Sn. Akdeniz merhaba.
" Sanıyorum Türkiye’deki tüv e bir rakip lazım. "
Aman Allah aşkına !!!

Biz sistemleri çok çabuk istismar eden ve açık bulan insanlarız.
Tüv de rakip firma çıkar ise, daha çok müşteri çekmek için bu konu istismar edilir
ve yollar canavarı araçlar ile dolar.
Sıkı düzen bize iyidir.
Belki Almanyadan 40 sene geriyiz ama, çok şükür Pakistandan da 40 yıl ilerideyiz.
Tekrar o noktalara gelmeyelim.
Pakistanda otobüslerin, kamyonların halleri yürekler acısı.
Aklına estikçe şoför araca bir zincir veye perde veya herhangi bir şey asmış.
Kabin üstü de ayrı bir alem..
Tekniklerinin de Allaha emanet olduğuna pek şüphem yok.
TÜV kontrolundan başlamadan, yani 10-15 sene önce İstanbuldaki Magırus minibüsleri,
ilk gördüğümde ürrpermiştim. Ön takımlara ne yapmışlarsa minibüsün alt eteği yerden
75-80 cm yukarıda..
Ve şoför büyük bir gururla bu trafik faciasınnı zevkle sürüyordu..
Bu arkadaşımzın konusuna gelince, bazı model arabalara çeki demiri monte edilirken,
arka tampon içerisinde gizli duran bir çelik konstrüksiyon eleman mecburen sökülüyor.
Opel Zafira ve Ford C-Max de hatırlıyorum bu olayı.
Belki bu husustan kusur olarak işaretlemişlerdir.
Çözümü??
Belki o parçayı bulup yerine monte etmek ve bir proje ile eski haline döndüğünü belgelemek olabilir.
Aslında bu konuyu tüv ün o istasyondaki üst teknik yöneticisi ile konuşmak ve
çözüm üretmesini istemek lazım.
Farklı bir olay benim başıma bu sen başlarında karavan vizesinde gelmişti.
Firma araçlarından biri ile karavanı vizeye yolladım,
o aracımızda da çeki demiri ve çoklu priz var ama, priz çalışmıyordu.
Benim de işim olduğu için kendim götürmedim.
Yaklaşık yarım saat sonra elemanımızdan beklenen telefon geldi,
sinyalizasyon çalışmadığı için geçirmiyorlar.
1 saat kadar sonra gittim.
Problemli işlerde alt kadro ile konuşmayı hiç sevmem, çünki onların yorum kabiliyetleri
ve yetkileri yoktur. Ezberletilmiş prosedürü uygularlar.
Baktım teknisyen inat ediyor,
" Üst yetkilini çağır, seni muhatap almıyorum ve
bana hizmet vermek mecburiyetinde bu müessese" dedim.
Neyse yetkili geldi, iddia ettiğim şuydu:
" Bu aracın yolda sinyalizasyon veremeyen bir araç ile çekilmesi, sizi değil trafik polisini ilgilendirir.
Ben şu anda yurt dışında veya başka şehirde olsam bu karavanın vizesini yapmayacak mısınız?
Bunun cezası kime ait olacak, ben ödemem, zira sinyalizasyonu çalışan karavanı tüv e getirdim!
Sizin burada bu karavanın prizine 12 V cereyen verecekbir soket sisteminiz olmalı ve
karavanın sinyalizasyonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmelisiniz!
Onda hata var ise giderilmesini talep edebilirsiniz.
İlk anda onun da kafası çalışmadı, biraz daha yüksek sesle ikinci kere anlattım.
Baktı çetin cevize çattı, alttan almaya başladı. " Pratik bir çözüm var mı aklınızda" dedi.
" 12 V bir akünün + ve - uçlarına bağlı çıplak bir ucu - ucu sabitleyip 5-6 ucun her birine sokup,
arkada sinyalizasyon çalışıyor mu, onu kontrol edebilirsiniz." dedim.
Aklı yattı, ilk tersliği yapan teknisyen de arkada dinliyor.
Ona döndü, not alın bunu merkeze iletelim, dedi!!
Bana da dönüp, " Şimdi o tesisatımız yok. Rica etsem siz kendi aracınızın fişine takabilir misiniz ?
deyince ben de konuyu uzatmamak için fişi, karavanı çektiğim aracın prizine taktım.
Elemanımız gidip ruhsatı vizeletti.
Ayrılırken, konuyu takip edeceğimi söyledim.
Sonucu 2017 vizesinde göreceğiz.