Rolantide Motoru Isıtma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,057

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar;
Suzuki Vitara'nın kullanıcı kitapçığında Yakıt Ekonomisi başlığı altında, araç ilk çalıştırıldığında hemen hareket edilmemesi, hararet ibresinin, hararet göstergesinde bulunan "C" harfinin hemen üzerindeki çizgiye gelmesi beklenip aracın bundan sonra hareket ettirilmesi gerektiği yazıyor.
Böyle yapmanın hem yakıt ekonomisi sağlayacağı hem de motor ömrünü uzatacağı söyleniyor.
Ben bu kuralı uygulamayı birkaç kez denedim. Sabah serin bir havada ibrenin önerilen yere gelmesi 8 dk. sürdü. Bu süre bana çok uzun geldi. Kışın soğuklarda bu süre daha da uzayacaktır. Aracımda termostat vs. arızası olduğunu da sanmıyorum. Çünkü ısınmayı beklemeden hareket edersem ibre bahsedilen bölgeye 2 km 'de geliyor. Kalorifer gayet iyi ısıtıyor. Hararet sorunu yok. Rolantide motoru ısıtma konusu ile ilgili tv ve internet ortamında ise kitapçıkta yazanın tam tersine rolantide 30 sn bekleyip yürümek tavsiye ediliyor. Mantıken de araç ısınırken bir taraftan da yol alınmış oluyor.
Sorularım şunlar:
Rolantide kitapçıkta önerilen şekilde ısıtmak mı doğrudur, 30 sn'de yürümek mi? (özellikle motor ömrü açısından)
Benim aracımdaki ısınma süresi normal mi yoksa bir arıza mıdır?
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Her aracın el kitabı o aracın kılavuzudur. Ne diyorsa uyun derim. Her aracın teknolojisi farklılık gösterebilir.
Benim otomobilimin (3.0 lt) el kitabında da ''aracı çalıştırdıktan sonra yüksek devire çıkmadan sürüşe geçerek ısıtın, rölantide durmayın yazıyor''. Yani her araç için tek formül olmadığı gerçek.

Isınma sürenizede Suzuki üstadları cevap versin :smiley: Yanlışlık yapmayayım.
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Araç'larımızın motor sıcaklığı çalışma anında hava ısı ne ise yaklaşık olarak o ısıdadır. Yani bir başka deyişle hava 20 derece ise motorda yaklaşık 20 derece civarındadır. Yataktan yeni uyandığımızda elimizi yüzümüzü yıkayıp kendimize gelene kadar 3-5 dak nasıl gerekiyorsa, nasıl yataktan kalktığımızda koşarak işe gidemiyorsak :smiley: (göreceli tabi), motorlarda aynen insanlar gibi, ilk çalışmada yağ basıncı yağlama devirdaimi ve motor ısısı belirli bir noktaya (alt limit diyelim) ulaşana kadar verimsiz, biz insanların yeni uyandığındaki uykulu isteksiz halimiz gibi tepkileri olur.
Dolayısı ile motor ilk çalışdığında yağlama devir daimi için ve ön ısınma için 1-2dk, 60-120Sn kadar oyalanırsak ve ilk 5 dk veya hararet ibremiz "C" (Could=Soguk) bölümünü geçene kadar yüksek devirlerde kullanmazsak motor ömrünü cidden uzatmış ve yakıt ekomonisi sağlamış oluruz. LPG sistmi yapan firmalar sıralı sis. ve otomatik LPG geçişi için 30 derece motor ısınması ve sonra geçişi program olarak ECU (Beyin) ünitesine yüklerler. Motor çalışma sıcaklıkları Dizel veya benzinli tüm motorlar üreticiler ve firmanın dizaynına göre değişiklik gösterecektir, genelde ise 90-100 derece ısıda en verimli ve ekonomik kullanımı sunarlar. Motor soğuk iken biraz beklemek ilk 5 dak. sakin kullanmak önce arabanız sonra cebimiz için yararlı olacaktır.:smiley:
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma
yukarıdakı örneklere bir kac ilavede ben yapayım dedim bazı spor arabalarda yag basınc göstergesi vardır amac sürücüyü bilinclendirmektir olayı anlayıp dahada dikkatli olmasını saglamaktır kış aylarında ilk calısmada nerede ıse sona vurur yaz sıcaklarındada bu ibre bozuldumu yag mı özelligini kaybetti diye düşünürsünüz soguk havalarda yag numaramızla oynayıp bir incesini koymakta fayda vardır kışın soguklarda 1 dakika yagin kendisine gelmesi icin yeterli bir süredir bu 1 dakika boyunca 2000 devir üstüne yag basıncı yüksek oldugundan gecilmemelidir . 5-10 dakika rolanti devirde calıştırmak cebe ve motora zarar verir .sebeb şudur misal veriyim 1000 devirde arabamız 1 lıtre yagı icinde ceviriyorsa 5000 devirde 5 litre yagı cevirir buda su anlama gelir uzun bir süre motora yag diyeti uygulayıp az yagla calışmasına sebeb vermiş olursunuz ..ilk 1 dakikadan sonra ufak ufak ilerleyip orta devirlerde yolda ısıtmak en idealidir .sizlere yag ile ilgili bir bilgimi daha ileteyim bir emici pompa vasıtası ile emilip ve basıncla yay basan pompalar hakkında bir önemli bilgi ...kaldırma işi yapan bir vinc düşünün 30 no yay koyun 1 ton kaldırır yazıyor üstünde sizdede 15 ve 60 no yag var elinizde 30 bulamıyorsunuz hangi yagı koyarsınız eger kalın yag kullanırsanız pompa emmekte zorlanıp yagıda basamayacaktır ...ınceyi kullanırsanız daha fazla emip daha fazla basıp daha verimli olur . vitaralarımıza eger soguk iklimde yaşıyorsak 0-30 biraz daha pahalıdır. normaldede 10-40 tam sentetik yag kullanalım ve kaputu kapatıp motoru unutalım sıcagı sogugu bırakıp keyfimize bakalım hoşçakalın..
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

yağın önemini kavradık tesekkurler yag bası göstergesini ekstra tkmlı mıyız ??
 



Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

chirak' Alıntı:
yağın önemini kavradık tesekkurler yag bası göstergesini ekstra tkmlı mıyız ??
genel olarak bidigim motor devir saati misal oarak veriyorum cok hoş modeller var görüntü sekil vs cok kalite de sadece deviri tam göstermezler (yani iş yapmazlar)dekarasyon malzemesidirler sebeb elektronik oluşu ve japon elektirik sistemlerinin ters oluşu dur çünkü -tetik tirler . cin prc degilde kalite ve markalı bişi bulursanız misal vdo gibi birde japon oto tecrübeli elektirik ustası süper olur derim..
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

anladım hocam şekille işimiz olmamalı diye düşünüyorum öyle olmasaydı cadde de olurduk teşekkürler
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

peki hocam yeni başlık açmaya gerek yok, buradan sorayım:

benim otomatik vites ilk çalıştığında 1-2 dakika (park modundayken) 2000 devirden aşağı inmiyor. normal midir?
 





Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

sinaa' Alıntı:
peki hocam yeni başlık açmaya gerek yok, buradan sorayım:

benim otomatik vites ilk çalıştığında 1-2 dakika (park modundayken) 2000 devirden aşağı inmiyor. normal midir?
Aracınızın otomatik jikle sis. ilk çalıştırmada devrededir. Motor ısınmaya başlayınca yavaş yavaş normale döner ve rölantiyi düşürür. Bir iki dk. içinde tamemen devreden çıkarak Gaz kelebegi normal konuma getirir. Devir saatide 750-1000 Devir arasında (tip ve model göre değişebilir) üretici firma rölanti normlarına geri döner. Buna otomatik jikle sistemi denir.
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Bildiğim bir konu varki motoru ısıtmadan hareket etmek vitara için zor.Zor diyorum çünki motor biraz ısınmadan direksiyon rahatlamıyor.Bunu hidrolik direksiyoncuya götürdüm ama normal dedi ısıtıp çıkarsanız direksiyonun yumuşadığını görürsünüz dedi.Uyguladım doğru, ısıtınca 3-5 dk kadar direksiyon normal duruma dönüyor.Bende diyorumki evet doğrudur motoru ısıtmanın en güzel yolu düşük devirde hareket ederek olur ama her aracın yapısı farklıdır.En doğrusu kitapçık yani kullanma kılavuzudur.Buda demektirki vitarayı ısıtıp öyle hareket edeceğiz yola.
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

her aracın yapısı farklı diye düşünenlerdenim. 2500cc turbo dizel motora sahip bir aracım var. soğuk havalarda sabah çalıştırdığımda araç 500-600 devirde çalışıyor. sesi de bir hayli fazla oluyor. 4-5 dakika sonra motordan bir "tık" sesi geliyor ve devir normale dönüyor. bahsettiğim ses, sanki bir role sesi. işte sırf bu sebeple ısıtmak için gaza basmıyorum. o kendi kendine ısınıp normale dönünce yola çıkıyorum.
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Merhaba
G. Vitara 1,6 aracım motor devri ilk çalıştırma ve devamında uzunca bir süre yükselip alçalıyor. Şöyle ki ; debriyaja basınca yada vitesi boşa alınca akü lambası yanacak kadar devir düşüyor hatta araç stop edebiliyor. Bu düşük devir süreci ardından ( ki 10 dakika olabiliyor) yüksek devirli bir süreç başlıyabiliyor. Araç 1500 devirlerde çalışıyor klima veya arka cam rezistansı açılınca devir tekrar 800 lere iniyor kapatınca devir gene 1500 lere geliyor. Ancak bir süre sonra araç normal haline geliyor.
Her zaman olmayan, uzun kullanım sonrası düzelen bununla beraber motor ısısı normal değerlerine ulaştığında da gerçekleşebilen bu devir düzensizliği neden olabilir.
İlginize şimdiden teşekkürler.
Gökhan Akyıldız
 

Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Gökhan bey.Bahsettiğiniz sorun daha öncede başka bölümde ele alınmıştı.Ama ben yinede size açıklama getireyim.Eğer ki yeni lpg bağlattıysanız ve sorun bundan sonra başladıysa o lpg cinin kapısının yanından bile geçmeyin.Çünkü bu arıza genelde lpg bağlatıldıktan sonra ortaya çıkar. Sanırım usta diye geçinen şahış emme manifolduna giden hortumlardan birini iyi takamamış.Bahsettiğinize göre motor ısınmaya başlayınca hava almaya başlıyor.Yok eger lpg taktırmadıysanız yinede emme manifolduna giden hortumları kontrol ettiriniz.Başka sebeplerden dolayı hava almaya başlamış olabilir.Yani kısacası motor hava almakta büyük bir ihtimallede hortumlardan.
gakyildiz' Alıntı:
Merhaba
G. Vitara 1,6 aracım motor devri ilk çalıştırma ve devamında uzunca bir süre yükselip alçalıyor. Şöyle ki ; debriyaja basınca yada vitesi boşa alınca akü lambası yanacak kadar devir düşüyor hatta araç stop edebiliyor. Bu düşük devir süreci ardından ( ki 10 dakika olabiliyor) yüksek devirli bir süreç başlıyabiliyor. Araç 1500 devirlerde çalışıyor klima veya arka cam rezistansı açılınca devir tekrar 800 lere iniyor kapatınca devir gene 1500 lere geliyor. Ancak bir süre sonra araç normal haline geliyor.
Her zaman olmayan, uzun kullanım sonrası düzelen bununla beraber motor ısısı normal değerlerine ulaştığında da gerçekleşebilen bu devir düzensizliği neden olabilir.
İlginize şimdiden teşekkürler.
Gökhan Akyıldız
 



Ynt: Rolantide Motoru Isıtma

Aracıma yol bilgisayarı taktıktan sonra rolantideki tüketimi izleyebiliyorum.
Sabah araç ilk çalışmada 1500 devirde çalışıyor, dış havanın sıcaklığına daha doğrusu motorun ısınmasına göre devir kademeli olarak düşüp normal rolanti devri olan 800-850 ye geliyor.
Bugün sabah rolantide hareket etmeden yüksek devirli çalışırken tüketimi ölçtüm.
35 ml/dk benzin tüketimi var. Saatte düşünürsek 2 lt/sa gibi.
Yani her 1 dk beklemede 35 ml:15 krş tüketim.
Beklemeyip ilerlediğimizde eski mesajlardaki arkadaşların söylediği gibi 1800-2000 devir civarı 40-50 km /s hızla ilerleyince ise yolun eğimine, göre 6-8 lt/100 km tüketim oluyor.
Buradan anladığım rolantide ısıtmanın yakıt tasarrufu açısından bir faydası yok.
Bazı internet sitelerinde "sabah soğuk motorla yürüyen 1600 cc bir otomobil ilk birkaç km boyunca 40 lt/100km tüketim yapar bu nedenle ısıtılmalı " gibi birşeyler yazıyordu demek ki şehir efsanesiymiş.
Motorun yükseldiği maximum sıcaklık olan 80 derece civarı iken de rolantide tüketim dakikada 12 ml. Saatte 0,72lt.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst