veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar;
Suzuki Vitara'nın kullanıcı kitapçığında Yakıt Ekonomisi başlığı altında, araç ilk çalıştırıldığında hemen hareket edilmemesi, hararet ibresinin, hararet göstergesinde bulunan "C" harfinin hemen üzerindeki çizgiye gelmesi beklenip aracın bundan sonra hareket ettirilmesi gerektiği yazıyor.
Böyle yapmanın hem yakıt ekonomisi sağlayacağı hem de motor ömrünü uzatacağı söyleniyor.
Ben bu kuralı uygulamayı birkaç kez denedim. Sabah serin bir havada ibrenin önerilen yere gelmesi 8 dk. sürdü. Bu süre bana çok uzun geldi. Kışın soğuklarda bu süre daha da uzayacaktır. Aracımda termostat vs. arızası olduğunu da sanmıyorum. Çünkü ısınmayı beklemeden hareket edersem ibre bahsedilen bölgeye 2 km 'de geliyor. Kalorifer gayet iyi ısıtıyor. Hararet sorunu yok. Rolantide motoru ısıtma konusu ile ilgili tv ve internet ortamında ise kitapçıkta yazanın tam tersine rolantide 30 sn bekleyip yürümek tavsiye ediliyor. Mantıken de araç ısınırken bir taraftan da yol alınmış oluyor.
Sorularım şunlar:
Rolantide kitapçıkta önerilen şekilde ısıtmak mı doğrudur, 30 sn'de yürümek mi? (özellikle motor ömrü açısından)
Benim aracımdaki ısınma süresi normal mi yoksa bir arıza mıdır?
Suzuki Vitara'nın kullanıcı kitapçığında Yakıt Ekonomisi başlığı altında, araç ilk çalıştırıldığında hemen hareket edilmemesi, hararet ibresinin, hararet göstergesinde bulunan "C" harfinin hemen üzerindeki çizgiye gelmesi beklenip aracın bundan sonra hareket ettirilmesi gerektiği yazıyor.
Böyle yapmanın hem yakıt ekonomisi sağlayacağı hem de motor ömrünü uzatacağı söyleniyor.
Ben bu kuralı uygulamayı birkaç kez denedim. Sabah serin bir havada ibrenin önerilen yere gelmesi 8 dk. sürdü. Bu süre bana çok uzun geldi. Kışın soğuklarda bu süre daha da uzayacaktır. Aracımda termostat vs. arızası olduğunu da sanmıyorum. Çünkü ısınmayı beklemeden hareket edersem ibre bahsedilen bölgeye 2 km 'de geliyor. Kalorifer gayet iyi ısıtıyor. Hararet sorunu yok. Rolantide motoru ısıtma konusu ile ilgili tv ve internet ortamında ise kitapçıkta yazanın tam tersine rolantide 30 sn bekleyip yürümek tavsiye ediliyor. Mantıken de araç ısınırken bir taraftan da yol alınmış oluyor.
Sorularım şunlar:
Rolantide kitapçıkta önerilen şekilde ısıtmak mı doğrudur, 30 sn'de yürümek mi? (özellikle motor ömrü açısından)
Benim aracımdaki ısınma süresi normal mi yoksa bir arıza mıdır?

