Rektefe Olmuş Motorun Çok Yağ Yakması?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MEHMET MEHMET Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,662

MEHMET MEHMET

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Selam . aracım getz . motoru haziranda rektefe oldu. 4 bin km sonra çok yağ yaktığı için yağ hava filtresi değişti. şimdi ise 2000 km de yine yağ sonuna kadar indi. bitti yani. sizce neden kaynaklı olabilir. araçta herhangi koku gaz rengi belirti yok.
 

Etiketler
Aracın özellikleri 2005 model lpg li 160.00 de 1.3 motor
 

Karter havalandirma valfi gibi bir sey varsa deliktir. Ya da piston segmanlari ayni hizada dizmislerdir, yanlis segman secilmistir . Rektefiye duzgun yapilmamistir gibi bir suru neden olabilir. Sizin aractaki motoru bilen, guveneceginiz motor ustasinin bakmasi lazim.
 

yani motorun açılması lazım. peki ne kadar a mal olur sizce? yanıtınız için teşekkürler ayrıca.
 

Motorunuzu taniyan guvenilir usta bulursaniz hemen motoru acmaz. Adim adim ilerler. Fiyat hakkinda bilgim yok.
 




Aracınız hararet vb sebepten contası bozulduysa. Bu nedenle siz de motor onarımı yaptırdıysanız sadece Conta değişmiş veya ilave olarak subaplar kontrol edilerek kecelerinde degisime gidilmistir. Motorun alt tarafına birşey yapılmamış olabilir. Durum bu sekilde ise motorunuz yağ eksiltir.
 

usta motor yenilendiği zaman belli km den sonra yağ filtresinin bi iki defa değişmesi gerektiğini söyledi. arabada gözle görülür başka sorun olmadığı için. bakalım düzelir umarım. teşekkür derim yorum için
 

yağ yakan araç , filtre vs ile iflah olmaz. boşuna aynı usta ile vakit kaybetmeyin,
 

Rektifiye islemi basarisiz olmus. Baska sebep aramayin. Önerim şu;
Eski taktiktir ve çoğu zaman mucizevi sekilde ise yarar : yağı 20w50 ile değiștirin. Tekrar masraf etmeye değmez.
 



Merhaba, yağ yakma sorununuz, büyük ihtimalle sekmanların yanma bölümüne yağ
kaçırmasından kaynaklanıyor. Sekmanların yönlerinin hatalı takılması özellikle yağ sekmanının, bu soruna neden olabilir.
 

10/40 yağ kullanılıyorsa 10/60 ile vb çok kilometre yapmış motorlar icin özel yağlar kullanılabilir.
İlk çalıştırdığınızda ısınma aşamasında yağ eksiltse de motor verimli ısıya ulasına daha iyi sonuc alınır.
 


Yag isininca farketmez viskozite.. Duser. Dusuk viskozite sogukta ilk marsta ise yarar.
 




İki farkli Visco degerleri benim bildigim soğuk ve sıcak degerleridir.
Ornegin motora 10/40 yağ konuluyor. Motor sogukken visco degeri 10 ısındığında 40 oluyor.