RAV4 de otomatik vites konumları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karakoosh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,331

karakoosh

Kamp III
Mesajlar
566
Tepkime Puanı
0
Yer
İZMİR
Merhabalar , yaklaşık 4 senedir 2001 model otomotik vites RAV4 kullanıyorum.Geçen aklıma geldi biz bu D hariç diğer pozisyonları ne zaman kullanacağız.Ben şu ana kadar asfaltta ve arazide hep D konumunda kullanıyorum.Bu L konumu LOW dan geliyordur herhalde yani ağır vites mi?

P: Park Konumu , Bunu herkes biliyor zaten .
N:Boş vites , Buda aynen.
D:Seyir halinde kullandığımız vites
2: ?
L: ?

Birde vitesin üstünde O/D konumuna geçirebilen bir düğmecik var ben bunu rampa çıkarken yada sollama yaparken aracı
OFF

hızlandırmak için kullanıyorum.Ama asli görevi bumudur bilmiyorum?
 

Ynt: RAV4 de otomatik vites konumları

: park-parking = park konumu

r : reverse, reverse gear = geri vites konumu

n : neutral = boş vites konumu

d : drive-driving = düz-normal sürüş konumu

3,2,1: ileri sürüş vites kademeleridir. (otomatik vites değiştirme işlemi gerçekleşmiyorsa veya sürüş koşullarına bağlı olarak elle-manuel vites değişimi konumları)

s : sport = spor sürüş konumu

* : winter(-w- şeklinde de olabilir) = kış koşulları sürüş konumu

Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.

• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.

• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.

• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.

• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.

• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.

• L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .



PARK KONUMU (P)

Park konumu, şanzumanı mekanik olarak kilitlediği için, aracınızı, freni kullanarak tamamen durdurduğunuz zaman bu konumu kullanınız. Motoru durdururken yada çalıştırırken de park konumunu kullanınız. (Vites P veya N konumunda olmadan bazı yeni modellerde kontak anahtarı çıkmaz)
GERİ VİTES KONUMU (R)

Şanzumanı geri vitese takmadan önce freni kullanarak aracınızı tamamen durdurunuz.
BOŞ KONUMU (N)

Boş konumunu motor kendiliğinden durduğunda aracı yeniden çalıştırmak için yada kısa bir süre rölantide çalıştırmak gerektiğinde kullanınız.
SÜRÜŞ (D4) KONUMU

Normal sürüş için bu konumu kullanınız
SÜRÜŞ (D3) KONUMU

Bu konum şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.
İKİNCİ (2) KONUM

Bu konum şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanınız, patinajı önlemeye yardımcı olur.

L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır
L,1,S,vb. : Dik yokuşlar, patika yollarda kullanacağımız vites konumudur.

bilmem açıklayabildimmi.
 

Ynt: RAV4 de otomatik vites konumları

Otomatik Şanzumanla İlgili Bilgiler
Vites hangi konumda olursa olsun, aracı durdurduğunuzda frene basınız ve ayağınızı gaz pedalından çekiniz.

Vitesi değiştirdiğinizde vitesin yeni konumunu mutlaka gösterge paneli üzerindeki vites konum göstergesinden kontrol ediniz.

Not: Vites konumları modelden modele değişebilmektedir. Şöyle ki;

1 : Bazı modellerde bulunmayabilir
2 : L
D4 : O/D (Gösterge panelindeki O/D ışığı yanmıyorken)
P veya N konumunda araç marş basar.
PARK KONUMU (P)

Park konumu, şanzumanı mekanik olarak kilitlediği için, aracınızı, freni kullanarak tamamen durdurduğunuz zaman bu konumu kullanınız. Motoru durdururken yada çalıştırırken de park konumunu kullanınız. (Vites P veya N konumunda olmadan bazı yeni modellerde kontak anahtarı çıkmaz)
GERİ VİTES KONUMU (R)

Şanzumanı geri vitese takmadan önce freni kullanarak aracınızı tamamen durdurunuz.
BOŞ KONUMU (N)

Boş konumunu motor kendiliğinden durduğunda aracı yeniden çalıştırmak için yada kısa bir süre rölantide çalıştırmak gerektiğinde kullanınız.
SÜRÜŞ (D4) KONUMU

Normal sürüş için bu konumu kullanınız
SÜRÜŞ (D3) KONUMU

Bu konum şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.
İKİNCİ (2) KONUM

Bu konum şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanınız, patinajı önlemeye yardımcı olur.
BİRİNCİ (1) KONUM

Bu konum şanzumanı birinci viteste kilitleyerek dik bir rampadan inerken daha fazla motor freni yapmanızı sağlar.
 

SON KONULAR - FORUM