Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan apobaris Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,989

apobaris

Ana Kamp
Mesajlar
23
Tepkime Puanı
0
Yer
budapeste macaristan
Selamlar.

Oncelik ile amacim kimseye isini ogretmek olmadigini belirtmek istiyorum. Amacim yurt disinda bir yasli Fransiz ustadan ogrendigim asgari risk ile triger kayisin degistirme methodunu sizlere aktarmaktir. Bu usta araclari her ne kadar iyi tanisada tanimasada asagida izah ettigim sekilde yapiyor ve gercektende iyi bir yontem bence cunku risk nerede ise 0

Kayisin muhafazasini actiktan sonra maket bicagi diye adlandirdigimiz alet ile kayisin ortasindan (genis kismindan) yaklasik 1 cm sini yada yarisini kesiyor ve disari aliyor.bunu yaparken motru anahtar yardimi ve el ile biraz donduruyor. Daha sonra kayis gergisini biraz gevsetiyor ve yeni kayisi agizlatip eski kayisa yaslanana kadar takiyor sonrada eski kayisin kalanini kesip aliyor.Sonrada yeni kayisi yerine tam oturtup gergiyi sıkıp toplamaya geciyor.

Sayet bu yontemi sizlerde begendiyseniz lutfen baskalarina anlatin.Cunku bilgi paylastikca guzellesir.

Saygilar
Abdullah Baris
 








Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

boşuna dememişler akıl akıldan üstündür diye....
 


Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

birtek anlamayan benim herhalde :smiley:
 





Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

Kayışın yarısını kesmek için ugraşacğın zamanda, eminimki sente noktalarını denkleştirip yenisini takarsın..
 

Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

Gece gece hangi kafayla okuduysam anlamamisim su anda ne demek istediginizi tam anlamiyla anladim. Dun gece bu topigi okuyunca bu is tam anlamiyla nasil yapilir diye kendi aracimin Haynes kitapcigina baktim. Orda kayis degistirme isini 5 uzerinden 4 zorlugunda olarak adlandirmis ve normal sartlarda oldukca zor gozuktu ama bu yontem guzele benziyor. Cok zorda kalirsam aklimda olmasi gereken bir yontem.

Bu arada madem amac bilgi paylasmak bende size eger araclarinizi kendiniz tamir ve bakimini yapmak istiyor yada yapiyorsaniz ve zorlaniyorsaniz aracinizin Haynes kitapcigini edinin. Bu kitapcik Ingiltere'de var baska hangi ulkelerde oldugunu net bilmiyorum. Ben Ingiltere'de yasadigim icin burada iscilik cok cok pahali aracimin herseyini elimden geldigince kendim yapmaya calisiyorum ve bu yuzden cok yararli bir kaynak. Herseyi grafik ve reimlerle anlatmis. Eger icerigini merak eden varsa kendi kitapcigimdan bir kac resim ceker buraya yuklerim. Haftalik, aylik, yillik ve 2 yillik bakimlaridan tutunda en ufak radyo vidalarini nasil sokeceginize kadar ayrintili yuzlerce sayfa bir kitap. Dusunenler Amazon.co.uk den falan getirtebilirler. Nasilsa kitap gumruge takilacak bir urun degil. Kitapciklari incelemek icin

http://www.haynes.com/

Burada daha cok arazi araclarina ilgilenen arkadaslar oldugu icin buda Jeep cilerin kitapciklari hemen hemen her model var ki zaten yillara gore bile degisik kitaplar var.

http://www.haynes.com/repairmanuals/jeep

Buda Toyotacilar icin;

http://www.haynes.com/repairmanuals/toyota

Diger marka ve modeller siteden bulunabilir.
 

Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

esas normalde çok basit bir iş tek yapılması gereken kayış gergisi gevşeltiliyor ve motor krankı ve egzantirik kasnağı oynatılmadan kayış takılıp gerdiriliyor bu kadar basit. bizim ustalar oynatmadan yapamayanlar sorun yaratıyor sadece.
 

Ynt: Sıfır Riskli Triger Kayış Değiştirme Yöntemi

Tiriger sente kayışı degişimi esnasında bozulan gergi rulmanları veya buna baglı bazı araclarda su devirdayim pompası degişimide gerekiyor bunlar için kayış ve ekipmanları komple sökülüyor ve her aracın kendine has sente aparatları yada işaretleri var bunlara sadık kalınarak yapılan kayış degişimi kusursuz olur
 



SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,919
Mesajlar
1,525,766
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst