Ynt: Sprinter 4x4 E Lastik Seçimi Avantaj Ve Dezavantajları
Bu arada konunun detayını hatırlamasam da hatırlayabildiğim 1-2 önemli noktayı ekliyeyim
Birincisi bu tür tablolarda yük indeksi karşılığında gördüğünüz değer lastiğin taşıyabildiği maksimum yükü gösteriyor, o değer de lastiğin taşıyabildiği maksimum basınç değerinde elde edilir. Yani düz hesap o kadar yükü taşıyamıyor.
İkincisi lastiğin taşıyabildiği maksimum basınç lastik türüne göre (kargo, binek, LT vs) değişiyor onunla ilgili bir tablo da olması lazım.
Üçüncüsü bu tablolar her lastik türü için ayrı malesef. Hangi tablonun geçerli olduğu lastik kodundan anlaşılıyor mesela kod LT ile başlıyorsa LT (hafif kamyon/kamyonet) tablosu, P ile başlayan ya da hiçbir ilave kod ile başlamayan 215/70R/16 ya da P215/70R/16 vs gibi lastikler için P (binek araç) tablosu geçerli. Kargo "C" işareti de genelde lastiğin daha kalın bir yanağa sahip olduğu ve daha yüksek basınca dayanabildiği dolayısı ile bu daha yüksek basınçta gereken yükü taşıyabildiği anlamına geliyor, aynı yük indeksine sahip bir binek araç lastiğini aynı basınçta kullanamayacağınız için aynı yükü taşıması söz konusu değil.
Bunları birzamanlar araştırmıştım tekrar araştırıp okumadan bu tabloları bulamayız, ama genel mantık bu şekilde.