Araçlara vinç takılması yükseltmeden tamamen bağımsız bir işlem, yani vinç takabilirsin.
Ancak araziye girilecekse jimny için genelde sıralama :
1- Arazi şanzımanı elektrikli (vites kolla değil düğme ile geçiyorsa 2006 ve sonrası) ise alt koruma,
2- Yükseltme ve büyük lastik,
3- Arka diferansiyel kilit,
4- ön vinç ve tampon güçlendirmesi,
5- rollbar veya cage, 6- snorkel, 7- .... vb.
Bence eğer sadece kendini çıkartmaksa amaç pekala 6500'lük bir vinç iş görür.
Ama başka bir araç kurtarılacaksa da 9000'lik tavsiye edilir.
Alper'in bahsettiği gibi aracı standart halinde sınırlı şekilde kullanabilirsiniz.
Merhabalar 4 X 4 ve off road konusunda çok yeniyim ve çok soru soruyorum verdiğiniz bilgiler içinde çok teşekkür ederim.Jimnyde en hafif vinci yalnızca kendisini kurtarmak için kullanmak benim için yeterli.Tamponu güçlendirmek öncelikli iş galiba bunun için nereyi önerirsiniz ayrıca vinç tkıldıkdan sonra ruhsata işlenmesi zorunlumudur?Saygılar Tuncay
Off road amaçlı kullanacaksan, bana sorarsan vinç, yükseltme ve lastikten sonra da diferansiyel kilidinden sonra gelmelidir.
Offroad modifiye konusunda tüm Suzukilerde özellikle Jimny'de Mehmet Becce'den destek alabilirsin : www.4xfourart.com,
Kendisi ayrıca Warn vinçlerinin bayisidir.
Vinçleri çeki makarası olarak ruhsata işletiyorlar ancak mevzuatta buna yönelik bir madde yok.
Araç İmalat Tadilat Montaj Yönetmeliğinde vinç tanımlı değil.
Ön koruma sistemi olarak projesi çizdirilerek TSE'den onayı alınabiliyor.
Uygulamada belirsizlikler var.
Tekrar olacak ama verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim.Jantlar aynı kalmak suretiyle yani 15' taban genişliğini ve yüksekliği ne önerirsiniz lastik için?Hem otoyolda hem arazide ideal yükseklik nedir sizce?
Yaklaşık olarak 245 / 75 R 15 veya 265 / 70 R 15 ' e denk düşüyor.
Detay Hesaplama için
http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap
linkini kullanabilirsiniz.