Soğutma Suyu Problemi!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan coolpix Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,455

coolpix

Ana Kamp
Mesajlar
23
Tepkime Puanı
0
öncelikle herkese selamlar...Ben sebebini anlayamadığım bir konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.Benim 95 model vitara 2.0 V6 otomatik vites aracım var 2 ay kadar önce araca komple bakım yaptırdım.(subap lastikleri,subaplar,yağ,filitreler.antifiriz vs.) bir ay önce dertler başladı.önce kalorifer radyotörüne giden hortumdan su sızdırmaya başladı.bende kelepçenin çok sıktığını düşündüm ve hortumu yeniledim.çıkdım uzun yola memlekette aracı babama bırakmaya.Çorum'a kadar 270 km hiç sorunsuz yol gittim.zaten memlekette orası.köye çıkarken yaklaşık 5 km yokuş çıkıyoruz.tırmanmaya başladıkdan bir süre sonra hararet ibresinin yükselmeye başladığını gözlemledim.hemen durdum baktım su yedek deposu su seviyesi normaldi.araçda rölentide çalışınca ibre düşmeye başladı ve bu şekilde köye vardım.Ertesi gün tekrar merkeze gittim işlerimi hallettim yine dönüşte aynı rampayı çıkmaya başlayınca hararet ibresi yükselmeye başladı kırmızıya kadarda çıkmadı yine köye vardım.ertesi sabah hafta sonu bitmişti babam beni merkeze bırakacaktı.yağını ve suyunu kontrol etmek için kaputu açtığımda tahliye deposunda su kalmamıştı.radyatör tapasını açtım kapağın termostadlı yaylı bölüm kırılmıştı.bu su kaybının sebebini buna bağladım.suyunu tamamladım.birde yanıma yedek bidon su aldım merkeze hararet ibresi normal seviyede merkeze geldim.sanayiden radyatör kapağının yenisini aldım taktım.ve otobüsle Ankaraya döndüm.Babam sorunsuzca köye dönmüş hararet meşhur rampayı çıkarken bir miktar yükselmiş.köye çıktığında yine ince bir su hortumdan su kaçırdığını görmüş ve bugün yine merkeze gitmiş hortumu sanayide yenisi ile değiştirmiş kontrol ettirmiş herşey normal,geri dönüşde rampaya tırmanmadan önce durmuş su seviyesini yine kontrol etmiş herşey normal.rampayı çıkarken hararet yine birmiktar yükselmiş ve rampanın yarısında hazin son radyatör üst tarafdan 15 cm kadar yarılmış.ve yolun kalan bölümünü traktör arkasında eve kadar gitmiş.
1-Bu olayların sebebi ne olabilir.(babamdan sordum ,yağda herhangi bir bozulma yok.Eksozdan herhangi bir duman atma olayı yok.
2-Araç normal de hiçbir problem yaratmazken bizim meşhur rampada ne olabilir.
3-İş başa düştü gidip bu hastayı ben iyileştireceğim .bu araç için nasıl bir radyatör almalıyım. forumdan okuduğum kadarıyla mercedes radyatörü takılabiliyormuş(orjinali birhayli pahalı gibi)
Biraz konuyu uzattım kusura bakmayın, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.fikirleriniz benim için çok değerli ve önemli .Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Etiketler

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

daha önce antifiriz yerine normal suyla dolu olan radyatördeki, hortumlardaki ve diğer yerlerdeki çatlaklar çökelen kalsiyumla dolmuştu sonra siz antirifiz koyunca antifiriz bu kalsiyumu sistemdeki heryerde eritti ve tabi kaçaklar başladı. Sonra da kaçınılmaz son. Radyatör çok pahalı değil diye biliyorum. Geçmiş olsun.

başka bir sorun olduğunu düşünmüyorum
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

Benim de ilk aklıma gelen aynı şey oldu. Bu durumda devir daim pompası ve diğer hortumları da kontrol etmek gerekecek bence. Zamanla incelen ve sertleşen hortumlar antifirizle temizlenince ve su da olması gerektiği basınçla dönmeye başlayınca hazin son gerçekleşiyor. Benim de radyatörün kör tıpası çıkmıştı...

Aracın sağlam bir yerini yenilememek lazım; tecrübeyle sabit :smiley:
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

bu sorun vitaralarda kronik bir sorundur hararet göstergesi hararetin yükseldiginde sürüçüyü uyarması içindir genelde tüm araclarda vitarada bu gösterge kolay kolay kıpırdamaz yükseldigi zaman motor bitti anlamına gelir .ileriki zamanlarda kapak contalarınız zarar görmüşmü diye sökülüp bakılmasında hayır vardır ibre dip kısma dayandı ise bilhssa..

yapmanız gerekenleri sırası ile anlatayım

yeni antifiriz konuldugunda tüm tortuların toplanacagı adres kalorifer radyatörüdür bunu yerinden sökülmesi icin komple gögüs sökülüyor cok zahmetli bir iş bazı radyatörcü elektirikçilerde bu iş için bir makina var dışarıdan 2 hortumla radyatöre baglanıp basınclı sıcak ilaclı su ile dolaşım yaptırılıp tıkalı olan yerleri acılıp çalışır duruma getiriliyor .

yan sanayii japon parcacılarında termostat 20-30 tl arasında kalıtesina göre degişiyor ,,siz servisten orjinalini 55tl ye almanız gerekiyor fiyatından başka farklarıda var..

radyatör için eski iyi bir ustaya şişlettirme yaptırın 40 tl işçilikle mükemmel oluyor işi bilen ellerde tabii ,,yanlış ellere düşerseniz de rezil olursunuz oda ayrı.japoncularda radyatör 300 tl cıvarı biraz kücükmüş petek kapasitesi vs.servisten orjinalin fiyatını alın derim ,yada corumda bakır kazanlı yerli yaptırın oda ömürlük olur.

temelden catıya aliminyum motora sahiptir vitaralar bu tip motorlar için günümüzde özellikle üretilen '' kırmızı '' antifiriz kullanın mutlaka kimyasal acılımına fazla girmeden radyatör vs delme özelligi yok aliminyum üzerinde pas küf vs oluşumunu engelleyiçi özelligi var .

radyatör içindeki suda bulanıklık pas rengi vs görüyorsanız motor içinde paslı kirli su dolaşıyor demektir ,cok eski bakkalda bulunan camaşır sadası alıp yarım kilo içine atıp biraz dolaşıp hararet 90 da iken suyun radyatör tıpasından başaltılması gerekir sonrasında temiz su konulmalı bu yeni su işini 3-5 kez yapmak lazım içinde soda kalırsa buda sonradan zarar verir .radyatör temizleyici ilaclarda var bulabilirseniz .en azından bunlar zor gelirse içindeki suyu boşaltıp birkac kere temiz su koyup cıkanın rengini görmeniz gerekir.

son olarakta eski bir tarihte konu ile ilgili konu açmıştım onada bir göz gezdirin . :smiley:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=41632.msg438149#msg438149
 



Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

cevaplarınız için çok teşekkür ederim.Anladığım kadarıyla motorla ilgili çok önemli bir problemimiz yok gibi görünüyor.Radtatör değişimi ile aracı köyden merkeze kadar sorunsuz götürebiliriz.Benim öğrenmek istediğim.burada bazı konularda okuduğum kadarıyla mercedes radyatörü hararet açısından daha verimli oluyormuş.ben ankaradan çıkmacılardan mercedes radyatörü alsam bu radyatörü köyde kendim takabilirmiyim.Demek istediğim bağlantı şekilleri çok farklımı.bu uygulamayı yapan bir arkadaşımız varmı.
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

Coolpix arkadaşım "...radyatör üst tarafdan 15 cm kadar yarılmış..." diye yazmışsınız.

inşallah yanılıyorum ama silindir kapak contası veya silindir kapağında bir deformasyon olduğunu düşünüyorum.

motordan kaçan basınç soğutma suyuna, dolayısı ile radyatöre girmiş ve radyatörü patlatmış gibi görünüyor.

zaten yazınızda da belirttiğiniz gibi "...2 ay kadar önce araca komple bakım yaptırdım.(subap lastikleri,subaplar,yağ,filitreler.antifiriz vs.) ..."

subap lastikleri, subapları değiştirme işlemlerini yaptırabilmek için motorunuzun silindir kapağı (veya v6 modelde silindir kapaklarının) sökülmesi gerekiyor.

araç tekrar toplanırken bir hata yapılmışsa veya kalitesiz silindir kapak contası kullanılmışsa bu talihsizlik başınıza gelmiş olabilir.

sadece radyatör değişimi ile bu problemin çözülebileceğini sanmıyorum.

geçmiş olsun ve kolay gelsin, yaptıracağınız tamirat ve sorunun çözümü ile ilgili burda bizi aydınlatırsanız benzer sorun yaşayan arkadaşlar için oldukça iyi olur.

saygılar

Ali
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

Ali bey yorumunuz için çok teşekkür ederim.
evet dediğiniz gibi yapılan bakımlar sırasında kapak contası değişti.kapakçıda taşlandı.motorcu geldi ölçümleri yaptı anlayacağınız ne gerekiyorsa hepsi yapıldı.değişmesi gerekenler değiştirildi.
Biraz önce radyatörün yenisini aldım.hafta sonu gidebilirsem yerine takacağım ve birşekilde aracı Ankaraya kadar getirmeye çalışacağım.çünki araçla uzun süre rampa çıkış haricinde hiçbir problem görünmüyor.Termostatıda söksem gelene kadar daha rahat gelir diye düşünüyorum.Çorumdada bu araçlardan anlayan bir usta olduğunu düşünmüyorum.mecburen Ankarada problemi çözmeye çalışacağım.
Bu araçlarda radyatörde hava yapma gibi bir problem oluyormu.eski renolardaki gibi bu iş aklıma takıldı.Eğer oluyorsa patlayan hortumları değiştirdikden sonra suyu koyduğumuzda hava yapmış olabilirmi.
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

coolpix' Alıntı:
Ali bey yorumunuz için çok teşekkür ederim.
evet dediğiniz gibi yapılan bakımlar sırasında kapak contası değişti.kapakçıda taşlandı.motorcu geldi ölçümleri yaptı anlayacağınız ne gerekiyorsa hepsi yapıldı.değişmesi gerekenler değiştirildi.
Biraz önce radyatörün yenisini aldım.hafta sonu gidebilirsem yerine takacağım ve birşekilde aracı Ankaraya kadar getirmeye çalışacağım.çünki araçla uzun süre rampa çıkış haricinde hiçbir problem görünmüyor.Termostatıda söksem gelene kadar daha rahat gelir diye düşünüyorum.Çorumdada bu araçlardan anlayan bir usta olduğunu düşünmüyorum.mecburen Ankarada problemi çözmeye çalışacağım.
Bu araçlarda radyatörde hava yapma gibi bir problem oluyormu.eski renolardaki gibi bu iş aklıma takıldı.Eğer oluyorsa patlayan hortumları değiştirdikden sonra suyu koyduğumuzda hava yapmış olabilirmi.

hocam bilmediğiniz yerde her ustayım diyene arabayı teslim etmeyin çorum ya da başka bir yer farketmiyor ama gece sakin ve serin havada arabayı zorlamadan inşallah ankaraya kadar gelirseniz gerisi kolay
 

Ynt: Soğutma Suyu Problemi!

aracı ankaraya sorunsuzca getirdim....son mesajımdan beri işlerim dolayısı ile ancak geçen hafta memlekete yeni bir radyatör alıp gittim.radyatörü kendim söktüm ve yenisi ile değiştirdim.suyunu doldurdum aracı çalıştırdım yaptığım kontrollerden sonra hararet ibresi normal seviyesinde ve herhangi bir sıvı kaçağı olup olmadığını kontrol ettikden sonra yola çıktım.Ankaraya kadar sorunsuz geldim.tabiiki yolda sıksık kontrolleri yaparak ve aracı fazla sıkıştırmadan.Burada birkaç gündür aracı faal olarak kullanıyorum.su eksiltme falan yok.Sadece hissedebildiğim araçda çekiş düşüklüğü var.sizin sizlerin değerli fikirlerinizi almadan ustanın yanına gitmek istemiyorum.bu çekişdeki düşmenin sebebi ne olabilir.şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,061
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst