Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,473

seyit

Kamp III
Mesajlar
723
Tepkime Puanı
1
Daha önce bu sitede biryerlerde özellikle Fransa başta olmak üzere kimi AB ülkelerinin devlete ait depolarında 2. Dünya savaşı yıllarında stoklanmış akla gelebilecek her türlü Willys jeep parçasının zaman zaman halka satışlarının yapıldığından söz etmiştim.Bunların arasında sandığı henüz hiç açılmamış komple motor,şanzuman ve diferansiyeller ile komple yada bölüm bölüm kaporta parçaları da mevcut.Bu ülke insanları bu satışlardan yararlanıp bu araçları aslına uygun şekilde restore ediyorlar ve USD 50 000 lere varan rakamlarda alıcı bulabiliyorlar.
Ne yazıkki ülkemizdeki modifiye salgını sonucu bugün sadece motor kaputu ve ön panjur dışında jeepten geriye birşey bulmak çok zor.
Burada eklediğim resimlerde ta o günlerde balmumu ile koruma altına alınmış böyle bir jeep motoru ( Go Devil) sandığından günümüzde tekrar gün ışığına çıkarken görülüyor.

dcp_1093.jpg


dcp_1096.jpg


dcp_1097.jpg


dcp_1098.jpg


MB_CRATED_ENGINE_ebay01.jpg
 

Etiketler
Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

seyit' Alıntı:
Daha önce bu sitede biryerlerde özellikle Fransa başta olmak üzere kimi AB ülkelerinin devlete ait depolarında 2. Dünya savaşı yıllarında stoklanmış akla gelebilecek her türlü Willys jeep parçasının zaman zaman halka satışlarının yapıldığından söz etmiştim.Bunların arasında sandığı henüz hiç açılmamış komple motor,şanzuman ve diferansiyeller ile komple yada bölüm bölüm kaporta parçaları da mevcut.Bu ülke insanları bu satışlardan yararlanıp bu araçları aslına uygun şekilde restore ediyorlar ve USD 50 000 lere varan rakamlarda alıcı bulabiliyorlar.
Ne yazıkki ülkemizdeki modifiye salgını sonucu bugün sadece motor kaputu ve ön panjur dışında jeepten geriye birşey bulmak çok zor.
Burada eklediğim resimlerde ta o günlerde balmumu ile koruma altına alınmış böyle bir jeep motoru ( Go Devil) sandığından günümüzde tekrar gün ışığına çıkarken görülüyor.

MB_CRATED_ENGINE_ebay02.jpg


MB_CRATED_ENGINE_ebay03.jpg


MB_CRATED_ENGINE_ebay04.jpg


MB_CRATED_ENGINE_ebay05.jpg


MB_CRATED_ENGINE_ebay06.jpg
 



Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

mustafaerdogandenizli20' Alıntı:
peki biz böyle motor bulabilirmiyiz?
yada nerden buluruz
bende 64 willys var

İşin resmi prsedürüne aklım ermez.Yanı buna benzer bir motoru satın almak için nasil bir yol izlenir,hadi aldınız diyelim beraberinde nasıl bir belge verilir ve bu belge o motorun Türkiye'deki bir araca konulmasında ne derece geçerli olur doğrusu bunu bilmiyorum.
Ancak Fransa'da zaman zaman hem bu tür parçaların ve hemde komple jeep lerin ( genelde MB ler ve birde Willys lisansı ile Fransa'da üretilmiş olan " Hotckiss" yanı MB lerin Fransız versiyonları) gruplar halinde satışa sunuluyor.Hatta bu işin toptanciliğini yapan bazı İngilizler trafından tren vagonlarına doldurularak Manş Denizi üzerinden büyük partiler halinde İngiltere'ye götürüldükleri oluyor.
Ayrıca yine Willys-Kaiser lisansı ile bir dönem Hollanda'da " NEKAF" adı altında üretildiklerinden zaman zaman bu ülkede de hem parça ve hemde komple jeep olarak satışa sunulduklarına ilişkin bilgi ve bulgulara rastlıyorum.
Avrupa Birliğine üye olmayan İsviçre gibi ülkelerin yanı sıra birlik üyesi ülkelerde bu jeepleri ve bu tarz parçaları satınalıp restorasyon yapıyor ve trafiğe çıkıyorlar.
İlginç olan şu; TÜV muayene istasyonlarını bize empoze eden bu birlik üyesi ülkelerde savaş yıllarında ve savaş meydanları için üretilmiş olduklarından dönüş sinyalleri üretim aşamasında üzerlerine konulmamış olan bu araçlara trafiğe çıkaracakları zaman illa da sinyal takacaksın demiyorlar.Sadece tentelerinin arkasına geriden gelen sürücüleri uyarmak adına " No Signal" yani araçta sinyal olmadığını belirten bir yazı yazmaları yetiyor.
Özetlersek; Avrupada bunlar var ama bizdeki kısıtlayıcı kararlar buna nekadar müsaade eder bu işleri bilenlere sormakta yarar var derim.
 



Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

.

Hocam bence eşi türkiyede yok bu motorun ilk defa görüyorum sıfır sandıkda olanı eğer orijinal amerikan sa harika bi şey yatmaktan sekmanların özelliği kalmamış olabilir.çalıştırmak lazım bu yavruyu...satıyorum deseniz havada kaparlar siz ne zaman ve nereden aldınız bilmiyorum ama blokun sıfırı yok şu an...

1953-WILLYS-JEEP-M38A1-engine.jpg
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

ismail55' Alıntı:
.

Hocam bence eşi türkiyede yok bu motorun ilk defa görüyorum sıfır sandıkda olanı eğer orijinal amerikan sa harika bi şey yatmaktan sekmanların özelliği kalmamış olabilir.çalıştırmak lazım bu yavruyu...satıyorum deseniz havada kaparlar siz ne zaman ve nereden aldınız bilmiyorum ama blokun sıfırı yok şu an...
Burada resimleri görülen o motor bana ait deyil.Başka bir siteden alınmış fotoğraflar.Fakat kullanıma yeni çıkacak olan bir motor.İç ve/veya dış kısmında herhangi ciddi bir sorun olacağını sanmıyorum çünki genelde manifoldlar hava almıyacak şekilde izole edilip dış kısımlarıda yine hertürlü korozyona karşı balmumu ile kaplanmış durumdalar.Zaten buradaki fotoğraflarda bu durum da açıkça görülüyor.
Bende ise bu motorun aynısının henüz hiç gömlek geçmemiş ve sadece .020 ye rektefiyeli olanı var.Motoru rektefiye yapmadan 4-5 yıl daha çalışabilecek durumdadır. .030, .040, .050, .060, .070 gibi gömlek geçirmeden 5 kez daha rektefiye potansiyeli taşımaktadır.
Benim jeepin üzerindeki Hurricane motorun da henüz " 0" olduğunu göz önüne aldığımda zaten o motoru kullanacak ömrüm olmadığını düşünüyorum.
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

siz elinizdeki huricane motoru satmak istermisiniz ve fiyat ne düşünüyorsunuz.
bende blok çatlak motor var şıkıştırmaya gelmiyor
aracımı rndımanlı kullanamıyorum
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

ben ufak bir düzeltme yapayımda yanlış anlama olmasın willyslerin her parcası ülkemizde mevcuttur motor sadece komple rektefiyeli olarak var zaten ve bulunmayan şu parcasıda yok ülkede demek doğru değil :smiley:))
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

unal' Alıntı:
ben ufak bir düzeltme yapayımda yanlış anlama olmasın willyslerin her parcası ülkemizde mevcuttur motor sadece komple rektefiyeli olarak var zaten ve bulunmayan şu parcasıda yok ülkede demek doğru değil :smiley:))

Kaporta ve kaporta parçaları ile yeni motor blokunu saymaz isek diğer mekanik parça konusunda sıkıntı olmadığı görüşünüze ben de katılıyorum.
Bugün ulaştığımız nokta itibariyle internet üzerinden yapılabilen alışverişler sonucu ister komple yeni kupa ve isterse herhangi bir parçasını ABD'den temin etmek mümkün.Ancak buradaki fotoğraflarda olan türden sıfır motor ABD'de yok ve Amerikalılar da bu nitelikteki motorları zaman zaman savaş yıllarında stoklanmış olan kimi Avrupa ülkesinde yapılan satışlardan temin ediyorlar.
Türkiye'de gerek Hurricane ve gerek Go Devil jeep motorlarını çıkma olarak temin etmek mümkün.Ancak dikkatli yaklaşmak gerekiyor,çünki her iki tip jeep motorunda da geçmişte uğramış olabilecekleri kötü kullanım sonucu 2. ve 3. silindirler arasında ve blok üst yüzeyinde çatlak olmayan ,dikiş atılmamış olanı bulmak oldukça zor.Bence ilk önce mümkünse silindir kapağını açıp blok üst yüzeyinde belirttiğim kısmı dikkatlice incelemekte yarar var.
Her nekadar Kaiser firması da üretimi durdurmuş olsada ABD'de adeta lisanslı üretici diyebileceğim " Omix-Ada" orijinal standarda çok yakın parça yapan ve satan bir kuruluştur ve bence jeep parçası satan firmalar arasında tercihte öne çıkan firmadır.Ardından Willys-Kaiser ve Northstar Willys adı altında faaliyetini sürdüren firmalar iyi kalite parça satıyorlar.(Komple yada parça parça kupa dahil)
Ellerinde ;
R.(Replicement)= yeni yedek parça ( Çin malı dahil)
NOS (New Old Stock)= eskiden kalma fakat kullanılmamış yeni orijinal parça
OE ( Original Equipment)= Orjinal parça
Used= çıkma fakat iyi durumda
olan parçaları bulmak mümkün.
 



Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

mustafaerdogandenizli20' Alıntı:
siz elinizdeki huricane motoru satmak istermisiniz ve fiyat ne düşünüyorsunuz.
bende blok çatlak motor var şıkıştırmaya gelmiyor
aracımı rndımanlı kullanamıyorum
Hurricane çokta uzun bir süre olmayan dönemde rektefiyeden geçmiş ve silindirler ,pistonlar,krank " 0" olarak yenilediğim ve hali hazırda aracın üzerinde olan motor ve satlık deyil.
Diğerine gelince ( Go Devil); " Ak akçe kara gün içindir " diye sakladığım bir motor ve üzülerek söyliyeyim ki o da satılık deyildir.
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

seyit' Alıntı:
Kaporta ve kaporta parçaları ile yeni motor blokunu saymaz isek diğer mekanik parça konusunda sıkıntı olmadığı görüşünüze ben de katılıyorum.
Bugün ulaştığımız nokta itibariyle internet üzerinden yapılabilen alışverişler sonucu ister komple yeni kupa ve isterse herhangi bir parçasını ABD'den temin etmek mümkün.Ancak buradaki fotoğraflarda olan türden sıfır motor ABD'de yok ve Amerikalılar da bu nitelikteki motorları zaman zaman savaş yıllarında stoklanmış olan kimi Avrupa ülkesinde yapılan satışlardan temin ediyorlar.
Türkiye'de gerek Hurricane ve gerek Go Devil jeep motorlarını çıkma olarak temin etmek mümkün.Ancak dikkatli yaklaşmak gerekiyor,çünki her iki tip jeep motorunda da geçmişte uğramış olabilecekleri kötü kullanım sonucu 2. ve 3. silindirler arasında ve blok üst yüzeyinde çatlak olmayan ,dikiş atılmamış olanı bulmak oldukça zor.Bence ilk önce mümkünse silindir kapağını açıp blok üst yüzeyinde belirttiğim kısmı dikkatlice incelemekte yarar var.
Her nekadar Kaiser firması da üretimi durdurmuş olsada ABD'de adeta lisanslı üretici diyebileceğim " Omix-Ada" orijinal standarda çok yakın parça yapan ve satan bir kuruluştur ve bence jeep parçası satan firmalar arasında tercihte öne çıkan firmadır.Ardından Willys-Kaiser ve Northstar Willys adı altında faaliyetini sürdüren firmalar iyi kalite parça satıyorlar.(Komple yada parça parça kupa dahil)
Ellerinde ;
R.(Replicement)= yeni yedek parça ( Çin malı dahil)
NOS (New Old Stock)= eskiden kalma fakat kullanılmamış yeni orijinal parça
OE ( Original Equipment)= Orjinal parça
Used= çıkma fakat iyi durumda
olan parçaları bulmak mümkün.
Kaporta ile ilgili söylediklerime bir örnek olması açısından bazı fotoğraflar eklemeye çalışacağım;
Bir CJ3B(Yüksek Kaput) Willys için OE(orijinal Parça) olmayan fakat bir başka firma tarafından üretilmiş ancak orijinaline çok yakın standartta ön panjur hariç kalan kısmının alınarak araç üzerine konulmuş olanı görülüyor.Siyah renkli astar korozyona karşı koruyucu ve satış öncesi üretici tarafından atılmış olarak pazarlanıyor.
Dikkatli bakarsanız torpido üzerinde bantlanmış bir karton parçası var;bu gösterge yuvalarının açık olmadığını ve alıcının bir şablon ile bu delikleri açmaya hazırlandığı anlamına geliyor.Buna benzer kimi diğer delik daha alıcı tarafından açılacaktır.(Orijinal olsa idi bu deliklerin tamamı açılmış olarak satışa sunulacaktı)
CJ3B lerin ilk modellerinde göstergeler tıpkı CJ2A,CJ3A,MB,M38 lerde olduğu gibi ayrı ayrı idi.Ancak sonradan bizdeki adlarıyla Tuzla ve Harikan dediğimiz erken dönem CJ5 ler,M38A1 ler ve AMC dönemi CJ lerde olduğu gibi tek gösterge üzerine toplandılar.
İşte bu kupaları üretenler restorasyon yapılan CJ3B nin hangi model yılına ait ise gösterge yuvaları ona göre sonradan açılsın düşüncesiyle bu kısmı kapalı olarak üretiyorlar.
Fotoğraflarda aynı jeepin ayrıca boyanmış hali de görülüyor.

006.jpg


010-1.jpg


012.jpg


013.jpg


014.jpg
 

Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

seyit' Alıntı:
Kaporta ile ilgili söylediklerime bir örnek olması açısından bazı fotoğraflar eklemeye çalışacağım;
Bir CJ3B(Yüksek Kaput) Willys için OE(orijinal Parça) olmayan fakat bir başka firma tarafından üretilmiş ancak orijinaline çok yakın standartta ön panjur hariç kalan kısmının alınarak araç üzerine konulmuş olanı görülüyor.Siyah renkli astar korozyona karşı koruyucu ve satış öncesi üretici tarafından atılmış olarak pazarlanıyor.
Dikkatli bakarsanız torpido üzerinde bantlanmış bir karton parçası var;bu gösterge yuvalarının açık olmadığını ve alıcının bir şablon ile bu delikleri açmaya hazırlandığı anlamına geliyor.Buna benzer kimi diğer delik daha alıcı tarafından açılacaktır.(Orijinal olsa idi bu deliklerin tamamı açılmış olarak satışa sunulacaktı)
CJ3B lerin ilk modellerinde göstergeler tıpkı CJ2A,CJ3A,MB,M38 lerde olduğu gibi ayrı ayrı idi.Ancak sonradan bizdeki adlarıyla Tuzla ve Harikan dediğimiz erken dönem CJ5 ler,M38A1 ler ve AMC dönemi CJ lerde olduğu gibi tek gösterge üzerine toplandılar.
İşte bu kupaları üretenler restorasyon yapılan CJ3B nin hangi model yılına ait ise gösterge yuvaları ona göre sonradan açılsın düşüncesiyle bu kısmı kapalı olarak üretiyorlar.
Fotoğraflarda aynı jeepin ayrıca boyanmış hali de görülüyor.

015.jpg


GetAttachment.jpg


more__progress_on_the_toy_004.jpg


more__progress_on_the_toy_005.jpg


more__progress_on_the_toy_007.jpg
 


Ynt: Sandığı yeni açılan Willys Motoru.

acaba boyle aynısından kupa bulabilirmiyim ve şafta bağlanan el fren tertıbatı yardımcı olurmusunuz
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,876
Kayıtlı Üye Sayımız
166,610
Kaydolan Son Üyemiz
Condishnali

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst