Şehir Jipi Off Road Jipe Dönüştürülür Mü ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan farazicosmos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,197
2016 yılında 2015 model ford kuga alacakken, LPG sevmediğim için sıfır duster 4x4 aldım.

dizel motordan ve yürüyen aksamdan gayet memnunum sorunsuz her yerden geçtim. (üzerindeki lastikleri de at değil. fabrikanın taktığı 4 mevsim continental cross contact m+s) torku yuksek çekme karavan alıcam sonbaharda.
ssan young da iyi araba ama satacağınız günü de düşünün. piyasada gideri olan arabadan kolay kurtulursunuz. kapıda iki araba tutma imkanınız varsa düz vites suzuki jimny alın derim. benzinlisini kullandım çok beğendim. bence arazide en doğru araba modifiye edilmemiş, arazide ırzına tecavüz edilmemiş jimny.
 

Etiketler
Yorumunuz için teşekkür ederim.

suzuki jimny videolarını izlediğim bir araç arazide oldukça iyi performans sunsa bile aile ve karavan çekmek için uygun bir araç değil. ben karavan çekmek ve aile ile seyahatler etmekte istiyorum.

Çok saçma araçlar ile karavan çeken kampa giden off road için %100 uygun olmasa da %50 lik arazide sorunsuz giden araçlar gördüm. En basiti yaylaya çıkarken sağanak yağmur yağmıştı bizim 4x4 kalmıştı yanımızdan reno broadway geçip gitmişti. Çok garip bir duyguydu tabi bu durum.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=vRyHG4mxmyY


videoda da gözüktüğü gibi rol bar testlerinden eski araçlar ya geçemiyor yada çok zorlanarak geçiyor.

Güncel tüm otomobiller adaptif 4x4 özelliklerine sahip bu sebeple normalde önlere %45 %45 gücü dağıtırken arkalara %5 %5 dağıtıyorlar. Taki bir tekerlek zorlanırsa o tekerleğe %100 e kadar gücü aktarabiliyorlar. Yani awd teknolojisi

Video: https://www.youtube.com/watch?v=GzEtTWi7beM


bu videoda ise premium suvların awd teknolojisinde daha hızlı karar verdiği gözlemleniyor.

eski araçlara baktığımızda genelde askeriden emekli edilmiş land rover modellerine onlarında 4 tekere %25 güç dağıtarak gerçek 4x4 olduğunu görüyoruz. yani çok çok eski şanjımanlardaki gibi boşta kalan tekere gücü verip patiye düşmeden gidiyorlar.

güncel araçların hiç birisi gerçek 4x4 olmadığı için en azından güncel awd teknolojisi gibi teknolojisi olan araçlar kullanmalıyız. buna duster da dahil.

uzun araştırmalarım sonucu ise şu bilgiyi öğrendim %60 lastik %10 şöför kalan araç. yani araç iyi de olsa şöför harikada olsa lastik yoksa yolda kalınıyor.

Güncel suvların çoğu başta yazdığım skoda gibi suv demeye bin şahit modeller dışındakiler off road modu karavan modu gibi modlar barındırıyor. buda hiç oynama yapmadan aracın arazide 10 cm kadar yükselmesi anlamına geliyor. iyi birde lastik varsa ekstreme off road deneyimine girilmeyecekse yani sadece amaç arazide olmaksa araçlar fazla fazla yetiyor.

bu arada dusterlarda 8 cm yükseltme ve arazi lastikleri ile şehirde kullananlarda gördüm.

bende fikrimi tamamiyle premium suvlardan yana kullanmaya karar kıldım çünkü skodayı alsaydım arazide çöp olurdu zaten şimdi de şehirde kullananlar 3 yıla çöp oldu diye satıyor.
 

ben 4x4 diesel dusterı sıfır aldım 4 yıldır hem şehir içi, hem arazi kullanıyorum memnunum torku da iyi.
hala satışı varsa 2000 motor 4x4 nissan qasgai de düşünülebilir.
satarken de kolay gider. japonlar iyi bu işlerde.
 

nissan şehir jipi açıkçası hanıma alacaksın işten eve evden işe gidip gelecek off road için uygun değil ama duster sür araziye sorunsuz geri gelir.