinde suzuki için yazdıklarını paylaşıyorsunuz..

suzukinin..ülkemize sattıgı aracın aynısını arabistana ,yada amarikaya satmadıgını biliyormusunuz..

bende ingiliz hayranıyım ama cok dik kafalı +sabit fikirli bulurum o milleti..1947 de defenderi içad etmiş..biz benzerini hala kagıt üstünde bile yapamadık.. ??? ama yaparken direksiyonun yerini denk getirememiş..sol kapıya cok yakın duruyor kullananlar kar da yagsa camı indirip dirseği dışarı cıkarmadan süremiyor.. ???
aradan gecen 67 yıl içinde direksiyonu ortalamayı hiç düşünmediler biz böyle yaptık bu budur..diye tutturmuşlar bi kere..
http://de.wikipedia.org/wiki/Land_Rover

burdaki sayfalardan bir kacını acarsanız ülkemizde can alıyor..derim..>>

https://www.google.com.tr/?gws_rd=cr&ei=6IMpUr7XAciF4ATmmIDoBA#q=shortland+kazalar%C4%B1

ingilizlerin araba muhabbetini sevemedim..

japonun 1988 de yaptıgı karbiratörlü vitara 2014 yılında üretilen grand vitarayla aynı degil..motoru az bişi benzesede illede japon derim..

suzuki için parca ihtiyacı olan bunu katolog gibi kullanabilir dünyaya 13 çeşit suzuki yapmış..

https://partsouq.com/en/catalog/suzuki
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

ben suzuki kullanıyorum sadece bildiğim tecrübelerimi paylaşıyorum..!
siz toyota kullanıp ingilizin makalesinde suzuki için yazdıklarını paylaşıyorsunuz..

Toyota 1.6 motorlu rav4 yapsa hiç uğraşmam ama malesef yapmıyor. Memlekette 2 litre motorlu araçların vergilerinin ineceği de yok. Daihatsu artık satılmıyor ayrıca kutu gibi, dacai'yı hiç sevmedim, 1.4 motorlu tiguan'ın fiyatı 2.0 motorlu araçlarla yarışıyor. Geriye kaldı suzuki hemde japon, biraz soru işaretli olsa da araştırmaya değer göründü bana.


suzukinin..ülkemize sattıgı aracın aynısını arabistana ,yada amarikaya satmadıgını biliyormusunuz..

Oğuz bey bizim burda satılan 1.6 motorlu 3 kapılı araç orda da satılıyor, ama orda satılan 2.4 motorlu 3 kapılı model burda yok, bu türden farklar var.

bende ingiliz hayranıyım ama cok dik kafalı +sabit fikirli bulurum o milleti..1947 de defenderi içad etmiş..biz benzerini hala kagıt üstünde bile yapamadık.. ??? ama yaparken direksiyonun yerini denk getirememiş..

İngiliz arabalarını sevmem, geçelim. O yüzden japonlara bakıyoruz. O bahsettiğiniz defender da asla kullanmayacağım 1-2 araçtan biridir. Onun da huyunu suyunu hiç kullanmadığım halde bilirim (yani bazı şeyleri öğrenmek için doğrudan tecrübe gerekmiyor) -- şimdi landrovercılar gelecek konuyu dağıtacak nerden girdiysek bu konuya ???. Bizim memleketin türkçe sitelerinde bilgi olsa okurduk ama yok, okumayı da yazmayı de sevmeyen milletiz, kusura bakmayın linkler ingilizce o yüzden. Hal böyle iken 1940 model arabayı da hala yapamamış olmamızda da şaşılacak birşey yok. Neyse konuyu iyice dağıtmayalım... Google'dan bir "araba neden hararet yapar" diye aratın, bir de "why an engine overheats" diye aratın, çıkan yazıları kıyaslayın, bakalım neymiş okuma-yazma kültürümüz arasındaki fark. Nedense türkçe olanlarda vatandaş iki satır yazmış madde madde, sebep sonuç ilişkisi yok, öteki giriş gelişme sonuç paragraflı makale gibi.

japonun 1988 de yaptıgı karbiratörlü vitara 2014 yılında üretilen grand vitarayla aynı degil..motoru az bişi benzesede illede japon derim..

Aksini söylemedik ki. Karbüratörlü olmadığı kesin, sadece soğutma sistemini anlamaya çalışıyoruz, ve bu konuda eskiden kalma huylarının olup olmadığını. Hani o konudaki tek bilgiyi de yine başka bir ingilizce siteden bulduk, o konuda da kusura bakmayın, arabayı bizim memlekette kaç kişi kullanıyor ki zaten. Gezenbilirdeki suzuki hakkındaki yazıların da yarısını siz yazmadınız mı, çok yaygın olsa sizin gibi 10 kişi daha çıkardı bu konuları araştıran bilen. Hal böyle iken takılmayın fazla hangi dilde yazılı olduğuna, ben alakalı kısmı tercüme ettim.
 



Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Donanım haber formlarından Suzuki bölümünde suzuki g. vitara sevenler buraya diye bir bölüm var. Orada bu aracı iyi bilen ve tam sizin aradıklarınızı cevaplayan üyeler mevcut. Ben vakit buldukça okumaya çalıştım ama yetemedim okunacaklar çok fazla. Merak ettiğim bir konuda olmadığından epeydir uğramamıştım. Baktım sahife aynen devam ediyor...

Hiç vakit kaybetmeden okumaya başlayın derim derya gibi bilgi var sahifelerde...