schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Herkese merhaba,
1 Mayıs'ta başlayıp 15 Mayıs'ta tamamladığım "Suzuki Vitara İçin Ön Diferansiyel Koruması" projemden sonra, bkz. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12366.0
yakın zamanda gezdiğim aşağıdaki sitedeki tavan sepetini çok beğendim ve benzerini yapmaya karar verdim.
http://www.cardomain.com/ride/2154680
[attachment=1]
Ve bu haftasonu araç üzerindeki mevcut taşıyıcı sistemin ölçülerini almakla işe başladım. Esinlendiğim yukarıdaki fotoğrafta gözüken 5 kapı Vitara'nın orjinal taşıyıcı sisteminin aynısı bende de var, tabi 3 kapı Vitara'ya özel olanı. Üzerine Thule'nin kapalı tip plastik port bagajını bağlıyorum. Ancak bağlantı yaptığım kirişler yay formunda olduğundan ve plastik port bagajın tabanı da bağlantı yerine adapte olup esnediğinden zamanla deforme olmakta. Kapalı ve kilitli bu port bagajımdan vazgeçmek te istemediğimden, gerektiğinde tavan sepetinin üzerine bağlanabilmesi ilk kriterlerimden birisiydi. Diğer kriter ise kapalı port bagajımın yeni sepete bağlantısı halinde mevcut durumdan nispeten daha aşağıda olacağından, ağırlık merkezi ve denge konusunda daha avantajlı olacağıydı. Ayrıca sepetin, ön tarafa spot lambalar ve arkaya ise çalışma lambası bağlantısına imkan tanıyacak olması da bir avantaj. Mevcut duruma nazaran yük kapasitesinin artıyor olması ve yükün yayılı şekilde aktarılıcak oması da diğer bir avantaj.
Yaklaşık 12kg gibi bir ağırlığa sahip olması ise dezavantaj. Fakat mevcut kirişlerin ve arkadaki spoiler'in kaldırılacağı düşünüldüğünde, ki bu 3 parçanın toplam 4kg'a yakın bir ağırlığı vardır herhalde, yeni sepetin mevcut durumdan farkı +8kg kadar olacaktır.
Mevcut bağlantı delikleri kullanılarak yine vidalarla tutturulacağından orjinale geri dönmek her zaman mümkün olacaktır.
Aşağıda aracımın son durumunu gösteren fotoğrafları görebilirsiniz. Orjinal bağlantı yerleri ve şekli hakkında fikir verecektir.
[attachment=2]
[attachment=3]
Bir sonraki mesajımda sepetin dizaynıyla ilgili bilgiler olacak.
1 Mayıs'ta başlayıp 15 Mayıs'ta tamamladığım "Suzuki Vitara İçin Ön Diferansiyel Koruması" projemden sonra, bkz. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12366.0
yakın zamanda gezdiğim aşağıdaki sitedeki tavan sepetini çok beğendim ve benzerini yapmaya karar verdim.
http://www.cardomain.com/ride/2154680
[attachment=1]
Ve bu haftasonu araç üzerindeki mevcut taşıyıcı sistemin ölçülerini almakla işe başladım. Esinlendiğim yukarıdaki fotoğrafta gözüken 5 kapı Vitara'nın orjinal taşıyıcı sisteminin aynısı bende de var, tabi 3 kapı Vitara'ya özel olanı. Üzerine Thule'nin kapalı tip plastik port bagajını bağlıyorum. Ancak bağlantı yaptığım kirişler yay formunda olduğundan ve plastik port bagajın tabanı da bağlantı yerine adapte olup esnediğinden zamanla deforme olmakta. Kapalı ve kilitli bu port bagajımdan vazgeçmek te istemediğimden, gerektiğinde tavan sepetinin üzerine bağlanabilmesi ilk kriterlerimden birisiydi. Diğer kriter ise kapalı port bagajımın yeni sepete bağlantısı halinde mevcut durumdan nispeten daha aşağıda olacağından, ağırlık merkezi ve denge konusunda daha avantajlı olacağıydı. Ayrıca sepetin, ön tarafa spot lambalar ve arkaya ise çalışma lambası bağlantısına imkan tanıyacak olması da bir avantaj. Mevcut duruma nazaran yük kapasitesinin artıyor olması ve yükün yayılı şekilde aktarılıcak oması da diğer bir avantaj.
Yaklaşık 12kg gibi bir ağırlığa sahip olması ise dezavantaj. Fakat mevcut kirişlerin ve arkadaki spoiler'in kaldırılacağı düşünüldüğünde, ki bu 3 parçanın toplam 4kg'a yakın bir ağırlığı vardır herhalde, yeni sepetin mevcut durumdan farkı +8kg kadar olacaktır.
Mevcut bağlantı delikleri kullanılarak yine vidalarla tutturulacağından orjinale geri dönmek her zaman mümkün olacaktır.
Aşağıda aracımın son durumunu gösteren fotoğrafları görebilirsiniz. Orjinal bağlantı yerleri ve şekli hakkında fikir verecektir.
[attachment=2]
[attachment=3]
Bir sonraki mesajımda sepetin dizaynıyla ilgili bilgiler olacak.

