Karavanda şarj dinamosunu büyük amperli olanıyla değiştirip yaşam aküsünü doldurma düşüncesi olan
arkadaşlarımıza yardımcı olacağına inandığımdan yaşanmış tecrübeyi aktarmak istedim.
Yeni nesil araçlardaki şarj dinamolarında artık konjektör kullanılmıyor,yani 70 amperlik dinamo aküyü doldurduğunda
kart üzerinden sistemin elektirik almasını engelliyor. Eski sistemde konjektör fazla enerjiyi üzerine alıp eksildiğinde aküye
gönderebiliyordu.
Benim yaşadığım olayda aynı aracın 75 değilde 90 amperlik ve farklı marka dinamosu araca takılınca sistem çalışıyor ancak
75 amperlik akü dolunca sistemin tanımadığı farklı amperdeki dinamonun enerji üretimini kesemediğinden arıza veriyordu.
Benzer problemi yaşayan Arif Hüküm beyin tecrübeleri benim yaşadığım sorunla aynı olduğunu görünce bu yazıyı yazma
gereği duydum.
Ben sorunu nasıl hallettim, aracın şasi nosu ile dinamo kodu bulundu,o yıl üretilen araçlarda kullanılan dinamonun markası
tespit edildi ve yeni olanı alıp yetkili serviste taktırdım. Beyin sisteme bağlandı ve yeniden tanıtıldı. Problemim çözüldü.
Bu yöntemi izleyerek yetkili serviste yüksek değerde dinamo ile değiştirilebilir ancak dikkat edilecek konu 90 amper olan
orjinal dinamo yerine takılan 150 amperlik dinamo çalışmaya başladığında 90 amperi doldurduğunda devammı edecek yoksa
kart değerini tutturunca yani 90 amperde devreden çıkacakmı.
Sisteme tanıtılan yeni dinamo arıza vermeyip biz farkına varmadan hep 90 amper kapasite ile çalışması olasılığı gözardı edilmemeli.
Benzer tecrübeler yaşayan arkadaşlarımızında tecrübelerini paylaşmalarını dilerim.
arkadaşlarımıza yardımcı olacağına inandığımdan yaşanmış tecrübeyi aktarmak istedim.
Yeni nesil araçlardaki şarj dinamolarında artık konjektör kullanılmıyor,yani 70 amperlik dinamo aküyü doldurduğunda
kart üzerinden sistemin elektirik almasını engelliyor. Eski sistemde konjektör fazla enerjiyi üzerine alıp eksildiğinde aküye
gönderebiliyordu.
Benim yaşadığım olayda aynı aracın 75 değilde 90 amperlik ve farklı marka dinamosu araca takılınca sistem çalışıyor ancak
75 amperlik akü dolunca sistemin tanımadığı farklı amperdeki dinamonun enerji üretimini kesemediğinden arıza veriyordu.
Benzer problemi yaşayan Arif Hüküm beyin tecrübeleri benim yaşadığım sorunla aynı olduğunu görünce bu yazıyı yazma
gereği duydum.
Ben sorunu nasıl hallettim, aracın şasi nosu ile dinamo kodu bulundu,o yıl üretilen araçlarda kullanılan dinamonun markası
tespit edildi ve yeni olanı alıp yetkili serviste taktırdım. Beyin sisteme bağlandı ve yeniden tanıtıldı. Problemim çözüldü.
Bu yöntemi izleyerek yetkili serviste yüksek değerde dinamo ile değiştirilebilir ancak dikkat edilecek konu 90 amper olan
orjinal dinamo yerine takılan 150 amperlik dinamo çalışmaya başladığında 90 amperi doldurduğunda devammı edecek yoksa
kart değerini tutturunca yani 90 amperde devreden çıkacakmı.
Sisteme tanıtılan yeni dinamo arıza vermeyip biz farkına varmadan hep 90 amper kapasite ile çalışması olasılığı gözardı edilmemeli.
Benzer tecrübeler yaşayan arkadaşlarımızında tecrübelerini paylaşmalarını dilerim.