Merhabalar.Aranıza yeni katıldım.2006 model santa fe suv aracım var.Yaban hayat ve kuş fotoğrafları hobim.Dolayısıyla çoğu hafta sonunu arazide geçiriyorum.Sorum şu, araçta bulunan 4WD Lock düğmesinin tam fonksiyonu nedir.Ne zaman ve nerelerde kullanmam uygundur.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Aramıza hoş geldiniz.Aracınızdaki 4WD Lock düğmesinin fonksiyonu 40km hıza kadar çekiş sisteminizin %50 ön %50 arka tekerlekler olarak kilitlenmesidir.Aracınızdaki tc kontrol zaten kaygan yüzeylerde gereken tekere çekiş sağlayacaktır 4WD Lock ise daha derin kar,çamur,kum gibi daha oynak zeminlerde kullanılmalıdır.
İlk tahminim aracınız eğer sürüş anında kısmi dört çekerse aracı sürekli dört çeker özelliğine çevirir.
İkinci seçeneğin olma ihtimali daha zor olsa da aracınız sürekli dört çekerse merkezi dif. kilidini devreye sokarak ön ve arkalara eşit güç dağılımının sağlanması içindir o düğme.
Yani araziye çıkınca iki seçenekte de o düğmeye basın.
Kullanma kılavuzunuz en doğru bilgiyi verir.
Bir de kışa doğru lastiklerinizi MT lastiklerle değiştirmenizi öneririm.
Fotoğrafçılık hobiniz olsa da hobinizi oldukça ciddiye alıyorsunuz(D 300,500 mm f4). İleride off-road konusunda bilgileriniz arttıkça da sanırım araç konusunda farklı seçimler sizi bekliyor olacak.
Aracın kullanma klıavuzunda muhtemelen 4x4 kullanım ile ilgili açıklayıcı bilgiler vardır. Oradan faydalanmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Kullanma klavuzundan sonra da arazide kullanımla ilgili sorularınız oldukça deneyimli arkadaşlar size yardımcı olacaktır.
Tekrardan aramıza hoşgeldiniz.
İlgi gösteren bütün arkadaşlara teşekkür ederim.Valla servisten daha faydalı oldunuz.
Ben aracı alırken aslında mitsbishi L200 düşünmüştüm. Ama hanım baskısı bu SUV u bana aldırdı.Çok sert araziye girmediğimden işimi de görüyor aslında.Bir hafta sonu beraber olmaktan çok keyif alırım.
İşim gereği arabalarla ve servislerle çok içiçeyim.(Oto cam toptancılığı ).İlerde sanırım bana ait tam bir arazi aracı toplayabilirim.,İlginize tekrarteşekkür eder, Araziye çıkacağınız bir hafta sonunu sizinle paylaşmak isterim.
Saygılar.
abi öncelikle aracınızı kazası belasız kullanın.nerede ve ne şekilde kullanacağınızı bilmiyorum ama santafe de arazi vitesi ve diferansiyel kilidi yok diye biliyorum yani şehirde kullanılabilecek bir 4x4 o kadar.sakın araziye falan çıkmaya kalkmayın yolda kalırsınız.onun yerine aynı fiyatlarda bir nissan xtrail yada grand vitara alabilirdiniz saygılarımla
Merhaba.Grandvitara eski model diyorsanız bildiğim kadarıyla dizel otomatiği yokdu.Yeni kasanın ise altı bana alçak geldi.Hyundai assana telefon açtım ve ancak 2 gün sonra bana döndüler.Araba normalde önden çekişli.4WD lock konumuna aldığınız zaman 40 km ye kadar ön ve arka tekeri %50 olarak eşit dağıtıyor.tekerlerden 1i ya da 2 si boşta kaldığı zaman onları kitliyor diğer tekerlere gücü dağıtıyor.Bana verdikleri bilgi bu.
Araçla çok sert araziye zaten çıkmıyorum.Amaçım offroad değil.Yaban hayat fotoğrafı çektiğimden taşlı çamurlu yollarda beni daha kolay taşıması.İlerde bir pajero ya da lancruiser almayı düşünüyorum.
Bu arada sizlerle de kolay bir parkura gittiğinizde beraber olmak isterim.
Bir de vinç almak istiyorum.Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Teşekkür ederim.
hakan abi aracınızı tekrar güle güle kullanın.vinç alırken dikkat edin çünkü firmalar şuanda maliyet dolayısıyla çinde üretim yaptırıyorlar ve marka bilinen olmasına karşılık çin işi olabiliyor veya aynı malzemeler kullanılıp bilinen markayla bilinmeyen arasında yarı yarıya fark olabiliyor halbuki parçaları aynı ama fiyatları yarı yarıya
Bu konuda bursa da bir firmayla konuştum.Warn markaydı sanırım.Warn ın 2 adet 4 tonluk vinçi olduğunu ama dediğiniz gibi biri diğerinin nerdeyse yarı parasıydı.
2004 santa fe ler ile 2006 lar aynı 4x 4 sistemi ve otomatik şanzıman mı var ?
Mitsubishi alt yapısı var diye biliyorum ama 2005 2006 makyajlılar ile eskilerin farkını bilemiyorum.
Birde normalde sürekli önden çekiş mi arkadan itiş mi ?
Hocam merhaba bende de 2008 hyundai santa Fe var 4wd tuşuna bastığımda rampada denedim buzluydu ama ön teker patinaj yaptı ve çıkmadım acaba 4x4 e geçmiyor mu sistem çok canım sıkıldı kayıyor buzlu yolda 4x4 de bu nasıl olur 4x4 ün anlamı kalmıyor ki yada arızalı olduğunu düşünüyorum