şase güçlendirme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TATRA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,666

TATRA

Kamp I
Mesajlar
170
Tepkime Puanı
1
merhaba arkadaşlar

resimdeki araç niva değilmi??

böyle uygulamalar şaseyi ne ölçüde güçlendirir

http://www.avtotex.com/Lada/niva/niezalezne%20_podwieszenie%20raduktor.jpg
 

Etiketler
Ynt: şase güçlendirme

linkteki resim yeterli fikir vermiyor ama Lada için şase güçlendirmeyi neden yapmak istediğinize bağlı birazda.Eğer 3 tondan daha güçlü bir Vinç takmak için ise önermem çok ciddi bir kafes oluşturmak lazımki buda aracın yüksekliğini azaltabilir yada diğer mekanik kısımlara müdahaleyi zorlaştırabilir diye düşünüyorum.. Aracın arazideki hoplama zıplamalarında hasar görmesin diye ise bence gerek yok aracın şasesi bence ona uygundur.
 

Ynt: şase güçlendirme

Benim linke tıkladıgımda gördügüm ekipman nivanın ön diferansiyelini motordan ayıran parcalar şase güclendirmeyle alakası yok
 

Ynt: şase güçlendirme

reis28' Alıntı:
Benim linke tıkladıgımda gördügüm ekipman nivanın ön diferansiyelini motordan ayıran parcalar şase güclendirmeyle alakası yok
Dursun usta henüz tanişmasakta Niva konusunda hem yazdıklarınız hemde arkadaşlardan duyduklarımdan bilgilerinize saygım var .. ben aşağıdaki mesajı Niva konusunda 2 yıllık bir kullanımı saymaz isek ciddi anlamda deneyimli olduğumdan değilde kişisel fikrim olarak yazdım.. belki siz farklı düşünüyorsunuzdur.
selamlar..
 

Ynt: şase güçlendirme

Ertugrul bey umarım en kısa zamanda tanışırız niva aslında bilindigi gibi şasesi zayıf bir arac degil hatta şerokiler kadarda saglamdır agır off road yapmak için tabiki aracın bazı kısımları her aracta oldugu gibi güclendirme yapıla biliyor lakin dediginiz gibi standart hali de yetrli olur
 



Ynt: şase güçlendirme

Dursun usta merhabalar. diferansiyel karpuzunun üstünde , dört adet siyah demir var, civata yardımıyla tutturulmuş ,bu konstrüksiyon nivalarda standartmıdır??
 

Ynt: şase güçlendirme

TATRA' Alıntı:
Dursun usta merhabalar. diferansiyel karpuzunun üstünde , dört adet siyah demir var, civata yardımıyla tutturulmuş ,bu konstrüksiyon nivalarda standartmıdır??

Hayır degil görünen resimdeki parcalar ön difarensiyeli motor altından ayıran parcalardır nivalarda ön dif motor altına montelidir bu aparatlar sayesinde dif motordan ayrılarak traverse monte edilir ki bu sayede arac yükseltme işlemi yapılırken aks acıları bozulmaz
 

Ynt: şase güçlendirme

TATRA' Alıntı:
Dursun usta merhabalar. diferansiyel karpuzunun üstünde , dört adet siyah demir var, civata yardımıyla tutturulmuş ,bu konstrüksiyon nivalarda standartmıdır??
merhaba,
eğer bu fotoğraftakinden bahsediyorsanız, ön diferansiyel görünen.

normalde benzinli nivalarda ön diferansiyel motora bağlanır, rusyada dizel nivalarda ve chevrolet niva'larda ön diferansiyel motordan bağımsızdır (motorun üstünde uygun yer olmadığı için), bu fotoğrafta gördüğünüz parçayla araca bağlanır. Fotoğrafta sağdan sola geçen boru torsiyon çubuğu, o çubuğun üstüne bir tanesi diferansiyelin solunda bir tanesi sağında 2 tane metal plaka monte edilmiş her biri 2 civatayla, o 2 parça diferansiyeli motordan bağımsızlaştıran aparat.

LADA_Niva_Front_Reducer.gif


nivalarda ön diferansiyel motora sabitlendiği için hem daha fazla titreşime sebep oluyor, hem bağlantının sağlamlığı açısından problem çıkartabiliyor, hem de araca yükseltme yapılması durumunda aks açılarını biraz eski haline getirmek için diferansiyeli aşağı indirmeyi çok zorlaştırıyor.

kullanılan fotoğraftaki parça standart niva parçası bu arada, ama bizdeki benzinli nivaların değil, dizel nivaların ve chevy nivaların (avantajından dolayı sonradan takılıyor benzinlilere).
 

Ynt: şase güçlendirme

bilgiler için teşekkürler

aynı sitede
iki lada niva vardı .alt sistemde bazı modifikasyonlar yapıldı sanmıştım
yinede biri hayli havalı duruyor .

http://www.avtotex.com/Lada/niva/img_2977.jpg

http://www.avtotex.com/Lada/niva/img_2978.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst