Rexton 4x4 Aracımın Enjektör Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Furkan Acar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 853

Furkan Acar

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Selamlar, 2009 model ssangyong Rexton 2.7 xdi aracım var. Enjektör arızam vardı Enjektörler revize edildi 2 enjektörün elektronik bobini yandığı için onların yerine 2 tane sıfır enjektör takıldı. Bu işlemlerden sonra şu an hareket halindeyken gaza basınca şakırdama sesi var gazdan ayağımı çekince ses kesiliyor. Ses yokuş çıkarken daha belirgin şekilde geliyor. Araç yüke binince artan bir ses. Servise gittim enjektörlerin hepsini değişmemiz gerek diyorlar fakat çıkan maliyet çok fazla. Aracı cihaza bağlayınca da 3 numaralı enjektör için dengeleme hatası veriyor. 3 numaraları enjektörü de değişsem mi yoksa kodlama ile alakalı bir sorun da olabilir mi? Çünkü enjektör tamiri sonrası herhangi bir kodlama yapılmadı ve cihazla kodlar düzeltilmedi eski kodlar ile devam ediyor. Kodlama ile ya da başka bir şey ile çözülecek bir sorunsa enjektör değişme maliyetine girmek istemiyorum. Bilenler destek olabilir mi lütfen.
 

Ben size ancak genel bilgi verebilirim. Motorunuzda beyin varsa, değişen her enjektör kodlanmalıdır. Kodlanma olmadan çalışır ama kısa /uzun vadede çıkarabileceği sorunlar olur. Kodlama neden olur? Her iş stroğunda 1 veya fazla piskürtme olabilir, motor hızı ve yüküne bağlı olarak beynin zamanlama yapması için kodlama gerekir. Kodu farklı enjektör kullanıldığında zaman şaşabilir. Kodlama numarası enjektör üzerinde yazar. Her enjektörün farklıdır.
 
Son düzenleme:

SON KONULAR - FORUM