Sorun şanzumanda mı acaba ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan daf95xf Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,963

daf95xf

Kamp II
Mesajlar
266
Tepkime Puanı
16
Yer
Eskişehir
Daha önce otomatik vites kullanmadım,XJ 4.0 91 model aracım var, sabahları marşa basarken araç çalışıyor ama ilerlemiyor belli bir süre bekledikten sonra zar zor ilerlemeye başlıyor daha sonrasında ise normal seyrinde gidiyor.Ayrıca bazen sert kalkış yapmak istediğimde araç bağırıyor(flowmaster var araçta ) ama hızlanmıyor ve bazen de patinaj çekiyormuş gibi arabanın her yeri bozuk ve tırtıklı yolda gider gibi şangır şangır sallanıp ses yapıyor ve daha sonra ivme kazanıp ileri atılıyor ve devrini aldıktan sonra normale dönüyor,araçta 4.5 inç yükseltme ve 265/75/16 lastikler mevcut,sizce lastiklerden midir yoksa şanzumanda mı bir şey var ? Şanzuman yağı tam bu arada
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

buradan teşhis koymak zor ama daha fazla yol yapmadan bir şanzımancıya gösterin acil olarak.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Vites geçişlerinde herhangi bir vuruntu falan olmuyor hissetmiyorum bile diyebilirim ama sert kalkış yapmak istediğimde geç ivme kazanıyor sonra hızlanıyor
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/203 tercümesi (oldukça tarzanca) https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=tr&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.agcoauto.com%2Fcontent%2Fnews%2Fp2_articleid%2F203&edit-text=

kısa özeti: şanzıman yağını ve yağ filtresini değiştirin diyor bazı diğer önemli şeylerin arasında. ayrıca doğru yağı koyun yanlış yağı koymayın diyor. "valve body" denen şeyin vidalarını sıkın vs de diyor da o kadarının detaylarını burada tekrar etmek zor kendiniz okumanız lazım. yani evet sorun şanzımanda, ama henüz çok geç olmayabilir kurtarabilirsiniz.

tabi arada bir cümle yanlış motor ateşlemesi de olabilir diyor ama zannetmiyorum, büyük bir ihtimal tork çevrimcinin kilit mekanizması düzgün çalışmıyor. zamanında değiştirilmemiş yağdan, kirlenmeden, yanlış yağ konulmasından, aşınmadan, hor kullanmadan, o yukarıda civataları sıkılması gerekli dediği parçanın kenarlarından yağ kaçırıyor olmasından, tıkalı yağ filtresinin ya da başka bir problemden kaynaklı düşük şanzıman yağı basıncından vs olabilir. yani çok basit bir çözümü de olabilir biraz masraf ta çıkarabilir. bu araçlara sürekli bakan arabayı ilk defa görmeyecek bir şanzımancıya gitmenizde fayda var.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Umarım baş ağrıtmayacak türden bir şeydir ilginiz için teşekkürler,Eskişehir'de bu araçtan anlayan tamirci yok sanırsam Bursa'ya götüreyim orada vardır eminim
 



Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

bende de aynı sorun var araç boşa alıyor vites geçişleri geç oluyor şanzımandandır ben daha yaptırmaya zaman bulamadım. Ama ilk önce şanzıman yağını ve filtresini değiştirin sonra sensörünü değiştirin eğer değişim olmazsa şanzıman tamir kiti alıp güvendiğiniz yerde yaptırın. direk şanzıman tamirine girmeden ucuzdan pahalıya doğru yol alın.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Dediğiniz gibi önce yağ ve filtreleri değiştireyim.Hangi marka yağ ve filtre acaba ? bir de bugün park edip arabayı P konumuna alırken stop etti,alışverişten cıktım kontağı çevirdim ses yok,neyse çalıştı arac ve yola cıktım bir yerden dönecekken ayağımı gazdan kestim stop etti dönmekten vazgectim,çevreyolunda giderken yine stop etti,eve geldim park edecekken R konumuna aldım stop etti,tekrar çalıştırıp geri geldim stop etmedi park ettim,tüm bunlar şanzumandan dolayı mı acaba
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

bendeki sorun araba lpgye alınca stop ediyordu. benzinde ilk başta sorun yoktu egzoz patlamıştı yaptırdım siyah duman atmaya başladı sonra sevise gittim motorda sorun var açmamız lazım abi dediler. benim 350 bindeydi araba gaz yemiyordu 40 km üstüne çok zor çıkıyordu motoru komple revize ettirdim sonra şanzımanda sıkıntı başladı. arabayı alırkan akgün aydın usta ya göstermiştim onları aradım istanbulda olduğumdan arabayı ankaraya getiremiyorum ne yapayım diye. onlarda abi ilk önce filtreyi yağı değiştir sonra olmaz ise sensör var onu değiştir büyük ihtimal düzelir dedi işlerden zamanım olmadı. Sizde ki sorun motordan kaynakli da olabilir benim motorda nasıl olduğunu daha hala anlamış değilim yağ fazlası vardı ondan dolayı motor arıza vermiş. ama ilk önce ucuzdan başlayın ben pahalıdan başladım ucuza yöneldim iyi bir tecrübe oldu. iyi şanzıman ustası bende daha bulamadım motoru mengenler bosch serviste yaptırdım herhalde şanzımanıda orada yaptıracağım garanti olsun diye.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Sadece kalkışlarda gaza yüklenince hemen tepki verip hızlanmıyor sadece bağırıyor sanki tıkalıymış gibi,daha sonra açılıyor ve hızlanıyor araç sonrasında problem olmuyor normal ilerliyor.,Elektrik ustası şanzıman balatasından olabilir dedi,Eskişehir'de de kime göstereceğimi bilmiyorum ustası yok burda bilmiyorum
 




Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

hemen tepki verip hızlanmıyor sadece bağırıyor

tork çevrimcinin kilidi bir yana, galiba balatalar da kaçırıyor çünkü o kilit çalışmasa bile tork çevrimci kendi başına arabayı hızlandırabilecek birşey, kilitlendiği zaman sadece yakıt ekonomisi sağlıyor, kilitlenemediği zaman da ikide birde kitlenip açılıyorsa arabayı titretiyor hiç kilitlenmiyorsa kötü yakıt ekonomisine sebep olduğu gibi şanzıman yağının da normalden fazla ısınıp kısa ömürlü olmasına sebep oluyor. zaten yağ işlevini yitirdi mi de gerisi zincirleme kaza gibi gelir.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Araç çalışırken P ve R konumuna getirirken stop etmesi veya yolda giderken stop etmesi şanzumandan değil de boğaz kelebeğinden midir acaba,olmazsa temizleteyim bakalım
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

belki tork çevrimci kilidi kilitli kaldıysa ve hiçbirzaman açılmıyorsa P veya R'ye atınca stop etmesi ondan olabilir ama o durumda D'de atınca da stop etmesi lazımdı gibi geliyor bana. bu durum aracın yolda giderken stop etmesine sebep olurmu bilemiyorum, o biraz mantık dışı göründü bana, öyle olsa düz vitesli arabalar yanlış vitese atınca hep stop ederdi, muhtemelen başka birşeydir. öyle ya da böyle, arabayı böyle kullanmaya devam etmek en fazla çıkacak masrafı arttırır, en kestirmeden ankara ya da istanbulda biryerlerde ne yaptığını bilen bi şanzımancıya gitmesi lazım.
 

Ynt: Sorun şanzumanda mı acaba ?

Başlangıçta gaza yüklendiğiniz halde az tepki alıyorsanız şanzıman sensöründen olma ihtimali yüksek. Benim başıma gelmişti, sensör değißince düzeldi.
 

Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

Düz vites araçta baskı-balata biter de araç yürümez ya bunda da aynı şey oldu,ustam şanzumanı bu akşam çıkardı ve Bursa'da tanıdığı Ümit usta diye birine götürüp geldim bu gece bakalım ne cıkacak,şanzuman balatası olabilir diyorlar
 



Ynt: Sorun Şanzumanda Mı Acaba ?

sonuçlandı mı acaba?
 

SON KONULAR - FORUM