Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan doganyenigül Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,916

doganyenigül

amele.....
Mesajlar
60
Tepkime Puanı
8
Yer
kahramanmaraş
mrb arkadaslar aranıza yeni geldim suzuki grand vitara 2006 td aldım kalkıslarda biraz hantal geliyor cip h tuning olayı nedir nereden temin edebiliriz faydası olurmu bilgisi olan varmı acaba yardımlarınız tşkler.

20150414_070349.jpg
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

Fabrikadaki adam mühendis değil düşünememiş mi onu da bize chip takıp arabayı uçurmak düşüyor?
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

sakyuz' Alıntı:
Fabrikadaki adam mühendis değil düşünememiş mi onu da bize chip takıp arabayı uçurmak düşüyor?


uçuralım demedik kalkışları serileştirmek için sorduk işe yararmı diye bilgi amaçlı... mühendis işine gelince 1840 kğ ağırlığındaki aracı iyi hesaplama yapmaları gerekirdi... 109 hp kaldırmıyor ve dik rampalarda arazi ile çıkıyorum :=)
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

1840 kğ ağırlığındaki aracı iyi hesaplama yapmaları gerekirdi... 109 hp kaldırmıyor ve dik rampalarda arazi ile çıkıyorum :=)

Yani ne diyelim devir ekonomi devri, suv bu ferrari değil hızlı kullanırsan zaten dengesini kaybeder o motoru ihtiyaç olan minimum olduğu için koyduk, performanslı araba isteyen benzinlisini alsın demiştir. Haksız mı? Motorinin yanma hızını basıncını motor contası üzerine getirdiği yükü performans arttırmayla motorun kaç km dayanacağını hesaplamak bize mi düştü yoksa chip tuning tabelası asan herkes yüksek(!) motor mühendisliği fakültesinden mi mezun olmuş? Madem öyleydi neden tofaş şahinlerin bile motorları dışarıdan geldi? Bunları düşünün hesabını kitabını yapın neticesinde hala daha taktırıyorsanız siz bilirsiniz, yanlız o arabayı satmayın, sizden sonraki sahibine yazıktır.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

chip tuning basitce önce 2 ye ayrılır.. ;)

1. şekil : enjektörlerin takılı oldugu kütük ( common rail ) üstündeki basınc sensörüne bir takım fiş ler ile baglanan sigara paketi kadar bir kutu ile olur. bu kutu dış ortam sıcaklıgını ecünün farklı algılamasını saglayıp .. yani hava yaz da olsa kış da olsa soguk zannedip fazla mazotu içeri yollamaya yarar.
az da olsa faydası var yok degil..
fazla yakar + eksozdan cıkan kara dumandan arkayı göremezsiniz.. ;)
trafikde arkanıza denk gelenlerin de önünü görüp görmedilkeride tartışılır hale gelecekdir..

hava yakıt karışımı bir tahterevalli gibim dengede olmalı...kara duman ..çig atıyor yakamıyor anlamındadır mazotlu motorda..
sadece yakıtı fazlaştırmak cözüm degil ..turboyu degiştirip fazla havayı'da içeri sokabilirseniz netice ortaya cıkar..

2.şekil :
aracın arıza arama baglantı fişi obd 2 ye bir bilğisayar ile baglanır chip tuning 'gi yapıcak adam içindeki yazılımı kendi bilgisayarına kopyalar..sonra degiştirilmiş yazılımı içeri 2. bi operasyon ile yükler.. ;)

chip tuning'ciye giderken obd soketinden aracı okutun arızalı normal olmıyan bişiler ne varsa degişin .. + yeni hava filitresi takarak gidin..
hatta bulundugunuz yerde bosch car service var ise aracı dinamometreye cıkartın + kts'ye baglatın..orda canlı degerlere enjektörlere ,ısı vs tüm sensörlerin calıştıgının okeyini alın ..110 beygiri görün sonra chip çiye gidin derim..

ilk enjektörleri elektirikli yeni nesil mazotluyu psa 1997 de içad etmişdir.. hdi 'yi..
arac modelimiz 2006 üretimi olsada .. ;) kullanılan RHW kodlu motor 2000 li yıllarda pejo araclarda kullanılmıştır..
yani teknolojimiz 1999<>2000 gibi dir.. ???
siemens ecd 15 ecu ya sahiptir.. ::smiley: bu devirde antika gözün'le bakılıyor.. ;D
fiat scudo 'da ne bileyim pejo 806 da da bu motor var ..al ondakini sök ..tak bizim suzi'ye o da olmuyor.. ;) ???
enjektörü bazı egr sistemi ,gaz kelebek bilmem ne sistemleri 2.3 hdi motorla karışık kokteyl gibim..
onlarda motor yan bizde düz durduguna v kayış makara sistemi ise tamamen suzi..
özetlersek 2.0 hdi + 2.2 hdi+ suzuki karışımı..
psa nın yeni nesil 2.0 hdi leri şu an 180 eşek üstü standart fabrika cıkışı verebiliyor.. ;)

chip tuning bu motorda pek iş görmüyor..biraz fark var gibi vites aralarını uzatıyor..
dinamometre beygir farkını algılamıyor.. ??? yani yok diyor..

başka bi şekil>>

cok akıllı bi turbocu bulup turbo dan başlayın derim..

emiçi tarafın pervane capını büyütüp kanat sayısını fazla olan ile degiştirebilirse..fazla havayı bulursanız .. ;) aynı anda fazla yakıt da içeri verirseniz bu iş olur..

ben bi turbocuyla anlaşmışdım turboyu söktürdüm o ara tamirçim kendi turboçusuna yollamış..adam yapmış bitirmiş ..bile ondan alıp o sinirle benim turbocuma götürmüşdüm..içini bi actık yeni pervaneye göre cok hassas tornada büyütülmesi gereken yeri herif el breyziyle vız vız la elde yontmuş..orda bida tornacıya vs götürdük ama işin tadı tuzu bende olmadı..
..şimdi yeniden bida yapıcam ama emme tarafını cıkmada olsa başka kullanmam gerekiyor..
benim iş hangi bahara kaldı belli degil..?... ??? ::smiley:

chip tuning ustalık + deneyim ister.. ;)

örnek verirsek kuru fasulye yemegini her aşçı degişik yapar..en zevk ve keyifle yediğiniz de size göre degişir gibim.. ;D

yazılım dedinilen şey yakıt haritası aslında.. ;) bunu matematik mühendisi bi bilğisayar yazılımçısının cıkan degerlere göre araca özel yapması lazım.. ;)
yani benim aracımın turbosu bozuk az hava veriyorsa ısı sensörüm farklı ölçüyor ise o degerlere göre hesabı kitabı işlemi gerekiyor.. ;)
bizim memlekette bu iş 100 yuro verip ingilizden mail yoluyla geleni bizim ecu içine sokmak..

tunning cinin iyi si var sa kendi eliyle harita yapanını bulayım o eli öpüçem.. :smiley:
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

yazılım dedinilen şey yakıt haritası aslında.. ;) bunu matematik mühendisi bi bilğisayar yazılımçısının cıkan degerlere göre araca özel yapması lazım.. ;)

O kadar kolay mıymış, hangi değerleri kullanarak hangi bilgiyle hesaplayacak adam? o işin ince detaylarını motor üretenler rekabet avantajlarını kaptırmayı umursamadan öyle bilimsel dergilerde insanlık hayırına yayınlıyorlar mıymış?
Hadi o işi bir şekilde hallettik düzgün yaptırdık diyelim, bu işten sonra birilerinin de aracın orjinal parçalarının yeni motor çalışma şartlarıyla uyumlu olup olmadığını test etmesi lazım, bunu da arabayı şöyle bir 200 bin km kadar kullanarak ya da ona denk miktarda çalıştırarak yapabilirsiniz, ya da belki motor üreten hayırsever arkadaşlar belki hangi maddeden yapılan motor contasının yeni motor çalışma parametrelerine uygun ve o şartlarda uzun ömürlü olduğunu yine insanlık hayrına bir bilimsel dergiye koymuşlardır (ve de bizim chip tuning "ustaları" da böyle şeyleri okuma adeti olan uzman(!) kişilerdir genelde, kesinlikle her önüne gelen dükkana o tabeladan asmaz önce gider eğitimini alır, zaten bu ürünler de araç üreticilerinin onayını ve sempatisini taşımaktadır, ne de olsa kendileri bu işi fabrikada yapamamış, bu işi yapabilen kendilerinden daha bilgili(!) tuningçi mühendis arkadaşları çok takdir ederler)... Ve yine bu iş öyle kesin hesaplar sonucu yapılabilen hiç test gerektirmeyen öyle düz mantık bir iştir ki, vakti zamanında subaru, GM vs gibi işin uzmanı şirketlerin bile bu işi yanlış yapıp daha garanti kapsamındaki araçların antifrizine serviste çatlak tıkayıcı koydurttuğu ve bu şekilde garanti kapsamında bir sürü motor açıp zarar etme riskinden kurtulmaya çalıştığı kesinlikle görülmemiştir (ne de olsa çok basit bir hesabı var, bir kaç rakkamı çarpıp bölelim, olur biter, her malzemenin her tür özelliği de gayet iyi bilinmektedir, teste gerek yok..)... Ben almıyayım, fazla naif varsayımları bulunan, fazla uzun, teferruatlı bir süreç... ama bizim chip tuningçi tanıdık bir usta var, o hepsini biliyor...
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

DSCF1834.jpg

bosch car servislerin istanbuldaki en eski 3-5 tanesinden biri..sahipleri yanlarında calışanlara devredip emekli oldular şimdilerde özel servis bosch degil takım taklavat ,egitim ler vs hep bosch ve tecrübeli bi yer ölçümü yaptırdıgım yer..benim için önemli olan dinomometre trıvırı marka degil bosch olması.. ;)
mitsubishi colt 1.5 did amt arac
3piston 1500 motorlu dizel ..fabrika cıkışlı 95 beygir .. motor mersedes +şanzıman getrag 6 ileri otomatikleştirilmiş düz vites..

benim adam chiptuning yaptı hissetmekse bi 20-30 beygir arrtı harbiden ucuyor araba gibi geliyo bana ama dogruyu dinamometre söyler dedim cıktık üstüne.. ;)

dinamometre'çilerim ruhsatta yazan beygiri 5-10 yaşında bi arabada tam olarak okumaya alışık degiller mutlaka bi derdi olur o derdi giderdikden sonra 2. ölçümde fabrika degerini okumamaya alışmışlar..
ruhsata baktılar 95 cıkacagıda 80 gibi tahmin ediyorlar.. ;D
147 cıkınça dillerini yutup bizim makina arızamı yaptı..? biz bu herife ne diyçez şimdik diyem bi an konuşma yeteneklerini kaybettiler..kendi aralarında fısıldaşıp duruyorlar.. ::smiley:
araya girip olaya burnumu soktum da zar zor söylediler..
yav chip yaptırdım birazcık artmış eşekleri problem yok deyinçe olay ve adamlar düzeldi.. ;D

bu kagıdı aldım ve bi ara chip tuningçime gittim gösterip teşekkür ettim.. ::smiley:

o bana bişi dedi ben tam anlıyamadım..? bana degil motorunu yapan mersedese teşekkür et dedi..hımm dedim ama genede anladım sayılmaz..

benim bu yarım porsiyon araba bayan arabası tarzı üstünde öyle gösterge felen yok fazla ..aküymüş hararetmiş vs..iyiki bi yakıt göstergesi koymuşlar.. ;D
yeni nesil mazotlu turbo motorlada teneke conta olur ;) sıkışınca cırt diyem 2 dakkada yanmaz cortlamaz.. ;)
ama ben eşegi evvele saglam kazıga baglayanlardanım..>>
torpido üstüne sonradan olma ölçüsan marka hararet göstergesini koydum mecbur.. ;)
bu kadan %60 kadar fazla güç bi halt ederse göreyim dedim.. ;)
5 bilemedin 10 dakika sıkıştır anında hararet dip yapıyor.. :eek:
yani şarjörü olmıyan bi sıkımlık tabanca gibim oldu.. ;D
otobanda ful modifiyeli eksozu bögüren içinde gençler makas falan atıp beni gıçık edinde onları bide rampada tork un en lazım oldugu yerde denk getirdiysem degme keyfime ayar etmem 2 dakika sürmüyo.. ;D
sonrada meşhur o bögüren aracını bu yürümüyormuş diyem gaz döküp yakıyomu onu bilemem tabi.. ::smiley:

ayni kadro ile xl-7 TD işe başladık >>
DSCF1836.jpg

1. ölçüm debimetre tıkalı beygir düşük..
2. ölçüm debimetre temizlenip düzelinçede 108 beygiri yakaladı..
3, ölçüm 1ay kadar sonra chipli hali ??? + beygir yok sadece vites arası uzamişlığı var.. :mad:
sonuç hüsran.. :smiley:
sonrada turboya el atmıştım oda elde olmıyan nedenlerden ayrı bi hüsran. ???

'' motorunu yapan mersedese teşekkür et '' bu laf aklıma geldi gec de olsa
mersedese teşekkür etmeyi unuttum ama pejo ya ne edecegimi bilemez haldeyim.. :smiley:

bide 4x4 leri dinamometreye almıyolar.. ::smiley: bu cerokilerin 120 km den sonra 4 cekere otomatik geceni hangisiyse bi dinamometre fii tarihinde bomba gibi patlamış kulaktan kulaga yayılmış motor şanzıman parcalanıp aşagı düşmüş mü ne..?
adamları ikna etmek için bayagı bi ugraştıydım..
ufak vitesi ellemezsen bu 2 ceker dir diyem.. ;D

olanı var..olmıyanı var..

bu rhw 'den bi çacık ben yapamadım ..yapan olursa yardım isterim.. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

Eğer aracınıza chip yaptırmak isterseniz arkadaşım bu işi yapıyor yardımcı olurum
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

bilgler için teşşekkür ederim vaz gectim taktırmıyorum sanki zararlı oalcak gibi,
arazı testine cıktım içi ful dolu iken gayet memnun edici sadece şehir içi ve dik rampalarda kalkışları hantal sanırım oda otomobilden araziya geçmenin farkı önceki aracım 140 beygirdi ve kğ 1550 idi tekara herkese tşk ederim
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

sakyuz' Alıntı:
Yani ne diyelim devir ekonomi devri, suv bu ferrari değil hızlı kullanırsan zaten dengesini kaybeder o motoru ihtiyaç olan minimum olduğu için koyduk, performanslı araba isteyen benzinlisini alsın demiştir. Haksız mı? Motorinin yanma hızını basıncını motor contası üzerine getirdiği yükü performans arttırmayla motorun kaç km dayanacağını hesaplamak bize mi düştü yoksa chip tuning tabelası asan herkes yüksek(!) motor mühendisliği fakültesinden mi mezun olmuş? Madem öyleydi neden tofaş şahinlerin bile motorları dışarıdan geldi? Bunları düşünün hesabını kitabını yapın neticesinde hala daha taktırıyorsanız siz bilirsiniz, yanlız o arabayı satmayın, sizden sonraki sahibine yazıktır.

ilginiz için tşk ederim taktırmayacagım teknik bir eleman olarak mantıklı gelmedi
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

Herkes fikrini söylemiş, herkes kendi yoluna, kendi bildiği gibi yapar bence.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

Selamlar,
2 gün önce xl7 dizel aldım bende.
önceki aracım forester turbo.
yazılım konusuna gelince ben subarulara yazılım yapıyorum. bunu ticari olarak değil arkadaşlarıma veya tanıdıklarım için isteklerine bağlı olarak yapıyorum. yani yazacaklarımdan ticari bir düşünce gütmeden size olayı anlatayım.

kendi xl7 mede yazılım yaptırıp egr yi iptal ettirim yazılımdan da egr arızasını iptal ettirip kullanacağım.

bu sonradan takılan kutulardan bahsetmeden geçiyorum.
gelelim yazılım olayına.
aracımız 2.0 dizel dizel motor ve turbo besleme ile aracımız 110 hp üretiyor.
bu motorumuz bunu turbomuzun intercooler a ordanda boğaz kelebeğine gönderdiği 14 psi ve 300 cfm hava ile bu gücü elde ediyor. (rakamlar örnekdir)

çok basit bir anlatımla yazılım ile turbo basıncımızı 18 psi a yükseltiyoruz.
bunu yaparken wastegate değerlerinide arttırıyoruz.
hatta 2000 devirde doldurmaya başlayan ve motora güç katkısı sağlayan turbomuzu mümkün olduğu kadar erken doldurması için gereken düzenlemeleri yapıyoruz.
bu şekilde aracımız 1600 devirde eskiden 2000 devirde verdiği gücü vermeye başlıyor.basınç değerlerimizide yükselttiğimiz için aracımız daha yüksek verim elde ediyor.
mantık çok basit.
bunları yaparken yakıt düzenlemesi yapılabiliyor yapılmayabiliyor.
araçlarımız zaten çok zengin de yürüyor.
bu işlemler sonucunda aracımız aynı yakıtla daha fazla güç elde ediyor. dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlamış oluyor.

bu her motorda aynı şekilde verim alınacağı anlamına gelmez.
bizim 2.0 dizel ler için alınan değerler çok iyi. tavsiye ederim.

bu arada eline çin malı cihaz alan yazılımcı olmuş.
fazla para vererek işin ehli insanlara yaptırın bu işi.
zaten yazılımlara paket yazılım. ufak tefek oynamalar yapılıyor.
ama bizim çakallar iki değer değiştirerek aha abi yazılım oldu işte diyip para alıyorlar.
yazılım konusunda takıldığınız yer varsa sorabilirsiniz.
 


Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

2004 aracınız 0.7 bar civarında yürüyor.
bunu 1.4 bara kadar çıkartabiliriz. çok agresif olur.
zaten siz daha önce beni arayıp fikir almıştınız sanırım :smiley:
aracınız benzinli ve düşük km deydi sanırım.
isterseniz 14.7 olan afr değerinizi 15.5 lere çekip uzun yolda %5-10 arası bir yakıt ekonomisi sağlayabiliriz.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

Hayır görüşmedik.verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.peki bu değerleri yakaladıktan sonra motor omru değişir mı?
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara 2006 Td Cip H Tuning Nereden Buluruz

değişmez.
araçların çoğu ithal edildikleri bölge şartlarına göre yazılım yapılarak gönderiliyor.
edm- europe domestic market
jdm- japan domestic market
usdm- us domestic market

edm ye göre bizim araçlar 177 hp
usdm 210 hp
jdm 230 hp
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst