technologyst
Yeni Üye
Merhabalar, forumu yaklaşık 3-4 saattir geziyorum ve okuyabildiğim kadarıyla grand vitara gördüğüm tüm yazıları okudum.Benim bir kaç merak ettiğim bu araçla ilgili husus var.Ancak ben ilk kez 4*4 kullanan biriyim arazi konusunda çok acemiyim 2 kez karda kalmamın nedeni de bu sanırım
1) Bu araçla 2 defa karın içerisinde kaldık. Araç ta 2h 4h 4l özellikleri var. Bu araçta okuduğum kadarıyla kilitli difransiyel yok.Bizim karda kalmamızın nedeni de galiba bu. Olay şu şekilde gerçekleşti. Araçla normal giderken kar miktarı yaklaşık 20 cm civarındaydı, araç ile durduk, araçla kalmak istediğimizde araç kalkamadı ve sol ön teker ve sağ arka teker patinaja kaldı ancak diğer iki teker de herhangi bir çekiş belirtisi olmadı.Yine buna benzer bir durumu da başk bir yerde karda kaldık ve araç sol ön teker sadece çekiyordu. Bu araçların 4*4 çalışma mantığı anladığım kadarıyla hangi tekeri çevirebiliyorsa güç en sonunda ona aktarılıyor. Diğer tekerlere fazla bir güç aktarılmıyor. Bu durumdan kurtulmanın tek yolu difransiyel kilidimidir yada araçta başka bir sorun mu var.
2) Bu araçların arka kapısı yatay olduğundan ve sptepne bagaj kapapında olduğundan bagaj kapağından ince cik cik sürekli ses geliyor bunu nasıl önleyebiliyoruz. Bu ikisi hakkında tam bir bilgi bulamadım eğer forumda varsada ben atlamış olabilirim kusura bakmayın.
1) Bu araçla 2 defa karın içerisinde kaldık. Araç ta 2h 4h 4l özellikleri var. Bu araçta okuduğum kadarıyla kilitli difransiyel yok.Bizim karda kalmamızın nedeni de galiba bu. Olay şu şekilde gerçekleşti. Araçla normal giderken kar miktarı yaklaşık 20 cm civarındaydı, araç ile durduk, araçla kalmak istediğimizde araç kalkamadı ve sol ön teker ve sağ arka teker patinaja kaldı ancak diğer iki teker de herhangi bir çekiş belirtisi olmadı.Yine buna benzer bir durumu da başk bir yerde karda kaldık ve araç sol ön teker sadece çekiyordu. Bu araçların 4*4 çalışma mantığı anladığım kadarıyla hangi tekeri çevirebiliyorsa güç en sonunda ona aktarılıyor. Diğer tekerlere fazla bir güç aktarılmıyor. Bu durumdan kurtulmanın tek yolu difransiyel kilidimidir yada araçta başka bir sorun mu var.
2) Bu araçların arka kapısı yatay olduğundan ve sptepne bagaj kapapında olduğundan bagaj kapağından ince cik cik sürekli ses geliyor bunu nasıl önleyebiliyoruz. Bu ikisi hakkında tam bir bilgi bulamadım eğer forumda varsada ben atlamış olabilirim kusura bakmayın.