merhabalar sevgili gezenbilir üyeleri ve off road cı Kafadar insanlar. ;D 1996 model rav4 almak üzereyim araç nasıldır diye sormayacağım baya araştırdım isteklerimi karşılıyor ancak bazı sorularım olacak tabiki , örneğin eniştem offroadcı g.vitara sahibi suzukide fazlasıyla offroad aksesuarı var ancak 96 kasa rav4 e uygun aksesuar yok ne 4xfourart ne ironman4x4 bitek rubicilerde var ARB nin oda 2000 kasadan başlıyor şimdi ;
-2000 kasa 96-98 den cok farklı değil ARB yükseltmesi uyarmı benim kasaya ?
-EGer uymuyorsa GET ile yükselticem öne3 arkaya2 bu ürünü rahat temin edebilirmiyim ?
-Çelik tampon uydurabilirmiyim?
-Ve en önemli soru GET yaptırırsam MUD-TER lastikleri uydurabilirmiyim sürtme yaparmı ?
Off road konusunda cok bilgisiz sayılmam ancak daha cok SUZUKİ den biliyorum parcaları ikiside japon nekdr uyarlar bilmem biraz uzun oldu kusra bakmayın teşekkürler
Offroad arabası değil, bu değişiklikler de boşuna masraf olur.
Onlara harcayacağınız parayla arabaya biraz bakım yaparsanız daha yerinde olur.
Mesela şanzıman ve diferansiyel yağlarını değiştirerek işe başlayabilirsiniz.
Eski bir rav4 sahibinden tavsiye
Yani ne diyeyim siz bilirsiniz.
Kışın yoldan çıkıp derin karlara sürünce orada gitmeyecek söyliyeyim.
Yükseltme kiti de bu durumu değiştirmeyecek, orjinal ebat lastikle belki biraz daha iyidir ama benimkiler 235 tabandı derin karda onları yuvarlayacak çekiş gücü yok aracın. Orjinal ebat (215/70/16) belki biraz daha iyidir ama çok ta büyük bir farkı olacağını sanmıyorum.
Çamur lastiği ise zaten kullanım amacına aykırı...
Aşırı dik eğimli tepeleri de çıkamayacaksınız, offroad tayfasının arkasına takılmayın.
Bütün bunlar bir yana amacına uygun kullanıldığı sürece gayet kullanışlıdır.. neden o şekilde tasarlandığını arabayı bir süre kullandıktan sonra anlarsınız. Fazla kurcalamamak lazım çünkü yaptıklarınız sonuç vermeyecek.
Yukseltme snorkel tampon vinc bunlari daha cok tasarim amaciyla istiyorum dedigim givi doga gezilerinde sorun olucagini sanmiyorum arac yeni sizin ezdiginiz kadarda kotu degil aslinda 96-99serisi icin konusuyorum yabanci forumlarda suzuki nekdar iyide olsa rav in bu serisinim fena olmadigivar ve videolari felanda var bunlari yaparken doga gezisi yapamamasi absurt olur
Ben aldığınız arabayı uzun süre kullandım.
Gayet makul ve mantıklıdır kendisi.
Bir süre kullanıp bu dediğimin ne demek olduğunu anlayıp ondan sonra modifiye işini düşünün.
Tasarım amacını anlamadan bu işe girişirseniz boşuna uğraşırsınız.
Standart ta kullandım lpg ile de. Benzinle 9, lpg ile 11 litre civarı yakıyor (100km'de). Bunlar şehir dışı. Şehir içini hiç yazmıyayım, konya gibi şehir de var istanbul gibi de. Boşuna yazmış olurum.
Atiker vs taktırmayın yazık olur arabaya. Prins, teleflex, olmadı brc iyidir.
1 yıl dere tepe dağ 2006 L200 magnum kullanmış biri olarak şuan kullandığım 2002 rav4 için sakyuz'ün söylediklerine katılıyorum. Bu araç yol aracı, arazi dersen bildiğimiz patika gibi çamur balçık olmayan tarzda yollarda kullanabilirsiniz. Araziye girme konusunda bu tarz araçların mutlaka differansiyel kilitli olması taraftarıyım.
Şimdi 2 yıl içinde aracı değiştirmeyi düşünüyorum ve LC beni yürütme maliyeti olarak aşacağı için 98-99 Pajero 3.5 benzinli veya 2004 3.2 DI-D alma düşüncesindeyim.Araştırmanızı tavsiye ederim 25bin TL ye 96 rav4 olacağına 30bine 98-99 pajero 3.5 gayet rahat düzgününden alabilirsiniz. 2004 3.2 ler tabi 15bin daha yukarıda.(Başınızı ağrıttığınıza değmez)
Ra4 ü kötelemem asla 3yıldır kullanıyorum bakımdan başka masrafım yok. ama yinede arazi işine düşünce olarak bile bulaştıysanız en azından aracı seçerken biraz seçici olmanızı tavsiye ederim.
pek değil zaten yerden yüksekliği o işlere yetmiyor, hal böyleyken difernansiyel kilidine sıra gelmez. ha yok mu, var, onu da koymuşlar ortaya (ön ve arka aksı kilitliyor) ama sanırım kışlık lastik nedir bilmeyenlere hizmet ediyor, bir de zaten büyük ihtimalle batmayacağınız çamur birikintilerine panik yapıp hızlı girmek yerine yavaş yavaş girersiniz daha emniyetli olur..
o bi yana ben rav4'ü satıp aynen o tarz başka bir araba aldım (2009 3 kapılı vitara).
yani herkese "arazi aracı gibi arazi aracı" lazım değil, bunun rav4'ün aksine ortada diferansiyel kilidi bile yok, ama ben yine de zaten 4x4 değil mi bu batmaması lazım deyip çamurlu yerlerden yavaş geçiyorum, henüz yanıldığımı da görmedim... öte yandan o çamurun altı büyük ihtimal zaten taştır, yine de aynı hareketi cesaret edip te binek aracınızla yapmazsınız mesela...
evet yükseklikte kurtarmıyor. Zaten bu yüzden hiç araziye vurmadım hem sürtme hemde askıda kalma korkusu yüzünden. Girdiğim yollar genelde orman bile olsa içindeki yolların düzgün tarafları oldu. "arazi aracı gibi arazi aracı" herkese lazım değil elbette ama ne bileyim şimdi olmadık zamanda da niye girdim de çıkamadım dememek için benim tercihim yakın maliyette daha donanımlısı olur.
Valla ne kadar çamurdan geçtiğinizi bilmiyorum ama üzüleceğiniz bir çamura denk gelmemenizi dilerim.
Vitara'yla henüz pek belalı yerlerde dolaşmadım ama rav4'ün girip çıkamadığı çamur yoktu, lastikler bir süre sonra pes ediyor yanlız, direksiyonu işe yaramaz bir aksesuar haline gitirip elinize veriyorlar siz de şöför koltuğunda oturan bir yolcu oluyorsunuz. Hal böyleylen bence çamurla fazla uğraşılmaz, ama şöyle yolda 20-30 metrelik bir çamur birikintisi var diyelim, o kadarı dert değil arabanın altı biryerlere vurmayacaksa sorun olmaz. Ha yanınızdan arkadan itişli normal bir kamyonet te geçebilir e ne var bu da burdan geçiyor diye, ama onunla gezecekseniz arada bir inip arabayı itecek birileri de lazım olur. Bence aradaki fark bundan ibaret.
Valla çok güzel anlatmışsınız. Benim rav4 ile bu tarz girişimlerim hiç olmadı açıkçası dediğim gibi hem korktum hemde 90binde 2002 model olunca kıyamadım merete kıyamıyorum da ama çamur da bata çıka ite ite uğraşmak, karda tipide dolaşmak ve derelerin içinden geçmeyi de çok özledim. O yüzden değişimde bu işlere daha yatkın olduğunu düşündüğüm ve alım maliyeti beni yormayacak pajero seçme düşüncesindeyim.
5 senede aracın altını 2 ya da 3 defa sürttürmüşümdür, ben de kıymadım ama heryerde de dolaştım. Biraz cesaret biraz şöförlük işi. Nerede duracağınızı bilmeniz lazım. Çamura batmıyayım derken panik yapıp gaza basmak yok mesela... orda kaza yaparsanız kasko ödemez aracın hasarını..