Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz
chip tuning basitce önce 2 ye ayrılır..
1. şekil : enjektörlerin takılı oldugu kütük ( common rail ) üstündeki basınc sensörüne bir takım fiş ler ile baglanan sigara paketi kadar bir kutu ile olur. bu kutu dış ortam sıcaklıgını ecünün farklı algılamasını saglayıp .. yani hava yaz da olsa kış da olsa soguk zannedip fazla mazotu içeri yollamaya yarar.
az da olsa faydası var yok degil..
fazla yakar + eksozdan cıkan kara dumandan arkayı göremezsiniz..
trafikde arkanıza denk gelenlerin de önünü görüp görmedilkeride tartışılır hale gelecekdir..
hava yakıt karışımı bir tahterevalli gibim dengede olmalı...kara duman ..çig atıyor yakamıyor anlamındadır mazotlu motorda..
sadece yakıtı fazlaştırmak cözüm degil ..turboyu degiştirip fazla havayı'da içeri sokabilirseniz netice ortaya cıkar..
2.şekil :
aracın arıza arama baglantı fişi obd 2 ye bir bilğisayar ile baglanır chip tuning 'gi yapıcak adam içindeki yazılımı kendi bilgisayarına kopyalar..sonra degiştirilmiş yazılımı içeri 2. bi operasyon ile yükler..
chip tuning'ciye giderken obd soketinden aracı okutun arızalı normal olmıyan bişiler ne varsa degişin .. + yeni hava filitresi takarak gidin..
hatta bulundugunuz yerde bosch car service var ise aracı dinamometreye cıkartın + kts'ye baglatın..orda canlı degerlere enjektörlere ,ısı vs tüm sensörlerin calıştıgının okeyini alın ..110 beygiri görün sonra chip çiye gidin derim..
ilk enjektörleri elektirikli yeni nesil mazotluyu psa 1997 de içad etmişdir.. hdi 'yi..
arac modelimiz 2006 üretimi olsada ..
kullanılan RHW kodlu motor 2000 li yıllarda pejo araclarda kullanılmıştır..
yani teknolojimiz 1999<>2000 gibi dir.. ???
siemens ecd 15 ecu ya sahiptir.. :
bu devirde antika gözün'le bakılıyor.. ;D
fiat scudo 'da ne bileyim pejo 806 da da bu motor var ..al ondakini sök ..tak bizim suzi'ye o da olmuyor..
???
enjektörü bazı egr sistemi ,gaz kelebek bilmem ne sistemleri 2.3 hdi motorla karışık kokteyl gibim..
onlarda motor yan bizde düz durduguna v kayış makara sistemi ise tamamen suzi..
özetlersek 2.0 hdi + 2.2 hdi+ suzuki karışımı..
psa nın yeni nesil 2.0 hdi leri şu an 180 eşek üstü standart fabrika cıkışı verebiliyor..
chip tuning bu motorda pek iş görmüyor..biraz fark var gibi vites aralarını uzatıyor..
dinamometre beygir farkını algılamıyor.. ??? yani yok diyor..
başka bi şekil>>
cok akıllı bi turbocu bulup turbo dan başlayın derim..
emiçi tarafın pervane capını büyütüp kanat sayısını fazla olan ile degiştirebilirse..fazla havayı bulursanız ..
aynı anda fazla yakıt da içeri verirseniz bu iş olur..
ben bi turbocuyla anlaşmışdım turboyu söktürdüm o ara tamirçim kendi turboçusuna yollamış..adam yapmış bitirmiş ..bile ondan alıp o sinirle benim turbocuma götürmüşdüm..içini bi actık yeni pervaneye göre cok hassas tornada büyütülmesi gereken yeri herif el breyziyle vız vız la elde yontmuş..orda bida tornacıya vs götürdük ama işin tadı tuzu bende olmadı..
..şimdi yeniden bida yapıcam ama emme tarafını cıkmada olsa başka kullanmam gerekiyor..
benim iş hangi bahara kaldı belli degil..?... ??? :
chip tuning ustalık + deneyim ister..
örnek verirsek kuru fasulye yemegini her aşçı degişik yapar..en zevk ve keyifle yediğiniz de size göre degişir gibim.. ;D
yazılım dedinilen şey yakıt haritası aslında..
bunu matematik mühendisi bi bilğisayar yazılımçısının cıkan degerlere göre araca özel yapması lazım..
yani benim aracımın turbosu bozuk az hava veriyorsa ısı sensörüm farklı ölçüyor ise o degerlere göre hesabı kitabı işlemi gerekiyor..
bizim memlekette bu iş 100 yuro verip ingilizden mail yoluyla geleni bizim ecu içine sokmak..
tunning cinin iyi si var sa kendi eliyle harita yapanını bulayım o eli öpüçem..