Ynt: RAV4 de otomatik vites konumları
: park-parking = park konumu
r : reverse, reverse gear = geri vites konumu
n : neutral = boş vites konumu
d : drive-driving = düz-normal sürüş konumu
3,2,1: ileri sürüş vites kademeleridir. (otomatik vites değiştirme işlemi gerçekleşmiyorsa veya sürüş koşullarına bağlı olarak elle-manuel vites değişimi konumları)
s : sport = spor sürüş konumu
* : winter(-w- şeklinde de olabilir) = kış koşulları sürüş konumu
Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.
• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.
• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.
• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.
• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.
• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.
• L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .
PARK KONUMU (P)
Park konumu, şanzumanı mekanik olarak kilitlediği için, aracınızı, freni kullanarak tamamen durdurduğunuz zaman bu konumu kullanınız. Motoru durdururken yada çalıştırırken de park konumunu kullanınız. (Vites P veya N konumunda olmadan bazı yeni modellerde kontak anahtarı çıkmaz)
GERİ VİTES KONUMU (R)
Şanzumanı geri vitese takmadan önce freni kullanarak aracınızı tamamen durdurunuz.
BOŞ KONUMU (N)
Boş konumunu motor kendiliğinden durduğunda aracı yeniden çalıştırmak için yada kısa bir süre rölantide çalıştırmak gerektiğinde kullanınız.
SÜRÜŞ (D4) KONUMU
Normal sürüş için bu konumu kullanınız
SÜRÜŞ (D3) KONUMU
Bu konum şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.
İKİNCİ (2) KONUM
Bu konum şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanınız, patinajı önlemeye yardımcı olur.
L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır
L,1,S,vb. : Dik yokuşlar, patika yollarda kullanacağımız vites konumudur.
bilmem açıklayabildimmi.